MuscleMeat

HillR's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Oh ik dacht dat hyperextension heette, of is dat precies hetzelfde :p

anyway; jammer dat je training niet zo lekker ging, maar je bent wel geweest! Dus dat is hoe dan ook beter dan wanneer je niet was geweest. En jezus, dat paard met gebroken kaak klinkt echt supernaar.

Ik kon op internet alleen de plaatjes vinden, en nooit een benaming. Nu heb ik er zelfs twee haha.

Yeah, dat irriteert me dan zo als het niet lekker gaat. Maar heb deze week ook niet echt mijn week en die pijn met de oefeningen in mijn heup/bil schiet ook echt niet op.

En dat paard, echt heel zielig.. :sad: Hij mag geen harde dingen meer eten, alleen nog hooi. en zijn hele mond gaat briek als ie kauwt. Arm ding.

---------- Post toegevoegd 17 October 2013 om 10:14 ----------

:( waar in de beweging kreeg je last van je heup dan?

Het is meer mijn bilspier (Gluteus minumus of maximus).. Noem het voor het gemak altijd maar heup.

Even uitleggen hoe dat gaat :P

Je pakt de stang vast, en je laat je kont zakken om te gaan liften. Dan kom je omhoog. Die beweging, de druk die dan op die spier komt, kan ik niet hebben, het strekken zegmaar. Weet niet of het zo een beetje duidelijk is.

Zelfde met opstaan, op de fiets opstappen/afstappen e.d. Heel irritant.

Ben er nog steeds niet achter waar het nu van komt, zaterdag weer fysio. En over twee weken naar het ziekenhuis, kijken of ze daar iets voor me kunnen betekenen. :rolleyes:

Lockout bedoel je of daarvoor nog?

Lockout bedoel je of daarvoor nog?

Daarvoor nog, het moment dat je het gewicht van de grond lift om je rug te strekken zegmaar.
De beweging van "gehurkt" zitten naar gaan staan.

De handeling die tussen deze twee inzit.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

je kont naar voren drukken heet de lock-out,
de lift off is het strekken van de knieen
deadlift-vintage.jpg

dit is zeg maar het einde van de lift off en het begin van de lock-out, dat praat wat makkelijker.

dus heb je pijn bij je lock-out of je lift off?

je kont naar voren drukken heet de lock-out,
de lift off is het strekken van de knieen
deadlift-vintage.jpg

dit is zeg maar het einde van de lift off en het begin van de lock-out, dat praat wat makkelijker.

dus heb je pijn bij je lock-out of je lift off?

Haha, thanks!

Ik heb dus pijn bij de liftoff. Voelt alsof spier/zenuw in de knel komt te zitten (denk ik).

Vanavond benen getraind.

Opgewarmd met Bigbearcomplex oid 7x
Deadlift, frontsquat, military press, backsquat

Squat
1x10x20 (los)
1x10x25 (los)
1x8x27,5 (smith)
1x8x30 (smith)

Legpress
4x10x80

Legcurl
1x12x25
1x8x30
1x12x25
1x8x30

Legextensions
1x12x25
1x12x30
1x10x35
1x8x40 (auchhh)

RDL
4x10x25

Walking lunges met 4kg dumbbells
2x20 stappen
2x22 stappen

Seated calfraise in combo met standing raises.
van elk 3 setjes tot t pijn deed :D

Toen als een brieke naar huis lopen.

De pijn in mijn heup heeft zich overigens verplaatst naar boven/zijkant been. Had gehoopt dat dat in mijn voordeel zou zijn tijdens het trainen.. Alleen op de legpress viel dat tegen, die was echt pijnlijk.

Voor de rest wat een energieloze training.. maar wel voldaan gevoel aangezien ik zwabberde haha.

Morgen Schouders/biceps/buik!

Hahahah.. ook morgen kreupel? Herkenbaar vandaag.. legday he! :D
Ook al heb je soms het gevoel van ging niet zo.. als jij zwabbert en je benen voelt heb je ze goed te grazen genomen!

Heerlijk die trainingen:D Het ga je goed!

Vanochtend schouders/biceps/buik gedaan!

Begonnen met bigbearcomplex 7x

Vervolgens biceps. Allerlei oefeningen gedaan die ik normaliter niet doe.

Me voornamelijk met goede uitvoering bezig gehouden tot ik niet meer kon, niet gewichten/herhalingen geteld..
Biceps bb curl, waarbij je zit en je bovenarmen steunen op een leuning
Staand db curl, waarbij bovenarm op bankje steunt (heavyyyy)
cable curl met touw, lekker strekken.. toen waren mn biceps echt helemaal op..

Toen schouders,
Militarypress
1*8*15
1*8*17,5 PR
2*6617,5

Upright row? Zal later ff nakijken of ik die bedoel, zit op mn telefoon
4*10*10

Sideraises
4*8*4

toen buik, planks, sideplanks, knees to chest en bal aangooien en grond aantikken..

Lekkere training, voelde voldaan!

Vanaf maandag weer cardio! Nog niet over uit of ik alleen ochtendcardio, alleen hiit na training of allebei zal doen..
Moeilijk, maar ik wil mn fat wegburnen.. wil alleen niet overkill doen!

Gisteren Borst / Triceps getraind met een meisje uit de sportschool..
Ze traint al heel wat langer.. en damn wat is ze sterk.

Incline benchpress
1x10x10 opwarmen
1x10x20
1x8x30
1x5x35 (heel zwaar)

Incline db flyes
1x8x6 (voelde iets te zwaar aan)
1x8x4 (voelde veel te licht aan)
2x8x6 (dan maar zo.... lol)

Incline db press
1x8x8
3x8x10
Voelde erg zwaar aan.. Normaliter eindig ik met twaalf. Dit keer maar achterwege gelaten.. Voelde wel wat p*ssy toen zij ze gewoon met 20, 22, 24kg db's deed.....

Chest pullover (?)
4x8x10
Voelde deze zelf het meest in mijn schouders, zij zei dat ze mijn borst goed aan zag spannen dus dat ik de oefening wel goed deed.

Chest press machine
1x10x10
1x10x20
1x6x30
1x8x25

Triceps:
Close grip benchpress
4x10x20

Cable push down (met touw)
4x6x7,5
Deze was echt naar, haha.. mijn triceps zat helemaal vol.. kon amper wat.

Tricep bench dips
4x4 (Ook hier.. kwam gewoon amper weer omhoog..

We zouden nog buik doen, maar waren alweer bijna anderhalf uur bezig.. Was een supermotiverende training. Leuk om eens samen met iemand te trainen die zo fanatiek is!

Vandaag erg last van mijn heup.. dus sla training over. Zou vandaag benen (moeten) doen, omdat ik mijn schouders behoorlijk voel, en donderdag heb afgesproken om rug en biceps te trainen.. blijft er dus weinig over.

Ben ook weer begonnen met ochtendcardio op nuchtere maag.
Cardio gaat er als volgt uit zien:
Ma - wo - vr -> wandelen op nuchtere maag
di - do -> HIIT na de training (met uitzondering van vandaag, dus doe ik morgen ook HIIT)

He meid! mooie training hoor! en geen DB's per kg? Das echt jammer he. Had ik bij mijn vorige gym ook niet. Nu gelukkig wel. Maar die hogere kilo's komen echt wel hoor! en NOOIT vergelijken he! iedereen is anders en iedereen gebruikt andere gewichten. Als jij naderhand voelt dat je getraind hebt en je max gegeven hebt dan is het goed! Je kan beter een oefening goed doen met wat minder gewicht dan hoger pakken met gebrek aan techniek. ;)
Het komt allemaal echt wel! Je incline BP is sowieso al stukken hoger dan mijne hoor! :rolleyes:

Balen van je heup. Maar beter nu wat rust dan forceren he. Hoop dat het snel beter gaat.

He meid! mooie training hoor! en geen DB's per kg? Das echt jammer he. Had ik bij mijn vorige gym ook niet. Nu gelukkig wel. Maar die hogere kilo's komen echt wel hoor! en NOOIT vergelijken he! iedereen is anders en iedereen gebruikt andere gewichten. Als jij naderhand voelt dat je getraind hebt en je max gegeven hebt dan is het goed! Je kan beter een oefening goed doen met wat minder gewicht dan hoger pakken met gebrek aan techniek. ;)
Het komt allemaal echt wel! Je incline BP is sowieso al stukken hoger dan mijne hoor! :rolleyes:

Balen van je heup. Maar beter nu wat rust dan forceren he. Hoop dat het snel beter gaat.

