AndroidHealthClinic

Hiekie: Van Brak naar Big !!!

• Topic Starter Topic Starter
gaat goed zo te horen niet direckt vam stapel gaan he rustig aan .

Zat zostraks al ff met een member van DBB op MSN te spreken .... tegen hem zei ik eigenlijk van "hoe nu straks verder" er komt straks een moment dat ik eigenlijk zo goed als helemaal genezen ben.. Ik ben toch zeer bang om weer een nieuwe blessure op te lopen, maar wil toch weer keihard gaan trainen straks om weer door te groeien ...

Door dit huidige revalidatie programma kom ik wel weer in mijn oude vorm terug maarjah .. dat groeien houdt zometeen ook op ... hoe dan verder... zoals ik al schreef ben erg bang om weer een nieuwe blessure op te lopen..

Maandag week 4: training 1:

Weer een lekkere training gehad .
Bankdrukken ging op zich erg lekker .. Gewicht klein beetje verzwaart met 5 kilo ... Enige "wat vreemde" wat ik had is dat het onderin de borst bij het borstbeen erg ging branden (ik weet dat binnenkant borst niet bestaat) dit trad op na ruim 15 herhalingen in de setjes, brandend gevoel ..

Flyes gingen prima volgens voorgeschreven percentage.. Rug was ook prima (gewichten zet ik er maar niet bij, dan lacht het hele forum me uit :( )
Het zijn echt kleine schijtgewichtjes.. maar meer wil je ook echt niet gebruiken in zulke lange sets..

Schoudertraining: weer wat gezeur rond het voorste deel van de schouder, niet heel erg, maar de zeurende pijn trad daar toch weer op. Wel heb ik het idee dat alle klachten zich in een rap tempo verminderen. Dit schema wat ik momenteel volg lijkt te werken.

Ik lijk zelfs zoals de trainer al zei iets te groeien zelfs. Heb het idee dat ik toch weer wat groter word her en der ... (benen veranderen wat, borst lijkt weer wat op volume te komen)

Dinsdag week 4: training 2:

Lekker getraind vandaag!
Squats rustig begonnen met het zelfde gewicht van vorige week en in de laatste set er nog 10 kg bij gedaan. Heerlijk pijnvrij bezig :)

De liggende legcurls hetzelfde gehouden, toch wat gezeur in die knie nog steeds dan. De leg extensions ook met hetzelfde gewicht als vorige week, geen pijn in de knie.

Kuiten : 1 blokje extra en echt geconcentreerd op het goed omhoog komen. 4 sets x 20, kuiten verbrand...

Armen: Weinig aan deze trainingen, ben met de armen veel meer gewend... met de biceps met beide oefeningen 5 kg extra aan de bar, result totale burn tot diep in de spieren. Triceps kan volgende week nog wel ietsje zwaarder..

Overall: weer een lekkere training met weinig noemenswaardige klachten ! Elke week word de blessurepijn waarneembaar minder :) heerlijk !

gaat de goede kant op zo te lezen succes bro

Topper chris,eindelijk pijnvrij trainen,vandaag voor mij ook de eerste echte pijn vrije dag gehad,meteen uitgebuit de hap;)

Ik hou me express nog wel ff rustig aangezien mijn knie vanmorgen een klein beetje zeurde. . wat nu ook weer weg is ...

De bewegingen gaan lekker, maar ben er nog steeds niet helemaal weer :(

Na deze training begin ik mij af te vragen of ik soms heel stiekum een beetje vrolijk mag worden ???

Ook deze training weer heerlijk kunnen trainen, geen rare pijntjes gevoelt rond de schouder !

Alleen met het borst programma (de cable crosses die er voor de donderdag staan) in het laatste setje een licht zeurend pijntje (echt licht) in de schouder nog, maar nog wel redelijk brandend gevoel rond het borstbeen onderin.. Toch heb ik het idee dat ook dat minder word..

Mijn trainingen gaan echt lekker nu :) weinig pijn en ander gedonder, dat was in week 1 en 2 wel anders ! Ik word nu ook steeds enthousiaster om de trainingen te doen, ik zit nu in week 4 van 6 ...

