MuscleMeat

Heb ik een beetje aanleg?

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat is me al vaak verteld.
Sluit hem dan ????

Geen snoep! Gwn veel eten :) reken je dagelijkse behoefte aan kcal uit ... en ga meer eten. Eet vooral zaken met eiwitten en vermijd de koolhydraten (snoep, koeken, pasta, ... ook aardappelen zijn niet zo bon). Op zich zie je je spieren wel, maar idd je bent langs de magere kant! En je borst staat achter.. trainen buddy! Iedereen kan een afgetraind lichaam krijgen, als je er maar moeite voor doet.. go for it

Hier sluit ik me bij aan. Mooi gezegd. Bovendien is bouwen ook gewoon makkelijker als je wat dikker bent. Je moet niet bang zijn voor voedsel. Tuurlijk droog opbouwen kan ook duurt wat langer als je dat wilt gewoon doen wat sanne je zegt :) Vertrouw op jezelf en blijf flink aan de eiwitten.

Chocomel does the trick!

Ben nu al 61.5 kilo.
Ik eet geen snoep of chips meer.
Het is meer melk, bruin brood, pindakaas, en vlees.
Als ik hier lees en foto's zie wil ik ineens veel gaan trainen.
Maar dit houd ik maar tegen, ik geef me zelf een dag rust tussen de trainingen.
Ik maak ook een word bestand waarin ik alles neerzet.
Als ik dit bij blijf houden zal ik een grote lijst krijgen, met hopelijk een vooruitgang die mij doorzettingsvermogen geef.
Het lijkt me zelf ook erg leuk om vooruitgang te zien.

Geen snoep! Gwn veel eten :) reken je dagelijkse behoefte aan kcal uit ... en ga meer eten. Eet vooral zaken met eiwitten en vermijd de koolhydraten (snoep, koeken, pasta, ... ook aardappelen zijn niet zo bon). Op zich zie je je spieren wel, maar idd je bent langs de magere kant! En je borst staat achter.. trainen buddy! Iedereen kan een afgetraind lichaam krijgen, als je er maar moeite voor doet.. go for it
ff een vraagje. moet je nou koolhydraten vermijden als je wilt gainen?

Nee alleen snelle suikers zoals uit snoep en tafel suiker. Aardappelen en pasta zijn juist vet goed om te gainen. Als je wil gainen moet je ong 40-50% van je kcals uit KH halen.

Juistem! Pasta ftw.. :D
Gewoon snelle/lege koolhydraten vermijden.. Dus snoep bijvoorbeeld.

Ja inderdaad.
Heb nu pas 2 trainingen thuis gedaan dus dan kan je ook absoluut niet rekenen op resultaat he.
Daar was ik ook niet op ingesteld.
Ik ga gewoon lekker door.
Vind het wel lekker ontspannen, zeker als je steeds een stapje hoger kan.

hoi hoi, ik vind et super dat je de moeite neemt om je foto erbij te zetten. Je bent 14 jaar en met jou lichaam is helemaal niks mis.
Dat je wilt beginnne met traine is een goed voornemen, zou je ook aanraden om eerst gewoon regelmatig naar de sportschool te gaan en je daar te laten instrueren. Kijk niet teveel naar anderen maar richt je vooral op jezelf. Train hard zodat je een voldaan gevoel hebt na de trainingmaar let ook op techniek en niet alleen gewicht. Een goede uitvoering met minder gewicht levert je op lasnge termijn betere resultaten op. Hierna merk je dat je meer honger krijgt. Dan ga je kijken en beredeneren wat je lichaam nodig heeft na een training. Koolhydraten en eiwitten. Fixeer je nog niet teveel op voeding maar lees er wat over en geleidelijkaan krijg je dor wat belangrijk is. Gaandeweg merk je dat je wat voller wordt en meer pomps krijg=t bij training, goede motivatie om door te gaan (doorgaan is the key) |\in begin zul je hoog in je eiwitten en koolhydraten zitten om wat massa op te bowen, je merkt dat een goede progressie begint Zorg wel dat het leuk blijft en dat je ook leuke andere dingenb blijft doen, vooral gezien je leeftijd! Hoe leuker je het maakt en hoe betere balans je vind tussen sport/ voeding / rust en sociaal leven des te meer plezier haal je uit je training en vorderingen. Verwacht ook niet teveel. Stel doelen niet in weken maar in maanden. Iedere lichaam is anders, vergelijk ook niet teveel. Als je nu op je 14e wat kennis op doet MAAR OOK GENIET VAN JE JEUGD kun je dit hierna perfectioneren eventueel met wat ondersteuning van supps en dergelijke. Train hard, eet goed maar sluit compromissen tussen lol hebben en strikt dieet en dergelijke. Zo hou je het langer vol, blijft het leuk en boek je op lange termijn de beste resultaten

