Fitness Seller

Here goes HillR again

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Blijkbaar ben ik de enige die zich kritisch durft uit te laten over deze levensstijl, zoals ik eerder bij @pat82 heb gedaan. Ik vind dit oprecht niet gezond. Maar als je niet tegen een kritisch geluid kunt dan stop ik er hier wel mee. Dit topic is jouw feestje.

Misschien kun je jouw post toelichten, even los van het feit dat een paar dagen bingen na een festival natuurlijk sowieso wat voor te zeggen valt. Maar wat vind je oprecht niet gezond? En waarom niet?

Blijkbaar ben ik de enige die zich kritisch durft uit te laten over deze levensstijl, zoals ik eerder bij @pat82 heb gedaan. Ik vind dit oprecht niet gezond. Maar als je niet tegen een kritisch geluid kunt dan stop ik er hier wel mee. Dit topic is jouw feestje.

Af en toe bingen is toch niet direct een eating-disorder/ongezonde levensstijl.

Jaa, geen drama hoor.. Voor ik het weet ben ik weer on track. Vind het ook niet echt erg en mijn fysiek is ook nog niet dramatisch, op wat vocht na, maar dat is natuurlijk logisch.
Het fietsen viel me goed mee, het was heerlijk fris en stil vanochtend in het bos, vond het stiekem wel een klein beetje eng in het donker :roflol: pas aan het einde begon mijn knie een beetje te zeuren, dus overall was het een fijne tocht!
Super lekker geslapen ook, lag denk ik om 19.30 uur al in dromenland en tot de wekker 4.15 uur ( + 10 minuten snoozen, ik was er nog niet klaar voor :roflol: )

Nu weer back on track, vandaag een dagje met 1100kcal, en vanaf morgen dan weer gewoon 1250kcal. Dan is een eventueel overschot ook wel weer gecompenseerd.

Wat leuk dat het fietsen best lekker ging!
Ik vind het ook best naar dat het alweer merkbaar later licht wordt.
Binnenkort kan ik ook de ganzen weer niet meer in het oog houden, dus moet ik mijn looproute iets aanpassen :(.
19u30 in bed, damn! Toen moest ik nog met cardio beginnen :roflol:.
Wel heerlijk geslapen zo te zien, kon je vast gebruiken aangezien je al een hele tijd wat minder uren kon pakken...

Pfoeh, 1100kcal en daarna weer 1250.
Ik bewonder je doorzetting om zo laag in kcals te blijven, zelf kan ik het niet opbrengen op dit moment :).

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.584

Er is een verschil tussen je kritisch uitlaten en keer op keer een negatief geluid te laten horen, zonder daadwerkelijk iets toe te voegen. Verder kom je hier namelijk niets doen. Dat doe je al jaren in mijn logs. Kritische geluiden zijn van harte welkom, maar met zo'n post kan ik natuurlijk niets, dus wat is je doel? Als je mij zou willen laten inzien dat ik een eetstoornis heb ofzo dan ga je er met één zo'n zinnetje niet komen natuurlijk. Ik moet zelf maar uitvogelen waarom jij vindt dat ik een eetstoornis heb? Lekker behulpzaam in dat geval :eyes:

Mijn levensstijl komt alles behalve in de buurt van een eatingdisorder en ik voel me elke keer weer ontzettend beledigd als jij die onzin hier komt verkondigen. Ik heb er namelijk best veel voor moeten doen en laten om dit punt te bereiken.

In vergelijking met wie is mijn levensstijl ongezond? Ik mankeer gezondheidswise helemaal niets en heb tot op heden ook nog nooit wat gemankeerd. Ik ben fit, ik heb een normaal vetpercentage, ik hanteer een gebalanceerd voedingsschema en heel af en toe wijk ik van mijn voedingsschema af en eet ik lekker waar ik op dat moment zin in heb en wat ik lekker vind.

Ik heb een laag onderhoud en mijn verbranding is niet bijzonder snel zoals sommige gezegende mensen. Dat betekent dat ik in vergelijking met andere mensen over het algemeen inderdaad weinig eet. Door op doordeweekse dagen onder onderhoud te eten creëer ik een groter caloriebudget in het weekend, waardoor ik dan wat extra kan eten.

