Fitness Seller

Here goes HillR again

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
chickie....

Even beetje terug gelezen maar wat een struggles zeg. Goed dat jezelf zo met behulp van pun overeind weet te houden. Je bent al zoveel sterker geworden:kiss:

Heel herkenbaar van de feestdagen. Ook altijd extra druk maar waarom ?????????
Hoef nooit wat alleen dessert verzorgen wat toch eigenlijk best wel fun is om te doen haha :piggy:

......Thanks Ron, ik snap zeker je punt. Maar daar moet je ook aan toe zijn. En dat ben ik niet. Ik vind het niet fair richting mijn zus en zusje, zeker niet tegenover mijn zusje. Die heeft zoveel ellende moeten meemaken. Ik wil er voor haar zijn als dat nodig is. Ongeacht deze situatie.....
Ik wist dit antwoord al net zoals jij dat wist. Maar nu je het zelf hebt opgeschreven zie je welke connectie je in stand houdt met je moeder.
Enne dat is helemaal niet erg he. Maar nu kan je wellicht je eigen verwarring een plek geven. Het ligt niet aan jou het is de situatie die je bewust en heel begrijpelijk handhaaft.
Misschien geeft dit je inzicht waarom en hoe je moeder altijd aan een soort draadje blijft hangen aan je leven.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.103
Er zijn meerdere wegen die je kunt bewandelen, belangrijkste is dat je jouw eigen weg hierin bewandeld. Iedereen heeft altijd goed advies en goede raad, maar uiteindelijk moet jij het zelf uitvogelen, welke route voor jou het beste aanvoelt. En als dat betekent dat je nog 100x op je bek gaat, dan is dat maar zo. Je leert vrij weinig van situaties die je voor de wind gaan, maar leuk is natuurlijk anders. Er komt in elk geval vanzelf een moment waarop je sterker in je schoenen staat en gemakkelijker voor jezelf weet te kiezen, voor je gevoel (nu) gaat dit ten koste van anderen, maar dat is feitelijk onjuist (ondanks dat zij jou dat gevoel wel op het hart drukken). Dat leer je met elke keer dat je valt, steeds beter toe te passen. Uiteindelijk is er geen enkel mechanisme zo sterk als je eigen wil om te overleven.

Oh en wat betreft die kerstkaart, wat mij betreft sturen we deze;

:heart:

Zo is het ook, ik moet ook doen wat ik zelf wil en wat ik zelf vind, anders komt het nooit goed. Ik doe immers al mijn hele leven wat anderen vinden / willen en zie waar dat me gebracht heeft.

Maar ik ben wel dankbaar voor alle input en adviezen!

2? Wij krijgen er maar eentje :sad: .

Hier wordt ook verwacht dat we met kerst/kerstavond samen eten met mijn ouders en zus haar gezin.
Soms heb je daar gewoon geen zin in, wat de reden ook is.
Zelf ook al een paar keer "nee dank je" gezegd (hierop en andere "familiale verplichtingen"), echt goed wordt dat niet onthaald natuurlijk.
Het is gewoon belangrijk om te doen wat jíj wil doen, en niet gewoon om anderen gelukkig te stellen.
Geniet van de feestdagen zonder stress, who gives a sh*t dat niemand een kaart krijgt?
Die dingen vliegen na een paar weken toch gewoon op zolder of bij het oud papier :rolleyes:.

Hier is het altijd drama sinds ik met Pun ben :roflol: Bij mijn schoonfamilie zitten mensen die vastzitten aan bepaalde kerstdagen vanwege omgangsregelingen, dus is er ieder jaar een vaste dag qua kerst omdat anders die kinderen er niet bij kunnen zijn.

Drama natuurlijk! Waarom moet de kerstviering bij mijn ouders afhankelijk zijn van welke datum hun het vieren! Waarom pas ik mij aan naar mijn schoonfamilie , en waarom pas ik me niet aan naar mijn ouders :roflol: "Zijn zij beter dan mijn familie?"

