XXL Nutrition

Here goes HillR again

  • Topic starter HillR
  • Startdatum
  • Reacties 3K
  • Weergaven 124K
  • Volgers 79

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Whatever it takes baby!
 
Dat heb ik werkelijk nog nooit op..:dunno:

Kon je vroegah op de markt in Rotterdam krijgen. Is geloof ik een product gemaakt van restafval dat overblijft bij de productie van aardappelstroop. Smaakt zoet, niet te zoet, lastig te omschrijven. Moet je weleens een keer proberen!
 
Kon je vroegah op de markt in Rotterdam krijgen. Is geloof ik een product gemaakt van restafval dat overblijft bij de productie van aardappelstroop. Smaakt zoet, niet te zoet, lastig te omschrijven. Moet je weleens een keer proberen!
Vroegahhhhh... haalden we dat veel :D was goedkoopste snoep wat je toen kon krijgen.
Soms een groot blok aan een touwtje... :o bij de molenwinkel....
 
Het gaat nog steeds over snoep en suiker Haha.. knap hoe je dat trekt!

Zondag en maandag heb ik vrij, oh jongens. Ik kan niet wachten hoor.

giphy.gif


Dus even in een korte samenvatting: je gaat zo - terwijl je nog ettelijke uren zonder eten voor de boeg hebt - naar een supermarkt om snoep te kopen voor het weekend? En dat gaat goed zonder dat je 'per ongeluk' alvast een hele zak voor het weekend hebt opgegeten? :o

Talking about discipline :scratch:

:haha: Vorm van zelfkastijding he... :P

Zolang de zak dicht is is het geen probleem om er af te blijven. Tegenwoordig vind ik "hoe ik in mijn vel zit" belangrijker dan eten. Ik weet dat ik ontzettend op ga blazen / vocht vast ga houden als ik nu ga afwijken van mijn voedingsschema. Dat zal resulteren in een super depressieve hillie als ik zaterdag ga festivallen, dat is het niet waard.

Het komt een beetje over alsof ik nu alles doe / laat voor een festival van één dag, maar dat is niet wat ik bedoel. Het is meer dat de voldoening uit vreterij niet meer opweegt tegenover hoe ik mij voel als ik het niet eet.

Na 2 á 3 dagen is die bloat wel weer weg, maar het is minder erg om met een bloat op het werk te zitten, dan met bloat rond te huppelen op een festival.

Whatever it takes baby!

:heart:

Dat heb ik werkelijk nog nooit op..:dunno:

Me either

Kon je vroegah op de markt in Rotterdam krijgen. Is geloof ik een product gemaakt van restafval dat overblijft bij de productie van aardappelstroop. Smaakt zoet, niet te zoet, lastig te omschrijven. Moet je weleens een keer proberen!

Klinkt nou niet echt heel aantrekkelijk :lol:
 
Klinkt nou niet echt heel aantrekkelijk :lol:
Dit dus..

Ik mis: "het is zoet, of je tanden uit je mond vallen"..of "Er zit van dat lekkere zure suiker op"
 
Het klinkt misschien hard, maar er zitten hier op DBB meer mensen met een verstoorde relatie met voeding dan je denkt...
Joh, dat is me nooit opgevallen. :P
Omdat het kon.. ik had lekker een bakje koffie, kopje thee, twee boterhammen met kipfilet, een eiwitreep.
Niet raar als 2e ontbijt..... maar de rest van de dag niets meer is bruut :(
Dus even in een korte samenvatting: je gaat zo - terwijl je nog ettelijke uren zonder eten voor de boeg hebt - naar een supermarkt om snoep te kopen voor het weekend? En dat gaat goed zonder dat je 'per ongeluk' alvast een hele zak voor het weekend hebt opgegeten? :o

Talking about discipline :scratch:
Goeie vraag Annie, scherp :)
 
'sup bitches

giphy.gif


Gisteren geen zin om te trainen, moe, hoofdpijn enzovoort :fluit:

