AndroidHealthClinic

Here goes HillR again

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
:roflol:
Mijn moeder is alleen maar gelovig als het haar uitkomt hoor.. Ik ben niet zwaar gelovig opgevoed. Mijn vader is ook niet gelovig, alleen op het moment als het moet van mijn moeder.
Dat doen gelovigen toch altijd? :P Wat je nu omschrijft is precies mijn beeld van een religieus iemand.

Ik heb echt een hele sterke extreme mening over religie. Ik kijk uit met deze mening te omschrijven voor 't geval er weer iemand op zijn/haar gelovige kutje is getrapt, maar je snapt m'n punt denk ik wel :roflol:

Dat doen gelovigen toch altijd? :P Wat je nu omschrijft is precies mijn beeld van een religieus iemand.

Ik heb echt een hele sterke extreme mening over religie. Ik kijk uit met deze mening te omschrijven voor 't geval er weer iemand op zijn/haar gelovige kutje is getrapt, maar je snapt m'n punt denk ik wel :roflol:

Enige voordeel van de gelovigen is dat ze enkel oorlogen beginnen met anders gelovigen en maar zelden met NIET gelovigen. In dat kader kan er niet vaak genoeg oorlog zijn :D

Of zeg ik nu iets raars? :windup:

Enige voordeel van de gelovigen is dat ze enkel oorlogen beginnen met anders gelovigen en maar zelden met NIET gelovigen. In dat kader kan er niet vaak genoeg oorlog zijn :D

Of zeg ik nu iets raars? :windup:
Toen je begon met "voordeel van de gelovigen" had ik echt zoiets van WWWWAARR gaat dit heen, maar toen zei je gelukkig "oorlogen beginnen met andere gelovigen". Toen dacht ik f**k YESH! :engel:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.124

:roflol:

In dit log mogen alle meningen geuit worden!

Ik heb op zich geen hekel aan religie, maar heb er wel een hekel aan als religieuze mensen anderen daar mee lastig vallen. For instance mijn moeder. Zij wilde mij gelovig opvoeden, maar toen ik volwassen werd maakte het geen deel meer uit van mijn leven, en wilde ik er niets meer mee doen.

Toen mijn moeder vroeg of ik nog wel bid en ik nee zei was de wereld te klein. Oppervlakkig, materialistisch, geen creativiteit, ze mist het spirituele in mij, wat is mijn leven waard bla bla bla. Ze heeft me toen echt tot op de grond afgebrand. Nadat ze klaar was met mij heeft ze Pun nog even vakkundig afgemaakt.

Ik was echt flabbergasted :roflol:

Ik lees het nog regelmatig na om niet te vergeten wat ze heeft gezegd.

Bij mij is het geloof vroeger ook opgedrongen, naar de kerk moeten etc. Heb nu dus totaal niks meer met religie.

• #3.126
Uit geloof kunnen mooie dingen voortkomen. Maar religie is slechts een middel om de massa in bedwang te houden in gunstig geval, in ongunstig geval om de massa te laten doen wat jij wilt.

Er zijn heel veel mensen die niet naar een kerk gaan en zich vele malen meer gedragen zoals de regels uit die kerk. En een mooi antwoord op zeikende christenen; hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen. Of; oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt.

ze staan nogal snel schaakmat, tenzij ze echt goed hebben nagedacht over hoe ze in het leven staan. Er is niets makkelijker dan gewoon de kudde volgen.

• Wow
Waarderingen: Vonk
  • #3.129
  • Like
Waarderingen: vntl
Ai! Dat ken ik. Mijn ouders waren gereformeerd vrijgemaakt. Dat vrijgemaakt moet je niet lezen als vrij... :D
Volgens mij is het nu hervormd geloof ik :dunno:

In het dorp bij mijn ouders heb je ook nog de zwarte kousen gemeente.. geen idee wat de echte benaming is

Ik denk dat Pun het al goed samengevat heeft.

Toen ik nog jong en onwetend was handelde ik precies conform mijn narcistische opvoeding en kwam tot alle keuzes en alle mogelijkheden in overleg met mijn moeder. Bepaalde zij wat goed was voor mij, wat ik wilde met mijn leven, wat ik deed enz.

Toen ik Pun leerde kennen en onze relatie vorderde werd ik zelfstandiger, besprak ik dingen met hem, overlegde ik keuzes met hem, kwam ik zonder overleg met mijn moeder tot het besluit om te verhuizen. Ik nam mijn eigen keuzes, probeerde mijn eigen verantwoordelijkheid te nemen enzovoort.

En alle keuzes die ik sindsdien - zonder overleg met mijn moeder - heb gemaakt zijn onjuist. Fout. En dus is Pun het kwaad, want ik ben mij zo gaan gedragen sinds ik hem ken.

Ik kan er een boek over schrijven, maar ik verwijs maar naar het korte relaas van Pun, want die is veel duidelijker :roflol:
Hoe zou jij graag de relatie willen zien met je moeder?

Ik zou graag een relatie willen zonder voorwaarden en met wederzijds respect.
Ik hoop voor je dat die mogelijkheid gecreëerd kan worden. Probeer daarin ook na te gaan wat jij daarin zou kunnen en willen bijdragen.
Als het klopt dat er sprake is van (verborgen) narcisme zal je heel duidelijke grenzen moeten aangeven en binnen een afgebakend speelveld ruimte geven.
Hoe weet je eigenlijk dat er sprake is van een stoornis? En is het mogelijk dat indien aanwezig deze wilt accepteren?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven