XXL Nutrition

Hiekie: Van Brak naar Big !!!

• Topic Starter Topic Starter
1 RM's test ik eigenlijk niet ... ik vind het belangrijker wat ik in de spiegel zie..

Weer een kleinme update...

Deze week verder geen trainingen meer.. de pijn in mijn onderrug is net zoals de vorige keer weer zo hevig dat ik bijna niet meer van me stoel af kan komen ...

Volgende week maar weer eens zien ....

Verder nieuws:
De blessure in mijn schouder lijkt na genoeg helemaal verdwenen te zijn, de fysio zat precies goed met zijn ulta geluidbehandeling afgelopen dinsdag! ik heb sindsdien helemaal geen last meer!.. ik vraag em vanmiddag of ie op precies hetzelfde punt nog eens wil behandelen.. De rugtraining die dinsdag ging ook als een trein...

De knie: Ook hier lijken betere tijden voor aan te komen. .. Na dat probleem met de losse squat ben ik door gegaan op de squatmachine. Mijn knie hielt zich voortreffelijk goed, maar ook hier nog niet al te enthousiast... Ik verwacht nog een paar keer aan die knie behandelt te moeten worden en dan rustig de training weer opbouwen.. ik heb van mijn begeleider nu ook een schema gekregen voor 40 tot 60 procent intensiteit met zeer lange sets om spierconditie op te bouwen.

Laatst bewerkt:
Road to recovery 1/24

Begin van een nieuw trainingsprogramma: gemaakt door die trainer waar ik al eerder over gepost heb en ook voorgelegt aan mijn fysiotherapeut...

Beiden vonden ze het een strak plan om dat blessureleed er bij mij uit te krijgen... Het schema is gebaseerd op spier conditie, lange sets met lichte gewichten voor de komende 6 week.. Volgens mijn trainer ga ik hier zelfs nog aardig van groeien, aangezien ik nog nooit op dit ritme en herhalingenaantal heb getraind.. het zou de doorbloeding vooral moeten bevorderen in de delen van het lichaam die ik geblesseerd heb (heb gehad, heb er al veel minder last van !) ik noem het voor de gein maar "Road te recovery ;) "

Natuurlijk hoor ik ook graag op en aanmerkingen !

Anyway dag 1: en mijn ervaringen erbij:

Maandag Bench press :4x30, 40 tot 60 % gewicht van normale belasting
Fly’s: 4x20 op 60 %
Lat pull down front: 4 x 30 40 tot 60%
Small sitting cable rowing: 4 x 20, 60 %
Neck press: 4 x 30, 40 tot 60 %
Sitting side raises: 4 x 20, 60 %
Sit ups: 4 x 20

Banken : opgewarmt met lege stang en toen begonnen... Die 30 waren in set 2, 3 en 4 al onhaalbaar! conditie mist dus echt duidelijk :)

De fly's gingen perfect, de Lat pull downs ook tot aan set 3.. met rest-pause de sets voltooid. De kabelrow ging wel weer perfect, flinke pomp in de rug al.

De neckpresses gedaan op de machine (hendels bewegen onafhankelijk van elkaar) setje 3 en 4 ook met rest pause voltooid.
De side raises ook op de machine gedaan, volledig gelukt, schouders stonden dik bol van de pomp..

De situps nog even gelaten ivm de nawee-en van mijn onderrug blessure (floating disc noemde de fysio dat geloof ik ;) )

Die kan ik vanaf donderdag en anders volgende week weer pakken..

lekkere revalidatie training ;)

nou veel sterkte met je revalidatie en met je trainingen

Mijn log word nog weer geupdate. .. maar ik heb nu ff weinig tijd ....

Goed nieuws is dat de fysiotherapeut na vandaag zoiets had dat ie de behandeling kon afsluiten, met het huidige schema wat ik had moest ik de laatste trekjes van de blessures wel eruit kunnen krijgen had ie het over ...

Voor vragen ed kon ik hem natuurlijk altijd nog bellen en mailen enzo !

succes met het herstellen hiekie.!!

Succes met het herstel kerel. :)

Road to recovery 2/24

Hier het beloofde deel 2:

Dinsdag
Squat 4 x 30 intensiteit 40 tot 60 %
Leg curl 4 x 20 intensiteit 60 %
Leg extension 4 x 20 intensiteit 60 %
Standing calf raises 4 x 20 Intensiteit 60 %
Standing barbell curl 4 x 30 intensiteit 40 tot 60 %
Lying French press 4 x 30 intensiteit 40 tot 60 %
Scott curl 4 x 20 intensiteit 60 %
Triceps push down 4 x 20 intensiteit 60 %

En dag 2 voltooid .... De Squats gingen boven verwachting aardig goed. . begonnen met de lege stang en toen met 45% intensiteit. .. woei .. steken in de knie weer, gewicht iets verlaagd (40 % ) en toen pijnvrij de 2de set gedaan.. vervolgens gewicht weer verhoogt naar 45 % en geen knieproblemen meer gehad..

