- Waardering
- 2.652
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb het begin en einde gezien, de realiteit is een zelf concept. Het kan in alle richtingen gebogen worden tegen een bepaalde prijs.
De grootste schok van het mensdom is de geboorte van het bewustzijn, en die moet je opnieuw verwerken om te beseffen dat decompositie van al het waarneembare een heimelijke aansturing is van de hersenen, die de perceptie op het zelf verblind.
Alles is een codering die een constructie schept; spraak, moleculen, atomen, visuele object orientatie, taal, zintuigelijke censoren.
Of wel je schikt je naar de specifieke constructies, of je laat het zelf opgaan in de waterstof ervan om vrij te zwemmen.
Vanuit theologisch perspectief zou eenieder over een vrije wil moeten beschikken. Immers, anders zou men nooit beoordeeld kunnen worden op hun gedrag. Als het namelijk niet vrije wil betrof, d.w.z. 'iets' beslist voor jou, dan zou jij beoordeeld worden voor hetgeen dat een ander voor jou besloten heeft. Lijkt me onredelijk.
Dat wou ik net in andere woorden typen.
Zo veel mensen geloven er in dat ze worden gemanipuleerd en ontvluchten hun verantwoordelijkheid voor hun daden. Het is een groot persoon die zich laat beïnvloeden ipv beïnvloed wordt. Actief vs passief.
Over het ontvluchten van verantwoordelijkheid voor een daad gesproken, het opmerkelijke is, de lijfspreuk van veel christenen is toch: "Jezus is gestorven voor mijn zonden". Ik heb me toch altijd afgevraagd of dat een vorm van vrijspraak is voor de gepleegde dan wel nog te plegen zonden van een christen?
Stel je word als baby gekloond
de ene baby word rotverwend en de andere mishandelt (of iets anders om de personen zoveel mogenlijk een ander karakter te geven)
dan denk ik toch dat hun keuzes in het leven anders zijn ook als het onderbewustzien dus keuzes maakt --> vrij wil
In theorie zou het mogelijk kunnen zijn om gebeurtenissen die een random variabele als uitkomst hebben te voorspellen. Alleen zou men moeten beschikken over alle mogelijke gegevens, gegevens die nog niet beschikbaar zijn op het moment dat de voorspelling gedaan moet worden.Dat wij ons onvoorspelbaar gedragen wil toch niet zeggen dat we niet voorspelbaar zijn. Alleen dat onze gedragingen zo complex zijn dat we ze zelf niet begrijpen. Maar er kunnen wel regels/ wetten achter zitten die te voorspellen zijn met genoeg kennis.
You see there is only one constant. One universal. It is the only real truth. Causality. Action, reaction. Cause and effect.

What is the reason? Soon the why and the reason are gone and all that matters is the feeling. This is the nature of the universe. We struggle against it, we fight to deny it; but it is of course a lie. Beneath our poised appearance we are completely out of control.
Choice is an illusion created between those with power and those without.
Please, ma cherie. I have told you. We are all victims of causality. I drank too much wine, I must take a piss. Cause and effect.
Precies. Ik ben gelovig opgegroeid, maar nadenken over een vrije wil heeft mij ertoe gezet om daar mee te stoppen. Ik geloofde namelijk niet dat iedereen rechtvaardig geoordeeld kan worden, sommigen worden in zoverre mate beïnvloed dat hun acties niet aan zichzelf te wijten valt.
'The question of free will is whether, and in what sense, rational agents exercise control over their actions and decisions.'
Vind ik een vrij goede omschrijving.
In theorie zou het mogelijk kunnen zijn om gebeurtenissen die een random variabele als uitkomst hebben te voorspellen. Alleen zou men moeten beschikken over alle mogelijke gegevens, gegevens die nog niet beschikbaar zijn op het moment dat de voorspelling gedaan moet worden.
Uiteraard ligt ons lot voor een zeer groot deel vast op het moment van de geboorte, en dus is onze perceptie van vrije wil waarschijnlijk groter dan wat die in werkelijkheid is. Maar er is altijd een zekere random variabele aanwezig, wanneer je dit niet gelooft geef je toe aan het bestaan van een hogere macht die de plannen vooraf reeds heeft uitgewerkt, en aan het idee dat wij als mensheid enkel een voorbestemde weg bewandelen. Tot op heden is daar echter geen goed bewijs voor gevonden.
Als mensen (onbewust) langzamer gaan lopen zodra ze 'geprimed' worden met bepaalde woorden/associaties dan kun je je idd afvragen in hoeverre we over een vrije wil beschikken. Leuk topic.

Ultieme detentie. Het autonome zelf verlamd en ontdaan van z'n bio-adapter. Verder verwijderd van vrijheid kan het individu niet zijn.
Een adopterende codering heeft deze ziel wiens voelsprieten nooit zijn doorgebroken.
De tijd van niet projecterende sociale structuren zijn gevlogen daar waar men de visie van het transparante water is verloren.
Maar denk je niet dat die bovennatuurlijke macht (bij de beoordeling) geen rekening houdt met zaken die niet aan de persoon te wijten zijn?
Tuurlijk, maar je vroeg iets om mee af te trappen in dit topicIs het ook wel, maar het is geen uniforme omschrijving. Er bestaan grote verschillen tussen de ideeën die mensen hebben van vrije wil.

Zo heb ik dat altijd wel geleerd. God zou "harten kunnen lezen", dus inderdaad uitfilteren hoe iemand echt in elkaar zit. Maar wat stelt het dan nog voor?
Tuurlijk, maar je vroeg iets om mee af te trappen in dit topic![]()
Ik ben blij dat ik voor korte tijd een platform heb kunnen scheppen voor het uiten van jouw creativiteit Marky.

Is het ook wel, maar het is geen uniforme omschrijving. Er bestaan grote verschillen tussen de ideeën die mensen hebben van vrije wil.
Is het niet zo dat men op een beproeving wordt gesteld? Je dient je zo ferm mogelijk te houden aan de regels die God aan de mensheid voorgeschreven heeft. Diegenen die zich eraan houden worden gezegend en gaan naar de hemel. De anderen worden vervloekt en gaan naar hel. En daarnaast heb je ook nog de mensen die door toedoen van anderen, i.e. onvrijwillig, zonden begaan; deze worden niet gestraft. Althans, dit is de analogie, ik als mens kan er natuurlijk geen uitsluitsel over bieden.