Terwijl wij helemaal geen verdere familie hebben en ook geen kinderen/kleinkinderen, waardoor we alleen met mijn ouders en zussen zijn, die op de andere dagen toch niets te doen hebben... Het gaat gewoon om het principe dat mijn moeder het wil bepalen.. Bizar... Dan was de reden "nou, wij vieren het ook op eerste kerstdag, want tweede kerstdag hebben wij geen zin, dan voelt het niet meer echt als kerst". En dan was de verplichting er ook nog dat we op eerste kerstdag in de vroege ochtend moesten komen, want we moeten eerst naar de kerk, terwijl we al sinds ik 10 jaar was ofzo niet meer naar de kerk gaan, maar!!!! met kerst moeten we!!! :roflol:

Kun je je voorstellen dat ik halverwege oktober dan al in de stress zat.. oh jongens, hoe gaat het dit jaar komen met kerst :roflol:

Je hebt ook helemaal gelijk vwb kerstkaarten, maar ook hier geldt voor mijn familie dat er dan iets komt van "oh, zijn wij niet goed genoeg om een kerstkaart te krijgen?"

Het is allemaal zo ziekelijk :roflol: En aangezien ik ben opgevoed met die angstzaaierij, doe ik alles wat er van me gevraagd / verwacht wordt, om maar niet gekwetst te worden, om maar "goed" te zijn, om maar niet het verkeerde te doen.

Ik realiseer me dat nu heel goed hoor. En ben mij daar helemaal bewust van, maar die onderliggende angst speel je niet zo maar kwijt. Die zit er al zo lang, zo diep, dat je niet van de één op andere dag zegt "ohh, zo zit het, /care!"

Bij mij was religie de hoofdoorzaak. Niet de leukste periode uit mijn leven maar uiteindelijk is alles redelijk goed gekomen en accepteren ze me zoals ik ben. Daar ging wel een flinke lijdensweg aan vooraf.
Wat ik ervan heb geleerd is dat je eerst helemaal in contact met jezelf moet komen te staan. Je bent waarschijnlijk zo gewend om diegene te zijn die anderen willen zien dat je helemaal niet meer weet wat je nu eigenlijk zelf wilt en voelt. Denk voor jezelf en maak keuzes. Voer die daarna ook door zonder spijt. Vergeet ook niet dat je hier rustig fouten in mag maken (je lijkt me ook redelijk perfectionistisch, dat helpt ook niet mee).

Feestdagen zouden een feest moeten zijn en geen verplichting. Als je graag bij familie bent dan moet je dat doen. Als je liever wat anders gaat doen dan zou dat ook prima moeten zijn. Je hoeft je niet te conformeren aan de wensen van een ander, je kunt gewoon een andere keus maken. Als een ander daar kwaad om wordt dan is dat ook een keuze en hun probleem.
Hetzelfde geldt ook voor zoiets triviaals als kerstkaarten sturen of krijgen. Mensen maken daar zo'n ding van.... Verplichtingen of gebruiken zeggen niets over iemand. Het draait uiteindelijk alleen maar om de daden van mensen.

Heftig, maar uiteindelijk heeft het je wel gemaakt tot wie je bent. Wel fijn dat ze je uiteindelijk geaccepteerd hebben zoals je bent. Zonde dat je daar voor hebt moeten lijden.. ik begrijp het zo niet waarom andere mensen het leven van anderen willen bepalen. Alsof hun weg de enige goede is.

Het klinkt allemaal zo makkelijk hè, je hebt helemaal gelijk. Het handelen ernaar gaat me gelukkig steeds beter af. Sinds ik de eerste stap heb genomen uit deze ziekelijke situatie heb ik vrijwel niets meer gedaan wat ik niet zou willen, of ten behoeve van een ander ten koste van mijzelf. Alleen jegens mijn oma, het is moeilijk om het gevoel te hebben haar te kwetsen als ik iets wel of niet doe.

chickie....

Even beetje terug gelezen maar wat een struggles zeg. Goed dat jezelf zo met behulp van pun overeind weet te houden. Je bent al zoveel sterker geworden:kiss:

Heel herkenbaar van de feestdagen. Ook altijd extra druk maar waarom ?????????
Hoef nooit wat alleen dessert verzorgen wat toch eigenlijk best wel fun is om te doen haha :piggy:

Thanks babe, appreciated! Het komt ook wel goed! :D

Echt hè, ik ben al helemaal gestoord in mijn hoofd :roflol: Pun wordt gek van me. :P

En wat nog veel erger is! Ik heb nog niet eens een kerstboom, en vanavond lukt ook niet want we gaan uit eten met vrienden.. Morgenochtend lukt ook al niet, en morgenmiddag is het vast druk bij de kerstbomenman, pffffffffffffffffffffffffffffffff

Ik wist dit antwoord al net zoals jij dat wist. Maar nu je het zelf hebt opgeschreven zie je welke connectie je in stand houdt met je moeder.
Enne dat is helemaal niet erg he. Maar nu kan je wellicht je eigen verwarring een plek geven. Het ligt niet aan jou het is de situatie die je bewust en heel begrijpelijk handhaaft.
Misschien geeft dit je inzicht waarom en hoe je moeder altijd aan een soort draadje blijft hangen aan je leven.

