MuscleMeat

Hoe schadelijk zijn AAS nu echt ?

bb op top-niveau is sowieso slechter (voor de gezondheid) dan andere sporten op top-niveau.

+2

Gebruik je zelf wel AAS?

Dit geldt toch ook voor alcohol en drank wat je hierboven schrijft?

Nee ik gebruik geen AAS. En ja, dit geldt voor alles wat je extern aan je lichaam toedient in hogere mate dan een bepaalde grens 'x' die niet goed te bepalen valt.

Iedereen snapt dat het gebruiken van AAS zonder medicinale doeleinden hetzelfde is als een machine buiten zijn spec laten draaien. Dat gaat de levensduur uiteindelijk verminderen en er kan sneller iets kapotgaan. Sommigen vinden het waard om dat risico te lopen tbv een fysiek wat ze nastreven. Iedereen moet dat wat mij betreft zelf weten.

Wat ik wel frappant vind is dat, zoals nu bij Ed bijvoorbeeld, wordt geroepen dat hij al een aangeboren hartafwijking had. Als je dat weet, dan ga je toch niet zo gigantisch aan het kuren, terwijl je een vrouw en 2 kinderen hebt? Dit geldt niet alleen voor Ed, maar voor zoveel bodybuilders die zijn gestorven aan een hartinfarct of iets in die strekking. Het is niet de eerste keer dat dit soort grote gasten het loodje leggen. Dan kunnen we allemaal leuk roepen dat het 'toevallig' zoals altijd weer een aangeboren afwijking was, maar ik denk dat we stiekem wel beter weten dan dat.
Het is erg tragisch dat het is gebeurd, maar als je zo groot bent, dan gaat daar een bepaalde hoeveelheid AAS in, waarvan iedere simpele ziel weet dat het behoorlijk living on the edge is wanneer je al een fysieke afwijking hebt die er door AAS er niet bepaald minder op zal worden.

AAS is net zoals met elke andere drug of substantie. Overdaad schaadt. Iemand die eens om de zoveel jaar een keer een 8-10 weken test only kuurtje doet zal er weinig schade van ondervinden. De gebruikers die hun fysiek van 130kg 10% moeten blijven behouden en zelfs vergroten... dat is een hele andere orde.

Ben het volledig met je eens!
Zelf ken ik ook geen naturel bodybuilder die vroegtijdig het loodje heeft gelegd door lichamelijke problemen... Het zijn altijd de mensen die 'gebruiken'. Toeval? Dat lijkt me niet.

Laatst bewerkt:
Ben het volledig met je eens!
Zelf ken ik ook geen naturel bodybuilder die vroegtijdig het loodje heeft gelegd door lichamelijke problemen... Het zijn altijd de mensen die 'gebruiken'. Toevallig? Dat lijkt me niet.
Nogal wat bias gezien je, buiten je directe omgeving, voornamelijk van de juicers hoort. Immers hoeveel natty pros lopen er rond? Ken zelf in m'n directe omgevig geen enkele bodybuilder die überhaupt is overleden.

Wil hier geenszins iets mee rechtpraten, maar je observatie in dit geval is nogal flink onderhevig aan bias.

Nogal wat bias gezien je, buiten je directe omgeving, voornamelijk van de juicers hoort. Immers hoeveel natty pros lopen er rond? Ken zelf in m'n directe omgevig geen enkele bodybuilder die überhaupt is overleden.

Wil hier geenszins iets mee rechtpraten, maar je observatie in dit geval is nogal flink onderhevig aan bias.

Zou kunnen dat je gelijk hebt. Valt me alleen op dat de ene pro na de ander vroegtijdig overlijdt. Dat is bekend. Terwijl ik genoeg natty's ken (pro of geen pro, in real life en internet), waar je nooit wat over hoort en ziet... en jij bent er ook nog! :D

Zou kunnen dat je gelijk hebt. Valt me alleen op dat de ene pro na de ander vroegtijdig overlijdt. Dat is bekend. Terwijl ik genoeg natty's ken (pro of geen pro, in real life en internet), waar je nooit wat over hoort en ziet... en jij bent er ook nog! :D

Nasser en Ed Van Amsterdam, voor de rest niet noemenswaardig veel meer horen doodvallen recent. Wat je ook vergeet is dat er bij "pro's" wat meer aan te pas komt dan AAS, met name dan de peptides, de stimulantia en de diuretica. Vooral die laatste is al lang geen onbesproken risico meer sinds Momo Benazziza doodviel op de Mr.O.

Feit blijft dat er dingen zijn die we van AAS nog steeds niet weten wat betreft risico's op lange termijn, vooral het effect op het cardiovasculaire stelsel blijft maar equivocaal verder woeden, maar de acute gevaren zijn dan weer nagenoeg onbestaande, dus lijkt me ook niet logisch dat deze mannen daaraan specifiek zouden tenonder zijn gegaan.

Een topic van GH15 betreft de dood van Amsterdam:

everyone keep asking what i think about van amsterdam ,, well..let me answer this in simple paragraph

you do not die at age 40 due to use of hormones or abuse of hormones...

you die age 40 due to abuse of stimulants ...narcotics...yes yes ...and diuretics

i keep reapting that hormones aka aas ...gh ....insulina...wont kill you ..they wont...

what will kill you prematurly is...

stimulants! narcotics ..diuretics,, this in abusive levels will kill you younger ...infact even if not abused narcotics can kill you ,,

amsterdam wasnt innocent..lets just say

i keep saying this and everyone in the cult of bodybuild kep asking same questions,,

when you abuse stimulants ,,, narcotics... and diuretics... when your face is a fat **** ....yet your body is chizeled...when you add to it narcoti pain kilers...when you add to it stimulant....you will die...put in alcohol and you will die even faster

i wil say it once again so its very very clear

NO BODYBUILDER EVER DIED FROM TAKING HORMONES AND ONLY HORMONES..NONE! NOT EVEN ONE THAT I KNOW OF,, and i know many!

hormones do not kill you they improve your life they enhance your look

what kill you is the fact that you see that hormones are not enough ....and you dont know your body ...and you start going into narcotics...and stimulants...and ofcourse diuretics...

why do they use it ? they use it because they get to be large and muscular but soft....like all human beings that need someting else...to get to the next level ...they find it in diuretics...narcotics....and stimulants...they also in many cases drink wich make the process of death coming faster...the lucky ones end up with kidny ****ed up the unlucky ones end up dead wether from heart attack or from any other reason is up to their body...

you dont die at 40 years old from using hormones lol you just dont ...it has a very deep dark world behind it ...this world many of you are not aware of ..the wife of his she know it ...but you dont and you wont ..

the ones who cant get to the top and have weak personality ..they do whatever they can to get there...and their body wont hold...and this is amsterdam

dont even get blinded by family fella with kid lol that psycopath chris from wwf had family and murdered them all...dont ever pay attenton to this nonesense....ONLY his wife and even she probably dont know 100% but only she know 95% of the truth ....and the truth is VERY UGLY

this cult is in the place it is ....due to this things....

its your job to fight as hard as you can against nonesense boarding narcotic supporting boardings such as dying board of gtbig and many others...

remember there is 2 things in this world

there is good

and

there is evil

i came for a reason i am good,, my story will be shared one day after im gone but i came as good,,

there is a lot of evil and if you are someone who know the cult of bodybuild you know that there is a lot of evil

i will win ,, history will show like with everything that good always wins but its your mission to help and to stand by and to represent the good

gh15 approved
lion of judah

Eddie Guerrero - Professional Wrestler- Died of a Heart Attack - Age 38

Scott Klein - Professional Bodybuilder- Died of Kidney Failure - Age 30

Jesse Marunde - Strongman- cardiac death - Age 27

Mike Mentzer- Professional Bodybuilder- Heart failure - Age 49

Art Atwood - Professional Bodybuilder - Heart failure - Age 38

Don Youngblood - Professional Bodybuilder - Heart attack - Age 51

Paul Demayo - Professional Bodybuilder - Heroin overdose - Age 38

Andreas Muenzer - Pro Bodybuilder - Heart failure - Age 31

Mohammed Benaziza - Pro Bodybuilder- Overdose - Age 33

Ron Teufel - Pro Bodybuilder - Liver failure - Age ??

