XXL Nutrition

HillR's trainingslog

sowieso los squatten en anders iemand erbij vragen om te corrigeren. Blijven oefenen en oefenen, dat is imo de manier.
ben ooit zelf eens bij een mensendieck geweest, verschrikkelijk. Houdingen die niet normaal waren moest ik maar uitvoeren, met sporten en meer sporten minder klachten.

Lekkere trainingen verder!

Natty heeft inderdaad gelijk.

Ik had ook altijd last van mn nek en rug. Fysio, houdingstherapie enz, niet werkte. Nu ik fanatiek sport heb ik nergens meer last van.

Maar je lichaam moet wel in balans zijn. Rug moet even sterk als je buik zijn.. Biceps en triceps.. Enz. Dus, ik zeg het niet vaak, maar meer buikspieren doen hahaha

Moioe training!
Ik had ook altijd last van mijn rug. Sinds ik zowel buik als rug goed train is dat weg. Dus lekker ertegenaan gaan.

Natty heeft inderdaad gelijk.

Ik had ook altijd last van mn nek en rug. Fysio, houdingstherapie enz, niet werkte. Nu ik fanatiek sport heb ik nergens meer last van.

Maar je lichaam moet wel in balans zijn. Rug moet even sterk als je buik zijn.. Biceps en triceps.. Enz. Dus, ik zeg het niet vaak, maar meer buikspieren doen hahaha

Haha niets meer aan toe te voegen;)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks ladies!

Ik ben ook doorverwezen naar een houdingstherapeut, (of had ik dat al gezegd?:P) eerst maar eens zien wat fysio nu verder helpt, en gewoon goed naar mijn houding kijken!

Gisteren dus rug getraind, en nu last van mijn bil/spier zijkant been. Lijkt dus wel vanuit mijn rug te komen. Als ik mijn rug (echt) ontspan dan is de pijn nauwelijks merkbaar.

Ik train 2x per week buik, vier verschillende oefeningen. Moet ik "nog" vaker buik trainen?

gewoon elke training zou ik doen, het kan in jou geval zeker geen kwaad.

Oké! Dan zal ik me daar ook maar eens mee bezighouden!

Gewoon twee oefeningen per training?

Gewoon je normale routine zou ik doen? Anders doe je over de week alsnog evenveel oefeningen, het is juist nu goed om wat extra te doen.

Ik zou vooral veel stabiliteits oefeningen doen, verschillende vormen van planken enz. Met crunches en sit ups enz belast je je rug ook veel op een negatieve manier. En met planken leer je juist goed je rug recht te houden en je buikspieren hierbij te gebruiken.

Ik zou na elke training zoiets doen:
3-5 setjes van 1min planken
Hierin kun je variëren door elk setje een andere oefening te doen.
Variatie in arm stand:
-steunen op ellebogen
-steunen op gestrekte armen

Variatie in benen, combinatie dus met een arm stand:
-voeten gewoon naast elkaar
-voeten over elkaar leggen/kruisen
-voeten op een verhoging leggen, een step bijv

Andere variatie die ook weer met bovenstaanden gecombineerd kunnen worden;
-knieën om ste beurt intrekken
-om ste beurt met 1 hand de schouder van de andere arm aanraken
-van elleboog steun naar gestrekte armen, omhoog en weer terug

Of je doet 1 min planken en bijv om de 15sec wisselen binnen deze variaties.

Nog even schouder/biceps en benentraining loggen!

Vrijdag schouder/biceps

Opwarmen met bigbearcomplex (deadlift, frontsquat, militarypress, backsquat)
8x15kg

MP
2x8x15
2x8x17,5 (heel zwaar)

Facepulls
4x8x10

Sideraises
4x8x4

Machine press
1x8x10
3x8x20

Chinups
1x5
1x3
1x8 -25kg

DB curls
4x8x6

Cable curls
4x8x10

Voor buikspieren

Diverse planking oefeningen.
Vind het nog erg zwaar.. en moet erg goed mijn best doen het niet in mijn rug te voelen..

Vandaag benen

Opwarming bigbearcomplex
8x15kg

Squats (los)
2x20x20
2x20x25 PR voor los, kreeg de barbell amper nog over mn hoofd gepressed. Heavyyy.

Plateloaded legpress
1x8x80
1x8x120
1x8x140
1x8x160
1x6x180 PR

Legextensions
1x8x30
1x8x35
1x8x40
1x8x45

RDL
4x10x25

Legcurls
4x10x25

Walking lunges met 2x6kg dumbbells
4x20 stappen

Laatste setje was echt killing.. Laatste stap kwam ik nog maar net omhoog haha :D

Toen nog diverse planks voor buikspieren

Knees to chest
4x10

Cardio 45 min. fietsen

Laatst bewerkt:
Lekkere trainingen! Zo herkenbaar met die walking lunges. Je denkt ik ga gewoon verder maar je benen willen liever niet. :D Maar wel super! Gaat goed zo!

Vandaag borst/triceps/buik getraind.

