AndroidHealthClinic

HillR's trainingslog

Ik deed hem elke training behalve bij benen.. Dan had ik altijd 48 u herstel.

Ik begon met 15kg ofzo en uiteindelijk met 22,5.. Maar ik zou gewoon de aller lichtste stang pakken. Als het prima ging, kun je de volgende keer verhogen. Het conditionele aspect zal in het begin het meest slopend zijn..

• Topic Starter Topic Starter
Upperbody vandaag. Voelde vanochtend al dat ik nog steeds spierpijn heb in mijn schouders en lats dus was niet zo sterk..

Opwarming bearcomplex
1x8x15kg

Benchpress flat
1x5x30
1x5x32,5
1x5x35
1x5x37,5
1x3x40
1x10x30

Voelde bij eerste setje al dat het zwaar ging worden. Zowel de 37,5 en 40 gingen met heel veel moeite. Het moest wel goed gaan, want had geen spotter. Dus maar bij 3x40 gelaten.

DB Flyes flat Wilde graag incline, maar bankjes waren bezet.
1x8x6
2x8x7

Lat pulldown wide grip
1x12x30
2x10x30

Deze maar even op "laag" gewicht gehouden, spierpijn in mijn lats was zo aanwezig. Gewoon lekker traag gedaan, goed aanspannen.

BOR
1x8x40
2x10x30 (Even goed naar houding gekeken, iets dieper gegaan zodat ik beter hele rug aanspan)

Cable pushdown
3x10x10

Tricep kickback
3x10x6

DB curl
1x10x6
1x10x7
1x10x8

Lying legraises
3x15

Cardio
15 min steady ligfietsen

Morgen andere verplichtingen dus alweer rustdag.
Woensdag samen met een vriend benen trainen, donderdag weer upperbody en vrijdag lowerbody met bufste vrouw van de sportschool :D Kijk er nu al naar uit!

Geen slechte training toch. Nice hoor.

lekkere train en leuk schema nog te gaan ook ;)

Vind het een mooie training met je spierpijn!

Vandaag lowerbody! Aankomende vrijdag doe ik squats e.d. dus vandaag weer deadlift als mainoefening gepakt.

Opwarmen
Opdrukken:
2x10
1x8

Bigbearcomplex:
2x7

Alles was bezet, dus ietwat lange opwarming

Deadlift
1x10x40
1x5x50
1x5x60
1x5x70
1x5x75
2x2x80

Kreeg nog complimentje over uitvoering van de deadlift, dat m'n houding zo goed was.. :D Ideaal om te horen.

Front squats Zelfde houding, want kreeg kruiselings niet voor elkaar :rolleyes: Moet ff filmpje kijken hoe dat werkt. Polsen waren wel veel minder stijf, had lang zoveel last niet.
1x10x20
2x10x30

Goodmornings
1x12x20
2x12x30

Legextensions
1x12x20
2x10x25

Lying legcurl
2x12x20
1x10x25 te zwaar

Glute kickback
3x10x10

Standing Calf Raises
1x15x20
2x15x30

Lying Legraises
2x15

Hanging Legraises
2x10

Cardio
Loopband: 25 min steady op helling

Elke ochtend zet ik diehard mijn wekker een uur eerder om dan ochtendcardio te doen.. Tot nu toe maar één keer mezelf daadwerkelijk uit bed gesleept om het te doen.. Ik krijg het met dit weer en in het donker niet voor elkaar om de motivatie er voor te vinden. Dus cardio maar gewoon steeds na de training. Hopelijk komt die motivatie dan straks weer..

Valt niet mee he, met dit weer vroeg opstaan. Maar goeie training hoor!

Mooie training! En complimentjes zijn altijd leuk te horen! en motiverend!
enne.. jij kijkt vast ook uit naar de zomer.. dan is het toch makkelijker in de ochtend he! ;)

Laatst bewerkt:
Lekkere training!
En complimenten zijn altijd fijn om te horen!

En lekker optijd slapen zodat je smorgens wat beter uitgerust bent, kan misschien helpen.

Valt niet mee he, met dit weer vroeg opstaan. Maar goeie training hoor!

Nee pff.. 's avonds heb ik er helemaal zin in.. in de ochtend denk ik "nah bedankt".

Mooie training! En complimentjes zijn altijd leuk te horen! en motiverend!
enne.. jij kijkt vast ook uit naar de zomer.. dan is het toch makkelijker in de ochtend he! ;)

Ben niet zo veeleisend haha, maar als het in de ochtend nou al licht zou zijn voel ik me veel meer op m'n gemak om een stuk te lopen.. Oja.. en droog.. is ook wel prettig :p

Lekkere training!
En complimenten zijn altijd fijn om te horen!

En lekker optijd slapen zodat je smorgens wat beter uitgerust bent, kan misschien helpen.

Thanks! Ja, ik lig altijd redelijk vroeg in bed.. Slapen is alleen laatste tijd niet denderend. Komt vast wel weer!

Dat probleem heb ik ook ja, maar voor ontbijt kom ik me bed wel uit (:
En hopen op lekker weer dan, in de zomer is het veel leuker vind ik met het zonnetje erbij!

Sterke deadliftttt!

cool een compliment over de uitvoering, super gewichten ook hoor

Enne...wat betreft cardio: kan 't me helemaal indenken hehe

Gisteren Upperbody getraind.

Mijn herstel gaat laatste tijd niet zo lekker. Zo had ik afgelopen maandag nog spierpijn van vorige week donderdag. Gisteren had ik nog behoorlijk spierpijn van maandag.. Voornamelijk mijn lats die "op" zijn. Heb m'n training dus wat licht gepakt..

