XXL Nutrition

HillR's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren mijn eerste lowerbody training! :D

Opwarming met bearcomplex
8x15kg ; Dat is heel wat zwaarder dan alleen met de stang haha. Was behoorlijk opgewarmd:D

Squats
6x20x15kg

Moet heeeeel erg om mijn houding denken. Werd steeds wat afgeleid en daardoor was mn houding niet denderend. Voelde dat meteen aan mijn onderrug.

Steeds maar weer voor spiegel staan en tegen mezelf zeggen "Rug recht en loslaten" lol. Zal mooi awkward eruit hebben gezien.. :p Boeiend.

RDL
3x10x25

Seated Legextension
1x12x30
1x10x35
1x8x40

Had er nog steeds spierpijn in van zondag.. burn baby burn.. :eek:

Seated Legcurl
1x10x25
2x8x30

Wat vind ik dit toch een baggeroefening. Ben denk ik te klein ofzo voor dat apparaat. Voel het meer in mijn kuiten dan in mn hamstrings.

Lunges met 8kg dumbbels
1x26 stappen
2x22 stappen

Hyperextension
1x10

Deze haal ik er ook uit. Dacht 'm wel weer te kunnen doen, maar voelde alleen stekende pijn rechtsonder in mijn rug. Waar de pijnklachten in mijn heup ook vandaan komen.

Toen nog stabiliteitsoefening brug gedaan. Goed aanspannen, bekken kantelen.
Vet shaken tijdens de oefening haha. Lekker gevoel!

De 3 setjes van de oefeningen bevallen me wel. Moet mijn weg er nog even in vinden omdat mijn spieren voor mijn gevoel wel meer kunnen hebben, dus moet ik denk ik nog wat schuiven in herhalingen?

Tot nu toe vind ik het een prettig schema! Training van gisteren ook in zo'n 45 minuten klaar.

---------- Toegevoegd om 09:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:28 ----------

Lekkere training weer hoor! :)
Dat te hoog in gewicht beginnen ken ik wel als je net met een schema begint. :o Maar ja.. daar leer je van he! ;)

Als je bij chin-ups negatief je armen zo erg voelt dan trek je hem misschien niet genoeg uit je lats.
Als je echt vanuit je rug de spaning erop houdt met zakken voel je je armen een stuk minder. Althans.. zo ervaar ik het.

Je ziet ook veel mensen bij chin-ups niet verder gaan dan armen op 90 graden. Dan train je meer je biceps dan je rug.

Ja, je zult toch even je weg moeten vinden in een nieuw schema!
Dat zou best wel eens zo kunnen zijn@chinups! Ga ik volgende week even op letten! Thanks!

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!
Squat is inderdaad goed geconcentreerd blijven.
Wat betreft de leg curl. probeer echt te concentreren op je bovenbenen aanspannen. Ik merk zelf als je je beter concentreert op de spier die je wil pakken het ook echt beter gaat.
Je gaat lekker dus lekker doorgaan!

ziet er goed uit!

als je spieren meer kunnen hebben, moet je zwaarder pakken :P
techniek en blessurevrij gaat natuurlijk voor, dus eerst daar op concentreren natuurlijk.

maar het heeft in dat opzicht niets met je herhalingen te maken.
je kiest voor een aantal herhalingen, wel of niet in combinatie met je doel (sterker worden, strakker worden, afvallen enz). en dan pak je zo zwaar mogelijk waarmee je die reps uit kunt voeren.
bij 14 reps pak je dus automatisch minder gewicht dan bij de zelfde oefening met 5 reps.
ik zou wel aanraden om het op te bouwen en niet het eerste setje gelijk het max. gewicht pakken die je die aantal herhaling uit kunt voeren. maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel :P

Ik heb echt een rukweek qua training en voeding achter de rug..
De trainingen waren op zich oke. Donderdag nog upperbody gedaan maar was dermate energieloos dat t loggen van die trauning useless is. Heb geen cardio gedaan deze week en lb2 overgeslagen.

Voeding was ook bagger. Mn motivatie was gewoon weg. Iedereen in mn omgeving loopt te zeuren, 'je wordt wel mager hoor' 'je zag er eerder veel beter uit' 'je bent aan het doorslaan'.. Erg demotiverend.

Ik was er even helemaal klaar mee. Aankomende woensdag laat ik me weer meten en ga ik mijn voedingsschema aanpassen in overleg. Ik zie laatste weken weinig progressie dus moet weer even een boost krijgen.

Anyways, genoeg gejankt.