Na mijn zoektocht voor borsthoning en mijn tocht over de Veluwse markt hier in Barneveld :barf: uiteindelijk zo chagrijnig van alle trage mensen die op zo'n markt afkomen dat ik geen snoep meer heb gekocht maar slechts avondeten en aardbeien. Ik heb gisteren dus nog 200gr aardbeien extra op :eating:

Hoewel ik allerlei lekkere knorr wereldgerechten had gehaald en intense hoop had dat Pun daar ook trek in zou hebben, hebben we als die hard bodybuilders kip met broccoli gegeten :hedbang:Wat verrassend lekker was! Ik eet de laatste weken eigenlijk altijd kip of tartaar met wokgroente, geen sausjes maar goed gekruid. En dat komt echt mijn strot uit. Hoewel het altijd wel erg lekker is is continu diezelfde smaak bij avondeten helemaal niet aantrekkelijk meer.

Vanavond gaat Pun lekker prefestival laden met macdonalds :sad: en ik wil graag iets met pasta. Iemand een idee voor een zoutloos, althans niet zo zout, pastasausje (niet teveel werk, megahonger en moet eerst sporten, dan macdonaldsgeuren opsnuiven, dus bij thuiskomst zo goed als dood). Van plan om dat dan met kipfilet te eten en iets van paprika / tomaat er door.

any thoughts?

Tot slot shapeupdateje van vanochtend, muchos respectos voor al die chicks die alles op foto's aan kunnen spannen en ook nog een fatsoenlijk hoofd kunnen behouden. Het is bij mij nog steeds of harde lijnen in benen, of harde abs, of beetje abs en beetje benen. Dat alles inclusief een rotkop :roflol:

 
Protip: je kunt je hoofd eraf croppen, dan kun je zo gek doen als je wilt met aanspannen :roflol:

OT: Sexy lady :eyebrow: :heart:
 
'sup bitches

Bekijk bijlage 463551

Gisteren geen zin om te trainen, moe, hoofdpijn enzovoort :fluit:

Na mijn zoektocht voor borsthoning en mijn tocht over de Veluwse markt hier in Barneveld :barf: uiteindelijk zo chagrijnig van alle trage mensen die op zo'n markt afkomen dat ik geen snoep meer heb gekocht maar slechts avondeten en aardbeien. Ik heb gisteren dus nog 200gr aardbeien extra op :eating:

Hoewel ik allerlei lekkere knorr wereldgerechten had gehaald en intense hoop had dat Pun daar ook trek in zou hebben, hebben we als die hard bodybuilders kip met broccoli gegeten :hedbang:Wat verrassend lekker was! Ik eet de laatste weken eigenlijk altijd kip of tartaar met wokgroente, geen sausjes maar goed gekruid. En dat komt echt mijn strot uit. Hoewel het altijd wel erg lekker is is continu diezelfde smaak bij avondeten helemaal niet aantrekkelijk meer.

Vanavond gaat Pun lekker prefestival laden met macdonalds :sad: en ik wil graag iets met pasta. Iemand een idee voor een zoutloos, althans niet zo zout, pastasausje (niet teveel werk, megahonger en moet eerst sporten, dan macdonaldsgeuren opsnuiven, dus bij thuiskomst zo goed als dood). Van plan om dat dan met kipfilet te eten en iets van paprika / tomaat er door.

any thoughts?

Tot slot shapeupdateje van vanochtend, muchos respectos voor al die chicks die alles op foto's aan kunnen spannen en ook nog een fatsoenlijk hoofd kunnen behouden. Het is bij mij nog steeds of harde lijnen in benen, of harde abs, of beetje abs en beetje benen. Dat alles inclusief een rotkop :roflol:

Als je de couscous vervangt door pasta is deze ook prima.


Koude couscous, paprika en kip.
Bereidingstijd 1 uur.

Groenten uit zak zullen wel gauw 15 a 20 minuten verschil maken.

Benodigdheden twee personen:
1 zakje couscous ( Boni )
1 blikje maïs ( uitgelekt 140 gram )
3 eieren
Rode, gele en groene paprika 400 gram
4 teentjes look
1 rode ui 70 gram
17 gram olijfolie
690 gram kipfilet
100ml halfvolle melk
Peper, zout, dragon en basillicum.


Keuken benodigdheden:
1 pan
3 potten of 2 als je een eierkoker hebt.
Staafmixer
Borstel om olijfolie in te smeren. ( luxe als je deze hebt )


Macro's per persoon +- 909kcal 71C/30F/87P

Tips:
Voor wie zeer weinig vetten nodig heeft in de dagelijkse behoefte.
Of dit als avondmaal heeft kan je enkel het eiwit nemen van de gekookte eieren.
Dit scheelt haast 8gram...
Minder carbs te spenderen?
De maïs gewoon eruit laten.
Voor wie alleen is kan je perfect het gerecht klaarmaken en dit bvb twee opeenvolgende dagen eten.
Als je in de ochtend een gekookt eitje eet, kook ze gerust al mee voor deze maaltijd.

Bereiding:
Eerst gaan we alle groenten voorbereiden.

De ui versnipperen samen met de look.
Deze houden we apart.

Paprika's in reepjes of wie wil kan iets creatiever zijn en ze in verschillende vormen snijden.
Rode in reepjes en de groene in kleine stukjes bijvoorbeeld.
De gele doe je best zo simpel mogelijk die gaan toch in de saus.

De groene en rode paprika gaan apart in een kom.
Trek blikje maïs open, laat uitlekken en doe ze bij de paprika's in de kom.
Na dat deze uitgelekt is kan je deze bij de groene en rode paprika's voegen.

Zet twee potten op met water voor de couscous en de eieren.
Dit gaat snel de couscous dus blijf alert.
Eieren koken, hardgekookt dat is ongeveer 10 minuten.

Dan neem je nog een pot strijk deze in met olijfolie.
Als deze voldoende warm is tijd om de ui, look en gele paprika aan te stoven.
Na 1 minuut aanstoven, vuur lager zetten en deksel erop.
Af en toe eens checken, doorroeren of eventueel wat water erbij tegen het aanbakken.
Dit moet ongeveer 12 a 15 minuten rustig verder garen.

Terwijl neem je een pan en is het tijd om de kip te braden.
Kip kan je kruiden naar believen.
Wat hier goed bij gaat is peper en basillicum.
De kip aanbakken op hoog vuur langs 1 kant en dan het vuur halveren, vlees draaien en verder laten bakken.

Ondertussen zijn de groenten voor de saus gaar.
Pot afzetten, melk toevoegen met de mixer erdoor tot je een saus hebt.
Afkruiden met dragon, peper en zout naar believen.

Mix het grootste deel van de saus door de couscous heen en voeg dit bij de paprika's.
Leg de gebakken kip erop en de gekookte eitjes die je ondertussen uiteraard al van hun schaal ontdaan zijn.

Zet in koelkast voor minimum twee uur.
De rest van de saus ook.

Voor het serveren als je nog wat basillicum over hebt kan je dit erover strooien.
Wat extra peper op de eieren is ook heel lekker.
Giet nog een lepeltje of twee saus over het vlees.

Smakelijk!

Alsook je shape is zeer goed!
Veel plezier op het festival.
 
Ziet er weer top uit!!

Eenvoudig sausje is gewoon gepelde tomaten (of pasata).
Paprika/tomaat beetje aanbakken met knoflook, wat pasata erbij en klaar. Kip erbij en wat verse blaadjes basilicum om het af te maken.

Je kan ook de paprika/tomaat bakken en dan met wat kruiden pureren. Zalig als saus bij de pasta.

Een iets rijker sausje.... Half pakje 20+ smeerkaas met wat water mengen.
Smaakt ook lekker met wat kerriepoeder erdoor of wat paprika poeder.
Eventueel kaasmengsel wat piment poeder erbij en je hebt een zalige pikante "kaassaus"
 
Als je de couscous vervangt door pasta is deze ook prima.


