MuscleMeat

hoe knal ik snel door mijn BP plateau heen>

Heb zelf goede vooruitgang geboekt op BP door intensiever te gaan dippen, misschien de moeite van het proberen waard?

Ik ben van mening dat de sq, dl en bp altijd op kracht getraind moet worden. Max 5 reps, ongeacht je doelen

Helemaal mee eens. Zeker deadlift vind ik ongeschikt om veel reps mee te doen. In een split schema zou je deze oefeningen 5x5 kunnen doen en de rest wel in een rep range van 6-12.

ligt er aan hoe dik je chest is. als je ecto bent en je tikt je chest aan met bench kan het zijn dat je je rotater cuffs beschadigd.

---------- Toegevoegd om 19:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:26 ----------

ik heb trouwens 5x5 gedaan en dan elke week verhogen met 2,5 kg (1,25 kg schijfjes aan beide kanten). ben in een jaar van 5x60 naar 5x100 gegaan. kan ook zijn omdat ik meer aanleg heb voor borst, want benen en schouders zijn waardeloos bij mij.

Ik heb het vroeger ook gehad, en de bank zal nooit mijn vriend worden, maar ik deed setjes van 5 reps, elke week ietsjes verzwaren, de 5 reps deed ik niet geforceerd, ik hield me dus in, in me achterhoofd moest ik voelen dat er 6 of 7 mogelijk waren, na die 5 reps deed ik een setje maximaal aantal reps met hetzelfde gewicht, met 1 negatieve rep, maar ik keek het aan en aan de hand van hoe de voorgaande sets aanvoelde, ook als ik een dag minder kracht had dan pastte ik me aan en deed dan geen zware training en deed het lichter met zelfde aantal reps van 5, ipv met bijv 100 kilo dan 80 a 85 kilo.
Ook in een powerkooi banken is een optie, je legt de veiligheidstangen op de hoogte van je "dode" punt, daar laat je ze even op rusten, bouwt weer spanning op en drukt explosief uit.
Er zijn veel manieren, ik denk dat vooral de PLers hier veel tips voor hebben.

---------- Toegevoegd om 10:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:44 ----------

ligt er aan hoe dik je chest is. als je ecto bent en je tikt je chest aan met bench kan het zijn dat je je rotater cuffs beschadigd.

Als je geen goeie techniek gebruikt dan gebeuren die dingen, BBers hebben altijd problemen op de bank, doen hem gewoon verkeerd uitvoeren, meeste PLers zijn facking sterk en hebben zelden blessures door banken, maar BBers daarentegen wel.

Daarom als ik sterker wilde worden liep ik gewoon naar een PLer met vragen/advies, betere bankers/Deadlifters of buigers kun je niet hebben :)

PLers?

Als je geen goeie techniek gebruikt dan gebeuren die dingen, BBers hebben altijd problemen op de bank, doen hem gewoon verkeerd uitvoeren, meeste PLers zijn facking sterk en hebben zelden blessures door banken, maar BBers daarentegen wel.

Daarom als ik sterker wilde worden liep ik gewoon naar een PLer met vragen/advies, betere bankers/Deadlifters of buigers kun je niet hebben :)

O?
Low-Back-Arch.jpg

Wat bij mij helpt is m'n strict overhead sterker maken. Ik weet dat dit voor veel mensen geen overdracht naar elkaar geeft, maar ik heb het uit interesse toch eens geprobeerd of dit verschil maakte of niet. Ben er toen achter gekomen dat als m'n overhead omhoog gaat m'n bench volgt.

En aan het andere eind van dit spectrum hebben we de bber die met maximale grip width benched, bar naar zn nek laat zakken. Dit alles terwijl hij als slappe platte plank op de bank ligt met de beentjes in de lucht. Uiteraard met halve reps want dieper is slecht voor de schouder.

Best knal je door uw plateau met een geweer, dat is vrij snel.

Als je echt snel snel wilt, kun je een licht geweer maken, is toch het snelste wat in deze universum rondloopt .

Had die gozer eerst ook niet een compleet retarded filmpje? Om eerlijk te zijn heb ik dan nogal moeite om hem te geloven, maar ik lees iig mee voor de discussie en/of bevestiging..

En aan het andere eind van dit spectrum hebben we de bber die met maximale grip width benched, bar naar zn nek laat zakken. Dit alles terwijl hij als slappe platte plank op de bank ligt met de beentjes in de lucht. Uiteraard met halve reps want dieper is slecht voor de schouder.

In een soort korte broek/zwembroek en slippers, benen in de lucht included. Of natuurlijk een lange broek omdat de benen niet getraind worden.

Had die gozer eerst ook niet een compleet retarded filmpje? Om eerlijk te zijn heb ik dan nogal moeite om hem te geloven, maar ik lees iig mee voor de discussie en/of bevestiging..

In een soort korte broek/zwembroek en slippers, benen in de lucht included. Of natuurlijk een lange broek omdat de benen niet getraind worden.
ja ik had wel een keer iets meegekregen dat hij vaag filmpje had maar weet niet meer welke
Als je goed kijkt zie je waarom de reverse grip meer een triceps oefening is dan een borstoefening.

Reverse grip is dus misschien wel prima om je schouders te ontlasten, maar als je gevoelige schouders heb is het niet de beste vervangende borst oefening!

ja dat van reverse grip vond ik ook gay, maar mijn schouders zijn prima dus kan normaal benchen

Ik zou niet weten wat er "gay" is aan reverse presses. Ik vind het alleen geen goed e borstoefening.

Meer eten.

Gewoon meer eten. Je traint al langer dan een jaar en weegt nog steeds niks.

Terug
Naar boven