ik wou net zeggen hoor, want er sterven er toch genoeg weer elk jaar weer.
Bijna geen. Ik vraag me af waar jij dit haalt.
Ik heb dit zelfs eens nagevraagd bij de Amerikaanse overheid (van Groot-Brittannië zijn de statistieken bekend van de afgelopen jaren: 0 doden als gevolg van AAS gebruik).
Maar in Amerika wordt er geen data bijgehouden door overheidsinstanties, de reacties die ik kreeg kwamen allemaal neer op "we do not have any data of that". Wel een paar gevallen van dodelijk geweld als gevolg van mogelijke roid rage (al was er alleen correlatie).
Als er doden vallen is het meestal door een combinatie van een zwak hart oid. Die persoon had dan sowieso niet moeten gebruiken, dus ik vind niet eens dat je dan kan stellen dat AAS gevaarlijk zijn. Zwak hart wil sowieso zeggen geen topsport en geen AAS, klaar. Doe je het toch dan weet je wat je kan verwachten.
Andere uitzonderlijke dodelijke gevallen zoals een Andreas Münzer die 15 verschillende orals oid maanden aan een stuk als smarties eet, tja... Er zijn medicijnen zonder voorschrift waarbij je dat nog geen dag volhoudt. Dan zijn AAS dus nog vrij onschuldig in verhouding.
Het punt is, kuren is één van de minst dodelijke dingen die je kan doen. Verkeerde voeding is dodelijker, je in het verkeer begeven is dodelijker, met het vliegtuig reizen is dodelijker, gewoon rondlopen in je eigen huis is dodelijker, ik kan zo blijven doorgaan.
Als je niet als een idioot kuurt verhoogt AAS de kans op vroegtijdige dood gewoon niet, klaar.
Neemt niet weg dat het schadelijk is en je levenskwaliteit kan verminderen. Maar dodelijk? Nee. Dat speelt geen rol. Tenzij dus als je heel gekke dingen gaat doen of gaat kuren als je niet helemaal gezond bent. Maar dan wordt bijna alles wel dodelijk.