De andere beenoefeningen gingen lekker en ook op de voorgeschreven intensiteit.. Na de extensions waren mijn benen redelijk gevoelloos.. zo vol..

Kuiten ging prima.. rustige volledige herhalingen.

Armen zijn altijd mijn sterke punt geweest dus hier had ik geen problemen mee, alhoewel bij de biceps mijn armen al na de eerste 15 al asociaal vol liepen en al goed op pompte... Na de armentraining armen keihard en vol..

De knie lijkt zich serieus te gaan beteren, alhoewel ik af en toe bij gewichtentraining toch nog wel last heb van steken rond de hele linkerknie. . als het kniegewricht 1 keer goed warm is is dit een stuk minder en heb er dan bijna geen last meer van.. Volgens mij is het een goed teken van herstel ;) kan verder pijnvrij trainen en dat is best wel lekker na meer dan een maand eigenlijk weinig te hebben gedaan..

Donderdag Upright rowing 4 x 30 40 tot 60 %
Bent over side raises 4 x 20 60 %
Incline bench press 4 x 30 40 tot 60 %
Cable cross 4 x 20 60 %
Bent over barbell rowing 4x 30 40 tot 60 %
Stift arms push down 4x 20 60 %
Chrunches 4 x 25

Vrijdag Sitting dumbbell curl incline 4x 30 40 tot 60 %
Push down 4 x 30 40 tot 60 %
Concentration curl 4 x 20 60 %
Kick back 4 x 20 60 %
Leg press 4 x 30 40 tot 60 %
Leg extension 4 x 20 60 %
Stift leg dead lift 4 x 20 60 %
Sitting calf raises 4 x 20 60 %

2 trainingen in 1 keer gelogt ....

Donderdag en vrijdag... Wegens erg veel drukte met het vormen van de nieuwe eigen computerzaak nu pas een logje..

Het is wel erg zwaar die 30 herhalingen in die sets, maar ook de fysiothereapeut heeft nu bevestigd dat dit schema wel redelijk blessure afdoende moet werken :) nou dat hopen we dan maar !

Grootste probleem wat ik aantref is dat het eigenlijk wel donders moeilijk is om "je ego" thuis te moeten laten, ik train echt met klotegewichies en ik ga helemaal stuk in deze trainingen, een enorme pomp ook.

Het enige wat ik nog niet heb gedaan in deze eerste week van dit schema is de stiff legged deadlift... De onderug pijn is wel weer helemaal weg, maar ik geef het toch nog even rust tot volgende week .. De trainingen zijn redelijk pijnvrij verlopen, die knie werd wel wat zeurderig in de benentraining van vrijdag. Wel heb ik het idee dat mijn blessures langzaam doorgaan met genezen en dat terwijl ik toch kan trainen.. hetzij dan aangepast, maar van niks doen word je ook helemaal niet goed!!!~

Hoop ook dat ik na deze 5 week weer rustig kan beginnen met het opbouwen naar de zware gewichten.

*subscribed*

Succes met je herstel kerel :D, blijven knallen maar je blesures in de gaten houden, en niet te veel denken aan zware gewichen. Ik weet hoe gruwelijk zwaar zo een hoge rep training kan zijn :eek: :D

Blijven knallen :wl:

Road to recovery 5/24

En weer een training er op zitten :)

Zelfde training schema als in post nummer 43 ..

Deze keer het trainingsschema helemaal afgemaakt ... de onderrug blessure is helemaal weg (we boeken progressie) en ook de druk op het borstbeen is verdwenen...

Benchen...
weer met kleine tussenpauzes de sets gemaakt .. gewicht was hier 50 kilo. 1 set met 60 geprobeert maar toen moest ik wel heel vaak even wachten.

Fly's .. 10 kilo in elke hand, reps in 1 keer afgemaakt zonder rustpauze in de sets

Rug .. Lat pull downs : 45 in de eerste 3 sets , moest ff wachten in set 3, 4de set met 40.. 2 x korte restpauze . De rows weer in 1 ruk af kunnen maken met 50 kg ..

Schouders: express voorzichtig begonnen met het gewicht. ik druk de stang vanaf de boven borst omhoog (is beter voor de supra) eerst lege stang (geen idee wat het ding weegt) en daarna rustig wat gewicht erbij gehangen, tot aan 5 kilo aan beide kanten erbij ... korte rustpauzes in set 3 en 4..
Zittende side raise met 5 kilo in elke hand. ..
Resultaat: gigantisch opgepompt..
Buik de situps gelaten ... (Situps schijnen bagger voor je rug te zijn en trainen alles behalve je buik) deze oefening vervangen door leg raises op de speciaal daarvoor gemaakte steun.. (met zo'n rug leuninkje en armsteunen erop)

Overall gevoel : lekker getraind, bij het bench-en eerst even wat lichte zeurende schouderpijn, dit ging weg na dat de setjes erbij kwamen .. Zelfde geld eigenlijk voor alle oefeningen ... de zeurende pijn dreef weg en veranderde in verzuringspijn, heb de hele tijd geen steekje ofzo ook gevoelt, nagenoeg pijn vrij kunnen trainen ... Toch een kleine progressie met vorige week ...

Wel blijf ik erg moeite houden met het feit dat de buffels om mij heen met zware gewichten lopen te smijten en te trainen en dat ik op zoek ben naar schijfjes van 2 1/2 of 5 kilo :o Mijn stemming word er ook niet echt beter op ... ene moment denk ik van : volgens mij kan ik nooit meer zwaar trainen, het andere moment lach ik er maar wat om en is het straks wel over ..

Zelfs heb ik af en toe het idee dat de blessures em al lang genokt zijn maar dat het gesstelijk nog aanwezig is. ..

En weer een training er op zitten :)

Zelfde training schema als in post nummer 43 ..

Deze keer het trainingsschema helemaal afgemaakt ... de onderrug blessure is helemaal weg (we boeken progressie) en ook de druk op het borstbeen is verdwenen...

Benchen...
weer met kleine tussenpauzes de sets gemaakt .. gewicht was hier 50 kilo. 1 set met 60 geprobeert maar toen moest ik wel heel vaak even wachten.

Fly's .. 10 kilo in elke hand, reps in 1 keer afgemaakt zonder rustpauze in de sets

Rug .. Lat pull downs : 45 in de eerste 3 sets , moest ff wachten in set 3, 4de set met 40.. 2 x korte restpauze . De rows weer in 1 ruk af kunnen maken met 50 kg ..

Schouders: express voorzichtig begonnen met het gewicht. ik druk de stang vanaf de boven borst omhoog (is beter voor de supra) eerst lege stang (geen idee wat het ding weegt) en daarna rustig wat gewicht erbij gehangen, tot aan 5 kilo aan beide kanten erbij ... korte rustpauzes in set 3 en 4..
Zittende side raise met 5 kilo in elke hand. ..
Resultaat: gigantisch opgepompt..
Buik de situps gelaten ... (Situps schijnen bagger voor je rug te zijn en trainen alles behalve je buik) deze oefening vervangen door leg raises op de speciaal daarvoor gemaakte steun.. (met zo'n rug leuninkje en armsteunen erop)

Overall gevoel : lekker getraind, bij het bench-en eerst even wat lichte zeurende schouderpijn, dit ging weg na dat de setjes erbij kwamen .. Zelfde geld eigenlijk voor alle oefeningen ... de zeurende pijn dreef weg en veranderde in verzuringspijn, heb de hele tijd geen steekje ofzo ook gevoelt, nagenoeg pijn vrij kunnen trainen ... Toch een kleine progressie met vorige week ...

Wel blijf ik erg moeite houden met het feit dat de buffels om mij heen met zware gewichten lopen te smijten en te trainen en dat ik op zoek ben naar schijfjes van 2 1/2 of 5 kilo :o Mijn stemming word er ook niet echt beter op ... ene moment denk ik van : volgens mij kan ik nooit meer zwaar trainen, het andere moment lach ik er maar wat om en is het straks wel over ..

Zelfs heb ik af en toe het idee dat de blessures em al lang genokt zijn maar dat het gesstelijk nog aanwezig is. ..

Je moet ook niet zo letten op die buffels, en je bezig houden met je eigen training kerel :D. Boeit jou dat nou wat voor gewicht hun pakken :wl:

Ik zou eerst werken aan mijn herstel voor ik weer aan zware, gruwelijke gewichten ga denken.

Je moet ook niet zo letten op die buffels, en je bezig houden met je eigen training kerel :D. Boeit jou dat nou wat voor gewicht hun pakken :wl:

Ik zou eerst werken aan mijn herstel voor ik weer aan zware, gruwelijke gewichten ga denken.

en zo is het kerel je heb nog een heel leven voor je

Het enige waar ik nu nog mee zit is die licht zeurende pijn die maar blijft hangen in me knie ... kijken hoe het morgen weer uit pakt :D

Road to recovery 6/24

En weer een lekkere training gehad... Gewoon het zelfde dinsdag programma aangehouden als de vorige keer...