Oeh, dat is een mooie lange tekst, maar ook zeer behulpzaam en motiverend.
Ja, als ik vooruit ben gegaan, dan zal ik op mijn verjaardag wel foto's posten.
(26 aug.)

Btw, is een dumbbell van 7.5 kilo te zwaar? 10 reps, 3 sets?

Oeh, dat is een mooie lange tekst, maar ook zeer behulpzaam en motiverend.Ja, als ik vooruit ben gegaan, dan zal ik op mijn verjaardag wel foto's posten.(26 aug.) Btw, is een dumbbell van 7.5 kilo te zwaar? 10 reps, 3 sets?

Zwaar is een relatief begrip. Dat moet jezelf aanvoelen gewoon ervaren en uitproberen.

hoi hoi, ik vind et super dat je de moeite neemt om je foto erbij te zetten. Je bent 14 jaar en met jou lichaam is helemaal niks mis.
Dat je wilt beginnne met traine is een goed voornemen, zou je ook aanraden om eerst gewoon regelmatig naar de sportschool te gaan en je daar te laten instrueren. Kijk niet teveel naar anderen maar richt je vooral op jezelf. Train hard zodat je een voldaan gevoel hebt na de trainingmaar let ook op techniek en niet alleen gewicht. Een goede uitvoering met minder gewicht levert je op lasnge termijn betere resultaten op. Hierna merk je dat je meer honger krijgt. Dan ga je kijken en beredeneren wat je lichaam nodig heeft na een training. Koolhydraten en eiwitten. Fixeer je nog niet teveel op voeding maar lees er wat over en geleidelijkaan krijg je dor wat belangrijk is. Gaandeweg merk je dat je wat voller wordt en meer pomps krijg=t bij training, goede motivatie om door te gaan (doorgaan is the key) |\in begin zul je hoog in je eiwitten en koolhydraten zitten om wat massa op te bowen, je merkt dat een goede progressie begint Zorg wel dat het leuk blijft en dat je ook leuke andere dingenb blijft doen, vooral gezien je leeftijd! Hoe leuker je het maakt en hoe betere balans je vind tussen sport/ voeding / rust en sociaal leven des te meer plezier haal je uit je training en vorderingen. Verwacht ook niet teveel. Stel doelen niet in weken maar in maanden. Iedere lichaam is anders, vergelijk ook niet teveel. Als je nu op je 14e wat kennis op doet MAAR OOK GENIET VAN JE JEUGD kun je dit hierna perfectioneren eventueel met wat ondersteuning van supps en dergelijke. Train hard, eet goed maar sluit compromissen tussen lol hebben en strikt dieet en dergelijke. Zo hou je het langer vol, blijft het leuk en boek je op lange termijn de beste resultaten

goed stuk alleen wat lastig om te lezen:(

Zwaar is een relatief begrip. Dat moet jezelf aanvoelen gewoon ervaren en uitproberen.

10 Reps en 4 sets red ik gewoon.
Maar ik bedoel misschien is het op deze leeftijd te zwaar.
Ik ben nog wel 14, maar 26 aug 15, dat scheelt al.
Ik wil namelijk niet zo gaan trainen als het te zwaar is.

zelfs bij jongeren is het begrip zwaar niet uit te drukken in cijfers.. probeer een beetje te expirimenteren met gewichten dat je bijv 6 reps haalt ofzo en bouw het zo op.

Ben nu bezig met mijn training.
Momenteel zit ik even in de rust.
Ik doe sinds vandaag ook de Shoulder press erbij.
10 reps 3 sets, 6.5 kg.

Terug
Naar boven