Op dagen na een festival heb ik een heel groot caloriebudget over. Als ik dat vervolgens lekker wil aanvullen met ongezonde vreterij is dat mijn keus, het overgrote deel van de tijd eet ik immers gezond. Zat mensen die dat soort voedingsmiddelen wekelijks tot zich nemen. Ik hooguit in deze mate eens in de zoveel maanden. Daarnaast heb ik door het grote tekort door alle dansjes e.d. op een festival meer trek dan normaal en dan niet in sla en tonijn, maar lekkere witte bolletjes met kaas. Deze voeding eet ik bewust op andere momenten niet vanwege de hoge kcal en mijn lage onderhoud. Die vul ik dan liever op met meer verzadigende producten.

Door deze balans heb ik mijn fysiek zoals ik er nu bij sta over de jaren heen gecreëerd en lukt het mij voor het eerst sinds jaren om redelijk op gewicht te blijven. Iets waar ik blij van word na jaren van overgewicht. Net zoals dat ik van het eten van een patat shoarma of een zak chips of een zak m&m's eens in de zoveel tijd blij word. Ja, die compenseer ik dan weer door vooraf/achteraf wat meer te bewegen / minder te eten.

Ik kan wel beamen dat er iets mis is met mijn verzadigingsmetertje. Daar waar de één na een kwartier aan eten een melding krijgt dat hij/zij verzadigd is, blijft die melding bij mij uit. Vaak komt die pas na een anderhalf uur ofzo. Niet altijd hou ik daar rekening mee en komt het dus wel eens voor dat ik in een tijdsbestek van één a twee uur 2000kcal naar binnen werk en dan ook pas daadwerkelijk geen "honger" meer heb. Ik had gisteren ook gewoon door kunnen blijven eten, trek had ik toch nog wel.

Ik had hier namelijk nog 6 witte bollen en kaas liggen, ik had ook de 100gr m&m's die nog over was kunnen opeten, of in mijn middagpauze nog een lekker ijsje kunnen halen, had ik best nog trek in gehad. Maar ik heb het niet gedaan. Ik heb het ook niet allemaal weer uitgekotst, en ben ook niet als een debiel cardio gaan doen. Ik heb mijn voeding getracked en plan de campagne gemaakt voor de komende dagen om die feedingfrenzy weer recht te trekken.

En jij komt hier vervolgens verkondigen dat ik een stoornis heb?

giphy.gif

Misschien kun je jouw post toelichten, even los van het feit dat een paar dagen bingen na een festival natuurlijk sowieso wat voor te zeggen valt. Maar wat vind je oprecht niet gezond? En waarom niet?
Na bovenstaand betoog van @HillR denk ik dat het verstandiger is dat ik mijn bek hier verder houdt...

Nou is dat ook weer uit de wereld :)

tenor.gif

Ik snap je punt niet. Als iemand een balans vindt waarbij hij/zij een shape kan behouden waar hij/zij tevreden mee is en een voedingsschema met zo nu en dan een cheat of wat lekkers, is dit toch prima. Uiteindelijk gaat het binnen een bodybuilding-levensstijl toch om je kcal-balans/-budget onder controle te houden en compenseren na een cheat vind ik niet raar.
Er is een verschil tussen je kritisch uitlaten en keer op keer een negatief geluid te laten horen, zonder daadwerkelijk iets toe te voegen. Verder kom je hier namelijk niets doen. Dat doe je al jaren in mijn logs. Kritische geluiden zijn van harte welkom, maar met zo'n post kan ik natuurlijk niets, dus wat is je doel? Als je mij zou willen laten inzien dat ik een eetstoornis heb ofzo dan ga je er met één zo'n zinnetje niet komen natuurlijk. Ik moet zelf maar uitvogelen waarom jij vindt dat ik een eetstoornis heb? Lekker behulpzaam in dat geval :eyes:

Mijn levensstijl komt alles behalve in de buurt van een eatingdisorder en ik voel me elke keer weer ontzettend beledigd als jij die onzin hier komt verkondigen. Ik heb er namelijk best veel voor moeten doen en laten om dit punt te bereiken.

In vergelijking met wie is mijn levensstijl ongezond? Ik mankeer gezondheidswise helemaal niets en heb tot op heden ook nog nooit wat gemankeerd. Ik ben fit, ik heb een normaal vetpercentage, ik hanteer een gebalanceerd voedingsschema en heel af en toe wijk ik van mijn voedingsschema af en eet ik lekker waar ik op dat moment zin in heb en wat ik lekker vind.

