AndroidHealthClinic

Hiekie: Van Brak naar Big !!!

De training van vandaag ging niet echt lekker. kwam vanmorgen al niet lekker mijn nest uit (erg duizelig, heb dit soms wel eens vaker, verder geen andere klachten) Dit is de hele dag aan blijven houden en deed ook de training niet echt goed..

Toen ik ging liggen voor het banken werd ik direct weer dizzy..

Hoe lang heb je daar al last van dan? En verder succes met je trainingen:)

• Topic Starter Topic Starter
Verder dus helemaal nooit .. :) Ik heb dit heel incidenteel wel eens vaker ... ik zelf schuif dat altijd maar af op dat het weer om slaat... het is namelijk te kort aanwezig (soms maar een halve dag en dan weer maanden niet, dan eens 2 dagen )

Ik maak me daar eigenlijk weinig zorgen om, ik heb dat 's winters wel eens vaker als het klote weer word enzovoort...

Verder dus helemaal nooit .. :) Ik heb dit heel incidenteel wel eens vaker ... ik zelf schuif dat altijd maar af op dat het weer om slaat... het is namelijk te kort aanwezig (soms maar een halve dag en dan weer maanden niet, dan eens 2 dagen )

Ik maak me daar eigenlijk weinig zorgen om, ik heb dat 's winters wel eens vaker als het klote weer word enzovoort...

Heb je dat ook als je te snel opstaat dan? Dat je dan ineens een beetje dizzy wordt?

Ook echt heel af en toe dus ... niet wekelijks enzo ,... waar zat je aan te denken dan Lumey ?

Goede benenfoto trouwens gepost in het fotodeel ... Flink massale poten !

Ook echt heel af en toe dus ... niet wekelijks enzo ,... waar zat je aan te denken dan Lumey ?

Goede benenfoto trouwens gepost in het fotodeel ... Flink massale poten !

Hehe thanks:)

Ik zat zelf te denken aan orthostatische duizeligheid. Dit is geloof ik niet ernstig maar het gebeurt vaak als je te snel opstaat dat je lichaam zich niet snel genoeg aanpast, en dan stroomt er niet zoveel bloed naar je hoofd. Dan kan je je eventjes duizelig voelen.

Maar jij hebt dit dus ook als je gewoon staat? Dan kan het mischien zijn dat je een beetje vermoeid bent of overspannen. Zweet je ook iets meer dan dan anders als je je zo duizelig voelt?

Niks van dat alles ;) zoals ik al zei ik heb het niet weken achter elkaar ofzo ... echt heel soms een dag ... Ik heb wel net een periode van overspannenheid achter de rug door een hoop gezeik met mijn nu inmiddels ex - werkgever..

Enige waar ik me momenteel eigenlijk nog een beetje "druk" om maak is mijn huidige financiele status en de blessures die naar mijn idee iets te lang blijven hangen. Ik heb eindelijk wel een paar mensen gevonden die ook langdurig blessureleed hebben gehad en daarmee meningen kan delen.. Ik liet de afgelopen periode mijn stemming nogal beinvloeden door dat blessureleed.

Positieve dingen waar ik nu mee bezig ben is opzetten van een eigen nieuw bedrijf samen met een compagnon :)

De bedoeling is om weer het zelfde te gaan doen wat we ook gedaan hebben ... een bedrijf in particuliere en bedrijfsautomatisering

Week 3: dag 2

Het zelfde "revalidatie programma" nog steeds wat ik in ieder geval 6 weken moet vol houden met trainen...

Ik was gister al erg enthousiast over de knie. Vandaag al tijdens het naar de gym rijden twijfel .. zal ik nog 1 keer de machine doen of toch weer de losse bar... in de gym aangekomen en omgekleed .. Machine bezet door 2 ecto's die wel heel veel pret hadden (NEE HE!! begint die ecto-invasie nu ook in deze gym?) er zat geen greintje serieusheid in...

Noujah 3 meter verder staat het squatrack, toch maar met de losse bar bezig dan..

Eerste set 20 x lege stang om beetje de knie-en te laten wennen..

Eerste werkset met 50 kg en de rest van de werksets met 60.. Squatten voelde goed aan, maar vernam toch dat er echt nog een nasleepje in de knie zit. het is nog niet helemaal zoals het gevoel in die andere knie. Had het idee dat het linkerbeen ook wat sneller verzuurde en ook rond de knie.. heel licht wat zeurderige aanwezigheid, pijn kon ik het eigenlijk niet meer noemen.

Daarna de andere beenoefeningen... weinig problemen met de voorgeschreven percentages.. met de curl wel het idee dat de ene knie wat meer belast was als de andere maar ook nu geen pijn en wel zeurderige aanwezigheid.

Kuiten voor de verandering op de liggende legpress machine getraint. Toch een beetje afwisselen om het leuk te houden (bleh , lange sets :( :()

Armen deel was weer geen probleem.. power zat in die armen.. enige probleem wat ik met biceps heb is dat ik redelijk vlot de pomp er in krijg.. ik moet gewoon even stoppen tijdens de setjes en kan dan direct weer door.

nette training weer.... nog even volhouden, en dan komt het vanzelf allemaal goed ;)

goede training Hiekie!

en nu volhouden
;)

Week 3: dag 2

Het zelfde "revalidatie programma" nog steeds wat ik in ieder geval 6 weken moet vol houden met trainen...

Ik was gister al erg enthousiast over de knie. Vandaag al tijdens het naar de gym rijden twijfel .. zal ik nog 1 keer de machine doen of toch weer de losse bar... in de gym aangekomen en omgekleed .. Machine bezet door 2 ecto's die wel heel veel pret hadden (NEE HE!! begint die ecto-invasie nu ook in deze gym?) er zat geen greintje serieusheid in...

Noujah 3 meter verder staat het squatrack, toch maar met de losse bar bezig dan..

Eerste set 20 x lege stang om beetje de knie-en te laten wennen..

Eerste werkset met 50 kg en de rest van de werksets met 60.. Squatten voelde goed aan, maar vernam toch dat er echt nog een nasleepje in de knie zit. het is nog niet helemaal zoals het gevoel in die andere knie. Had het idee dat het linkerbeen ook wat sneller verzuurde en ook rond de knie.. heel licht wat zeurderige aanwezigheid, pijn kon ik het eigenlijk niet meer noemen.

Daarna de andere beenoefeningen... weinig problemen met de voorgeschreven percentages.. met de curl wel het idee dat de ene knie wat meer belast was als de andere maar ook nu geen pijn en wel zeurderige aanwezigheid.

Kuiten voor de verandering op de liggende legpress machine getraint. Toch een beetje afwisselen om het leuk te houden (bleh , lange sets :( :()

Armen deel was weer geen probleem.. power zat in die armen.. enige probleem wat ik met biceps heb is dat ik redelijk vlot de pomp er in krijg.. ik moet gewoon even stoppen tijdens de setjes en kan dan direct weer door.

Hoop dat het snel gaat goedkomen met je,loopt er nu toch alweer een tijdje mee rond he.Bij mij ist zga weg nu,maar alst het wat te koud word trekt het zo weer terug in de knie....

Ik heb momenteel ook een wat jah ... sore en verzadigt gevoel in dat been ...
Lijkt alsof ik extra aandacht heb besteed aan het goed aanspannen van de spieren rond het kniegewricht... Geen steken ofzo, gewoon echt dat uitgebluste suffe gevoel wat je ook wel in andere spieren hebt als je goed getraind hebt...

@ OWN sculpturer ... ik hoop het ook man dat dit blessureleed zolangzamerhand eens wat ten einde raakt. . ik loop nu al meer dan een half jaar brak te wezen ... het log heet brak to big ... het "to big" gedeelte mag van mijn pad wel haast beginnen .. ben het gekwakkel meer dan zat. .. + dat de zomer nu toch wel in aantocht begint te komen, wil er toch nog enigszins een beetje goed uit zien zonder dat ik me hoef te schamen om mijn shirt uit te trekken. en dat het liefst bij een gewicht van 100 kg ( ik ben nu 100 kg met 14 % vet ongeveer) ik zou graag deze 100 hebben met ongeveer een 10 %... zelfs nu zijn de lijnen tussen mijn blokken wel een beetje zichtbaar, maar dit mag wel ietsje scherper ... droger als 10 hoeft voor mij absoluut niet, ik ben een meat head ;) )

Meat head:roflol: Tja hiek,als je al zolang ermee rond loopt is rust denk ik toch wel een aanrader,maarja zoals je zelf al zegt;de zomer komt eraan,dus word het nu een verstandige of een emotionele beslissing die je maken moet;)

Wat versta je onder rust?

