MuscleMeat

HillR's trainingslog

Ik vind stretchen altijd wel fijn werken, gaan de squats ook wat soepeler en dieper vind ik zelf

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat je er goed aan doet om die OHP even te laten ja.

Die gym in Emmen is beter dan die hier in Tilburg hoor, dus het is je ook niet aan te raden.
Powerbase is wel echt de reis waard, de 15de zal het alleen jammer genoeg weinig trainen worden gok ik haha

foamrollen is inderdaad niet heel fijn als je het goed doet.. je kunt ook nog een triggerpoint bal gebruiken, ik gebruik nu zo'n zware plastic hondenbal :P (scheelde toch even 8 euro en verzendkosten). die gaat nog dieper en pakt een kleiner oppervlak waardoor je goed op alle plekken kunt komen (kortom nog pijnlijker en effectiever)

wat voor rekoefeningen heb je gedaan?

Haha, dat scheelt weer @ gym. Was al bang dat ik die kant helemaal op moest reizen.:p
Ik ben bang dat de meet niets wordt voor mij. Laatste trein gaat al vroeg in de avond, waardoor ik alleen zou kunnen meetrainen en niet mee eten.. En om dan 8 uren te reizen voor een halve training gaat me wat te ver.. :( Wel jammer! Misschien dat als iemand vanuit het noorden alsnog besluit te gaan rijden dat ik wel kom.

Ik heb nog nooit foamrollen gedaan! Lekker joh, zal eens googelen hoe dat in zijn werk gaat!

Pfoe, tenen aanraken (liggend/zittend) en dat soort dingen, de helft weet ik niet eens meer .. :o Ik was wel heel inflexibel, bij de kleinste buiging/strekking stonden mijn hamstrings enz. al op spanning, terwijl hij gewoon helemaal door kon buigen ed.

Gaat lekker hier! Sterke dl ook.

Thanks Natty! :D

stretch je anders nooit voor je benen traint toch?

Ik stretch nooit. Doe een warming up (als ik dat al doe :o ) en thats it. Heb nooit zoveel zin om er tijd aan te besteden. Ben vaak incl. cardio al anderhalfuur/2 uren in de sportschool, vind ik mooi zat!

Ik vind stretchen altijd wel fijn werken, gaan de squats ook wat soepeler en dieper vind ik zelf

Ja, mijn squats gingen voor mijn gevoel ook stuk flexibeler!
Ik moet het mezelf maar even aanleren dat ik dat thuis een aantal keren doe ofzo. :)

Nu ik zo lees.. misschien moet ik er ook eens wat meer tijd instoppen. Stretchen doe ik nooit.. alleen rotator cuff oefeningen.

Uiteraard heb ik de afgelopen dagen niet stilgezeten :D

Zaterdagmiddag uurtje wandelen als cardio
Zondagochtend uurtje wandelen op nuchtere maag.

Gisteren Borst/Schouders/Triceps getraind met een buffe vent :D

Het was de bedoeling om ieder setje 8 herhalingen (echt) langzaam uit te voeren, 5/8 tellen. Na die 8 herhalingen tempo opvoeren en doorknallen tot failure. Heavy :eek:

Ik heb de herhalingen tot failure niet geteld, brandde echt asociaal.. Loved it!

Opwarming: Circuitje
3x:
SLDL tenen omhoog 10x40kg
renegade run 10x5kg
tummy tucks 20x (Eindelijk m'n balans hehe)
Pullups/Chinups 3x + wat negatives ; Dit ipv schouders gedaan, omdat die al tijdens training gepakt worden.

Incline DB Press
2x8x8
2x8x6

Flat DB flyes
1x8x3
1x8x4
1x8x5
1x8x6

Standing cable flyes
4x8x5

Seated shoulder press
4x8x3

Seated side raises
4x8x2

Standing side raises
4x8x1 (lol.....)

Mijn schouders stonden echt in de brand.. Het was de bedoeling om cable side raises te doen, maar 2,5kg was te zwaar..... :rolleyes: :p

Skullkrushers
4x8x10kg
Deze zonder failure gedaan, aangezien ik al failde op de langzame herhalingen.

Cable pushdown
3x8x5
1x8x2,5

De training lijkt zo echt p*ssy met dat lichte gewicht. Maar ik geloof dat een training (op benen na) nog nooit zo zwaar geweest is.. Ik vond het heerlijk.

Ik ga dit principe 1 x per week oppakken op upperbody dag. Lekker branden! Dan doe ik het de ene week op maandag, de andere week op donderdag.

Ik geloof dat mijn vetpercentage langzamerhand weer aan het zakken is. Vorm in triceps komt er mooi in, en m'n buik wordt stukje bij beetje platter.. heel motiverend! :D

Vanochtend 20 minuten cardio op nuchtere maag. Vanavond rust en morgenavond lowerbody!

Waarom doe je zoveel oefeningen?

Ik stretch nooit. Doe een warming up (als ik dat al doe :o ) en thats it. Heb nooit zoveel zin om er tijd aan te besteden. Ben vaak incl. cardio al anderhalfuur/2 uren in de sportschool, vind ik mooi zat!

ik herken mijzelf daar ook wel een groot stuk in
vroeger weigerde ik ook pertinent om te stretchen enzo... deed gewoon 1 lichte set als warmup en dat was het :p
heb wel gemerkt dat ik veel dieper en vloeiender kan squatten als ik vooraf wat stretch en ietsje uitgebreider opwarm
duurt ook hoogstens een paar minuutjes extra uiteindelijk :D

kan je ook een hoop ellende besparen... vroeger durfde ik al vlug eens last te hebben van mijn lies door te squatten, sindsdien nooit meer last van gehad

lekkere training. Je kan het zo zwaar maken als je wil he! Nice!

Af en toe wel lekker om zo te trainen.

Waarom doe je zoveel oefeningen?

Ik trainde samen met iemand, dan doe ik gewoon braaf wat me gezegd wordt.
Zoveel vond ik het nog niet.. We waren op zich best snel klaar ook!

ik herken mijzelf daar ook wel een groot stuk in
vroeger weigerde ik ook pertinent om te stretchen enzo... deed gewoon 1 lichte set als warmup en dat was het :p
heb wel gemerkt dat ik veel dieper en vloeiender kan squatten als ik vooraf wat stretch en ietsje uitgebreider opwarm
duurt ook hoogstens een paar minuutjes extra uiteindelijk :D

kan je ook een hoop ellende besparen... vroeger durfde ik al vlug eens last te hebben van mijn lies door te squatten, sindsdien nooit meer last van gehad

Ja, het valt uiteindelijk ook wel mee qua tijd. Vanavond benen, dan zal ik ook wat strekken :D Als ik het niet vergeet :P

lekkere training. Je kan het zo zwaar maken als je wil he! Nice!

Elke training heb ik wel voldaan gevoel en geef ik alles. Maar blijkbaar kan het nog harder haha. Heb nu ook asociaal spierpijn. Kan mijn armen niet eens omhoog houden. Wilde vandaag mijn haar in een staart doen, was een onmogelijke opgave haha.

Af en toe wel lekker om zo te trainen.

Ik vind het wel echt een fijne manier van trainen! Schijnt de verbranding ook wel aardig aan te wakkeren, dat kan ik wel gebruiken :cool:

Ik trainde samen met iemand, dan doe ik gewoon braaf wat me gezegd wordt.
Zoveel vond ik het nog niet.. We waren op zich best snel klaar ook!

Met zoveel verschillende oefeningen in een korte tijd lijkt me dat je niet echt het maximale uit je training hebt weten te halen.

Met zoveel verschillende oefeningen in een korte tijd lijkt me dat je niet echt het maximale uit je training hebt weten te halen.

ligt dat niet aan wat je doel is?

Naar mijn idee (waar weet er nog te weinig van, zo correct me if i'm wrong) heb je als je het hebt over krachtopbouw gelijk. Je traint hier meer spieruithoudingsvermogen mee, toch?

ik vind het wel als een lekkere training klinken!