Koude couscous, paprika en kip.
Bereidingstijd 1 uur.

Groenten uit zak zullen wel gauw 15 a 20 minuten verschil maken.

Benodigdheden twee personen:
1 zakje couscous ( Boni )
1 blikje maïs ( uitgelekt 140 gram )
3 eieren
Rode, gele en groene paprika 400 gram
4 teentjes look
1 rode ui 70 gram
17 gram olijfolie
690 gram kipfilet
100ml halfvolle melk
Peper, zout, dragon en basillicum.


Keuken benodigdheden:
1 pan
3 potten of 2 als je een eierkoker hebt.
Staafmixer
Borstel om olijfolie in te smeren. ( luxe als je deze hebt )


Macro's per persoon +- 909kcal 71C/30F/87P

Tips:
Voor wie zeer weinig vetten nodig heeft in de dagelijkse behoefte.
Of dit als avondmaal heeft kan je enkel het eiwit nemen van de gekookte eieren.
Dit scheelt haast 8gram...
Minder carbs te spenderen?
De maïs gewoon eruit laten.
Voor wie alleen is kan je perfect het gerecht klaarmaken en dit bvb twee opeenvolgende dagen eten.
Als je in de ochtend een gekookt eitje eet, kook ze gerust al mee voor deze maaltijd.

Bereiding:
Eerst gaan we alle groenten voorbereiden.

De ui versnipperen samen met de look.
Deze houden we apart.

Paprika's in reepjes of wie wil kan iets creatiever zijn en ze in verschillende vormen snijden.
Rode in reepjes en de groene in kleine stukjes bijvoorbeeld.
De gele doe je best zo simpel mogelijk die gaan toch in de saus.

De groene en rode paprika gaan apart in een kom.
Trek blikje maïs open, laat uitlekken en doe ze bij de paprika's in de kom.
Na dat deze uitgelekt is kan je deze bij de groene en rode paprika's voegen.

Zet twee potten op met water voor de couscous en de eieren.
Dit gaat snel de couscous dus blijf alert.
Eieren koken, hardgekookt dat is ongeveer 10 minuten.

Dan neem je nog een pot strijk deze in met olijfolie.
Als deze voldoende warm is tijd om de ui, look en gele paprika aan te stoven.
Na 1 minuut aanstoven, vuur lager zetten en deksel erop.
Af en toe eens checken, doorroeren of eventueel wat water erbij tegen het aanbakken.
Dit moet ongeveer 12 a 15 minuten rustig verder garen.

Terwijl neem je een pan en is het tijd om de kip te braden.
Kip kan je kruiden naar believen.
Wat hier goed bij gaat is peper en basillicum.
De kip aanbakken op hoog vuur langs 1 kant en dan het vuur halveren, vlees draaien en verder laten bakken.

Ondertussen zijn de groenten voor de saus gaar.
Pot afzetten, melk toevoegen met de mixer erdoor tot je een saus hebt.
Afkruiden met dragon, peper en zout naar believen.

Mix het grootste deel van de saus door de couscous heen en voeg dit bij de paprika's.
Leg de gebakken kip erop en de gekookte eitjes die je ondertussen uiteraard al van hun schaal ontdaan zijn.

Zet in koelkast voor minimum twee uur.
De rest van de saus ook.

Voor het serveren als je nog wat basillicum over hebt kan je dit erover strooien.
Wat extra peper op de eieren is ook heel lekker.
Giet nog een lepeltje of twee saus over het vlees.

Smakelijk!

Alsook je shape is zeer goed!
Veel plezier op het festival.

Wauw wat uitgebreid! Dankjewel! Ik ga 'm wel bewaren voor als ik ooit heeeeeeeel lang in de keuken wil staan :P, maar de macro's :haar: mijn avondeten bevat vaak maar de helft aan kcal :P dus prefestival is dit niet een heel goed plan hihi

Dankjewel!

