MuscleMeat

Het geheim tot volle schouders

kan iemand mij even kort en krachtig uitleggen wat er wordt bedoelt met intensiteit van een oefening en de volume van een oefening?

OT:

3x8-10 Millitary press (behind neck) OF front dumbbell raise
3x8-10 lateral dumbbell raise
3x8-10 upright row

achterkant schouders pak ik nooit apart, train ze wel genoeg met seated cable row en bent over barbell row

kan iemand mij even kort en krachtig uitleggen wat er wordt bedoelt met intensiteit van een oefening en de volume van een oefening?

OT:

3x8-10 upright row

achterkant schouders pak ik nooit apart, train ze wel genoeg met seated cable row en bent over barbell row

Intensiteit: snelheid en energie die je erin stopt

Volume: aantal herhalingen.

OT:

3x8-10 upright row

Met hoge intensiteit bedoelt men vaak tot failure (maar wel een bepaald rep range).

Volume : aantal sets en of reps bij een spiergroep / oefening & hoge rep range

3xl hoeveel oefeningen voor de schouders zou jij dan aanraden, mijn schouders lopen namelijk achter..

ik ben niet 3xl maar als je je schouders niet bij borst of rug indeeld zou ik ze 3 oefeningen geven;

1 press variant
side raises
rear raises

Zo doe ik het ook, maar dan 3x3 op Press (dus 4 oefeningen) voor wat kracht ontwikkeling en dat gaat me goed af !

Laatst bewerkt:
Dat, plus al het werk dat de voorkant schouder al te doen krijgt tijdens de meeste borstoefeningen.

Vraag me nog altijd af waarom zoveel trainee tobben met schouderklachten :(

Idd, hou het daarom ook maar bij 1 oefening (Shoulder Press, 4sets) meer voor de voorkant schouders. Lijkt me meer dan voldoende als je ook al Incline Bencht.

Laatst bewerkt:
Schouders train ik altijd samen met de benen.
Doe het volgende:
4 sets 8 reps
-seated barbell press
-dumbbell lateral raises
-arnold presses
-reverse peck deck (achterkant loopt achter bij me:( )

Zou het niet teveel zijn?

Met hoge intensiteit bedoelt men vaak tot failure (maar wel een bepaald rep range).

Volume : aantal sets en of reps bij een spiergroep / oefening & hoge rep range

"When we talk volume and intensity in strength training, the interpretation usually goes as follows: "volume" refers to how many reps or sets are performed, and "intensity" indicates how much weight is lifted, which can also be expressed as a relative percentage of your maximum capability."

Intensiteit is de hoeveelheid gewicht van je 1RM die je gaat gebruiken. Hoge intensiteit draait meestal uit op laag aantal reps per set.

Volume van een training is het totaal aantal sets x reps.
Je kan bv. sets doen van 3 reps en toch een hoog volume bekomen doordat je 20 sets in totaal doet bv.

"When we talk volume and intensity in strength training, the interpretation usually goes as follows: "volume" refers to how many reps or sets are performed, and "intensity" indicates how much weight is lifted, which can also be expressed as a relative percentage of your maximum capability."

Intensiteit is de hoeveelheid gewicht van je 1RM die je gaat gebruiken. Hoge intensiteit draait meestal uit op laag aantal reps per set.

Volume van een training is het totaal aantal sets x reps.
Je kan bv. sets doen van 3 reps en toch een hoog volume bekomen doordat je 20 sets in totaal doet bv.

Ja, is toch net het zelfde als ik zeg ... Eerst begrijpend lezen.

Ja, dat kan ja, maar dat is niet echt vanzelf sprekend ...

Ja, is toch net het zelfde als ik zeg ... Eerst begrijpend lezen.

Ja, dat kan ja, maar dat is niet echt vanzelf sprekend ...

Jij zei:"Met hoge intensiteit bedoelt men vaak tot failure"

Zie het verband niet tussen failure en hoge intensiteit...

Hoge intensiteit of hoog volume; het kan beide even goed samen gaan met tot failure gaan...

Jij zei:"Met hoge intensiteit bedoelt men vaak tot failure"

Zie het verband niet tussen failure en hoge intensiteit...

Hoge intensiteit of hoog volume; het kan beide even goed samen gaan met tot failure gaan...

MET een bepaald rep range, wat bij de meesten tussen de 8-12 ligt ;). Alles lezen he ;)

Er worden twee vormen van intensiteit gebruikt.

Intensity of load = percentage van je 1RM => 100% = 1RM

Intensity of effort = percentage van tijdelijk spierfalen (binnen de gekozen rep range) => 100% is spierfalen

Als het over IOL gaat dan is het dus zo'n zwaar mogenlijk gewicht zoals bij PL, gaat het over IOE dan is het zo veel mogenlijk spierschade in zo min mogenlijk tijd door het bereiken van spierfalen zoals bij HIT(varianten).

Er worden twee vormen van intensiteit gebruikt.

Intensity of load = percentage van je 1RM => 100% = 1RM

Intensity of effort = percentage van tijdelijk spierfalen (binnen de gekozen rep range) => 100% is spierfalen

Als het over IOL gaat dan is het dus zo'n zwaar mogenlijk gewicht zoals bij PL, gaat het over IOE dan is het zo veel mogenlijk spierschade in zo min mogenlijk tijd door het bereiken van spierfalen zoals bij HIT(varianten).

Intensity of effort is dat b.v. 3 x 8 reps tot faillure? Intensity of effort zorgt dus voor meer spieropbouw dan intensity of load?

Varieren in reps. De ene keer 12-20 reps, de andere keer 4-10 reps.

Qua oefeningen;
3 sets military press/db press/push press/incline bench press oid
5 sets lateral raises/upright row/bent over front raises
5 sets bent over side raises/ barbell row naar bovenkant borst/face pulls

Varieren in reps. De ene keer 12-20 reps, de andere keer 4-10 reps.

Qua oefeningen;
3 sets military press/db press/push press/incline bench press oid
5 sets lateral raises/upright row/bent over front raises
5 sets bent over side raises/ barbell row naar bovenkant borst/face pulls

20 reps is eigenlijk wel een beetje een waste.

De basis zoals iedereen hier zegt : Press/Sides en rear delt. Goed zwaar bij de presses en meer volume bij sides en rear al probeer ik hier ook altijd zwaar te gaan. Doe soms wel 2 press oefeningen , heb nooit last van blessures aan mijn schouders , ze kunnen best veel aan.

Het werkelijke geheim: zet je military press of shoulder press PRs ook in je krachtstat-signature.

Doet wonderen voor je schouders ^^

staande shoulder press 5X5 3 maal per week. Dat is al dat ik nodig heb, al zijn mijn schouders verruit mijn voorlopende spiergroep.

Terug
Naar boven