Volgens een 2de fysiotherapeut (second opinion aangevraagt) was dat probleem met mijn knie niet iets met een pees, maar meer iets met omliggend bindweefsel (het schijnt dat er een soort krans om de knie heen ligt) daar WAS in ieder geval een beschadiging aan zei die... maar naar wat ik hem allemaal vertelde maakte hij zich geen zorgen dat ik met deze knie niet weer full power zou kunnen trainen en zoals het nu leek duurde mijn klacht ook niet lang meer ...

(eigenlijk toch te mooi om te horen) Dus jah ... had al eens met een member afgesproken eens een keer een beentraining mee te gaan met hem, nou dat gaat goedkomen !

MMMM ... eindelijk weer internet (zit bij een klant momenteel)

Vandaag geen training zoals het nu lijkt :( een server crash op lossen .. het gaat laat worden vandaag :(

Zo .... het gedoe bij die klant is weer aan de kant, vandaag weer getraint...

Op zich opnieuw een lekkere training, alhoewel de geblesseerde lichaamsdelen meer zeurende pijn als vorige week vertoonden...

Bankdrukken met 5 kilo weer kunnen verzwaren en ook de flyes 1 stap zwaardere dumbbells...

Ook bij de rug oefeningen allebeide 5 kg kunnen verzwaren, de motivatie om te trainen is er wel :D daar ligt het niet aan ...

Vandaag voor het eerst ook weer de neckpress oefening gedaan met de stang ook echt uit de nek weg drukken. Hier moest ik ff wat in gewicht terug schakelen.

Ik vraag me toch af waarom er nu weer meer zeurende pijn was dan vorige week.. 1 van de grappige dingen is trouwens dat mijn benen groeien hierop ... van 62 cm naar 63 en een half gegaan en overall zie ik er een stukje droger uit .. heel apart .. Lichaamsgewicht is nog steeds grofweg het zelfde.

Waarom helemaal in de nek zakken met schouderdrukken, als je al last hebt van je schoudergewrichten?

Volgens de fysio was het nodig dat ik met een heel licht gewicht toch dezelfde beweging wel weer ging doen ... zodat ook in die houding / beweging de spier goed doorbloed word. ..

Ik vind behind zowiezo een schouder verneuker.

Volgens mij heb je ook die oefening nodig om een complete schouder te kunnen ontwikkelen

Maandag week 4: training 1:

Weer een lekkere training gehad .
Bankdrukken ging op zich erg lekker .. Gewicht klein beetje verzwaart met 5 kilo ... Enige "wat vreemde" wat ik had is dat het onderin de borst bij het borstbeen erg ging branden (ik weet dat binnenkant borst niet bestaat) dit trad op na ruim 15 herhalingen in de setjes, brandend gevoel ..

Flyes gingen prima volgens voorgeschreven percentage.. Rug was ook prima (gewichten zet ik er maar niet bij, dan lacht het hele forum me uit :( )
Het zijn echt kleine schijtgewichtjes.. maar meer wil je ook echt niet gebruiken in zulke lange sets..

Schoudertraining: weer wat gezeur rond het voorste deel van de schouder, niet heel erg, maar de zeurende pijn trad daar toch weer op. Wel heb ik het idee dat alle klachten zich in een rap tempo verminderen. Dit schema wat ik momenteel volg lijkt te werken.

Ik lijk zelfs zoals de trainer al zei iets te groeien zelfs. Heb het idee dat ik toch weer wat groter word her en der ... (benen veranderen wat, borst lijkt weer wat op volume te komen)

Dat is mooi!
Tevreden?
Het gewicht maakt echt niks uit:)!
Goed te lezen dat je lekker gemotiveerd bent!

Volgens mij heb je ook die oefening nodig om een complete schouder te kunnen ontwikkelen

Hiekie,

je moet leren dingen te onderbouwen.
Waarom vind je die zo belangrijk?
Een Militairy doet in mijn ogen haast hetzelfde. Tevens wat Diky zegt, alternatief met dumbels?

Doe anders gewoon de olympische press, IMO de beste compoundoefening voor schouders.

@ Ries ... Door je schouder onder die hoiek te belasten krijg je toch weer een stukje meer volume en compleetheid?

@ Ries ... Door je schouder onder die hoiek te belasten krijg je toch weer een stukje meer volume en compleetheid?

Hiekie, ik denk dat het verstandig is om allereerst ervoor te zorgen dat je blessure vrij wordt, voordat je je zorgen moet gaan maken om volume en compleetheid.

Die tijd komt echt wel weer, geduld kerel! ;)

Terug
Naar boven