Vandaag super leuke training gehad met Danny! Rug en biceps gedaan. Vrijwel allemaal oefeningen die ik normaliter niet doe. Goed op uitvoering gelet. ik heb bijna niets onthouden, qua gewicht en reps, behalve een waardeloze grip op de deadlift.. Verder erg leuk getraind! Heb nu al een bult spierpijn poehhh! Was wel motiverend!

Woensdag training gepland met een dame die bij andere sportschool zit. Gaan we lowerbody doen. Morgen eerst rust en dinsdag upperbody!

Enig idee hoe het energieloos zijn kwam? Gewoon veel te doen? of toch het eten?
Wel balen dat je motivatie er ook een dip mee had. Maar niet laten kisten he!

Dat je omgeving zo zeurt... kan het niet zijn dat je er gewoon wat moe uitziet? Vaak kijken mensen als eerste naar je gezicht. Ik heb dat zelf in ieder geval wel. Ben ik moe dan vragen ze soms zomaar uit het niets gut ben je afgevallen...
Maar goed.

Ben benieuwd wat er woensdag uitkomt. Soms zie je zelf de progressie niet maar is het er echt wel! ;)

Leuk dat je samen traint! dat geeft ook vaak even een boost omdat je elkaar opzweept om net wat meer eruit te trekken! En woensdag weer samen trainen! Dus kom op he! leuke vooruitzichten! en kijk naar dit soort dagen terug als je even een dipje hebt! Dipjes horen erbij! maar vergeet niet de kadootjes die je nu hebt gekregen bij zo een lekkere leuke training! *wijze woorden van mijn coach! :D*

Enig idee hoe het energieloos zijn kwam? Gewoon veel te doen? of toch het eten?
Wel balen dat je motivatie er ook een dip mee had. Maar niet laten kisten he!

Dat je omgeving zo zeurt... kan het niet zijn dat je er gewoon wat moe uitziet? Vaak kijken mensen als eerste naar je gezicht. Ik heb dat zelf in ieder geval wel. Ben ik moe dan vragen ze soms zomaar uit het niets gut ben je afgevallen...
Maar goed.

Ben benieuwd wat er woensdag uitkomt. Soms zie je zelf de progressie niet maar is het er echt wel! ;)

Leuk dat je samen traint! dat geeft ook vaak even een boost omdat je elkaar opzweept om net wat meer eruit te trekken! En woensdag weer samen trainen! Dus kom op he! leuke vooruitzichten! en kijk naar dit soort dagen terug als je even een dipje hebt! Dipjes horen erbij! maar vergeet niet de kadootjes die je nu hebt gekregen bij zo een lekkere leuke training! *wijze woorden van mijn coach! :D*

Slecht geslapen steeds.. was gewoon op denk ik!

Mijn omgeving 'zeurt' sws de laatste tijd en hebben nooit echt gemotiveerd. Vanaf begin af aan vonden ze vier x sporten en eetschema al raar en overdone. Alleen ben laatste maanden aardig wat vet verloren.. en nu vinden ze het blijkbaar nodig te melden wat zij er van vinden. Kan het de ene keer beter hebben dan de andere x i guess.

Yeah, ik vind het heel motiverend om samen te trainen! Heb je net die extra boost. Daar kan ik nog dagen lang blij van zijn :D

Slecht slapen doet inderdaad veel.... met een tijdje heb je het dan met alles gehad. Herken het wel.

Tja.. misschien is het van je omgeving ook wel een stukje jaloezie? Dat ze zien hoe goed het gaat?
Ik krijg ook nog steeds opmerkingen over mijn eieren en rijstmaaltijden.... en als het goed is ga ik met 6 weken ook 4 x per week sporten! Yess! zal ook wel weer een opmerking komen.
Maar goed. Laat ze ervan zeggen wat ze willen. Dit gaat om jou en wat jij wil. Het is jammer dat ze je er niet in steunen.... en als je moe bent ja... dan wordt je er gewoon snibbig van. Kan het me goed voorstellen.
Dus lekker doorgaan! Jij hebt je doelen voor ogen en dat is wat jij wil!

Ja samen trainen is heel motiverend! Hou dat lekker vast! Dan gaat het je gewoon lukken allemaal! :)

Slecht geslapen steeds.. was gewoon op denk ik!

Mijn omgeving 'zeurt' sws de laatste tijd en hebben nooit echt gemotiveerd. Vanaf begin af aan vonden ze vier x sporten en eetschema al raar en overdone. Alleen ben laatste maanden aardig wat vet verloren.. en nu vinden ze het blijkbaar nodig te melden wat zij er van vinden. Kan het de ene keer beter hebben dan de andere x i guess.

