- Waardering
- 16.994
- Lengte
- 1m50
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

je kunt het helemaal naar je eigen hand zetten natuurlijk en zelf oefeningen erin veranderen
auchh. Mooi blauw kinnetje nu..
Ik ben niet "sterk" genoeg om die houding goed uit te voeren. Mag voorlopig alleen de brughouding uitvoeren naast "gewone" buikspieroefeningen.Mooie beentraining. En pullups en chins als extratje, zijn die niet erg belastend voor je rug dan.
Lekkere training! heerlijk he als die beentjes zo verzuurd zijn!![]()
Fysio..
Daar gevraagd of ze me kunnen helpen met de uitvoering aangezien ik het alleen in mijn rug voel.
Geprobeerd enz. maar mijn buikspieren zijn nog te zwak om het goed uit te voeren waardoor ik de kracht uit mn rug haal.. met als gevolg een slechte uitvoering..
Dus eerst makkelijkere stabiliteitsoefeningen doen (en lol daar heb ik zelfs moeite mee) en dan straks planken onder de knie krijgen.
Bij ons lopen er ook een paar rond die het maar niet voor elkaar krijgen de plank juist uit te voeren. Dat geeft zich ook weer in hun squat bijvoorbeeld, waarbij de rug veel te hol is. Deze zijn ook niet in staat hun bekken te kantelen, puur door gebrek aan controle. Betwijfel of het wel echt met sterkte van de buikspieren te maken heeft, maar meer (zoals ik net zei) gebrek aan controle. Die stabiliteitsoefeningen helpen daar inderdaad bij, leren de bilspier te gebruiken kan ook helpen (want die heb je nodig bij planken).

zelf zou ik de 1e oef van de schema's piramide doen.
van 10/12 langzaam naar 4/2 reps bv
rest tussen 8/12 reps
en ik zie er wel schouders tussen staan![]()
ik nog niet. Ja, de overhead press zal schouders vast meepakken?
Alles was gewoon in gebruik.. 

)
ik zou wel minimaal 3 reps doen. een keer maxen is prima natuurlijk maar elke week (een set) minder dan 3 reps doen, zou ik niet aanraden.
het is wat jij fijn vindt. met de compounds (DL, SQ, BP, OHP) heb ik meestal een opbouwend schema en staat alles vast. de isolatie oefeningen varieer ik per week. de ééne keer opbouwend en dus iets van 10-8-6 reps andere keer allemaal hetzelfde aantal reps. of heel veel reps (20+) of juist een dropsetje ofzo.
en OHP is een schouderoefening. ik neem aan dat je de bearcomplex blijft doen? daar train je ook heel veel schouders mee, ik kan me ook iets herinneren dat je pijntjes kreeg in je schouder van de combinatie bearcomplex-schouders trainen- touwtje springen. dit lijkt me dan ook meer dan genoeg.
het is maar een kleine spiergroep.
ik zou het op max. 6 oefeningen houden per training. ik ben dan altijd net iets langer dan een uurtje bezig.
bij UB: 2 oefeningen rug, 2 borst, 1 triceps, 1 biceps
Is een hele nieuwe oefening voor mij, ben benieuwd of ik de techniek wat onder de knie krijg.OHP is gewoon MP alleen dan niet netjes je voetjes tegen elkaar.
MP had je wel gedaan toch?
over de pull-ups/chin-ups.. je zou ook zoveel mogelijk kunnen doen, misschien nog een setje terwijl iemand je benen vasthoud/je ze op een bankje legt. of negatieven.. en daarna afmaken op de lat pully…
na chin-ups, reverse pull downs (zelfde grip als chin-ups) en na pull ups gewone brede pull downs (zelfde grip als pull-ups).

Maar ja.. daar leer je van he!