Dankje Ron, klopt helemaal. Ik moet nog een beetje uitvinden wat ik wil, wat ik vind en of er nog plek is voor mijn moeder in mijn leven. Vooralsnog wil ik haar nog niet helemaal uit mijn leven bannen. Ik wil alleen een weg vinden voor mezelf waarmee ik kan leven met haar plek in mijn leven.

Ik ben van mening dat mensen kansen verdienen. Maar ik ben ook van mening dat dat niet meer ten koste van mezelf mag gaan. Dus dat is nog even uitvogelen.

Wie weet kan ze veranderen, wie weet ook niet. Daarom heb ik nu geen contact om mijzelf te sterken tegen de mogelijkheid dat ze niet veranderd. Dan kan ik mezelf in de toekomst nooit iets kwalijk nemen, of me afvragen "had ik maar".

TRAINING DONDERDAG

Naar de gym, nog spierpijn en ik wil zaterdag benen trainen @ platinum gym, dus cardio

Stairmaster
30 minuten, niveau 11, 350 kcal.

Vanochtend fotootje gemaakt, maar aangezien er niet veel verschil is met de afgelopen weken niet interessant om te delen. Ik denk wel dat ik bootygains en hamstringgains maak met mijn huidige schema, de rest blijft wat achter, en aangezien mijn foto's altijd van de voorkant zijn zien we dat niet :P

FIJNE DAG!

Naar de kerk gaan is sowieso al :barf:, en als je het dan nooit maar per sé moet omdat het kerst is :gek:.

Ik snap je helemaal hoor, je hebt niet een knop die je zomaar even kunt omdraaien en alles vergeten wat jarenlang in je gestampt werd.
Zo eentje heb ik er thuis nu ook eenmaal rondlopen, die bovendien in een soortgelijke situatie zit.
Zijn hele leven heeft ze over hem heen gelopen (ze kende haar macht, en wist hoe ze te gebruiken net als bij jou), en toen hij eindelijk eens voor zichzelf durfde opkomen was (en ben) ik de schuldige die haar perfecte opvoeding heeft verpest :eyes:.
Ook hier gaat het nog steeds door, al 1jaar en 2maand intussen...
Gelukkig is de frequentie verminderd, maar het medelijden afdwingen voor haar en de giftigheid naar mij blijft.
En ook zij heeft niet door dat het averechts werkt.

Dat zijn flink wat kcals op de stairmaster, echt rust voor de benen is het ook niet hé :roflol:.

Ik met mijn goeie gedrag ook een keer mee gegaan naar die hypocriete bende, voor een mis die over de tweede wereld oorlog ging, dus er was in elk geval een reden om te gaan voor me.

Daarna was het snel klaar met de loyaliteit die kant op :roflol:

Past wel goed bij elkaar. Oorlog en religie. :D

The root of all evil finds it's roots in religion..

giphy.gif

Wat een verhaal. Ik begrijp het niet helemaal omdat ik uit een heel ander soort gezin kom, heb ik geluk mee gehad merk ik. Als ik het zo lees heb je het allemaal redelijk op een rij lijkt me. Voelt misschien kut en lastig allemaal, maar als je het al zo goed kunt overzien en analyseren dan ben je al een hee eind.

Oh ja, goede trainingen ook!

Zo, de discussies gaan hier weer dieper dan menige sessie bij een psych. Maar het is hier gratis, je kan je eigen gedachten net zo goed op een rijtje zetten en er worden booty pics gedeeld, dus ik zou zeggen: win-win situatie!

Zo, de discussies gaan hier weer dieper dan menige sessie bij een psych. Maar het is hier gratis, je kan je eigen gedachten net zo goed op een rijtje zetten en er worden booty pics gedeeld, dus ik zou zeggen: win-win situatie!
Tussen al het gedoe rond trainen door is het best een leuk forum :D

Ik moet zeggen, zoals @Sparks79 dat ik wel uit een goed gezin kom, alleen ook dat kerk-gaan was tot mijn 16de verplicht...