Yeah, ik vind het heel motiverend om samen te trainen! Heb je net die extra boost. Daar kan ik nog dagen lang blij van zijn :D

Het zeuren blijft doorgaan als je niet duidelijk maakt wat je doel is en waarom je dat wilt bereiken.
Duidelijkheid verschaffen is dan handiger en als deze mensen om je geven, stopt het gezeur.
Wat jij wilt is hard werken en alles moet daarop afgestemd zijn, alles.
Mocht dat niet helpen dan uit je inner kring duwen. Je hebt je energie nodig om te bereiken wat jij wilt.

Succes ;)

Het zeuren blijft doorgaan als je niet duidelijk maakt wat je doel is en waarom je dat wilt bereiken.
Duidelijkheid verschaffen is dan handiger en als deze mensen om je geven, stopt het gezeur.
Wat jij wilt is hard werken en alles moet daarop afgestemd zijn, alles.
Mocht dat niet helpen dan uit je inner kring duwen. Je hebt je energie nodig om te bereiken wat jij wilt.

Succes ;)

Ik krijg het ze niet duidelijk gemaakt haha. Heb het al opgegeven. :D Dankjewel.

---------- Toegevoegd om 09:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:18 ----------

ziet er goed uit!

als je spieren meer kunnen hebben, moet je zwaarder pakken :P
techniek en blessurevrij gaat natuurlijk voor, dus eerst daar op concentreren natuurlijk.

maar het heeft in dat opzicht niets met je herhalingen te maken.
je kiest voor een aantal herhalingen, wel of niet in combinatie met je doel (sterker worden, strakker worden, afvallen enz). en dan pak je zo zwaar mogelijk waarmee je die reps uit kunt voeren.
bij 14 reps pak je dus automatisch minder gewicht dan bij de zelfde oefening met 5 reps.
ik zou wel aanraden om het op te bouwen en niet het eerste setje gelijk het max. gewicht pakken die je die aantal herhaling uit kunt voeren. maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel :P

Dankje!

Ik pak het wel zo zwaar ik kan, had alleen aan het eind van de eerste twee trainingen deze week "energie" over of zo. Pakte voorheen altijd vier setjes, wellicht dat ik nog even moet wennen.

__

Nu weer nieuwe week, nieuwe start.. Op maandag vind ik vaak mijn motivatie weer terug. Vandaag "helaas" rustdag. Heb goed spierpijn van de training van gisteren.
Vanavond maar even touwtjespringen als mijn schouders dat kunnen houden. Hoop dat de meting woensdag een beetje meevalt!

Goeiedag all.

Vandaag Upperbody getraind. Had nog goed spierpijn van zondag in mn biceps en lats, maarja.. Ik kon niet nog een dag rusten hoor..:rolleyes:

Opwarming met bearcomplex
8x15kg

Benchpress
8x20
5x27,5
5x30
5x32,5
5x35
5x37,5
5x40 woohoo, all by myself

Cable flyes
1x12x10
2x10x15

Kwam nog een kerel naar me toe om te zeggen dat mn middel zo smal geworden is.. Jeujj.. :D

Chinups
1x3 +2 negative(fail daarna)
1x5 -25kg
1x5 -20kg
1x5 -15kg

DB curls (auuuuu)
1x8x8
2x10x6

Seated cable row
1x12x15
1x10x20
1x8x20

Cable pushdown
1x12x10
1x12x12,5
1x8x15

Lying legraises
3x15

Crunches
3x10

Geen zin in cardio, dus lekker naar huis!

Morgen meten en lowerbody in een gym die superveel mogelijkheden heeft voor benen, ben benieuwd!

Nice training! en leuk he die complimentjes! zie je in ieder geval dat je zeker weten vooruit gaat he! Anderen zien het ook!
Nice BP trouwens! Doe ik je niet na. :o
Morgen dus benen slopen? Hier ook! :D
succes met je meting! Met een tang?

Thanks Marina. Inderdaad leuk om te horen.

Was wel trots op mijn benchpress, gezien de faal van vorige week. Volgende week nog een keer 40 en dan hopelijk de 42,5 pakken.. :D Vind benchpress zo leuk haha. :P

Ja, vanavond legs! Kijk er naar uit, meer mogelijkheden dan bij BF (dat is al gauw zo) en train samen met een dame die echt ongelofelijk sterk en buff is, dat is echt motiverend!

Meting is inderdaad met tang, ben er huiverig voor.. maar heb die schop onder mn kont weer even nodig!
Waarschijnlijk ook even voeding wat aanpassen, maar dat vind ik wel heel spannend.. Wil niet aankomen in vet, maarja. Is ook maar net wat zijn inziens het beste is..