Dankje! Nee, helaas gaat het per 2kg .. Dat is wel balen!
Ik heb goed spierpijn gehad haha.. heerlijk!

---------- Post toegevoegd 26 October 2013 om 14:25 ----------

Ik had even geen tijd om te loggen.
Heb niet alles onthouden..

Donderdag
RUG

Opgewarmd met bigbearcomplex
deadlift, frontsquat, military press, backsquat 8x 12,5 kilo

Pullups
2x+3negative
2x+3negative
5 negative
5 negative

Smallgrip pulldown (onderhands)
1x10x25
1x8x30
1x8x35
1x8x40

Seated cable row
4x8x15

One arm db row
4x10x8

Back extension
4x10

Lower back extension machine
4x8x15

Vandaag benen

Opgewarmd met bigbearcomplex 8x15kg

Squats
1x15x20 (los)
1x8x25
1x8x30
1x8x35
1x8x40
(smith)

Legpress
1x8x80
1x8x100
1x8x120
1x8x140

Legextensions
1x8x25
1x8x30
1x8x35
1x8x40

Goodmornings
1x10x10
Had mijn telefoon niet bij me, nooit eerder gedaan.. dus kon niet de uitvoering checken.. dus maar gelaten.

RDL
3x10x30

Walking lunges met 6kg dumbbells
4x20 stappen

Cardio en trainingen waren deze week bagger.. geen motivatie, geen energie, geen zin. Voorgenomen om maar ff rustig aan te doen, en vanaf maandag weer te knallen! :rolleyes:

Voor een bagger training ziet het er nog best goed uit hoor! en je kan gewoon niet altijd je max halen.
Maar vergeet niet als je bij minder energie wel de max van dat moment pakt heb je je pieren in ieder geval lekker op zijn donder gegeven. Dus kop op en knallen maandag he!

Wanneer komen de squat filmpjes?

Heb de cardio alweeeeeer veranderd.. :fuu:

Ma - woe - vr -> op nuchtere maag 15 min touwtjespringen
di - do -> 15 min steady cardio na training.

Gisterochtend dus 15 min touwtjespringen.
1min springen - 30sec rust.
Laatste 3 minuten geen rust.

Vandaag dooie kuiten :D

Gisteravond Borst/Triceps/Buik

Benchpress flat
1x10x20 (opwarmen)
1x8x30
1x8x32,5
1x6x35 + 2 spotter
1x5x35 + 3 spotter

DB press
1x8x8
3x8x10

Cable flyes
3x10x10
1x12x10

Chest pullover
1x8x8
1x3x8 ; Er schoot iets weg in mijn schouder.. erg pijnlijk. ??? Dus maar gelaten:rolleyes:

Chestpress machine
4x10x20

Tricep cable pushdown
1x10x10
3x8x12,5

Bench dips
4x5

Weighted cable crunch
1x25x17,5
2x15x22,5
1x10x22,5

Knees to chest
4x10

Toen nog 8 minuten cardio.. geen idee waarom :rolleyes: Dus maar gauw gestopt :p

---------- Post toegevoegd 29 October 2013 om 09:07 ----------

Voor those who are interested:

In het ziekenhuis geweest voor mijn heup. Een wervel in mijn rug zit vastgegroeid aan mijn bekken.. dat is de enige afwijking die er te zien is. Zou niet voor de pijn moeten zorgen in mijn heup/bil/been.

Vanochtend bij fysio geweest. Zij gaf aan dat ik alles veel te veel uit mijn rug doe. Bij alles wat ik doe span ik mijn rug aan (inclusief met holtrekken).

Nu stabiliteitsoefeningen doen om meer mijn buikspieren aan te spreken en mijn rug wat meer los te laten.

