AndroidHealthClinic

Hiekie: Van Brak naar Big !!!

Een loopband is niet echt lekker voor je knie nee. Ik zou dan eerder op de crosstrainer gaan, of als je dat niet hebt fietsen.

Verstandig dat je de gewichten een tijdje wat terug schroeft!

succes man !

• Topic Starter Topic Starter
Logje nummer 3:

Deze training was tegen verwachting in erg positief. Ik heb de hele training pijn vrij getraind en heb het simpel gehouden. Ook hier de 40 % 1 RM regel aan gehouden.

Schouders en triceps vandaag:
Schouderdrukken in de SMith: 2 sets opwarmen en daarna 4 werksets met 40 kilo 12 x
Side raises op de machine 4 sets x 12
Bent over side raises oip de machine ook 5 x 12

Triceps:
Tricep extension op de machine 4 x 12
Tricepo pushdowns aan de pulley 5 x 12 met 40 kg.

Van de rest zou ik de gewichten zo niet meer weten eigenlijk.. Een klein beetje vertrouwen gekregen hierdoor dat ik gedurende de hele training niks heb gevoeld aan de schouder dan natuurlijk een beetje verzuring als gevolg van het trainen :)

Hopende dat de stijgende lijn zich langzaam doorzet. . de komende 2 tot 3 week blijf ik op 40 % met 12 herhaling trainen. In combinatie met de goede fysio die ik nu heb moet er toch weer een betere tijd komen lijkt me ;)

Het is een harde appel waar ik op aan het bijten ben en een zure ook .. maar als deze stras "op" is zal ik wel erg blij zijn ... Er zijn ook een paar anderen die me helpen en met me praten dus langzamerhand krijg ik ook wel wat rust in het lijf .. Gelukkig weet ik zelf dondersgoed de oorzaak van dit blessureleed .. een groot deel staat uitgeschreven in de introductie post.

Laatst bewerkt:
Maandag: Borst training..

Deze training wekte bij mij eenm dermate grote irritatie op dat ik er meer dan de pest in had en vroegtijdig ben gestopt. Heb gebankdrukt op de smith 4 setjes van 12 met 60 na 2 setjes opwarmen. .. dit ging lekker en veroorzaakte eigenlijk geen problemen.

Daarna schuindrukken, dit gaf schouderproblemen, (lichte zeurende pijn) direct gestopt..
Dumbbell Flyeren, ook in de eerste set vroegtijdig gestopt, met een paar kilo al weer heel lichte steken in de schouder. direct gestopt..

Toen had ik al dermate de pest erin...

Mijn trainingsmaat kwam aan met het idee om op de pecdeck machine met de ellebogen steunen het te proberen. Dit voelde wonderwel wel weer erg goed aan en heb nog 4 setjes van 12 gedaan met 50 kilo, rustig bewogen en op de piekcontractie een dikke seconde vast gehouden.

Toen de training gestopt.

Gisteravond gesprek gehad met diezelfde kerel die mijn trainingsschema's maakt en ook mijn voedingsschema, die man begeleid ook andere wedstrijdbodybuilder die op de laate NK als eerste is ge-eindigt. Verder geeft hij trainingen aan bodybuilders die nu nog geen wedstrijden draaien maar dit wel ook van plan zijn. (beetje zo'n figuur zoals die vent die ook Trey Brewer in dat filmpje begeleid, 1tje die er dus echt verstand van heeft.)

Ik vertelde hem over mijn blessureleed en mijn gevoelens daarbij .. Zijn eerste reactie was dat het puur mijn eigen schuld was.. (altijd zwaar willen trainen, geen rem kennen) maar vervolgens heeft ie wel samen met mij een plan opgesteld voor 6 weken training, met hele andere gewichten en repranges, hij weet er erg veel vanaf en beloofde me zelfs dat ik op dit aangepastte schema wat voor mijn gewrichten niet zwaar is, in ieder geval mijn huidige massa kan blijven behouden en zelfs kan groeien de komende 6 week. Ik moet het schema nog ontvangen (zo heeft hij zelf ook getraind toen hij zelf met schouderklachten liep) en volgens hem moest het in 6 weken toch wel weer opgelost kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
klote man :(

Zo slecht als het gister ging, zo goed ging het vandaag !

Vanmiddag de rugtraining.. Eerst weer een fysio behandeling gehad voor mijn schouder en toen door naar de gym.. Volgens Fysio dude mocht ik best behoorlijk gaan op mjn rugtraining, maar heb me een beetje ingehouden ivm dat ik ook een paar week heb gerust.. ik ga het langzaam aan weer wat opbouwen nu.

Diverse rug oefeningen gedaan, begonnen met optrekken (mocht volgens de fysio best, zolang ik maar niet de nek naar de stang toe trok.)
4 sets van 8 x BW met een klein beetje hulp onder de voetjes. (lichtjes vasthouden door trainingsmaat)
Toen roeien aan de pulley (sitting row) en met het driehoekje 4 sets van 15 x (om toch te blijven doorbloeden en me aan die 40-50% regel te houden) Het gewicht was hier 50-55 kilo .. Terwijl ik dit log zit te schrijven kom ik er achter dat ik de bent over row niet heb gedaan, nou jah jammer dan..

Deadliften 4 setjes opgewerkt naar 100 kilo x 8 de laatste 2 setjes (geen straps bij me en de stang gleed me uit me klauwen .. :( ) eerste paar setjes ook weer lekker veel reps gedaan.

Toen staand voor de hoge pulley de straight arm pull down, toen zaten de lats weer aardig vol. 42 kilo heb ik hier gebruikt, normaal is de hele stapel (85) geen probleem.
Het enthousiasme brak los en heb ook nog 3 sets van 15 pulldowns gedaan aan de hoge pulley met een smalle greep. Het gewicht was hier 35 kilo

daarna nog 20 minuten op de fiets met een hartslag rond de 140 ..

De hele training praktisch pijn vrij getraind, bij 1 van de oefeningen heel licht een beetje zeuren.. daar hoefde ik me niet te veel van aan te trekken volgens de fysio.

Eindsamenvatting .. Lekkere training ! Dit geeft weer moed om door te gaan! Nu ook (dik een uur later) geen noemenswaardige last ofzo.

Succes Hiekie....BigHiekie binnenkort??;)

Laten we het hopen ... ik heb een keiharde lering hieruit getrokken en nu op een verstandige wijze verder !

Succes kerel! :thumbs:

Hey, klinkt goed. Zeker ook je verhaal van een aangepast schema, ben benieuwd.

:thumbs:

Succes! Dat je maar (nog) veel groter mag worden!

En weer een logje:

Vandaag benen ...

Op zich voelde alles goed aan in de training met de betrekking tot die knie.. totdat ...

Begonnen met squats.. lege stang, veel herhalingen.. (wachten op trainingsmaat, deze was erg laat vandaag !) 3 a 4 setjes wat gedaan met licht gewicht tot 60 kg.. en 10-15 herhalingen.
Trainingsmaat kwam toen binnen en heeft vlot even 2 sets mee opgewarmt. van te voren nog 5 minuten gefietst om zeker te weten die knie goed warm te krijgen.

Eerste set 80 kilo x 12
2de set 100 kilo x 10
3de set 120 x 8
4de set 120 kilo , eerste herhaling, Tjak , een flinke steek in mijn onderrug :(
Noodgedwongen weer moeten stoppen. (Hoe lang gaat dit nou nog door :|)

Trainingsmaat weet me dan toch te motiveren om niet de training af te kappen en door te gaan op de squatmachine.. Dit voelde gelukkig weer goed aan en daar nog 4 sets op gedaan, opgewerkt naar 7 schijven, helemaal geen problemen (onderrug zeurde nog wel wat, maar geen noemenswaardige klachten)

Daarna 4 sets op de beide "vrouwenmachines" en daarna maar weer gestopt. de onderrug werd erg pijnlijk ..

Nu (een half uur na de training en een hete douche verder) weinig last momenteel van die rug.. ik kan normaal bewegen en voel de rug een beetje nazeuren lijkt het wel. Trainingsmaat vertelde me dat ik nu momenteel in elk pijntje iets zoek, en gewoon te gespannen was tijdens die set squats...

Laatst bewerkt:
Ik zou er niet direct weer zo zwaar invliegen. Vraag mss raad aan Frenkpie, die heeft na jaren blessures ook niet meteen geknald in zijn eerste training denk ik.

Ik zou er niet direct weer zo zwaar invliegen. Vraag mss raad aan Frenkpie, die heeft na jaren blessures ook niet meteen geknald in zijn eerste training denk ik.

Deze gewichten doe ik al een week of 3 inmiddels (ik kon voordat ik die blessures opliep nog veel zwaarder) dit is zo'n 65 % van mijn normale intensiteit ... Express ga ik niet terug naar de 80 tot 90 ivm die knie die nog niet helemaal genezen is.Ik denk dat mijn 1 RM squat ergens bij de 180 - 185 liggen moet ...

Laatst bewerkt:
is je rug niet gewoon te zwak in verhouding tot je benen ?

Ik maak me er voor alsnog ook maar niet zo druk om .. ik heb ditzelfde eens veel extremer gehad na een partijtje deadliften ... Toen kon ik 3 tot 4 dagen nog maar amper bewegen, het doet nu wel wat zeer als ik op sta en neer zit , maar er is mee te leven .. Zal wel snel weer weg zijn, die hele hevige pijn was binnen een week weg toen .... en die week erna trainde ik al weer met een behoorlijke belasting mijn rug..

Schouder en knie lijken trouwens goed te genezen, de rugtraining van gister was perfect en vandaag met de knie zelf geen problemen gehad anders dan een iets heel licht zeurende pijn. Ik geloof er dan ook wel heilig in dat het allemaal op kortere termijn wel goed komt ... De nieuwe trainingsschema's die ik al heb gekregen om weer full power te knallen liggen al klaar en uitgeprint te wachten :P

Deze gewichten doe ik al een week of 3 inmiddels (ik kon voordat ik die blessures opliep nog veel zwaarder) dit is zo'n 65 % van mijn normale intensiteit ... Express ga ik niet terug naar de 80 tot 90 ivm die knie die nog niet helemaal genezen is.Ik denk dat mijn 1 RM squat ergens bij de 180 - 185 liggen moet ...

oh ok ik dacht niet dat je RM zo hoog was.

Terug
Naar boven