Ik heb een laag onderhoud en mijn verbranding is niet bijzonder snel zoals sommige gezegende mensen. Dat betekent dat ik in vergelijking met andere mensen over het algemeen inderdaad weinig eet. Door op doordeweekse dagen onder onderhoud te eten creëer ik een groter caloriebudget in het weekend, waardoor ik dan wat extra kan eten.

Op dagen na een festival heb ik een heel groot caloriebudget over. Als ik dat vervolgens lekker wil aanvullen met ongezonde vreterij is dat mijn keus, het overgrote deel van de tijd eet ik immers gezond. Zat mensen die dat soort voedingsmiddelen wekelijks tot zich nemen. Ik hooguit in deze mate eens in de zoveel maanden. Daarnaast heb ik door het grote tekort door alle dansjes e.d. op een festival meer trek dan normaal en dan niet in sla en tonijn, maar lekkere witte bolletjes met kaas. Deze voeding eet ik bewust op andere momenten niet vanwege de hoge kcal en mijn lage onderhoud. Die vul ik dan liever op met meer verzadigende producten.

Door deze balans heb ik mijn fysiek zoals ik er nu bij sta over de jaren heen gecreëerd en lukt het mij voor het eerst sinds jaren om redelijk op gewicht te blijven. Iets waar ik blij van word na jaren van overgewicht. Net zoals dat ik van het eten van een patat shoarma of een zak chips of een zak m&m's eens in de zoveel tijd blij word. Ja, die compenseer ik dan weer door vooraf/achteraf wat meer te bewegen / minder te eten.

Ik kan wel beamen dat er iets mis is met mijn verzadigingsmetertje. Daar waar de één na een kwartier aan eten een melding krijgt dat hij/zij verzadigd is, blijft die melding bij mij uit. Vaak komt die pas na een anderhalf uur ofzo. Niet altijd hou ik daar rekening mee en komt het dus wel eens voor dat ik in een tijdsbestek van één a twee uur 2000kcal naar binnen werk en dan ook pas daadwerkelijk geen "honger" meer heb. Ik had gisteren ook gewoon door kunnen blijven eten, trek had ik toch nog wel.

Ik had hier namelijk nog 6 witte bollen en kaas liggen, ik had ook de 100gr m&m's die nog over was kunnen opeten, of in mijn middagpauze nog een lekker ijsje kunnen halen, had ik best nog trek in gehad. Maar ik heb het niet gedaan. Ik heb het ook niet allemaal weer uitgekotst, en ben ook niet als een debiel cardio gaan doen. Ik heb mijn voeding getracked en plan de campagne gemaakt voor de komende dagen om die feedingfrenzy weer recht te trekken.

En jij komt hier vervolgens verkondigen dat ik een stoornis heb?

giphy.gif
You go girl! :cheer: Ik denk dat 99% van de mensen jaloers op jou mag zijn. :)
Na bovenstaand betoog van @HillR denk ik dat het verstandiger is dat ik mijn bek hier verder houdt...
Houdt?
Los van wat jij vindt (je mag natuurlijk vinden wat je wilt), zie ik niet in wat het verkondigen van jouw mening toevoegt als het alleen maar negatief commentaar is waar niemand wat mee kan. Bekijk de dingen eens met een positieve insteek.

• Like
Waarderingen: Bubs
:exactly::stupid:

• Like
Waarderingen: BB_
Wat een onzin. Ik zie Pun en Hill vaak genoeg voorbij komen op Insta en ik kan geen enkel teken van een eetstoornis vinden. Volgens mij weet ze prima die balans te vinden en haar fysiek spreekt voor zich.

Hij is dan ook new here :p

• Like
Waarderingen: BB_
  • #2.592
Af en toe bingen is toch niet direct een eating-disorder/ongezonde levensstijl.

Ik kan me wel heel wat slechtere levensstijlen bedenken.

Aangezien @imnewhere de moeite niet wil nemen om zijn post toe te lichten is het alleen maar gissen wat hij nou bedoelt. Wellicht doelt hij op een Binge eating disorder, wat het inderdaad zou kunnen zijn als ik dit al maanden iedere week zo zou doen. Maar dat is niet het geval.

