AndroidHealthClinic

Het geheim tot volle schouders

AnverzMuscle

Advanced Bodybuilder
Waardering
45
Lengte
1m87
Ik weet dat er veel topics zijn zijn die dit onderwerp behandelen, maar ik zou toch graag eens horen wat jullie tips zijn voor het behalen van die volle schouders die in mijn ogen een fysiek meteen wat esthetischer doen ogen.

Ikzelf heb een vrij lang aanslepende schouderblessure achter de rug en heb altijd wel moeite gehad met mijn schouders de juiste 'signalen' door te geven zeg maar. Nu een tijdje geleden ben ik begonnen met een stevige pre-exhausting set te doen (25x gewicht en daaropvolgend 25x met de helft van dat gewicht) voor mijn training en ik zie nu toch echt duidelijk een betere vooruitgang van mijn delts.

Mijn gouden tip: Dropset voor de zware compound oefeningen.

Laat de tips maar komen!

Mvg

Hard trainen, veel eten en geduld. Dat is het geheim tot volle schouders.

Variatie

Oja, variatie ook nog inderdaad :thumbup:

Heb het zelf niet doorgelezen, maar vorige week is er nog een artikel over geweest op t-muscle. Misschien dat je er wat aan hebt.

Idd hard trainen maar niet teveel poespas, bankdrukken, military press/shoulderpress etc.
Goed rusten is ook belangrijk, spieren groeien in rust.

• Topic Starter Topic Starter
Leuk dat jullie zo snel en serieus reageren!

En idd, variatie is een punt waar bij mij zeker nog wat werk aan is. Heb ook geprobeert de mind-muscle connection te leggen, en bij schouders (wat toch een complexe spiergroep is), geeft dit in combinatie met niet al te zware gewichten een goed en hopelijk niet tijdelijk resultaat. Blijkt dus toch geen fabletje te zijn...

Misschien ook leuk om jullie routine's hier te posten? Dit is alvast de mijne:

Dropset: 2x25 (side raises)
MP: 3x8
Cable raises: 3x8
Bent-over raises?: 3x8

Mvg

3x3 Press
3x8 Militairy Press
3x8 Lateral Raise
3x8 Bent over raise

1- press oefening(dumbelpress/seated mp/seated Smith mp) 2- nog eentje voor de voorkant( front raise seated of staand/shoulder press machine) 3- lateral raise met dumbbells staand of zittend 4- nog een zijkant(one arm lateral raise met kabels of dumbbell/upright row 5- achterkant oefening dumbbells of kabels soms in superset. Reprange bij Presses 12 tm 6 en bij raises 15 tm 10

---------- Toegevoegd om 20:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------

En meestal 3/4 sets

1- press oefening(dumbelpress/seated mp/seated Smith mp) 2- nog eentje voor de voorkant( front raise seated of staand/shoulder press machine) 3- lateral raise met dumbbells staand of zittend 4- nog een zijkant(one arm lateral raise met kabels of dumbbell/upright row 5- achterkant oefening dumbbells of kabels soms in superset. Reprange bij Presses 12 tm 6 en bij raises 15 tm 10

---------- Toegevoegd om 20:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------

En meestal 3/4 sets

5 oefeningen met 15 tot 20 sets voor schouder vind ik zelf, en is voor velen teveel.

1- press oefening(dumbelpress/seated mp/seated Smith mp) 2- nog eentje voor de voorkant( front raise seated of staand/shoulder press machine)

Dat, plus al het werk dat de voorkant schouder al te doen krijgt tijdens de meeste borstoefeningen.

Vraag me nog altijd af waarom zoveel trainee tobben met schouderklachten :(

zz

Laatst bewerkt:
Ook voldoende isoleren, doet bij mij toch het werk.

Is geen geheim..

een spier weet echt niet of je nu supersets,dropsets,giantsets, ect doet
of je nu dc,fst-7 sT traint

gewoon zo zwaar en intensief mogenlijk trainen dan groeien ze vanzelf.

Is geen geheim..

een spier weet echt niet of je nu supersets,dropsets,giantsets, ect doet
of je nu dc,fst-7 sT traint

gewoon zo zwaar en intensief mogenlijk trainen dan groeien ze vanzelf.

Bs, die methodes kunnen de spier dus wel weer de juiste prikkel geven om te groeien. Dan bedoel ik dus als afwisseling.

Gewoon veel volume maken op overhead presses.

Ik zou eerder veel volume maken op laterals.

Terug
Naar boven