Ik laat de complex als opwarming ook eventjes achterwege. Mijn schouders zijn constant sore. Merk dat dat wel aardig effect heeft tijdens m'n upperbodytraining. Dus moet ze maar even wat rust gunnen.

Vanaf nu dan.. Gisteren kon ik het nog niet laten..

Opwarming bearcomplex Deadlift, frontsquat, militarypress, backsquat.
1x7x20kg

OHP gecombineerd met Chinups
1x10x15 / 1x4
4x8x15 / 4x2

Voelde gelijk bij beginnen al dat ik de OHP niet zwaar kon gaan pakken. De 15kg brandde al goed. En aangezien ik m'n lats bij elke beweging die ik doe voel maar even samen gepakt, zodat ik er snel vanaf was.. :rolleyes:

DB Press incline
1x10x10
2x8x12,5

Ik kan wel meer hebben, maar volgende gewicht is 15kg.. 2,5kg er bij gaat me niet lukken.

Seated cable row
3x10x15

Hammer curl
3x10x6

Small grip BP
3x15x20

Was in 45 minuten ongeveer klaar. Training snel afgewerkt, voornamelijk omdat spierpijn zo aanwezig was dat het niet echt fatsoenlijk ging. Vanaf vandaag maar even eiwitten pakken voor en na de training ipv alleen na de training.

Heb cardio overgeslagen. Was er wel klaar mee.

Ik merk overigens dat het alleen upperbody is die moeite heeft met herstel, qua benen heb ik wel spierpijn maar trekt na 1 / 2 dagen weg.

Vanavond lekker benen trainen!

---------- Toegevoegd om 09:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:09 ----------

Dat probleem heb ik ook ja, maar voor ontbijt kom ik me bed wel uit (:
En hopen op lekker weer dan, in de zomer is het veel leuker vind ik met het zonnetje erbij!

Ik moet m'n bed sowieso wel uit in verband met werk haha. Maar pak dan liever nog uurtje extra in m'n warme bed, heheheh :o

Klopt helemaal, heerlijk om in de zomer om een uurtje of 5.30 een stuk wandelen terwijl zon opkomt.. lekker rustig op straat.. love it!

cool een compliment over de uitvoering, super gewichten ook hoor

Enne...wat betreft cardio: kan 't me helemaal indenken hehe

Thanks! Ik ben zelf niet zo gauw van het vragen of ik het wel goed doe.. Ga er maar gewoon van uit :p Dus dan is het wel leuk als er iemand naar je toe komt om het je te melden :D

Eén deze dagen ga ik mijn zonvakantie boeken voor in februari/maart... Dus ik moet straks wel aan de bak met ochtendcardio.. Maar dan neem ik het er nu maar even van (qua "uitslapen" dan) :o

Toch lekker bezig!

Anders doe je db incline 15 toch een keer met minder herhalingen? Kun je een beetje wennen aan het gewicht. Of met hulp van een spotter.

Succes met benen trainen

toch nog best een goed training hoor!
over het hele spierpijn/vermoeiheids verhaal…

je kunt ook een weekje deloaden, dat betekend niet trainen of alleen de boel soepel houden. dus dezelfde trainingen met lichte gewichten. soms heeft je lichaam gewoon wat rust nodig om bij te komen.
en inderdaad goed eten, misschien even een weekje wat meer eten (want je cut nu toch?).

mijn schema is nu lichamelijk ook heel zwaar maar ik merk dat een goede warming-up en cooling-down al erg helpen.
vooral het rekken en strekken na de training zorgt er bij mij voor dat ik nog goed kan functioneren na een training en niet gelijk stijf wordt. en een beetje dynamisch opwarmen en foamrollen voor de training zorgt ervoor dat ik even door de spierpijn heen ben en de oefeningen technisch goed uit kan voeren.

Nette training hoor!

Misschien is het idee van Lola zo gek nog niet. Ik heb het ook verplicht moeten doen met kerst. Maar daarna ging het wel een stuk beter weer.

Gisteren lowerbody getraind..

Volgens het schema van de dame waar ik mee trainde. Heftig!

Squats
1x21x30
1x15x35
1x12x40
1x6x45

Legextensions
1x30x10
1x20x15
1x15x20
1x8x20

Plateloaded Legpress
1x30x50
1x20x60
1x15x70
1x8x80

RDL
1x30x20
1x20x25
1x15x30
1x8x40

Lying legcurl
1x30x10
1x20x10
1x15x15
1x8x15

Seated calf raises
1x30x25
1x20x30
2x15x35

Vandaag goed brakke benen :D Die 30 reps waren echt killing.. Moest bij squats ook 30 reps, maar kwam niet meer omhoog :o Heerlijk getraind! Ga ik komende dagen zeker nog wel voelen.

Inderdaad misschien goed idee @ Lola.. maar even kijken wat ik doe. Niets/weinig doen voelt gelijk weer zo lazy.. Heb immers met kerst ook een week niet getraind..

Zal even kijken wat de eiwitten voor de training voor me doen!

Ik zou eerst even proberen om goed te rekken, strekken en wat meer eten voor een paar dagen.. Die deload kun je daarna nog inzetten, mocht dat nodig zijn.. Extra vitamines slikken helpt bij mij ook altijd goed.

---------- Toegevoegd om 12:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:11 ----------

Misschien kan je lichaam niet goed tegen rust en moet hij weer even wennen aan de belasting?

Terug
Naar boven