Er is een verschil tussen je kritisch uitlaten en keer op keer een negatief geluid te laten horen, zonder daadwerkelijk iets toe te voegen. Verder kom je hier namelijk niets doen. Dat doe je al jaren in mijn logs. Kritische geluiden zijn van harte welkom, maar met zo'n post kan ik natuurlijk niets, dus wat is je doel? Als je mij zou willen laten inzien dat ik een eetstoornis heb ofzo dan ga je er met één zo'n zinnetje niet komen natuurlijk. Ik moet zelf maar uitvogelen waarom jij vindt dat ik een eetstoornis heb? Lekker behulpzaam in dat geval
Mijn levensstijl komt alles behalve in de buurt van een eatingdisorder en ik voel me elke keer weer ontzettend beledigd als jij die onzin hier komt verkondigen. Ik heb er namelijk best veel voor moeten doen en laten om dit punt te bereiken.
In vergelijking met wie is mijn levensstijl ongezond? Ik mankeer gezondheidswise helemaal niets en heb tot op heden ook nog nooit wat gemankeerd. Ik ben fit, ik heb een normaal vetpercentage, ik hanteer een gebalanceerd voedingsschema en heel af en toe wijk ik van mijn voedingsschema af en eet ik lekker waar ik op dat moment zin in heb en wat ik lekker vind.
Ik heb een laag onderhoud en mijn verbranding is niet bijzonder snel zoals sommige gezegende mensen. Dat betekent dat ik in vergelijking met andere mensen over het algemeen inderdaad weinig eet. Door op doordeweekse dagen onder onderhoud te eten creëer ik een groter caloriebudget in het weekend, waardoor ik dan wat extra kan eten.
Op dagen na een festival heb ik een heel groot caloriebudget over. Als ik dat vervolgens lekker wil aanvullen met ongezonde vreterij is dat mijn keus, het overgrote deel van de tijd eet ik immers gezond. Zat mensen die dat soort voedingsmiddelen wekelijks tot zich nemen. Ik hooguit in deze mate eens in de zoveel maanden. Daarnaast heb ik door het grote tekort door alle dansjes e.d. op een festival meer trek dan normaal en dan niet in sla en tonijn, maar lekkere witte bolletjes met kaas. Deze voeding eet ik bewust op andere momenten niet vanwege de hoge kcal en mijn lage onderhoud. Die vul ik dan liever op met meer verzadigende producten.
Door deze balans heb ik mijn fysiek zoals ik er nu bij sta over de jaren heen gecreëerd en lukt het mij voor het eerst sinds jaren om redelijk op gewicht te blijven. Iets waar ik blij van word na jaren van overgewicht. Net zoals dat ik van het eten van een patat shoarma of een zak chips of een zak m&m's eens in de zoveel tijd blij word. Ja, die compenseer ik dan weer door vooraf/achteraf wat meer te bewegen / minder te eten.
Ik kan wel beamen dat er iets mis is met mijn verzadigingsmetertje. Daar waar de één na een kwartier aan eten een melding krijgt dat hij/zij verzadigd is, blijft die melding bij mij uit. Vaak komt die pas na een anderhalf uur ofzo. Niet altijd hou ik daar rekening mee en komt het dus wel eens voor dat ik in een tijdsbestek van één a twee uur 2000kcal naar binnen werk en dan ook pas daadwerkelijk geen "honger" meer heb. Ik had gisteren ook gewoon door kunnen blijven eten, trek had ik toch nog wel.
Ik had hier namelijk nog 6 witte bollen en kaas liggen, ik had ook de 100gr m&m's die nog over was kunnen opeten, of in mijn middagpauze nog een lekker ijsje kunnen halen, had ik best nog trek in gehad. Maar ik heb het niet gedaan. Ik heb het ook niet allemaal weer uitgekotst, en ben ook niet als een debiel cardio gaan doen. Ik heb mijn voeding getracked en plan de campagne gemaakt voor de komende dagen om die feedingfrenzy weer recht te trekken.
En jij komt hier vervolgens verkondigen dat ik een stoornis heb?