Wat leuk dat het fietsen best lekker ging!
Ik vind het ook best naar dat het alweer merkbaar later licht wordt.
Binnenkort kan ik ook de ganzen weer niet meer in het oog houden, dus moet ik mijn looproute iets aanpassen :(.
19u30 in bed, damn! Toen moest ik nog met cardio beginnen :roflol:.
Wel heerlijk geslapen zo te zien, kon je vast gebruiken aangezien je al een hele tijd wat minder uren kon pakken...

Pfoeh, 1100kcal en daarna weer 1250.
Ik bewonder je doorzetting om zo laag in kcals te blijven, zelf kan ik het niet opbrengen op dit moment :).

Ja is vervelend he, dat later licht worden! De gedachte van fietsen vind ik nooit zo leuk, maar als ik dan eenmaal onderweg ben kan ik zo genieten!
Zal wel één van de laatste keren zijn, want het is op zich best een veilig stuk denk ik, maar ik ben een mietje en wil het risico niet lopen :rolleyes:

Qua voeding vind ik het de laatste tijd niet altijd even moeilijk. Nu ik afgelopen weekend gewoon lekker los van tracking ben geweest heb ik er nu wel weer zin in :D komt misschien ook omdat ik nu nog een beetje overschot van gisteren heb en daardoor geen trek :roflol:

:rolleyes:

Jammer, ik vind het namelijk niet erg om hier een discussie over te voeren en dacht ik geef je even wat meer informatie zodat je ook een gefundeerde mening kunt vormen in plaats van afgaande op één post.

Snickers ben ik dan weer niet zo fan van.

Nou is dat ook weer uit de wereld :)

tenor.gif

Ik vind van niet :roflol: Ik wijt het aan mijn serotoninelevel dat mijn jimmys rustled zijn.

Ik vind het gewoon vrij kansloos dat iemand die anders nooit interesse of input heeft, op een moment dat je 1 dag niet voldoet aan de maatstaven van normaal zijn, stelt dat je een eating disorder hebt en dan ook nog eens alleen dat aankaart maar verder niet de moeite wil nemen dat toe te lichten.

Ik snap je punt niet. Als iemand een balans vindt waarbij hij/zij een shape kan behouden waar hij/zij tevreden mee is en een voedingsschema met zo nu en dan een cheat of wat lekkers, is dit toch prima. Uiteindelijk gaat het binnen een bodybuilding-levensstijl toch om je kcal-balans/-budget onder controle te houden en compenseren na een cheat vind ik niet raar.

You go girl! :cheer: Ik denk dat 99% van de mensen jaloers op jou mag zijn. :)

Houdt?
Los van wat jij vindt (je mag natuurlijk vinden wat je wilt), zie ik niet in wat het verkondigen van jouw mening toevoegt als het alleen maar negatief commentaar is waar niemand wat mee kan. Bekijk de dingen eens met een positieve insteek.

Dankjewel Bert :)

Sure, ik zal niet een "normale" relatie hebben met voeding zoals mensen dat hebben die niet sporten of mensen die nooit dik geweest zijn. Dat zal ik nooit ontkennen. Maar is hun relatie met voeding dan normaal? Wie bepaalt die standaard van wat normaal is? In combinatie met bodybuilding is het bijhouden van je voeding / macro's heel normaal. Een cheatday of maaltijd komt daarin ook regelmatig voor. Voor mensen die niet met sport bezig zijn is het heel normaal om je voeding niet te tracken of je bezig te houden met macro's of je onderhoud. Maar wat de één normaal vindt hoeft niet normaal voor de ander te zijn.

Waarom kun je als bodybuilder niet een dag of meerdere dagen van niet tracken hebben en gewoon alles eten wat je wilt in het tijdsbestek dat je wilt? Want mensen die niet sporten zullen nooit eens een eetbui hebben? Of alle mensen die ooit eens een eetbui hebben, hebben een eetstoornis?

Waarom is het wel geoorloofd om op een verjaardagsfeestje, of bij een all you can eat buffet, alles te pakken en te eten wat je wilt en zo veel je wilt, tot je buik op knappen staat, want hey, we zijn uit eten, of hey, het is een verjaardag?

Heus, ik realiseer mij ook wel dat het niet de meest geweldige keus is om mijn hele kcalbudget voor de dag in de ochtend op te eten, maar dat betekent niet gelijk dat er sprake is van een eetstoornis :roflol:

Wie bepaalt er wat normaal is?
Ik krijg op mijn werk regelmatig te horen dat mijn dieet niet gezond zou zijn.
Waarom? Omdat ik geen brood eet.. juist goed argument... ( Te bedenken dat ze zelf al jaren dag in, dag uit een boterham met kaas eten..)
Ik denk dat je als bodybuilder juist bewust met voeding bezig bent.