Er doen zich vreemde ontwikkelingen voor momenteel.. De knieblessure lijkt weg te zijn maar een vreemd gevoel van pijn loopt over mijn hele knie heen..
Gister een gesprek gehad met een huisarts ... een heel constructief gesprek..

Een maat van mij is tevens huisarts en daar een flink gesprek mee gehad..
Hij gaf aan dat die knieblessure van mij hoogstens waarschijnlijk allang weg was, maar dat ik er zelf veel te veel mee bezig ben.. Dit ontaarde in een behoorlijk gesprek en sinds vandaag zelfs in een lekkere, maar vage training..

Express gesquat op de squatmachine op aanraden.. met 110 kg totaal (weegt totaal anders als 110 kg op de losse barbell ) De machine bezit geen rollen, maar heeft pennen aan een scharnierbare constructie waar de rug leuning enzo aan bevestigt is.. Ziet er grofweg zo uit: maar bij ons is ie blauw en van het merk Gym 80 en heeft 4 pinnen, 2 boven en 2 onder waar de schijven aan komen te hangen:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heel vaag ... de pijn zat op zich nog wel licht in die knie, maar was heel apart... Bij het trainen verder ook geen steken ofzo, gewoon lekker kunnen trainen, leek wel een beetje een reactie van het lichaam bij het oplossen van die blessure. . een soort napijn ..

De andere oefeningen voor de benen op voorgeschreven percentage gehouden, liggende leg curls 42'5 ... leg extensions " slechts" 25 kg .. (is op onze uitvoering van de leg extension erg zwaar)

Kuiten op de staande kuitmachine gepakt.. 4 x 20 .

Arm oefeningen gingen gewoon lekker, armen weer bom en bomvol na die setjes ...

OVerall ... lekker en ondanks die vage " zwemmende " pijn in mijn knie verdomt lekker getraind... dit geeft weer vertrouwen .. volgende week squat ik ook nog op de machine en dan begin ik weer met de losse barbell denk ik.
ik heb het idee dat dit schemaatje echt werkt :) en ik geloof ook in dit schema...

En weer even 2 logjes in 1 keer ..donderdags en vrijdags is er na het trainen altijd weinig tijd...

Ik train nog steeds volgens het schema wat eerder hier in mijn log is gepost.
Ik verneem toch dat ik langzaam sterker word in die lange sets en ook al iets meer richting de voorgeschreven percentages kom nu.

Nu is het gewicht niet zo belangrijk natuurlijk maar toch is het wel de bedoeling dat ik op de voorgeschreven percentages de setjes maak...

Beide trainingen gingen op zich lekker... als de gewrichten 1maal warm zijn dan is er praktisch weinig tot geen pijn meer tijdens het trainen wat eerder toch wel zo was. De training van gister met de benen voelde zelfs verdomt goed aan. Heb lekker kunnen legpressen op die volledige 60 % zonder ook nog maar iets van pijn in die knie te voelen. Deze lijkt nu dus echt goed te genezen! De schouder is nog steeds erg irritant maar ook hier gaat het beter.

Supps die ik momenteel gebruik naast de Whey zijn Glucosamine en een Vitamine C complex. De vitamine C schijnt erg te helpen tegen de blessures / ontstekingen is me uitgelegt.. het schijnt een zogeheten Anti-oxydant te zijn. Anyway ik ga er goed op :)

Ben door deze benentraining eigenlijk wel benieuwd geraakt hoe volgende week het benenblok gaat ...

ik hoop dat je er snel weer met de volle 100% tegenaan kan gaan!

Eerst:

Sanca, je moet niet zo veel posten ! je gaat mij bijna zelfs voorbij al :(

De training vanavond...

De training van vandaag ging niet echt lekker. kwam vanmorgen al niet lekker mijn nest uit (erg duizelig, heb dit soms wel eens vaker, verder geen andere klachten) Dit is de hele dag aan blijven houden en deed ook de training niet echt goed..

Toen ik ging liggen voor het banken werd ik direct weer dizzy..

Anyway wel het hele trainingsschema afgemaakt. Ging verder wel aardig ondanks de gewichten die ik vorige week goed aan kon het gevoel gaven of ze bijna de helft zwaarder waren.. Bij het banken wat vage verzuring (verder geen pijn) rond het onderste deel van het borstbeen.

Schouder zeurde flink, maar geen stekende pijnen, dit hou ik erg goed in de peiling. Morgen maar eens weer zien :) voor het benendeel en de armen..

Heb sinds dit weekend echt het idee dat die knie ook nagenoeg genezen is.

super squat apparaat
ik heb er ook eens mee getraint had aan elke kant 4x20kg hangen en deed 10 reps full

ik stond erin met men gezicht ernaar toe

Terug
Naar boven