We'll see!

Ah een logje, leuk. In :)

Mooie BP!
Wat al gezegd is, probeer je niet teveel aan te trekken van negatieve reacties, het is deels onwetendheid en deels jalousie.
Je doel voor ogen houden en doorzetten!

Welkom Dennis, leuk!

Thanks Suus! Moet ik idd wat harder in worden, zal wel komen :)

Vandaag benen getraind in een andere sportschool!

Squats in een heus squatrack :D:D
1x10x20 (opwarmen
4x10x40

Legpress (45 graden)
1x8x100
3x8x80

Damn wat brandde dat!

RDL
4x10x30

Legextensions
2x10x15
2x10x20

Lying legcurls
1x8x15
3x12x10

Machine glute kickback
4x?x10

En nog kuiten gedaan..

Hele andere apparaten dan bij de basicfit.
De weerstand van de apparaten is heel anders. Bij BF is het een kabel, hier zijn het banden.
Gewicht was dus allemaal veel lager, maar niet minder zwaar.

Het sporten hier beviel ontzettend. Veel fanatieke mensen serieus aan het sporten. En niet zo asociaal druk als bij de BF. Zit hard te denken om over te gaan.

Mijn vet laten meten. 0,2% meer dan vier weken terug. Auch. Maar ik heb mijn stopweek, dus hopelijk heeft dat enige invloed.

De man die mij meet zal ook naar mijn voeding kijken, dit moet waarschijnlijk omhoog in kcal. Ik ga er in ieder geval weer keihard tegenaan!

Morgen rust, en donderdag weer upperbody!

Lekkere training!
nice als die benen zo lekker branden he! ik kon er vandaag bijna niet meer van lopen. :D
Andere apparaten zijn niet vergelijkbaar. Als je maar gewoon lekker getraind hebt en je spieren een flinke opdonder hebt gegeven is het goed!
Als het je bevalt.. wat let je dan om over te stappen? Zou ik het gewoon doen. :)

Je vet%... 0,2 % zit al in de meetfout he.. dat is echt niets... Ik zou het zien als stabiel.
Je voeding dus aanpassen he... ben benieuwd wat eruit gaat komen. Wanneer hoor je daar meer van?

Succes en zet hem op! enne.. morgen is donderdag!:p dus neem aan vrijdag weer UB??
Knallen meid. je gaat super!

Inderdaad zoals Marina zegt 0,2% is echt niks daarbij heb je kans dat je nu ook wat vocht vasthoudt. Zou er niet al teveel waarde aan hechten.

Thanks Lady's!

Heb me vandaag toch een spierpijn in m'n kont.. pfoe haha. :heart:

Er is weinig dat me tegenhoudt, maarja.. je moet je plekje weer even vinden.. Bij BF ken ik wel aardig wat mensen, en bij Prim weinig tot geen. Maarja, kom er voor mezelf.. maargoed :P

Haha, ik loop achter in de dagen.. :rolleyes: Inderdaad vrijdag pas trainen!

Morgen weer trainen, zeg ik waarschijnlijk mn abbo op bij Basic Fit, heb dan nog een maand, dus het nieuwe jaar dan maar starten bij Prim.. Als ik me deze maand nog bedenk kan ik het altijd nog ongedaan maken!

Ja, maak me ook niet druk om m'n vetpercentage, wist wel dat het niet helemaal goed zat.. Ben ook erg benieuwd naar mijn voedinggschema, hij heeft er voor zover ik weet erg veel verstand van, dus gaat vast helemaal goedkomen!

Ga cardio weer oppakken met m'n luie lijf.. :P 2x per week op nuchtere maag, en 2x per week na de training. Dat zou volgens hem ook voldoende zijn.

Hahaha... jij ook flinke spierpijn in je achterste dus he! :D hier ook.

Ook al ken je nu nog wienig mensen. Dat gaat geheel vanzelf. Waar ik heenging kon ik niemand. Dat is nu ook wel anders. Gewoon lekker doen! Een betere gym levert je zoveel op! En dat zeg ik uit eigen ervaring! :)

Ben benieuwd wat voor schema hij je gaat geven.

En cardio... nou is mijn vriend niet hoor. Hahahah. Heb het nu ook voorlopig nog niet nodig.
Maar voor conditie is het ook wel goed. Die van mij is bagger. :o
Zet hem op!

Cardio moet ook niet je vriend zijn, Cardio doe je met je vriend! ;)

Terug
Naar boven