AndroidHealthClinic

Het bestel-in-Amerika ervaringen topic

Haha, lul dat je bent :D.

Zeg die BTW hoe wordt die verekend eigenlijk, ik heb gehoord dat hier nog import taxatie opkomt, hoe wordt die verekend wordt je package open gemaakt + de kosten op die Dollars verrekend ofwat?

Ja dan mag ik het weer uitleggen en dan zeg je straks weer dat het logisch was zeker? :fu:

whahahaha :roflol:

neej krijg nooit samples bij bb.com..."(

Oké net mijn bestelling geplaatst =)!.

BIOT043 Biotest Hot-Rox Extreme, 110 Capsules $39.99
OPT083 Optimum 100% Whey Protein, 10 Lbs., Double Rich Chocolate $79.99
SF131 SciFit BCAA Powder 5000, 500 Grams $29.89
PRIMA017 PrimaForce Max CLA, 180 Softgels $15.98

Subtotal: $165.85
Shipping cost: $67.99
Total: $233.84

In euro's +/- 130.
Gelukkig heb ik mijn loon + studiefinancieering weer binnen dus kan hier wel maandje of 2-3 mee vooruit. En de Whey proteine nog wel langer, bijna 4 maanden :| nou maar hopen dattie smaakt :P

Wel mijn pakket woog ong. 5,6kg met een waarde van $250 (10 maart verstuurd). Kheb dus de factuur van Fedex ontvangen => €30,09

Tis maar da ge't weet hééé:D

Als je met fedex besteld komt die factuur altijd later.
Er zit idd al een factuur in je pakket, maar dat is de factuur van het bedrijf waar je bij besteld hebt.

Wel mijn pakket woog ong. 5,6kg met een waarde van $250 (10 maart verstuurd). Kheb dus de factuur van Fedex ontvangen => €30,09

Als ik even de berekening maak:
voor mijn bestelling via IPS bij bb.com (78$ bestelling, 40$ shipping = totaal van 118$/75€ dus) werd er 10€ door IPS bijgeteld en was het pakje geopend door de douane. Levering kwam pas aan na 14 dagen.
Op het totaal bedrag komt die 10€ dus neer op een heffing van 13%

Bij jou, er van uitgaand dat 250$ (160€) het bedrag inclusief shipping is, komt de 30€ neer op een heffing van 19% maar je hebt het spul dan wel heel snel binnen natuurlijk. Dan is het de vraag of je die 6% extra er voor over hebt.
Als daarentegen die 250$ enkel de waarde van de producten betreft en de shipping dus nog niet is meegerekend, dan zal die 19% nog verder dalen en dan zie ik niet in waarom er nog voor IPS moet worden gekozen aangezien het verschil dan wel heel erg klein wordt. Bovendien kan je dan ook de track&trace gebruiken en weet je wanneer je je bestelling mag verwachten.

EDIT:
Hmmm, bedenk ook net: als die 10€ bij IPS een flat fee is zoals dat dan heet en dit dus vastligt op 10€ ongeacht de totaalprijs van de bestelling, dan is het duidelijk dat bij grotere bestellingen beter nog steeds IPS wordt gekozen als je niet echt gehaast bent

Laatst bewerkt:
EDIT:
Hmmm, bedenk ook net: als die 10€ bij IPS een flat fee is zoals dat dan heet en dit dus vastligt op 10€ ongeacht de totaalprijs van de bestelling, dan is het duidelijk dat bij grotere bestellingen beter nog steeds IPS wordt gekozen als je niet echt gehaast bent

Die 10 Euro zijn aanbiedingskosten die de koerier voorschiet, die ligt inderdaad vast. Bij hele grote pakketten heb ik die nog nooit moeten betalen.

Kunt ge die factuur eens inscannen en posten, maak uwen naam en adres eventueel onherkendbaar.

Ik zou graag die berekening eens zien die erop staat, hoe ze maar aan 30 euro komen.