Benchpress
1x10x20 opwarmen
1x8x27,5
1x8x30
1x8x32,5
1x6x35
1x6x37,5 PR op reps

Chest press
4x8x20

DB press
2x8x8
1x8x10
1x8x12

DB flyes
4x8x6

Tricep kickback
4x8x8

Cable pushdown
1x8x7,5
1x8x10
1x6x10
1x6x7,5

Cable crunch
4x15x22,5

Diverse planks; Moet toch eens iemand naar de uitvoering laten kijken. Voel het wel in mijn buik, maar voornamelijk in mijn rug. En dat is nou juist net niet de bedoeling.

Knees to chest
4x8

het is de bedoeling dat je rug recht met je benen en nek is. dus niet je kont hoger of lager dan de rest van je lichaam.

hoe bevalt de bearcomplex?

---------- Toegevoegd om 21:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

goed:
core-abdominal-and-lower-back-exercises-23.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

fout:
Wrong-Plank.png

neck-plank-article.jpg

fout, maar iets minder overdreven duidelijk:
plank-01H.jpg

23Z2974.jpg

Hey, ik heb je topic globaal gelezen. Het komt op mij over alsof je heel goed weet waar je mee bezig bent. Ik hou het in de gaten voor inspiratie!

Je hebt lekker getraind! Met planken is het even de goede houding vinden. Dan gaat het daarna vanzelf wel beter.
succes!

het is de bedoeling dat je rug recht met je benen en nek is. dus niet je kont hoger of lager dan de rest van je lichaam.

hoe bevalt de bearcomplex?

---------- Toegevoegd om 21:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

goed:
core-abdominal-and-lower-back-exercises-23.jpg

fout:
Wrong-Plank.png

neck-plank-article.jpg

fout, maar iets minder overdreven duidelijk:
plank-01H.jpg

23Z2974.jpg

Heel erg bedankt weer Lola! Top dat je de moeite neemt om me te adviseren e.d. Heel fijn!
De foute plaatjes zien er denk ik nogal uit als mijn uitvoering.. :p
Hoewel het, in mijn ogen, een hele simpele oefening lijkt.. heb ik er veel moeite mee. :rolleyes: Vanavond weer een kans! Ik print ze uit en neem ze mee.. Zal vanzelf een keer goed komen dan!

De bearcomplex bevalt me goed! Ik vergeet 'm nog wel eens.. :o Ik merk wel dat het behoorlijk neemt van mijn schouders.. Is maar goed ook, want die zijn nog niet zo sterk!

---------- Toegevoegd om 20:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:41 ----------

Vandaag rug getraind. Ging heerlijk, had nergens last van! Kon gewoon alles doen.. ideaal!!

Pullups
1x4 + 1 negative
1x2 + 3 negative
1x1 + 4 negative
Nog nooit gehad dat ik me na de eerste keer nog een keer kon optrekken! :D

Deadlift ; Zo niet motiverend dat die @$@%^$#%@ grip me steeds in de steek laat. Daarnaast ben ik ook te lui om oefeningen op te zoeken om mijn grip te verbeteren.. :rolleyes:

1x5x50
1x5x52,5
1x3x55 (zucht)

Toen toch maar even mijn zinnen gezet op de mixed grip..

1x5x55
1x5x60
1x3x65 BAM :hedbang:

Toen was ik zo blij en dizzy dat ik het hier maar bij heb gelaten.. :p

BOR
1x8x30
1x8x32,5
2x8x35

Seated cable row
4x8x20

Small grip pulldown
1x8x25
1x8x30
1x6x35
1x6x40

Goed last van mijn handen van alle grip houden.. But totally worth it :D

Toen nog diverse planks. Voornamelijk de "gestrekte op handen", eerste plaatje van Lola's post. Die kon ik wel goed voelen.

Als afsluiter 15 minuten HIIT.. Wat een hel met spierpijn in mn quads. Branden... :eek:
Maar wel lekker! Ik ben weer helemaal gemotiveerd!
In december wil ik op 19% zitten!

Morgenochtend touwtjespringen en verder rustdag!

Lekkere training hoor! en die grip gewoon blijven oefenen. Wordt dan ook beter! :)

Arghhhh.

Waardeloos springtouw. Raakt constant in de knoop.. bij elke 10 sprongen.
dus maar verplaatsen naar morgen en vanmiddag een nieuwe halen.

Deadlift ; Zo niet motiverend dat die @$@%^$#%@ grip me steeds in de steek laat. Daarnaast ben ik ook te lui om oefeningen op te zoeken om mijn grip te verbeteren.. :rolleyes:

Veel zwaar deadliften, roeien of rug in het algemeen. Verder kan je static dumbbell holds doen of gewoon aan een stang hangen tot je niet meer kan (met of zonder gewichtriem, of aan een handdoek hangen). ;)

Doe het ook zo hoor, bij de zwaardere sets overstappen op mixed grip. Trekt vanzelf bij als je s met deadlift op een plateau komt.

Pull-ups gaan lekker! Hoe doe je ze?

Veel zwaar deadliften, roeien of rug in het algemeen. Verder kan je static dumbbell holds doen of gewoon aan een stang hangen tot je niet meer kan (met of zonder gewichtriem, of aan een handdoek hangen). ;)

Dankjewel! Nu moet ik ze daadwerkelijk nog eens gaan doen :o

Terug
Naar boven