AndroidHealthClinic

Heb ik een beetje aanleg?

• Topic Starter Topic Starter
Ja Dumbbell shoulder press.

Crunches (sit-ups) 20 reps 3 sets, 2 seconden op grote spanningstand
Side Crunches 10 reps 3 sets
Push-ups 10 reps 3 sets.<O:p</O:p
Dumbbell curls 10 reps 4 sets, 7.5 kg.<O:p</O:p
Side Laterals 10 reps 3 sets, 4.5 kg.<O:p
Shoulder Press 10 reps 3 sets, 6.5 kg.<O:p

Dat heb ik vandaag gedaan.
Laat jullie meningen, tips of wat dan ook maar horen.

Kan je niet beter in een sportschool gaan trainen, of heeft iemand dat al gezegt:p.

Enige tip die ik echt kan geven is, krijg je voeding op orde en ga dan in een gym trainen, met een goed schema : )

Ojaa, nog een kleinigheid, 't is beter om je buikspieren als laatste te trainen omdat je die bij elke oefening gebruikt voor balans etc.

Als je ze al hebt vermoeit kan je de andere oefeningen minder zwaar doen.

Crunches (sit-ups) 20 reps 3 sets, 2 seconden op grote spanningstand
Side Crunches 10 reps 3 sets
Dumbbell curls 10 reps 4 sets, 7.5 kg.<O:p</O:p
Side Laterals 10 reps 3 sets, 4.5 kg.<O:p
Shoulder Press 10 reps 3 sets, 6.5 kg.<O:p

Dat heb ik vandaag gedaan.
Laat jullie meningen, tips of wat dan ook maar horen.

ik zou zelf het aantal reps en sets naar beneden halen maar gewicjt omhoog gooien.

probeer eens het volgende

Crunches (sit-ups) 12 reps 1 set gevolg door een superset (direct er achter aan)
Side Crunches 12 reps 1 set gevolgd door superset (direct er achter aan
Push-ups 10 reps 3 sets. (push ups doe ik nooit, maar ideale manier als je geen BP doet)<O:p</O:p
Dumbbell curls 8reps 2sets, 10 kg.<O:p</O:p
Side Laterals 8 reps 2 sets, 7 kg.<O:p
Shoulder Press 8 reps 2 sets, 8 kg.

Edit:
Typo

Hmm, maar zijn er veel voordelen aan minder vaak, maar een hoger gewicht?
Side Laterals met 7 kg haal ik echt niet.
4.5 kilo vind ik de 10 al zwaar.
Ik denk dat ik deze manier blijf aanhouden, en een tijdje later stap ik over op meer gewicht oke?
Eens kijken of het dan beter gaan.
Zo kan ik meegroeien met mijn kracht en de kilo's erop aanpassen.

Die buikspieren doe ik al een beetje aan het einde.
Wat daar staat is niet echt op volgorde.
Ik probeer wel een beetje afwisselend te doen.
En de sportschool ga ik nog niet heen. Als je de rest van het topic leest zie je dat ik eerst thuis wil trainen, en evt later naar de sportschool ga.

offtopic: klote DNS servers van UPC falen.

on topic: ik vind minder reps en setjes maar meer gewicht veel beter dan meer herhalingen, want dan kom je al meer tegen droogtrainen aan dan kracht/massa, maar je moet trainen zoals je het zelf fijn vind. je moet toch lol hebben in fitness :D en niet anders om dus gewoon doen wat je zelf het fijnste vind ;)

ik wil alleen wel melden dat een sportschool heel veel voordelen heeft als je een "sportbuddy" hebt. heb niet gelezen waarom je nog niet naar een sportschool gaat dus daar hoor je me niet over :) maar ik vind het zelf veel belovender.

Hmm, ja maar ik moet nu kracht en massa hebben.
Ik denk dat als jij mijn foto ziet op de 1e pagina dat je dat ook zal vinden.

ach je bent jong omvang komt met de jaren ;) was vroeg ook brood mager maar dat valt nu ook mee vergeleken met toen ;)

als je egt massa en kracht wil gainen dan raad ik je tog aan om minder reps en sets te maken probeer voor je zelf de lat zo hoog mogelijk te zeggen, want is voor mij moeilijk aangezien jij het zelf beter aanvoelt. maak het je zelf gewoon niet te makkelijk maar maak het zo zwaar mogelijk dat je er een poep gezicht van krijgt :P

Haha.
Oh dan heb ik het verkeerd begrepen, dus meer gewicht en minder reps en sets is voor kracht en massa?
Want dan doe ik dat wel!

heb je klasgenoten of andere vrienden die ook aan fitness doen? ga anders eens langs een sportschool en vraag om een proefperiode en kijk hoe dat je bevalt als je dan met z'n 2en gaat trained veel fijner je kan de lat voor jezelf hoger leggen aangezien er iemand is om op je te letten ;) en de meetste sportscholen geven wel een proefperiode aan jeugd.

Hmm, niet dat ik weet.
Zal er eens naar vragen.
1 van mijn vrienden wil wel, maar pas op zijn 16e, omdat hij zegt dat het slecht is op je 14e.

Hmm, niet dat ik weet.
Zal er eens naar vragen.
1 van mijn vrienden wil wel, maar pas op zijn 16e, omdat hij zegt dat het slecht is op je 14e.
ow nee is totaal niet slecht je zit juist in een mooie periode je lichaam groiet nog wel maar doe het gewoon rustig aan en niet hardcore ofzo begin gewoon met 1-2x per week probeer hem over te praten om samen een proef periode te doen.

Oh want sommige in dit forum zeggen ook dat het slecht is.
Ja meerdere keren per week was ik ook niet van plan als ik zou gaan.
Maar tot die tijd blijf ik wel doorgaan met thuis trainen.
Is misschien goed om mee te beginnen, en in de school wat beter en zwaarder te gaan aangezien er begeleiders bij zijn.

Crunches (sit-ups) 15 reps 2 sets, met 4.5 kilo in de nek
Side Crunches 15 reps 2 sets.<O:p</O:p
Dumbbell curls 8 reps 2 sets, 10 kg
Side Laterals 8 reps 2 sets, 6.5 kg.

<O:pVandaag heb mijn training aangepast. Meer gewicht, minder sets en reps.</O:p
<O:pDe Side Laterals doe ik de volgende keer met wat minder gewicht, omdat ik nu bij de 2e set de laatste paar reps gewoon niet hoog genoeg kwam.</O:p
<O:pIk kwam maar halverwege en mijn armen en onderarmen bleven een beetje hangen.</O:p
<O:pIs het dan beter om het met iets minder gewicht te doen (5.5 kg?)?</O:p
<O:pVoor de rest ging het goed!</O:p
<O:p</O:p

check die badkamertegels!!! veel te vet gwn! lekker!!!
:D

Crunches (sit-ups) 15 reps 2 sets, met 4.5 kilo in de nek
Side Crunches 15 reps 2 sets.<O:p</O:p
Dumbbell curls 8 reps 2 sets, 10 kg
Side Laterals 8 reps 2 sets, 6.5 kg.

<O:pVandaag heb mijn training aangepast. Meer gewicht, minder sets en reps.</O:p
<O:pDe Side Laterals doe ik de volgende keer met wat minder gewicht, omdat ik nu bij de 2e set de laatste paar reps gewoon niet hoog genoeg kwam.</O:p
<O:pIk kwam maar halverwege en mijn armen en onderarmen bleven een beetje hangen.</O:p
<O:pIs het dan beter om het met iets minder gewicht te doen (5.5 kg?)?</O:p
<O:pVoor de rest ging het goed!</O:p
<O:p</O:p

Ja doe die side laterals met minder en shoulder press met meer want dat kan je wel denk ik.

je bent nog maar 14 en het is leuk om te weten dat je geinteresseerd bent in gewichtheffen en hopelijk hou je deze interesse ook aan, als dat zo is dan komt het wel goed ;)

Ik merkte dat ik bij de Shoulder Press meer kon ja.
Dat zal ik de volgende keer ook doen.
Maar nu heb ik even een vraagje, omdat ik ergens anders ook weer hoorde dat krachttrainingen op deze leeftijd de groei kunnen belemmeren.
Is dat zo, en hoe ernstig is dit?

Terug
Naar boven