Ziet er weer top uit!!

Eenvoudig sausje is gewoon gepelde tomaten (of pasata).
Paprika/tomaat beetje aanbakken met knoflook, wat pasata erbij en klaar. Kip erbij en wat verse blaadjes basilicum om het af te maken.

Je kan ook de paprika/tomaat bakken en dan met wat kruiden pureren. Zalig als saus bij de pasta.

Een iets rijker sausje.... Half pakje 20+ smeerkaas met wat water mengen.
Smaakt ook lekker met wat kerriepoeder erdoor of wat paprika poeder.
Eventueel kaasmengsel wat piment poeder erbij en je hebt een zalige pikante "kaassaus"

Thanks Marina, klinkt simpel en goed! Denk dat het zulk iets gaat worden! Doe niet graag veel moeite, maar paprika en tomaat heb ik, dus dit moet goedkomen :D
 
Thanks Marina, klinkt simpel en goed! Denk dat het zulk iets gaat worden! Doe niet graag veel moeite, maar paprika en tomaat heb ik, dus dit moet goedkomen :D
Als je nog een paar kcalletjes over hebt...
neem 2 halve perzikken uit blik (ca. 50 kcal is dat) en pureer dit met wat water. Dan wat kruiden erbij (provencaals) en wat kerrie. Een zalig zoetig sausje. Je kan er 2 x mee doen.
DIt is heerlijk met kip en dan je kip erin klaarmaken. Mar ook bij een filetlapje is het erg lekker :)
 
Graag gedaan.


wel haalbaar op 30 minuten als je het gros voorgesneden hebt.
Alsook hier koken is heel rustig.
Soms om 10u30 beginnen om rond de middag te eten.

Hangt ook wel af van het tijdstip eerste apero.
En of de fles weer naar de koelkast mag verhuizen...

Dit zou je dan bekomen ongeveer.
IMG_20190724_115501.jpg
IMG_20190724_115532_1.jpg
 
Veluwse markt in Barneveld?
Ik dacht te lezen dat jullie in het levendige Friesland wonen?

Van alle markten hier in de omgeving, is die ook wel de meest irritante qua drukte en oudjes..
 
Veluwse markt in Barneveld?
Ik dacht te lezen dat jullie in het levendige Friesland wonen?

Van alle markten hier in de omgeving, is die ook wel de meest irritante qua drukte en oudjes..

Geboren en getogen in Friesland, voor de liefde verhuisd naar Ede, inmiddels in Limburg, maar nog altijd werkzaam in Barneveld.. :roflol:
 
Vanavond gaat Pun lekker prefestival laden met macdonalds :sad: en ik wil graag iets met pasta. Iemand een idee voor een zoutloos, althans niet zo zout, pastasausje (niet teveel werk, megahonger en moet eerst sporten, dan macdonaldsgeuren opsnuiven, dus bij thuiskomst zo goed als dood). Van plan om dat dan met kipfilet te eten en iets van paprika / tomaat er door.
Echt mucho respect dat jullie elkaar nog niet vermoord hebben. Als mijn vrouw McDonalds wil..eet ik ook McDonalds..en zo gaat dat met alle dingen. Ik zou oprecht bloedlink worden wanneer ze voor mijn neus McD eet en ik thuis zoutloze pasta krijg:roflol:

Tot slot shapeupdateje van vanochtend, muchos respectos voor al die chicks die alles op foto's aan kunnen spannen en ook nog een fatsoenlijk hoofd kunnen behouden. Het is bij mij nog steeds of harde lijnen in benen, of harde abs, of beetje abs en beetje benen. Dat alles inclusief een rotkop :roflol:
Shape is nice Hill! Je houdt het lekker vol zo!

Die rustdag en extra aardbeien had je gewoon nodig/verdiend
 
Mmm Vonk uit Ede dus, waar zat je op school?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven