XXL Nutrition

Het geheim tot volle schouders

gewoon knallen man, lekker zwaar in mp gaan dan groeien ze wel

Oh sorry man, maar ik denk ik herhaal het nog 1x voor mensen die het niet gelezen hadden.

zwaar en hard trainen. verder de voorkant en achterkant niet vergeten. de achterkant wordt vaak vergeten. voor de voorkant vind ik frontraise met dumbbells super (niet iedereen)

hmm ok, en hoe moet je grip zijn bij de upright row om zoveel mogelijk de zijkant aan te spreken? wijd of juist handen dichtbijmekaar?
ik doe hem altijd iets minder wijd dan schouderwijdte, dus redelijk wide grip

Beter kan je gewoon iets wijder dan schouderbreedte nemen. Als je erg close neemt is dat gewoon vragen om blessures.

Je moet gewoon mooi met je ellebogen verticaal in 1 lijn op en neer gaan. Wanneer je bovenarmen horizontaal zijn dan ga je weer naar beneden.

Je kan ook bij side raises de db wat meer achteraan vast pakken, voelt ook wel goed:D

---------- Toegevoegd om 17:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:00 ----------

niet alleen, maar voornamelijk wel.
volgens mij is de millitary press behind neck veel meer voor alle 3 de koppen.

In een test bleek de voorste kop méér geactiveerd te zijn tijdens een behind the neck press dan bij een gewone military press!

Beter kan je gewoon iets wijder dan schouderbreedte nemen. Als je erg close neemt is dat gewoon vragen om blessures.

Je moet gewoon mooi met je ellebogen verticaal in 1 lijn op en neer gaan. Wanneer je bovenarmen horizontaal zijn dan ga je weer naar beneden.

Je kan ook bij side raises de db wat meer achteraan vast pakken, voelt ook wel goed:D

---------- Toegevoegd om 17:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:00 ----------

In een test bleek de voorste kop méér geactiveerd te zijn tijdens een behind the neck press dan bij een gewone military press!

heb zojuist schouderss en benen gehad.

5x5 dumbbell press
3x6 dumbbell raise
3x10 cable upright row

hierna had ik wel even een pomp in me schouders.
achterkant train ik met rug mee.

heb zojuist schouderss en benen gehad.

5x5 dumbbell press
3x6 dumbbell raise
3x10 cable upright row

hierna had ik wel even een pomp in me schouders.
achterkant train ik met rug mee.

persoonlijk zou ik upright row lower reps (6-8) doen en side raises hoger reps (10-12)

Ga ook vertrekken om armen en schouders aan te pakken ;)

Btw, je moet eens Face Pulls doen voor achterkant schouders. Probeer de manier zoals het hier staat beschreven onder het kopje "Enter the Face Pull: The Most Underrated Exercise!"

Sinds wanner zijn de presses alleen voor de voorste kop ???

Sinds schouder abductie met lateraal geroteerde bovenarmen een functie van het voorste deel van de schouder is wordt voornaamlijk de voorkant belast. Hoofdtaak van het laterale deel van de schouder tijdens presses is het naar achter houden van de bovenarmen, een horizontale beweging tegen een vertikale belasting.

Dat alle delen van de schouder een gemeenschappelijke insertie hebben wil nog niet zeggen dat ze allemaal evenveel bij bij alle bewegingen betrokken zijn.

Schouder heeft trouwens geen afzonderlijke koppen zoals de biceps maar delen zoals de borst.

Laatst bewerkt:
Volgens mij niet, want ik zie ook mensen die bijna exclusief met machines trainen met dezelfde klachten.

En dat kan niet door de machines komen? Ik kan me moeilijk voorstellen dat de bewegingsbaan die dergelijke machines gebruiken voor iedereen juist is. Deadliften, squatten, MP ... wordt toch ook afgeraden om niet in een smith te doen?

Natuurlijk kan dat, alles kan.

Maar ik hou het er op dat de meeste mensen de schoudergordel te vaak belasten.

Als ik alleen hier op het forum kijk tel ik in de meeste schemas al rond de 7-9 oefeningen die de voorkant schouders belasten (3-4 borst oefeningen + 2 OH presses + front raises + bepaalde vormen van UR's + smaldrukken of dippen, enz)

Ik hou het dus op overtraining.

Dat de Smith voor veel compound bewegingen wordt afgeraden heeft niets met de blessuregevoeligheid te maken, maar alles met het minder compound maken van de beweging

Laatst bewerkt:
*eigen schema nakijken doet op 7-9 schouderoefeningen*

3XL denkt bij zichzelf: "Wat een onwetende irritante kloothommels zitten er toch op dit forum ... waarom steek ik er in godsnaam nog tijd in? They'll never learn ... gelukkig dat ik zoveel verdien hieraan!"

Laatst bewerkt:
Alleen samen met de andere mods 2 weken naar de Algarve met het hele gezin. Dus valt wel mee.

Een reisje naar zuid-Portugal met het hele gezin? Dat kost toch al wel wat denk ik :) Hangt er natuurlijk ook wel van af hoeveel uur je hier op je forum moet zitten om al de rotzooi op te kuisen of te verbeteren die hier wordt gepost.

Ach, voor het geld moet je dit niet doen denk ik, eerder omdat het een hobby is en je ervan houdt? :)

Een reisje naar zuid-Portugal met het hele gezin? Dat kost toch al wel wat denk ik :) Hangt er natuurlijk ook wel van af hoeveel uur je hier op je forum moet zitten om al de rotzooi op te kuisen of te verbeteren die hier wordt gepost.

Ach, voor het geld moet je dit niet doen denk ik, eerder omdat het een hobby is en je ervan houdt? :)

3XL houd van ons:heart:

persoonlijk zou ik upright row lower reps (6-8) doen en side raises hoger reps (10-12)

Ga ook vertrekken om armen en schouders aan te pakken ;)

Btw, je moet eens Face Pulls doen voor achterkant schouders. Probeer de manier zoals het hier staat beschreven onder het kopje "Enter the Face Pull: The Most Underrated Exercise!"

waarom upright row lower reps en side raises hoger reps???

barbell front raises met de palmen naar je toe vind ik een hele goeie schouder-pomp oefening...voor kracht heb je natuurlijk amper wat aan

Terug
Naar boven