Ik heb onlangs op een bestelling van 175 Euro 71 Euro extra moeten betalen. (Invoerrechten 15% + BTW 21% + die 10 Euro aanbeidingskosten). Het ging hier wel over een DVD, bands en powerhooks.
Die invoerrechten op voeding moeten dan een stuk lager liggen.

ow das een pijnlijk bedragje!

ow das een pijnlijk bedragje!

Idd valt tegen, op een 'goedkope' lens uit Hong Kong die ik op ebay besteld had heb ik zo eens 550 Euro of zoiets extra mogen betalen :(
Het bedrag op de doos was te veel laag, douane is niet achterlijk natuurlijk en vroeg om een betalingsbewijs op te sturen zodat ze hun leuk rekeningentje konden maken. :D
Was ook met Fedex verzonden.

Idd valt tegen, op een 'goedkope' lens uit Hong Kong die ik op ebay besteld had heb ik zo eens 550 Euro of zoiets extra mogen betalen :(
Het bedrag op de doos was te veel laag, douane is niet achterlijk natuurlijk en vroeg om een betalingsbewijs op te sturen zodat ze hun leuk rekeningentje konden maken. :D
Was ook met Fedex verzonden.

Laat een fake rekening maken volgende keer ;)

Ik denk niet dat Paypal of Visa dat wil doen. Of ken jij daar iemand mss die mij kan helpen ? :D

wie zegt dat ze een paypal of visa rekening willen zien?
ze willen EEN rekening zien dacht ik?
nu ja vorige keer heeft de kerel waarbij ik het had gekocht opgelost, nooit meer iets van gehoord :D
het was een iphone 8GB :D normaal krijg je 65euro taksen, ik heb tot nu toe nog niets gezien ;)

wie zegt dat ze een paypal of visa rekening willen zien?
ze willen EEN rekening zien dacht ik?
nu ja vorige keer heeft de kerel waarbij ik het had gekocht opgelost, nooit meer iets van gehoord :D
het was een iphone 8GB :D normaal krijg je 65euro taksen, ik heb tot nu toe nog niets gezien ;)

Nee nee, ze vragen om een betalingsbewijs (Paypal, visa of rekeningsuitreksel).

Nutraplanet trouwens heel netjes. op de doos stond nergens nutraplanet op vermeld. werd gestuurd als free-gift en ze zeiden dat het pakketje $36,- waar was... zat 1x drive, 2x Diesel Test Hardcore en 1x L-Glutamine in... (klein doosje dus)

tussendoor toch nog even terugkomen op het gemerkte/ongemerkte dozen-debat:
is het nu effectief zo dat ze bij nutraplanet geen naam op de doos zetten en dat ze het als gift declaren? Op hun eigen site staat het nochtans helemaal anders vermeld!
Zijn er nog andere mensen behalve DeEMaSsIve die dit hebben meegemaakt bij nutraplanet?

Ja, kheb juist hetzelfde gehad met actiongear.com; Beetje materiaal voort leger aangeschaft, twas lekker geprijsd op die site...ahum 120 euro extra moeten betalen.
Dat was dus de laatste keer iets anders bestellen dan supplementen he.

Ik ga mijn factuur niet inscannen maar..

Diensten

- priority service: €13,14
- Invoerrechten BTW: €6,95
- Adm. kosten: €10,00
Totaal: €30,09

Dan staat er verder vanonder op de factuur
- onkosten - EU BTW niet van toepassing: €20,09
- douane adm kosten belastbaar aan 0%: €10,00
- andere adm kosten belastbaar aan 21%: €0,00
- andere adm kosten belastbaar aan 0%: €0,00
- BTW 21%: €0,00
totaal factuur EUR 30,09

Maar dankzij Mike, of weet ik wie daar bij bulknutrition.com staat er als totale waarde van mijn goods; $89,15

Dan wordt er nog eens een statische waarde aangegeven in euro, daarop wordt een heffingsvoet van 12,8% op genomen + aan andere waarde waarvan 6% wordt genomen..

haha mss is het beter dat iemand zijn/haar factuur scanned ja:D
kheb geen scanner dermee

Grtz

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven