MuscleMeat

HillR's trainingslog

Goed bezig!! mooie trainingen!.

Mixed grip vind ik zelf persoonlijk meer voor powerlifters

• Topic Starter Topic Starter
Vanochtend druk ochtendje.. Fysio, dokter...

Gisteravond even benen/kuiten gedaan omdat ik vandaag weinig tijd heb.
Op aanraden van Lola een soortgelijke training voor de benen gedaan als haar. Ik was overenthousiast.. dacht het wel even te doen .. hahahha. Not. Viel me stiekem wel een beetje tegen qua uithoudingsvermogen haha.

Was wel superleuk om te doen!

Begonnen met een opwarming van the big bear complex oid.

7x10kg
Deadlift, frontsquat, military press, backsquat en opnieuw. Ga vandaag kijken of ik 'm wat sneller uit kan voeren. Was nu nog heel kneuzig en probeerderig. Voelde wel super fanatiek!

Squats, voor het eerst los, en aangezien ik geen mogelijkheid heb om de bar ergens op te leggen maar lichte gewichten gepakt. Omdat ik na de oefening die bar ook weer van mn rug moet krijgen haha.
1x10x10
1x10x12,5
2x10x15

Toen squat jumps. Shitt. Had me voorgenomen om dat een minuutlang te doen. Na 15 seconden vonden mijn benen het wel leuk geweest.. Dus 4x15 seconden, met een kleine rustpauze er tussen..

RDL
4x10x25

Depth jumps
1x1 minuut (De echte sprongen waren iets korter. Moest voorzichtig doen, omdat ook hier redelijk pijn aanwezig was)

Bulgarian lunges
4x10x10
Uit deze oefening haal ik weinig voldoening, volgende keer gewoon weer walking lunges.

1x1 minuut box jumps
Eindelijk ééntje die wel pijnloos en daadwerkelijk 1 minuut lang kon worden uitgevoerd.. jeej.

Legpress.
4x10x80
Plateloaded legpress was kapot. En ik vind die andere zoooo @#%@!#^! Maarja.

De legpress heb ik even in superset gedaan met kuiten.

Seated calfraise
4x15x80

Legextensions
1x10x25
1x10x30
1x10x35
1x8x40

Legextensions in superset gedaan met standing calfraise
1x25x10
1x18x20
1x15x20
1x30 bw

Het laatste setje kuiten vond iemand blijkbaar dat ik wel uitgetraind was en was in de smith gaan benchen. Vriendelijk bedankt en maar ergens anders gaan staan raisen vandaar bw.

Die oefeningen tussendoor hebben wel aardig wat invloed op mijn kracht in de benen, met als resultaat niet echt spierpijn. Maar wellicht dat het morgen komt. Ik denk dat als ik volgende week de walking lunges erbij doe dat het dan wel wat heftiger is!

De fysio heeft mijn bekken gekraakt vanochtend. Wat een hel.. Blij dat ik gister benen heb getraind.. want met de pijn nu kan ik geen benen trainen..

Was er wel weer aardig klaar mee, dus via dokter doorverwijzing naar orthopeet.. mag ik weer door de scan ed. Hopelijk dat ze eens iets vinden zodat ik misschien eens normaal kan trainen zonder dat ik dingen niet kan.

Vanavond vetmeting.. :eek::eek: Ik woog vanochtend 57,4, nog nooit gewogen, dus er zal vast wel iets positiefs zijn aan de meting. Ben benieuwd!
Vanavond ook schouders/biceps/buik!

Laatst bewerkt:
Nee geen mixed grip gedaan. Wel eens gedaan met de BOR. Maar ik vond het maar k*t aanvoelen.

Oke want met dubbel overhands zul je niet ver komen (wat ook logisch is). Bor is trouwens ook niet echt aan te raden met mixed grip.

Anders hook grip of straps want denk wel dat je je rug training niet te licht wil doen door je grip

Wat heeft dat met powerliften te maken? Je grip mag iig niet een belemmering zijn voor je rug training.

Eens.. Door mixed grip train je je rug ook niet opeens anders ofzo, dus ik zie ook geen reden om het niet te doen. Een deadlift moet niet opeens je grip training worden ofzo.

Lekkere training! Squat jumps zijn gewoon heel zwaar, ik wilde nog zeggen dat je die misschien beter als laatste kon doen ivm motivatie. Maar aan de andere kant was het dan misschien nog zwaarder en moeilijker gegaan. Met de kracht oefeningen moet je gewoon kijken wat voor jou werkt.
Je zou ook nog goblet squats kunnen doen ipv back squats. Squaten zonder rack haalt nooit het optimale uit je training, dan gaat je squat gewicht afhangen van het gewicht van je kan pressen.

---------- Post toegevoegd 11 October 2013 om 11:51 ----------

Plyo is ook voornamelijk voor explosieve kracht en uithoudingsvermogen/cardio. De rest van je training verbrand je dan meer, dus spierpijn van plyo hoeft niet persee, dat wil niet zeggen dat het niet werkt.

Super gedaan en dat je het vol gehouden hebt!
En het gaat elke week beter, zeker weten!

Oke want met dubbel overhands zul je niet ver komen (wat ook logisch is). Bor is trouwens ook niet echt aan te raden met mixed grip.

Anders hook grip of straps want denk wel dat je je rug training niet te licht wil doen door je grip

Ondanks dat mn grip af en toe faalt zorg ik er zeker voor dat mijn rugtraining (geen enkele training overigens) te licht wordt gedaan.

Zal eens kijken naar die grips en wat werkt. Misschien eens handschoentjes ofzo :o

Op mijn hand, onder mijn vingers, daar zit nu aardig wat eelt, maar dat gaat steeds open tijdens rugtraining, en voelt dan fckd up aan, waardoor mn grip automatisch ook verminderd.

---------- Post toegevoegd 11 October 2013 om 12:13 ----------

Eens.. Door mixed grip train je je rug ook niet opeens anders ofzo, dus ik zie ook geen reden om het niet te doen. Een deadlift moet niet opeens je grip training worden ofzo.

Lekkere training! Squat jumps zijn gewoon heel zwaar, ik wilde nog zeggen dat je die misschien beter als laatste kon doen ivm motivatie. Maar aan de andere kant was het dan misschien nog zwaarder en moeilijker gegaan. Met de kracht oefeningen moet je gewoon kijken wat voor jou werkt.
Je zou ook nog goblet squats kunnen doen ipv back squats. Squaten zonder rack haalt nooit het optimale uit je training, dan gaat je squat gewicht afhangen van het gewicht van je kan pressen.

---------- Post toegevoegd 11 October 2013 om 11:51 ----------

Plyo is ook voornamelijk voor explosieve kracht en uithoudingsvermogen/cardio. De rest van je training verbrand je dan meer, dus spierpijn van plyo hoeft niet persee, dat wil niet zeggen dat het niet werkt.

Super gedaan en dat je het vol gehouden hebt!
En het gaat elke week beter, zeker weten!

Thanks Lola! Training voelde ook super aan. Lekker zweten :p Wel een aanslag op je energie, trouwens. Ik dacht tijdens doen van benen, nu mag ik kuiten wel tussendoor doen anders haak ik zometeen af :P

Is het evt. ook een idee deze oefeningen tijdens een andere training te doen? Of moet je die plyo sws combineren met benentraining?

nee kan in principe met elke training. maar ik vind de combi met benen of schouders het beste..
benen, omdat je bij de meeste plyo oefeningen veel je benen gebruikt en schouders, omdat schouder oefeningen meestal al explosief zijn (cleans, push press, high pulls enz.) en je dan een gehele training krijgt die op explosiviteit gebaseerd is.

ik vind handschoentjes juist de grip verslechteren, je druk eerst de stof samen en daarna pas de bar. waardoor je dus 'meer kracht' moet zetten om de bar vast te kunnen houden. dan zou ik voor straps gaan, dan heb je ook stof tussen je hand en de barbell. ik deadlift overigens ook lichte setjes gewoon met mixed grip, het hoort inmiddels bij mijn deadlift set-up. ik zou het gewoon eens proberen..

-

Laatst bewerkt:
Mooie training! Lekker gezweten dus he! :D
je gewicht gaat goed! dus ben benieuwd naar je meting!

Goodmorning folks!

Gisteravond schouders/biceps.. en natuurlijk de meting
.
Ik was er zelf wat huiverig voor.. maarja. Dat is dan aan mezelf te wijten..

Vorige meting was 23,8, 5 weken terug. En nu zit ik op 21,5!!!!! Hard work pays off!

Was natuurlijk ontzettend blij. Dus gauw gaan trainen.

Warmup met de greatbearcomplex oid
deadlift, frontsquat, mp, backsquat en opnieuw.
8*10

Facepulls
4*10*10

MP
1*10*10
2*8*12,5
1*8*15

Sideraises
4*8*4
Viel me tegen, schouder trok wat aan de zijkant. Dus goed mn rust genomen.

Bicep bb curl
4*8*15

Db curl
3*8*6
1*?*8, totdat ik links niet meer om hoog kreeg, iemand praatte tegen mij aan, dus vergat te tellen.
1*?*6, same story

cable curls
4*8*10

Toen vond ik t mooi geweest en ben ik lekker naar huis gegaan!!

Netjes van je meting.

Welke mong**l gaat nou tegen iemand praten tijdens een set??

Mooie progressie dan! Maar waarom huiverig, je had dst verschil toch zelf ook wel in de spiegel gezien?