Af en toe even lekker de touwtjes laten vieren, lijkt me niet verkeerd. Ja zal er echt geen kilo mee aankomen, merk zelf dat m'n vertering weer lekker een boost krijgt. En wees eerlijk, mentaal is het heerlijk om soms gewoon lekker te vreten :fluit:

Jammer, ik vind het namelijk niet erg om hier een discussie over te voeren en dacht ik geef je even wat meer informatie zodat je ook een gefundeerde mening kunt vormen in plaats van afgaande op één post.
Met iemand die afsluit met een middelvinger ga ik niet verder in discussie. Kwestie van een beetje respect voor elkaar en zo.

je bent er nog? ik denk je bent allang genegeerd :o @HillR geeft je wel een kans ;)

• #2.596
Wie bepaalt er wat normaal is?
Ik krijg op mijn werk regelmatig te horen dat mijn dieet niet gezond zou zijn.
Waarom? Omdat ik geen brood eet.. juist goed argument... ( Te bedenken dat ze zelf al jaren dag in, dag uit een boterham met kaas eten..)
Ik denk dat je als bodybuilder juist bewust met voeding bezig bent.

Af en toe even lekker de touwtjes laten vieren, lijkt me niet verkeerd. Ja zal er echt geen kilo mee aankomen, merk zelf dat m'n vertering weer lekker een boost krijgt. En wees eerlijk, mentaal is het heerlijk om soms gewoon lekker te vreten :fluit:

Zo heeft iedereen inderdaad zijn eigen manier van denken qua gezondheid. Ik denk dat ik het niet zo slecht heb gedaan met het verliezen van zoveel vet en het momenteel op gewicht blijven door te doen wat ik doe, daarnaast gelukkig en eindelijk tevreden te zijn met mezelf.

Er is dus ook helemaal geen reden om eetstoornis te hebben, want ik heb een goede balans gevonden en ik ben tevreden.

Dat soort momentjes zijn inderdaad mentaal vooral lekker, moet af en toe kunnen. En al kom ik er wel een kilo mee aan, dan ben ik die over een maand weer kwijt. Ik zie het probleem echt niet. Ja, als ik nu dramatisch zou gaan doen over het feit dat ik gisteren op die manier heb gegeten ofzo, maar dat is helemaal niet het geval. Die periodes heb ik wel gehad vroegah, maar ik zit momenteel echt lekker in mijn vel, en om dan aan te komen met dit soort berichten vind ik echt heel flauw.

Met iemand die afsluit met een middelvinger ga ik niet verder in discussie. Kwestie van een beetje respect voor elkaar en zo.

En iemand met een ziekte c.q. stoornis bestempelen zonder verder ook maar iets te zeggen is wel respectvol :roflol:

Hou op zeg. :rolleyes:

Mijn GIFjes zijn overigens nooit serieus bedoeld, als je mijn log wat vaker zou volgen zou je zien dat ik ze regelmatig in een grappige context plaats. Blijkbaar delen wij niet dezelfde humor.

Ben jij niet die ouwe jankerd die niet eens een paar gram kon aankomen op "5000kcal". @HillR behaald meer resultaten dan jij. Ookal is ze volgens jou "ongezond" bezig.

Lekker bezig ook op een bb forum waar iedereen bezig is met eten. En een obsessie heeft met eten en trainen zeggen dat ze een probleem hebben.

Topsporters ook problemen ? Omdat zij zoveel trainen trainen en zich afkeren van sociale bezigheden omdat ze een doel hebben?

Donder toch op joe.

• Like
Waarderingen: Bubs
Die Avatar is wel heel toepasselijk....toeval? :p

ik wil me graag inschrijven voor dezelfde eetstoornis club. Ten eerste omdat het me reuze gezellig lijkt, en ten tweede omdat ik waarschijnlijk op dezelfde manier eet als Hill.
Zondag na het festival echt vies smerig dirty gegeten, daarna weer gewoon strak 1200-1300 kcal. Whatever floats your boat, toch?

we hebben allemaal een stoornis ,de een wat meer dan de ander ,maar ik zou niet anders willen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven