Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
+2
Gebruik je zelf wel AAS?
Dit geldt toch ook voor alcohol en drank wat je hierboven schrijft?
Nee ik gebruik geen AAS. En ja, dit geldt voor alles wat je extern aan je lichaam toedient in hogere mate dan een bepaalde grens 'x' die niet goed te bepalen valt.
Iedereen snapt dat het gebruiken van AAS zonder medicinale doeleinden hetzelfde is als een machine buiten zijn spec laten draaien. Dat gaat de levensduur uiteindelijk verminderen en er kan sneller iets kapotgaan. Sommigen vinden het waard om dat risico te lopen tbv een fysiek wat ze nastreven. Iedereen moet dat wat mij betreft zelf weten.
Wat ik wel frappant vind is dat, zoals nu bij Ed bijvoorbeeld, wordt geroepen dat hij al een aangeboren hartafwijking had. Als je dat weet, dan ga je toch niet zo gigantisch aan het kuren, terwijl je een vrouw en 2 kinderen hebt? Dit geldt niet alleen voor Ed, maar voor zoveel bodybuilders die zijn gestorven aan een hartinfarct of iets in die strekking. Het is niet de eerste keer dat dit soort grote gasten het loodje leggen. Dan kunnen we allemaal leuk roepen dat het 'toevallig' zoals altijd weer een aangeboren afwijking was, maar ik denk dat we stiekem wel beter weten dan dat.
Het is erg tragisch dat het is gebeurd, maar als je zo groot bent, dan gaat daar een bepaalde hoeveelheid AAS in, waarvan iedere simpele ziel weet dat het behoorlijk living on the edge is wanneer je al een fysieke afwijking hebt die er door AAS er niet bepaald minder op zal worden.
AAS is net zoals met elke andere drug of substantie. Overdaad schaadt. Iemand die eens om de zoveel jaar een keer een 8-10 weken test only kuurtje doet zal er weinig schade van ondervinden. De gebruikers die hun fysiek van 130kg 10% moeten blijven behouden en zelfs vergroten... dat is een hele andere orde.
Nogal wat bias gezien je, buiten je directe omgeving, voornamelijk van de juicers hoort. Immers hoeveel natty pros lopen er rond? Ken zelf in m'n directe omgevig geen enkele bodybuilder die überhaupt is overleden.Ben het volledig met je eens!
Zelf ken ik ook geen naturel bodybuilder die vroegtijdig het loodje heeft gelegd door lichamelijke problemen... Het zijn altijd de mensen die 'gebruiken'. Toevallig? Dat lijkt me niet.
Nogal wat bias gezien je, buiten je directe omgeving, voornamelijk van de juicers hoort. Immers hoeveel natty pros lopen er rond? Ken zelf in m'n directe omgevig geen enkele bodybuilder die überhaupt is overleden.
Wil hier geenszins iets mee rechtpraten, maar je observatie in dit geval is nogal flink onderhevig aan bias.

Zou kunnen dat je gelijk hebt. Valt me alleen op dat de ene pro na de ander vroegtijdig overlijdt. Dat is bekend. Terwijl ik genoeg natty's ken (pro of geen pro, in real life en internet), waar je nooit wat over hoort en ziet... en jij bent er ook nog!![]()
Het is niet eerlijk om zo'n uitspraak te doen sinds ik bijna vanuit ga dat hij hem niet kent RL (denk ik )
bb op top-niveau is sowieso slechter (voor de gezondheid) dan andere sporten op top-niveau.
Zou ik niet direct durven te stellen omdat het niet te veralgemenen is, er zijn heel wat topsporten waarbij doping gebruikt wordt en waar dit niet gecompenseerd wordt door gezondere activiteiten als regelmatige KT, cardio, en schone voeding (en niet te vergeten in de meeste gevallen geen ongezonde levensstijl als roken, party drugs, alcohol, stress, en junkfood).
Daarnaast zijn er genoeg doden gevallen in andere topsporten bij de activiteiten zelf, terwijl KT, cardio en posing relatief veilige activiteiten zijn waarbij zelden doden vallen.
Zeker,BB is een relatief kleine sport op topniveau, als er dan doden vallen vertekent dat het beeld nogal. Zeker omdat veel van die doden niet gerelateerd zijn aan het gebruik van AAS maar aan het gebruik van andere middelen. Waar AAS en aanverwante middelen een rol speelde ging het om figuren als Munzer die totaal doorsloegen. Benaziza (die niet dood ging op de O overigens maar in Den Haag vlak na de O) ging dood door vochtafdrijvende middelen en veel andere doden zijn te relateren aan middelen die veel schadelijker zijn dan AAS.
De vraag blijft welke topsporten je wilt gaan vergelijken. Prof BB is voor organen natuurlijk niet gezond, maar hetzelfde kan gesteld worden over heel veel andere topsporten.Welke topsport vereist geen ondersteunende KT of cardio trainingen?
Top sporters zijn minder bewust van hun macro's wel bewust van hun kcal intake, party drugs komt overal in voor hoe je het wend of keert.
Top bodybuilding vs top andere sport kun je gewoon concluderen dat bodybuilding met meer risico factoren vast zitten , diuretica/simulante kun je gewoon niet vermijden op dat niveau.
Zou ik niet direct durven te stellen omdat het niet te veralgemenen is, er zijn heel wat topsporten waarbij doping gebruikt wordt en waar dit niet gecompenseerd wordt door gezondere activiteiten als regelmatige KT, cardio, en schone voeding (en niet te vergeten in de meeste gevallen geen ongezonde levensstijl als roken, party drugs, alcohol, stress, en junkfood).
Daarnaast zijn er genoeg doden gevallen in andere topsporten bij de activiteiten zelf, terwijl KT, cardio en posing relatief veilige activiteiten zijn waarbij zelden doden vallen.