Zij gaf eveneens aan dat ik moet proberen met een bollere rug te squaten, omdat ik anders teveel nadruk leg op mijn rug en mijn benen daarmee ontzie. Ze zegt dat ik mijn rug nu te hol trek.

Wat is jullie kijk hier op?

Ik zal in elk geval antwoorden.. Al heb ik geen idee eigenlijk.

Ik let bij het squaten eigenlijk niet op mn houding. Benen naar buiten drukken, omhoog kijken en ellebogen naar voren duwen. Met mn rug doe ik niets bijzonders geloof ik. Trek je die hol dan? Bij deadlift kan ik me voorstellen dat dat een automatisme is als je zo hypermobiel bent haha, maar bij squaten?

Flink planken zou ik zeggen, rug goed recht houden daarmee. Mn trainingsmaatje legt altijd een stok op mn rug, ik neem blijkbaar van nature niet de goede houding aan tijdens planken omdat mijn rug ook sterker is.

En rug is het beste recht bij alles. Ook de extensie naar je hoofd. Hollen en bollen lijkt me nergens goed voor en ook de druk en kracht verkeerd over brengen naar hetgene waar je mee bezig bent.

Voor de spiegel licht deadliften en squaten, zodat je de houding goed leert houden. En je uiteindelijk voelt wanneer je te veel holt of bolt. Of laten filmen, zodat je jezelf terug kunt zien (dan hoef je je hoofd dus ook niet te draaien om in de spiegel te kijken, wat natuurlijk veel beter is).

Thanks Lola!
Nou.. ik let er ook niet zo zeer op.. ik zorg gewoon dat ik het goed voel in mijn benen / kont.
Ik heb eigenlijk altijd onbewust een holle rug (volgens fysio.. ik weet t niet:P).

De fysio liet me oefeningen doen om mn rug bol te maken/recht te houden.. Nou ik wist gewoon niet hoe ik dat moest doen.. :/ Maar nu oefeningen meegekregen om meer vanuit mijn buikspieren te werken met bewegen. Lol, ook dat is een drama.. We'll see wat het ons brengt.

Moest ook squaten met een bal tegen de muur.. dan kun je niet anders dan je rug rechthouden zegt ze.. Misschien moet ik dat wat vaker oefenen op de sportschool misschien.

----

Ik dacht vanochtend overigens wel even touwtje te springen.. Biggest mistake ever.. ze voelen nog doder aan dan gisteren... dus maar even kijken of mijn kuiten het morgen wel aankunnen..

Ik heb wat privéshit going on, dus de trainingen zullen waarschijnlijk even op een laag pitje staan..:rolleyes:

Lastig met je benen en je rug. Ik trek ook altijd een holle rug. Standaard eigenlijk...
Je trainingen zien er goed uit.

Balen dat het privé even niet meezit... :(
Ik weet het niet maar als het bij mij even tegenzit met dingen vind ik trainen juist lekker. maar ja. Dan moet je er wel tijd voor hebben. En ik weet niet of je dat hebt.
Sterkte in ieder geval.

Thanks Marina.. Trainen is sowieso lekker.. maar dan moet je in dit soort gevallen niet zo'n emotioneel wrak zijn als mij :p

Vanochtend touwtjegesprongen
Na 10 minuten knapt het touw... ?????? Belachelijk.

Zonet rug getraind:

Pullups
1x4 + 1 negative (Nou was die 4e zo briek als het maar kon :cool: maar toch!) PR!
1x2 + 3 negative
1x5 negative

Deadlift
1x5x40
1x5x45
1x5x50
1x5x52,5
1x3x55
1x1x60 PR Qua gewicht had ik wel vaker gekund.. de grip he.. :rolleyes:

BOR
2x8x30
1x8x35
1x7x35

Seated cable row
4x8x20

Small grip pulldown
1x8x25
1x8x30
1x8x35
1x6x40

Back extension
1x10
Deze oefening laat me de pijn in mijn onderrug/heup duidelijk voelen.. dus die laat ik er komende tijd even uit.. even kijken wat dat doet voor me.

Aangezien mn touwtjespringen vanochtend enigszins in de soep liep na de training nog ff cardio gedaan
15 min HIIT.
15 sec high intensity
1 min low intensity

Terug
Naar boven