Man-Mountain
Huge Freak
- Waardering
- 12
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
hallo
is het waar dat ge als naturel maar 4kg droge spiermassa kunt opbouwen in een jaar tijd
volgens een trainer wel
Hoe bedoel je?
Alle oefeningen die de spier belasten dragen bij aan de totaal belasting. Als je bedenkt welke oefeningen allemaal de schouder belasten dan is de optelsom snel gemaakt
gewoon gericht gaan trainen en zware gewichten gebruiken. Maar daarmee dan niet gaan "zwaaien" want dat belast ook niks.
En zoveel mogelijk basisoefeningen die meerde gewrichten gebruiken, dat principe blijft altijd staan.
Verder is het ook een groot deel genen wat schouders betreft.
Relevant of niet, toch even een antwoord, de medische wetenschap zegt dat je ongeveer 6-7 kg droge spiermassa kan bouwen op een jaar. Dit is dan nog voornamelijk in de benen waar uiteraard de grootste massa kan aangezet worden en op voorwaarde dat werkelijk alles perfect in orde is vooral qua voeding.

Misschien waar, maar 6 a 7 kg massa is ECHT veel hoor. het verschil tussen iemand die 75 kg @ 12% is en dezelfde persoon die 82 kg @ 12% is, is echt groot hoor.![]()
Verder is het ook een groot deel genen wat schouders betreft.
3XL zei:Als je bedenkt welke oefeningen allemaal de schouder belasten dan is de optelsom snel gemaakt
Dunnere botten, dunnere gewrichten, minder aangeboren spiervezels, minder receptors, snellere stofwisseling,... neem maar van mij aan dat genen een belangrijke plaats innemen. Neemt niet weg dat letterlijk iedereen flinke massa kan opbouwen. Alleen duurt het bij de ene veel langer dan bij de andere en/of is het resultaat anders. Als je van nature hangende schouders hebt en wat grotere traps dan kan je niet verwachten dat je dezelfde schouders kan kweken als iemand die een aangeboren V shape heeft.Ik geloof daar niet zo in. Het zegt geen moer over waar je kan staan, het zegt misschien wel wat over mensen die hun genoegen ergens mee in een reden willen steken. Ik denk dat bereidheid, eerlijkheid en consistentie in je gedrag het hele genen verhaal naar de achtergrond drukt.
IMO gaan genen pas het verschil maken op wedstrijd niveau omdat dan iedereen alles geperfectioneerd heeft. En dan blijven genen over.
Ik weet niet hoe het met jou zit Cyan, maar na 4 geforceerde sets side raises schreeuwen die van mij om rust. En dat krijgen ze slechts 1 dag en dan de beuk erweer in. Ik ga dit alleen met schouders doen.
Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoeveel zichtbaar schoudervolume de gemiddelde DBBer overhoud in een dikke jas, als je het mij vraagt is de werkelijkheid het stigmatiseren waard.
Leg uit? want de enige duidelijke gebruikerskoppen zijn die bij volwassenen vol zitten met acne of zo onnatuurlijk uitsteken dat verkeerd gebruik van Synthol/injecteerbare siliconen overduidelijk zijn.
Vergeet trouwens ook niet dat op het oog dikke/ronde koppen ook vaak te maken hebben met een laag vetpercentage.