Volgens dit schema door trainen of compleet af?

Volgens fysio thereapeut is compleet af namelijk het slechtste wat je kan doen ....

Wat versta je onder rust?

Volgens dit schema door trainen of compleet af?

Volgens fysio thereapeut is compleet af namelijk het slechtste wat je kan doen ....

Nooit compleet af natuurlijk daar schiet je helemaal niets mee op.Gewoon wat anders gaan doen,zwemmen,joggen,wandelen gewoon voor wat meer ontspanning zorgen.Kan er ook in je hoofd wat teveel mee bezig zijn,in dat geval is ontspanning de beste remedie(volgens mij:D )

Ik heb momenteel ook een wat jah ... sore en verzadigt gevoel in dat been ...
Lijkt alsof ik extra aandacht heb besteed aan het goed aanspannen van de spieren rond het kniegewricht... Geen steken ofzo, gewoon echt dat uitgebluste suffe gevoel wat je ook wel in andere spieren hebt als je goed getraind hebt...

@ OWN sculpturer ... ik hoop het ook man dat dit blessureleed zolangzamerhand eens wat ten einde raakt. . ik loop nu al meer dan een half jaar brak te wezen ... het log heet brak to big ... het "to big" gedeelte mag van mijn pad wel haast beginnen .. ben het gekwakkel meer dan zat. .. + dat de zomer nu toch wel in aantocht begint te komen, wil er toch nog enigszins een beetje goed uit zien zonder dat ik me hoef te schamen om mijn shirt uit te trekken. en dat het liefst bij een gewicht van 100 kg ( ik ben nu 100 kg met 14 % vet ongeveer) ik zou graag deze 100 hebben met ongeveer een 10 %... zelfs nu zijn de lijnen tussen mijn blokken wel een beetje zichtbaar, maar dit mag wel ietsje scherper ... droger als 10 hoeft voor mij absoluut niet, ik ben een meat head ;) )

Jij hoeft je toch niet te schamen Hiek,100kg met 14%vet is prima....'
Ik weet niet welk doel je hebt maar is je bedoeling om van de zomer in mr.O shape op het strand te verschijnen ofzo??

Van binnen moet je je ook goed voelen he??
En dat straal je van buiten dan uit....
Of je nu 100 kg bent met 25% vet of met 14% vet of met 10%
maakt geen bal uit....Het gaat om wie je als persoon bent en dat je
met je zelf goed overweg kan dan komt de rest vanzelf wel!!!

En weer 2 logjes in 1 keer ... donderdags en vrijdags zijn bij mij toch altijd drukke dagen ...

Donderdag was echt een lekkere trainingdag.. ik voelde me beresterk en dat liet zich ook in de training zien !

Veel van de oefeningen van het huidige trainingsschema nu eindelijk op het voorgeschreven percentage kunnen pakken... Onthoudend dat je juist moest uit kijken met dit soort dagen ivm sneller overbelasten erg goed gelet op de uitvoering en gecontroleerd uitvoeren van de reps .. 4 x 30 is toch wel een t*ring eind steeds ... Dat sterke gevoel heeft zich de hele avond door gezet en ik heb het idee dat ik nu goed aan het herstellen ben van de rotzooi

Vrijdag:
Was ook op zich een relaxe trainingdag.. benendeel ging minder lekker omdat ik simpelweg met mijn domme hasses donderdagavond tijdens het ouwehoeren met mijn halfbroer tijdens het naar de supermarkt gaan gewoon dus op volle kracht tegen een klein paaltje aan liep met mijn linkerbeen... midden op de linkerquad.. grappige is wel dat met het vertrekken van die pijn ook de pijn uit mijn knie vertrokken is ...

Armen heb ik her en der weer ietsje verzwaart tot dat ik keurig op de voorgeschreven trainingsintensiteit zat ... Benen ging op zich verder wel lekker. ik heb nu 3 weken van dit revalidatie programma gehad en kijk eigenlijk nu wel uit naar de komende 3 weken met dit programma te trainen ... ik herstel er zeer lekker op :)

gaat goed zo te horen niet direckt vam stapel gaan he rustig aan .

klinkt goed Hiekie!

Terug
Naar boven