Netjes van je meting.

Welke mong**l gaat nou tegen iemand praten tijdens een set??

Dankje!

Hij praatte al tegen me voordat ik begon, en ik heb geen zin om eindeloos te moeten wachten om verder te gaan, haha.
Dat ik verder ging weerhield hem niet van praten..

---------- Post toegevoegd 12 October 2013 om 10:02 ----------

Mooie progressie dan! Maar waarom huiverig, je had dst verschil toch zelf ook wel in de spiegel gezien?

Mwoa, ik voel me nog steeds niet geweldig, en dan zie ik het ook niet echt terug in de spiegel.. Tuurlijk zie ik dat t allemaal smaller wordt, minder vet op de rug, borst (of ik daar nou zo blij van wordt..), en ook op buik wel. maar mn benen en op de heupen zit nog aardig wat.. Dat is wat ik voornamelijk zie in de spiegel.

Moet ik eens los gaan laten, maarja.. dat is meer in t hoofd he, alleen de nadelige dingen zien en de positieve daardoor laten beinvloeden. Komt vanzelf als ik echt strak ben!

Benen duurt altijd het langst.
Bovenkant gaat altijd het hardst.

Door blijven diëten / cardio / kt en dan is elk vp haalbaar als je maar graag genoeg wilt

Moet ik eens los gaan laten, maarja.. dat is meer in t hoofd he, alleen de nadelige dingen zien en de positieve daardoor laten beinvloeden. Komt vanzelf als ik echt strak ben!

Denk niet dat je mindset dan opeens verandert ;)
BB lijkt me niets aan, als je niet van je progressie leert te genieten. Tevreden ben je nooit, blijft work in progress!

Denk niet dat je mindset dan opeens verandert ;)
BB lijkt me niets aan, als je niet van je progressie leert te genieten. Tevreden ben je nooit, blijft work in progress!

Ik weet t niet, we zullen zien!
Begrijp me niet verkeerd, ik was zo blij als een kind in een snoepwinkel.. Maar heb wel die bevestiging nodig dat er daadwerkelijk progressie is, dmv meten. Mijn weegschaal geeft maar minimaal verschil aan.. En ik zie heus in de spiegel dat er verschil is, maar had niet verwacht dat t 21,5 was.. Mijn streven was 22,5.. maargoed.

Ik ben heel dik geweest, toen vond ik mezelf er 'goed' uitzien.. Toen ik er pas later achter kwam dat ik een fatty was, dat mn beeld van mezelf gewoon een lie was, heeft me dat wel geknoeid.. Dus dat zal er wel mee te maken hebben, dat ik nu niet zo snel tevreden kan(durf te zijn, was ik toen immers ook?) zijn.

Zal binnenkort misschien wel even progressiefotos plaatsen, als de fotos van nu naar mijn tevredenheid zijn, dan kun je er even een beeld bij scheppen:D Maar dat kan ik niet beloven.. :p

Laatst bewerkt:
Je gaat gewoon super! en ja.. we zijn de ergste mensen als we onszelf beoordelen he. ;)
Maar je gaat waanzinnig vooruit. Kijk gewoon goed naar at je vooruit ziet gaan en wees er trots op! Dat maakt het zoveel leuker en motiveert ook veel meer dan dat je nu jezelf naar beneden haalt! Je gaat supergoed vooruit en doet het echt goed! Be proud meid! En zie het wel zo ... je hebt meer dan je doel gehaald in die 5 weken! :thumb:
Ga lekker door en neem zo nu en dan een foto. Soms zie je daar de vooruitgang veel beter op omdat je toch anders kijkt. :)

Je gaat gewoon super! en ja.. we zijn de ergste mensen als we onszelf beoordelen he. ;)
Maar je gaat waanzinnig vooruit. Kijk gewoon goed naar at je vooruit ziet gaan en wees er trots op! Dat maakt het zoveel leuker en motiveert ook veel meer dan dat je nu jezelf naar beneden haalt! Je gaat supergoed vooruit en doet het echt goed! Be proud meid! En zie het wel zo ... je hebt meer dan je doel gehaald in die 5 weken! :thumb:
Ga lekker door en neem zo nu en dan een foto. Soms zie je daar de vooruitgang veel beter op omdat je toch anders kijkt. :)

Genieten en trots zijn doe ik zeker! Maak super progressie en ben daarover hartstikke tevreden!
Bedoel dat er nog wel genoeg te doen is! Ben zeker niet ontevreden! Ik vind een meting gewoon spannend, en verwacht er niet bij voorbaat teveel van, zodat er geen teleurstelling is!

Het was niet mn bedoeling dat mn post depri of onzeker overkwam ofzo, want dat ben ik niet.. haha!

Terug
Naar boven