Dat kan, ben ik het niet mee eens. Ik weet wel zeker dat ik het maximale uit m'n training heb gehaald.

Drie oefeningen per spiergroep (twee voor triceps dan), met genoeg rust er tussen. Het was ook niet in korte tijd (of hoe bedoel je dat?) ofzo. Vond alleen zelf dat we er niet lang over hebben gedaan.

Toen ik nog een split deed pakte ik het ook altijd zo. Nooit gevonden dat het teveel zou zijn.

ligt dat niet aan wat je doel is?

Naar mijn idee (waar weet er nog te weinig van, zo correct me if i'm wrong) heb je als je het hebt over krachtopbouw gelijk. Je traint hier meer spieruithoudingsvermogen mee, toch?

ik vind het wel als een lekkere training klinken!

Deze manier van trainen is volgens mij ook meer gebaseerd op uithoudingsvermogen/verbranding. Althans zo heb ik het begrepen.

Kracht is laatste tijd sowieso niet echt mijn doel meer. Het is wel leuk om meer gewicht te pakken, maar is niet mijn uiteindelijke goal.

Deze manier van trainen is volgens mij ook meer gebaseerd op uithoudingsvermogen/verbranding. Althans zo heb ik het begrepen.

Kracht is laatste tijd sowieso niet echt mijn doel meer. Het is wel leuk om meer gewicht te pakken, maar is niet mijn uiteindelijke goal.

Ik begreep hem hetzelfde!

Net even genoten van mijn loverboy!

Opwarming
Circuitje
3x:
renegade run 10x4kg
tummy tucks 20x
shoulder press 10x4kg

Squats
1x15x30 atg
1x15x35 atg
1x12x40
1x12x45
1x8x50
1x6x55
1x8x30 atg

Stonden nog twee gasten achter mij te praten "Zo, dat is nou een goeie diepe squat.. Dat zie je niet veel".

Het ging wel iets te gek, te weinig rust genomen. Was zo beroerd na laatste setje brr.

Legpress 45gr
1x20x50
1x15x70
1x10x100

Legextensions
3x10x10

RDL
3x10x40

Glute kickback
3x8x10

Cardio
20 min loopband op helling

Wilde nog walking lunges doen maar de zaal was bezet, dus kon niet. Volgende training maar even meepakken dan!

Hahaha opgezweept door het gesprek achter je en nog dieper squaten. Lol

je doet ook flinke sets met diq squats, gaaf!

Super zo een opmerking met die squats.. en dan doorbuffelen he! laat het ze maar zien hoe het moet! :D
Nice train!

Haha, daar laat ik me niet echt door beinvloeden hoor, doe het gewoon net als anders! Voel me eerder wat ongemakkelijk erdoor, gelijk rood hoofd enzo haha. Maar wel leuk om te horen uiteraard!

Bedenk me net dat ik rekken en strekken vergeten ben.... haha. Vrijdag maar voor de herkansing..!

Donderdag, vrijdag en zaterdag cardio op nuchtere maag gedaan.
15 min steps

Training vrijdag Upperbody:

Opwarming
Circuitje
3x:
renegade run 10x5kg
tummy tucks 20x
shoulder press 10x5kg

Benchpress flat
1x10x20
1x8x30
1x8x35
1x3x40
1x8x30

DB press incline
1x12x8
1x10x10
1x6x12,5

Lat pull down wide grip
3x15x25

BOR
3x12x30

DB curl
1x12x6
1x10x7
1x8x8

Cable pushdown
1x10x7,5
2x8x5

Cardio
Loopband op helling 25 minuten

Was voor mijn gevoel redelijk waardeloze training. Had maar vier uurtjes slaap gehad dus was vrij krachtloos.
Ook wel terug te zien in de training.

Training zaterdag Lowerbody

Opwarming
Circuitje
3x:
renegade run 10x4kg
tummy tucks 20x
shoulder press 10x4kg

Deadlift
1x10x40
1x10x50