Heb eens gezegd dat naar de hemel gaan ik niet zag zitten: de hele dag pap met gouden lepels eten, dat ik liever naar de hel wou gaan, daar was het lekker warm, want in de kerk altijd bere-koud...

Dan opeens moest ik niet meer mee...

I'm the root of all evil bro :devil:

Nee in vogelvlucht; ik ondermijn vanaf dag 1 de positie van @HillR haar moeder, omdat ik een sensor heb voor mensen met dergelijke stoornissen (helaas mee opgegroeid en groot geworden, van meerdere zijden; maakt je wel een ervaringsdeskundige voor zover je jezelf dat kunt noemen zonder psychologie te hebben gestudeerd). En als er iets is wat Narcisten uit de kast lokt, dan is het de persoon die hen het gevoel geeft ze door te hebben.

Dat somt het eigenlijk wel goed op zo, helaas.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.119
Oh, maar dit verklaart wel een shitload :windup:

:roflol:

Mijn moeder is alleen maar gelovig als het haar uitkomt hoor.. Ik ben niet zwaar gelovig opgevoed. Mijn vader is ook niet gelovig, alleen op het moment als het moet van mijn moeder.

Naar de kerk gaan is sowieso al :barf:, en als je het dan nooit maar per sé moet omdat het kerst is :gek:.

Ik snap je helemaal hoor, je hebt niet een knop die je zomaar even kunt omdraaien en alles vergeten wat jarenlang in je gestampt werd.
Zo eentje heb ik er thuis nu ook eenmaal rondlopen, die bovendien in een soortgelijke situatie zit.
Zijn hele leven heeft ze over hem heen gelopen (ze kende haar macht, en wist hoe ze te gebruiken net als bij jou), en toen hij eindelijk eens voor zichzelf durfde opkomen was (en ben) ik de schuldige die haar perfecte opvoeding heeft verpest :eyes:.
Ook hier gaat het nog steeds door, al 1jaar en 2maand intussen...
Gelukkig is de frequentie verminderd, maar het medelijden afdwingen voor haar en de giftigheid naar mij blijft.
En ook zij heeft niet door dat het averechts werkt.

Dat zijn flink wat kcals op de stairmaster, echt rust voor de benen is het ook niet hé :roflol:.

Verschrikkelijk he, digitale knuffel :sad:
Het is zo moeilijk om er van los te komen, maar de situatie begrijpen zoals die is, is al heel wat. Je vriend weet waarschijnlijk ook niet beter, pas toen ik ging lezen over dit soort situaties en uitkwam bij narcisme viel er zoveel op zijn plek! Maar het herstel is gewoon lang en niet makkelijk.

De realisatie dat je opvoeding een leugen was en dat alles wat je geleerd is en wat je meegekregen hebt alleen maar ten behoeve van de narcist was is een bittere pil, want nu moet ik het opeens zelf uitvinden :roflol:

Nee, het is geen rust lol, had ik niet eens bij stil gestaan :P Het was ook behoorlijk zwaar, trok het ook echt niet langer dan een half uur!

Ik met mijn goeie gedrag ook een keer mee gegaan naar die hypocriete bende, voor een mis die over de tweede wereld oorlog ging, dus er was in elk geval een reden om te gaan voor me.

Daarna was het snel klaar met de loyaliteit die kant op :roflol:

:roflol: Toen had je tenminste nog respect!

Zou ze nu zeggen :roflol:

Past wel goed bij elkaar. Oorlog en religie. :D
The root of all evil finds it's roots in religion..

giphy.gif

Wat een verhaal. Ik begrijp het niet helemaal omdat ik uit een heel ander soort gezin kom, heb ik geluk mee gehad merk ik. Als ik het zo lees heb je het allemaal redelijk op een rij lijkt me. Voelt misschien kut en lastig allemaal, maar als je het al zo goed kunt overzien en analyseren dan ben je al een hee eind.

Oh ja, goede trainingen ook!

Ik vind het fijn dat je het niet begrijpt! Vaak maakt alleen de ervaring dit soort situaties begrijpelijk, en ik gun dit niemand tbh. Niet dat ik zielig ben hoor, want ik heb geen slechte jeugd gehad. Integendeel. Mijn jeugd was okay al zijn er heel veel dingen gebeurd die in een "normaal" gezin niet aan de orde zijn, maar toen wist ik niet beter, dus heb ik dat niet ervaren als slecht. En ik vertik het om nu te vinden dat ik met de kennis van nu kennelijk wel een slechte jeugd heb gehad.

Wat ik wel verdrietig vind is dat de liefde die ik dacht te krijgen van mijn ouders niet echt was. Dat ik de liefde alleen kreeg wanneer ik voldeed. En dat doet nu pijn, maar dat neemt niet weg dat ik vroegah mij wel okay voelde. Ja als ik nu terugdenk kan ik veel issues die ik ervaar op die opvoeding terugschuiven (De onzekerheid, mijn pleasing attitude, geen keuzes durven maken e.d.) Dat komt allemaal voort uit hoe ik behandeld ben, maar ik ben nog jong, dus kan dat nog best leren :D

Haha, hee Neet! Kun je het nog een beetje aan? :P

Ik heb ook een betaalde psych hoor, maar het is altijd wel fijn om inzichten van anderen te vernemen en er over te discussiëren. Daarnaast geeft de psych mij de tip om zoveel mogelijk te schrijven wat mij bezig houdt. Dat probeer ik al in een dagboek te doen, maar feedback en er inhoudelijk over spreken met anderen helpt meer.

Ik val Pun er al heeeeeeeeel erg veel mee lastig, wij praten bijna dagelijks over de situatie, dus het is ook een beetje ter ontlasting van hem haha :P

Tussen al het gedoe rond trainen door is het best een leuk forum :D

Ik weet niet goed of men het storend vind, maar het kruisje of de ontvolgknop is makkelijk aangeklikt denk ik dan :D

Ik moet zeggen, zoals @Sparks79 dat ik wel uit een goed gezin kom, alleen ook dat kerk-gaan was tot mijn 16de verplicht...

Heb eens gezegd dat naar de hemel gaan ik niet zag zitten: de hele dag pap met gouden lepels eten, dat ik liever naar de hel wou gaan, daar was het lekker warm, want in de kerk altijd bere-koud...

Dan opeens moest ik niet meer mee...

Toen ik zei dat ik niet meer bid kreeg ik de wind van voren, ik was een materialistische oppervlakkige **********, met mijn opgepompte t**ten en onzekerheid en het kansloze bodybuilding. Dat krijg je er van als je met zulke losers omgaat, en vergeet wat belangrijk is in het leven (god en familie).

Dat zegt dan iemand die er zelf hele andere regels op na houdt, maar de regels volgens de bijbel gelden natuurlijk wel voor anderen.

Ik denk dat Pun het al goed samengevat heeft.

Toen ik nog jong en onwetend was handelde ik precies conform mijn narcistische opvoeding en kwam tot alle keuzes en alle mogelijkheden in overleg met mijn moeder. Bepaalde zij wat goed was voor mij, wat ik wilde met mijn leven, wat ik deed enz.

Toen ik Pun leerde kennen en onze relatie vorderde werd ik zelfstandiger, besprak ik dingen met hem, overlegde ik keuzes met hem, kwam ik zonder overleg met mijn moeder tot het besluit om te verhuizen. Ik nam mijn eigen keuzes, probeerde mijn eigen verantwoordelijkheid te nemen enzovoort.

En alle keuzes die ik sindsdien - zonder overleg met mijn moeder - heb gemaakt zijn onjuist. Fout. En dus is Pun het kwaad, want ik ben mij zo gaan gedragen sinds ik hem ken.

Ik kan er een boek over schrijven, maar ik verwijs maar naar het korte relaas van Pun, want die is veel duidelijker :roflol:

I'm the root of all evil bro :devil:

Nee in vogelvlucht; ik ondermijn vanaf dag 1 de positie van @HillR haar moeder, omdat ik een sensor heb voor mensen met dergelijke stoornissen (helaas mee opgegroeid en groot geworden, van meerdere zijden; maakt je wel een ervaringsdeskundige voor zover je jezelf dat kunt noemen zonder psychologie te hebben gestudeerd). En als er iets is wat Narcisten uit de kast lokt, dan is het de persoon die hen het gevoel geeft ze door te hebben.

Dat somt het eigenlijk wel goed op zo, helaas.

:heart:

Hoe kan dat nou? Volgens mijn familie ben ik dat. :scratch::D
In beide gevallen zal het wel meevallen, denk ik zo :D
That’s what the devil wants you to think... :evil2:

Het is zo doorzichtig dat mensen anderen de schuld geven van alles..

Je belast mij er nooit mee :heart: Het is voor mij geen last om jou te helpen :kiss:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven