XXL Nutrition

HillR's trainingslog

Ik doe altijd mixed grip, ook de lichte setjes. Kzou me er niet zo druk om maken. Straps is ook nog een oplossing. Deadlift moet je niet falen op grip imo..

Maar indd dumbell holds, grippers enz zijn goede grip oefeningen mocht je het toch belangrijk vinden om het bij te werken.

• Topic Starter Topic Starter
Doe het ook zo hoor, bij de zwaardere sets overstappen op mixed grip. Trekt vanzelf bij als je s met deadlift op een plateau komt.

Pull-ups gaan lekker! Hoe doe je ze?

Dankje!

Wij hebben zo'n pullupmachine (die je met tegengewicht zou kunnen doen). Heb mijn handen nog niet heel wijd, iets voorbij schouderbreedte.
Ik begin hoog en laat me dan uitzakken om vervolgens op te trekken. Als het optrekken niet meer lukt dan begin ik hoog en laat ik me heel langzaam/gecontroleerd uitzakken.

Weet niet of het zo wat duidelijk is :p

Gisteravond uurtje stevig gewandeld.
Vanochtend 18min touwtjespringen.

Had iets meer rust nodig dan de vorige keren, dus wat langer doorgegaan om toch hetzelfde aantal minuten springen te krijgen. Wilde tot 20 min. gaan, maar zat tegen overgeven aan, dus maar gestopt.. Ging blijkbaar wat te gek..

Vanavond Schouders/biceps op de planning!

Gisteren schouders/biceps gedaan!

Warmup met bigbearcomplex (deadlift, frontsquat, military press, backsquat) 8x15kg

Ik heb het idee dat mijn schouders te lijden hebben onder het touwtjespringen (klinkt triest..-_-) maar heb de laatste tijd eigenlijk "constant" spierpijn in mijn schouders..

BB upright row
2x8x10
2x8x15

Facepulls
4x8x10

Lateral raises
4x8x4

Military press
3x8x15

Ze waren helemaal op.

Chin ups
1x5
1x4
1x3 + 2 negative

DB curls
4x8x6

Cable curl
4x8x10

Buik - Legraises
4x10

Planks voor buik. Gaat me nog niet altijd even goed af.. en niemand in de buurt die mn houding kan checken.
Voelde het heel erg in mijn rug.. Dinsdag heb ik fysio, die kan me vast tips geven!

Vandaag zou ik benen gaan trainen. Zou een vriendin helpen met haar werk (stallen opstrooien op een paardenhandelstal) Shiitt.. wat een werk! Spierpijn in mijn schouders helpt ook niet mee.

Lekker met pakken stro en hooi wezen sjouwen, opstrooien en mesten. 6 uren werk! Kan amper nog op mijn beentjes staan haha. Dus vandaag maar even rust, en dan zaterdag of zondag benen trainen!

Misschien moet je dag dag voor je schouders doet dan geen touwtje springen? Gewoon eens proberen en zien of dat helpt. Verder ga je lekker door. Enne.. zo een daggie op de stallen aan de gang is ook al training op zich he! ;)
Netjes hoor! vandaag even rust nemen. Dat is ook belangrijk he!

Het kan ook de bearcomplex zijn.. Weet je nog wat ik zei over blessures? Oppassen dus..

Ik zou de bearcomplex ff skippen en rotator cuff oefeningen erbij gaan doen op borst/schouder dagen (einde van de training)..grote kans dat het die spiertjes zijn die irriteren namelijk.. En over 3 weken ofzo weer opnieuw opbouwen met de bearcomplex, niet gelijk weer 15kg pakken dus..

Klinkt dramatisch zo, maar als je eenmaal een schouderblessure hebt gehad blijft hij altijd terug komen. Samen met knieen de meest akelige blessure als je het mij vraagt.

Abo!

Was vanochtend goed brak.. echt geen zin om te trainen.. mezelf toch maar naar de sportschool gesleept

Legextensions in superset met legcurls

Legextensions 4x10x25
Legcurls 4x10x30

Squat
1x10x25
Was bijna te zwaar om weer boven mn hoofd uit te pressen, dus maar lager gegaan
3x20x20

Legpress
4x10x80

RDL
4x10x20

Toen nog 15min heuvelop op de loopband, toen vond ik het wel goed... Had echt geen energie om ook maar enigszins mn best te doen..

Bij de gedachte aan lunges voelde ik mn ontbijt al opborrelen, dus die doe ik dinsdag wel :D

Gisteren even een fotootje gemaakt van mijn rug, zit nog een goed laagje vet op :D. Kwaliteit is wel wat achteruit gegaan met uploaden, jammer. Maargoed, dan is er even wat vergelijkingsmateriaal voor later.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En toch ben je wel gegaan! TOP hoor! :thumb:
Toch nog even wat beentjes gesloopt he!
Foto ziet er goed uit hoor! Lekkere brede rug! Kan ik alleen maar jaloers op zijn! :D
Het is inderdaad wel goed zo nu en dan eens foto's te maken. Kan je ook later het verschil goed zien.
Heb het zelf gisteren ook gedaan en zag behoorlijk verschil met mijn benen. Altijd leuk!

Dankje Marina! Ik zag je foto's ja, ziet er goed uit!

Mijn ochtendcardio zit er weer op, 16 min touwtjespringen.
had enigszins verwacht dat het me bijna wel wat beter zou afgaan, maar t is nog steeds goed zwaar (lol, dat is okk de bedoeling ervan.. maar toch)

Vanavond borst/triceps/buik en even wat rotatorcuff oefeningen!
Voel tijdens touwtje springen mn schouders behoorlijk, moet er even om denken!

Zit er over te denken om een upperbody/lowerbody schema samen te stellen en vanaf volgende week daaemee te beginnen, moet me alleen nog even inlezen hoe die moeten worden samengesteld, geen idee namelijk.
Tips are welcome!

Dank je.
Hoop dat je training goed gegaan is vanavond.
Gewoon een schema opstellen en hier om advies vragen.

Borst / Triceps / Buik

Benchpress
1x15x20 opwarmen
1x8x27,5
1x8x30
1x6x35
1x5x40 PR
1x3x40 +2x40 met spotter

Incline db press
3x8x10
3x8x12

Chest press
4x8x20

DB flyes
4x8x6

Cable pushdown
1x12x10
1x10x12,5
2x8x15

Bench dips
4x5

Diverse planks

Lying Legraises
2x15
2x10

Lekkere training! en een BP om jaloers op te zijn! :D
Ik pak zelf altijd inclined maar kom echt niet hoger dan 30 kg nu. :o

Lekkere training! en een BP om jaloers op te zijn! :D
Ik pak zelf altijd inclined maar kom echt niet hoger dan 30 kg nu. :o

Thanks! Inclined kan ik ook niet hoger dan 30 hoor. Maar dat komt wel! Gewoon doorgaan ;)

Ik heb een nieuw schema samengesteld voor UB / LB:

Upperbody A:
Flat bench-press*
Incline dumbbell press
Seated cable rows
Lat pull down (wide grip)
Upright row
Bench dips
Chin-ups*
Dumbbell curl of cable curl

Upperbody B:
Pull-ups*
Incline bench-press
Cable flyes*
Military press
Facepulls
Dumbbell row
Barbell curls
Skullcrushers

Lowerbody A
Squats*
RDL
Legpress
Leg curls
Hyperextensions
(Eventueel nog legextensions hierbij?)

Lowerbody B
Deadlift*
Leg press
Leg extension
Leg curl
Lunges*

Vind het vrij veel oefeningen en als ik er zo tegen aan kijkt lijkt het me dat ik heel lang bezig ben. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat.

Zoals het er nu uit ziet ga ik alles 3 setjes doen van 8 herhalingen. Benchpress, deadlift en squats zullen denk ik wat meer setjes zijn. Maar dat moet ik maar zien.

ABS: Doe ik elke trainingsdag, willekeurige oefeningen waar ik op dat moment zin in heb (voornamelijk nog stabiliteitsoefeningen)
Kuiten: Niet in schema verwerkt, ik doe 2/3x touwtjespringen, mn kuiten zijn dan eigenlijk de hele week redelijk kapot. Mocht ik ophouden met touwtjespringen/merken dat ze het touwtjespringen aankunnen pak ik het weer op.
Cardio: 2/3x per week op nuchtere maag. De trainingsdagen dat ik niet ochtendcardio doe, 15m HIIT na de training.

Mochten jullie tips/wijzigingen/opmerkingen/feedback enz. hebben.. hoor ik het graag!
Wellicht dat het nog aanpassingen behoeft! Let me know :D

Niemand die op/aanmerkingen heeft op mijn UB/LB schema? Kreeg van iemand een berichtje dat deadlift in UB/LB niet zo heel geweldig is.. verder iemand daar een mening over?

Had gisteren even een ongeplande rustdag. Was moe en energieloos. Dus dan maar ff extra rustdagje pakken!

Vandaag Rug!

Pull-ups
1x4 + 1 negative
1x3 + 2 negative
1x2 + 3 negative
1x1 + 4 negative

Deadlift
1x5x50
1x5x60
1x5x65
1x3x70 PR

BOR
4x8x30

Seated cable row
4x8x20

Small grip pulldown
1x8x30
1x8x35
2x6x40 (te vroeg te hoog begonnen? Gleed uit mn handen)

Toen was mn rug goed beurs haha. :D

15 min HIIT.

Morgen benen of rust, ben ik nog niet over uit.. :D

Ik kan je helaas nog niet zoveel advies geven over schema's.... ben nog te onbekend ermee. :o

Balen van je off daggie gisteren. Maar vandaag de te harder geknald zo te zien! :D
Nice DL!! Dat gaat goed!

Zou er wat minder oefeningen van maken, maar dat is persoonlijke voorkeur. Per spiergroep is een zware oefening voldoende.

Deed zelf altijd iets als:
LB1
Squat
SLDL
Kuiten
Abs

LB2
Deadlift
Frontsquat
Kuiten
Abs

UB1
BOR
Inclined bench
Upright row
Triceps
Biceps

UB2
Pull up
Bench
Overhead press
Triceps
Achterkant schouders

Dan kan je later altijd nog wat toevoegen of wisselen als dat beter uitkomt.
Waarom geen deadlift?
En wat betekenen de sterretjes?

Zou er wat minder oefeningen van maken, maar dat is persoonlijke voorkeur. Per spiergroep is een zware oefening voldoende.

Deed zelf altijd iets als:
LB1
Squat
SLDL
Kuiten
Abs

LB2
Deadlift
Frontsquat
Kuiten
Abs

UB1
BOR
Inclined bench
Upright row
Triceps
Biceps

UB2
Pull up
Bench
Overhead press
Triceps
Achterkant schouders

Dan kan je later altijd nog wat toevoegen of wisselen als dat beter uitkomt.
Waarom geen deadlift?
En wat betekenen de sterretjes?

Thanks voor je reply!

Oh, vergeleken bij jouw set up heb ik idd wel erg veel oefeningen.. Komt het op jouw manier niet "te kort?"

Ik had het schema ook gezet in topic in sectie trainingsprogramma's. Daar had ik hulp gevraagd en sterretjes gezet achter de oefeningen die ik er sowieso in wil hebben, vandaar. Daar helaas ook maar weinig reply's.

Wel deze:
"Ik heb zelf altijd wel een beetje mijn twijfels bij een deadlft voor een split schema. omdat ondanks dat de beweging van een deadlift een LB oefening is pak je ook flink je armen en bovenrug aan door het vasthouden van het gewicht. ik zou dan eerder voor bijvoorbeeld goodmornings, hypers en glute bridges gaan ofzo."

Vandaar mijn vraag hierover.

Dat merk je dan vanzelf, als het je andere oefeningen in de weg gaat zitten. In principe is er natuurlijk niets mis met een oefening waar je je hele lichaam mee traint :D

Wat zou je zo te kort komen dan? Isolatiespul? In principe train je zo elke spiergroep twee keer per week, prima om te groeien.

Terug
Naar boven