Sonny Schmidt - Pro Bodybuilder - Cancer?

Robert Benavente - Pro Bodybuilder - Massive Heart attack- Age 30

Charles Durr - Pro Bodybuilder- Enlarged Heart- Age 44

Fannie Barrios - Pro female bodybuilder - Apparent stroke - Age 41

Eduardo Kawak - Pro Bodybuilder - Heart Attack - Age 47

Luke Wood - Pro Bodybuilder- Kidney failure - Age 35

Macho Man Randy Savage- Pro Wrestler- Massive Heart attack - Age 58

ik zal straks nog een lijst van dode bodybuilders posten als ik hem kan vinden is zeker 2 pagina's lang.

Is al een topic over. ;)

'A weak personality'?? Wat een bs!

'A weak personality'?? Wat een bs!
Het is niet eerlijk om zo'n uitspraak te doen sinds ik bijna vanuit ga dat hij hem niet kent RL (denk ik )
Wat ik me wel kan voorstellen is dat hij meer doelde op het feit dat hij stimulans / narcotics nodig had op een moment om te compenseren / goed te voelen, waardoor hij hem zwak noemt.

Hier tevens nog een aanvulling betreft narcotics diuretics etc:

let me explain this to you in few stages,,,

first .....any avance bodybuild...is truly a water fountain ...because there is very low level fat on the bodys..the bloof an moosh you see is not real fat..it is etrogenic circulation and water with some adipose tissue and fat bt its always in the single digit ...yes yes even if you cant draw the horse shoe line exactly at every little point along it ...what covers it is water in advance bodybuild...NOT FAT...ofcourse there is high level of water retention and low...and it depends on few factors mainly chemicals used aka products used and then genetic disposition to hold water ...this come as secondary ...the main thing is PRODUCTS USED AKA CHEMICALS

now.... diuretic Globalge fix this problem ...but if not knownig your body it will make the problem worse...becaue if you are truly 14% thinking you are 7% ....then diuretic will worsen the problem it will flaten you with out actualy creating the effect wanted since fat will be in the way

diurtic abuse is among advance bodybuild who are on fda gh and insulina and some are on generic because have no ability to get enough fda gh ....and they simply start relying on diuretics for a remaining in condition ...see fda gh and insulina put size on you ...it may not be legit kigtropin level of fibreciousness and width ...but it is size ! and it is muscle size aka diameter of muscle you can get pretty fast on fda gh and insulina from 17 inch arms to 19 inch arms...yes yes...im talking stage ! and im talkin gabout average bodybuild nothing extra ordinary but! the problem with fda gh and insulina...it gets you to hold some water...15 lb of water at times...even more sometime...and bodybild that work in bodybuild as in making money direct from their body need to be in condition to the eye ! not only to someone who understand the game...they need the wh*re in the middle of no where russia they need this wh*re to look at them and be ummmmmmmmmmm he is too much...not to hear her say he is big enogh! when they say big enough ...women mean youare nothing...about time to change jobs...but when they say HE IS TOOOO BIG...then you are on the right track ...how do female say you are too big? they say it when yoiu are both LARGE AN ALSO HOLD CONDITION ...THIS CONDITION COME FROM FDA GH ...AAS ...INSULINA ....ANTI AROMATAZE OPTIONAL! ANDDD DIURETICS!

THE DIURETIC IS OF MAIN IMPORTENCE HERE BECAUE THIS IS THE PRODUCT THAT WILL TRULY GET THE WATER OUT AND GET YOU THE DRY HARD RUGED LOOK EVERYONE DREAM OF...IT WONT BE THE AI...THE AI IS NOT EVEN NEEDED ...IT WONT BE MASTERONA EITHER...IT WILL BE THE DIURETIC IF USED CORECTLY and this is where abuse come....pfcourse the aas ...halo...masterona...they all will get you harder and denser...but with water on top of it it aint worth nothing to the eye..this is why diuretic is so importent in advance levels where you go higher doses on everything

try to get advance bodybuild on 20 iu fda gh and on 200 iu insulina...try to get him into driness and superb condition and that bodybild will eventualy rely on this diuretics and will most likely abuse them and will shoot for combos of them ...yep this is the truth in high level bodybuild

you always ask yourself how an insulina and fda gh fellas get into superb conditions...fellas here send me dozens pms abot how how how insulina can get you down to mid single its so horrible moosh moosh bla bla bla bla ...what they dont get is....THEY ARE ALREADY 6%!! OR CLOSE TO IT THEY ARE 6-8% ...AND DIURETIC BECOME INTEGRAL PART OF THE BODYBUILD LIFE WHEN THEY ARE 6% AND TRY TO REVEAL THE BODY IN ALL ITS GLORY INTO CRAZY CONDITION ...YOU WONT GET INTO CRAZY CONDITION WHILE REMAINING LARGE AND IN CHARGE VIA SPECIAL DIETS..YOU WONT..YOU WONT GET THERE IF YOU TAKE FDA GH OUT TO EARLY...YOU WILL LOSE SIZE!

bodybuild in advance level use diuretics on a regular basis and rely on them greatly especialy middle east but everywhere

so insulina is big cause of health problems

but! its not! the hardest...nope,,

NARCOTICS IS THE HARDEST...

narcotics is THE CULPRIT THAT JOE BLACK IS BUILT OF...narcotics WILL kill you ..they will make you a real diff personality not balonie hormone trenbolona ...narcotics wil! change your personality ...someone who never say the word c*nt..will say it ....someone who never been violent..will come to your face and spit at you ..take your food out of your hands and throw it to the garbage or against wall...and this fellas dont have to be stronger than you ...but! they are UNDER NARCOTICS INFLUENCE ...WETHER PAIN KILLERS ADDICITON ...OR COAINE AND HEROIN AND CRACK ...they will be not them anymore..they will be like zombies...real live zombies ..mean disgusting and care for nothing but the moment ! remember that

i fight against narcotics i did it for many years ,, i fight against them because they destroy society ,, they destroy everything good in humans and make it horrid ,, they kill and kill many and leave many orphens and if not orphens those kids are miserble kids who grow in broken homes where the mom is basicaly a prostitute ,, those kids did not put themselfs there they got to this world and its not their fault....this is why the goverment is so harsh against narcotics...this is why we fight so hard against narcotics ..because we try to save lifes...

and when you try to save lifes ....you know that whatever it is you save this lifes from ...is the harshest thing

10 min in a room with narcotic addict will make you understand what i wrote above,,

2 min with the child of that narcotic ...will make you want to cry

and we minmize the problem in bodybuild but it is continious fight ...for some reason weights....naroctics....prisons..all put into same catagory which was wrong...we are fixing it in the last 10 + years but its hard because it was in such bad low...it takes time and it will be fixed

to anser your question..

there is nothing hardest than narcotics on the human body ,, it can kill you and kill you fast ..it WILL kill you fast

gh15 approved

Geloof niet in stepping stone theorieën maar als middelengebruik leidt tot middelenmisbruik kan je wel degelijk stellen dat gebruik van AAs en aanverwante middelen schadelijk kan zijn. Met de nadruk op 'kan', het is vooral de mate waarop je er mee omgaat en hoe ver je wil gaan.

bb op top-niveau is sowieso slechter (voor de gezondheid) dan andere sporten op top-niveau.

Zou ik niet direct durven te stellen omdat het niet te veralgemenen is, er zijn heel wat topsporten waarbij doping gebruikt wordt en waar dit niet gecompenseerd wordt door gezondere activiteiten als regelmatige KT, cardio, en schone voeding (en niet te vergeten in de meeste gevallen geen ongezonde levensstijl als roken, party drugs, alcohol, stress, en junkfood).

Daarnaast zijn er genoeg doden gevallen in andere topsporten bij de activiteiten zelf, terwijl KT, cardio en posing relatief veilige activiteiten zijn waarbij zelden doden vallen.

Het is sowieso niet netjes om uitspraken te doen als je de persoon niet kent

BB is een relatief kleine sport op topniveau, als er dan doden vallen vertekent dat het beeld nogal. Zeker omdat veel van die doden niet gerelateerd zijn aan het gebruik van AAS maar aan het gebruik van andere middelen. Waar AAS en aanverwante middelen een rol speelde ging het om figuren als Munzer die totaal doorsloegen. Benaziza (die niet dood ging op de O overigens maar in Den Haag vlak na de O) ging dood door vochtafdrijvende middelen en veel andere doden zijn te relateren aan middelen die veel schadelijker zijn dan AAS.

Zou ik niet direct durven te stellen omdat het niet te veralgemenen is, er zijn heel wat topsporten waarbij doping gebruikt wordt en waar dit niet gecompenseerd wordt door gezondere activiteiten als regelmatige KT, cardio, en schone voeding (en niet te vergeten in de meeste gevallen geen ongezonde levensstijl als roken, party drugs, alcohol, stress, en junkfood).

Daarnaast zijn er genoeg doden gevallen in andere topsporten bij de activiteiten zelf, terwijl KT, cardio en posing relatief veilige activiteiten zijn waarbij zelden doden vallen.

Welke topsport vereist geen ondersteunende KT of cardio trainingen?

Top sporters zijn minder bewust van hun macro's wel bewust van hun kcal intake, party drugs komt overal in voor hoe je het wend of keert.
Top bodybuilding vs top andere sport kun je gewoon concluderen dat bodybuilding met meer risico factoren vast zitten , diuretica/simulante kun je gewoon niet vermijden op dat niveau.

---------- Post toegevoegd 22 July 2013 om 14:54 ----------

BB is een relatief kleine sport op topniveau, als er dan doden vallen vertekent dat het beeld nogal. Zeker omdat veel van die doden niet gerelateerd zijn aan het gebruik van AAS maar aan het gebruik van andere middelen. Waar AAS en aanverwante middelen een rol speelde ging het om figuren als Munzer die totaal doorsloegen. Benaziza (die niet dood ging op de O overigens maar in Den Haag vlak na de O) ging dood door vochtafdrijvende middelen en veel andere doden zijn te relateren aan middelen die veel schadelijker zijn dan AAS.
Zeker,

Maar vaak komt het over als 'ja komt niet door AAS maar door dingen die zij niet nodig hebben'' deze middelen zijn een pre voor een grote wedstrijd , hoeveel abuse een lichaam aan kan qua diuretics / stims weet ik niet sinds ik mij daar niet in heb verdiept maar er zal altijd risico's worden genomen als er geld / carrière op het spel staat.

Duretica kun je zeker vermijden, zelfs op hoog niveau!

Welke topsport vereist geen ondersteunende KT of cardio trainingen?

Top sporters zijn minder bewust van hun macro's wel bewust van hun kcal intake, party drugs komt overal in voor hoe je het wend of keert.
Top bodybuilding vs top andere sport kun je gewoon concluderen dat bodybuilding met meer risico factoren vast zitten , diuretica/simulante kun je gewoon niet vermijden op dat niveau.
De vraag blijft welke topsporten je wilt gaan vergelijken. Prof BB is voor organen natuurlijk niet gezond, maar hetzelfde kan gesteld worden over heel veel andere topsporten.

Om maar één voorbeeld te geven: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_profwielrenners_overleden_tijdens_de_beoefening_van_hun_sport

Dat is nog maar één sport en alleen de statistieken over de wedstrijden, niet wat er buiten de wedstrijden gebeurd. Mensen focussen op die paar prof BB die in de zoveel jaar tijd overlijden en negeren vervolgens alle topsporters die overleden zijn in andere sporten.

Topsport is altijd zwaar/schadelijk/potentieel dodelijk voor het lichaam, zowel in BB als in andere fysiek zware sporten.

nou alleen al om het feit dat mensen middelen stacken zoals aas en andere middelen om af te vallen, ephedrine etc.

Terug
Naar boven