AndroidHealthClinic

Hoe schadelijk zijn AAS nu echt ?

Iedereen snapt dat het gebruiken van AAS zonder medicinale doeleinden hetzelfde is als een machine buiten zijn spec laten draaien. Dat gaat de levensduur uiteindelijk verminderen en er kan sneller iets kapotgaan. Sommigen vinden het waard om dat risico te lopen tbv een fysiek wat ze nastreven. Iedereen moet dat wat mij betreft zelf weten.

Wat ik wel frappant vind is dat, zoals nu bij Ed bijvoorbeeld, wordt geroepen dat hij al een aangeboren hartafwijking had. Als je dat weet, dan ga je toch niet zo gigantisch aan het kuren, terwijl je een vrouw en 2 kinderen hebt? Dit geldt niet alleen voor Ed, maar voor zoveel bodybuilders die zijn gestorven aan een hartinfarct of iets in die strekking. Het is niet de eerste keer dat dit soort grote gasten het loodje leggen. Dan kunnen we allemaal leuk roepen dat het 'toevallig' zoals altijd weer een aangeboren afwijking was, maar ik denk dat we stiekem wel beter weten dan dat.
Het is erg tragisch dat het is gebeurd, maar als je zo groot bent, dan gaat daar een bepaalde hoeveelheid AAS in, waarvan iedere simpele ziel weet dat het behoorlijk living on the edge is wanneer je al een fysieke afwijking hebt die er door AAS er niet bepaald minder op zal worden.

AAS is net zoals met elke andere drug of substantie. Overdaad schaadt. Iemand die eens om de zoveel jaar een keer een 8-10 weken test only kuurtje doet zal er weinig schade van ondervinden. De gebruikers die hun fysiek van 130kg 10% moeten blijven behouden en zelfs vergroten... dat is een hele andere orde.

Iedereen snapt dat het gebruiken van AAS zonder medicinale doeleinden hetzelfde is als een machine buiten zijn spec laten draaien. Dat gaat de levensduur uiteindelijk verminderen en er kan sneller iets kapotgaan. Sommigen vinden het waard om dat risico te lopen tbv een fysiek wat ze nastreven. Iedereen moet dat wat mij betreft zelf weten.

Wat ik wel frappant vind is dat, zoals nu bij Ed bijvoorbeeld, wordt geroepen dat hij al een aangeboren hartafwijking had. Als je dat weet, dan ga je toch niet zo gigantisch aan het kuren, terwijl je een vrouw en 2 kinderen hebt? Dit geldt niet alleen voor Ed, maar voor zoveel bodybuilders die zijn gestorven aan een hartinfarct of iets in die strekking. Het is niet de eerste keer dat dit soort grote gasten het loodje leggen. Dan kunnen we allemaal leuk roepen dat het 'toevallig' zoals altijd weer een aangeboren afwijking was, maar ik denk dat we stiekem wel beter weten dan dat.
Het is erg tragisch dat het is gebeurd, maar als je zo groot bent, dan gaat daar een bepaalde hoeveelheid AAS in, waarvan iedere simpele ziel weet dat het behoorlijk living on the edge is wanneer je al een fysieke afwijking hebt die er door AAS er niet bepaald minder op zal worden.

AAS is net zoals met elke andere drug of substantie. Overdaad schaadt. Iemand die eens om de zoveel jaar een keer een 8-10 weken test only kuurtje doet zal er weinig schade van ondervinden. De gebruikers die hun fysiek van 130kg 10% moeten blijven behouden en zelfs vergroten... dat is een hele andere orde.

ik wou net zeggen hoor, want er sterven er toch genoeg weer elk jaar weer.

Ga met een vraag als deze naar een professional voor je aan je kuur wilt beginnen.
Mensen op dit forum hebben totaal geen verstand hiervan en hun antwoorden zijn echt nergens op gebaseerd. Lach me echt dood om de meeste antwoorden hier.

Krijg het gevoel alsof ik in een kroeg sterke verhalen ben aan aan het horen.

Ga met een vraag als deze naar een professional voor je aan je kuur wilt beginnen.
Mensen op dit forum hebben totaal geen verstand hiervan en hun antwoorden zijn echt nergens op gebaseerd. Lach me echt dood om de meeste antwoorden hier.

yup

---------- Post toegevoegd 14 July 2013 om 22:00 ----------

op t-nation was er zelfs een lijst met bodybuilders waarop werd voorspeld dat deze hoogstwaarschijnlijk niet lang meer zouden leven, sommige zijn inmiddels alweer dood.

Want? Studie die dit bewijst?

Ik overclock mijn PC ook maar die werkt nog perfect

jij vind dat geposte bericht van benchmarc bullshit? Volgens mij gebruik je zelf ook en vind je het niet leuk dat er mensen de side effects van AAS opnoemen

Laatst bewerkt:
Want? Studie die dit bewijst?

Nee, gezond verstand. Er zijn geen goede studies over de effecten van langdurig AAS-gebruik. Maar het is tweaken aan een gezond lichaam waarvan de basisset in DNA is vastgelegd en de hormoonhuishouding prima functioneert. En tweaken gaat altijd ergens ten koste van. Hoeveel tol dat tweaken eist heeft te maken met de dosering en andere variabelen zoals bepaalde genetische aandoeningen.

Nee, gezond verstand. Er zijn geen goede studies over de effecten van langdurig AAS-gebruik. Maar het is tweaken aan een gezond lichaam waarvan de basisset in DNA is vastgelegd en de hormoonhuishouding prima functioneert. En tweaken gaat altijd ergens ten koste van. Hoeveel tol dat tweaken eist heeft te maken met de dosering en andere variabelen zoals bepaalde genetische aandoeningen.

100% mee eens.

+2

Gebruik je zelf wel AAS?

Dit geldt toch ook voor alcohol en drank wat je hierboven schrijft?

Dus we kunnen over een aantal jaren een explosie verwachten van sporters die dood zullen gaan door het gebruik van AAS.
Er zijn miljoenen wereldwijd die ooit wel eens gebruikt hebben of gebruiken...

Wat een bro science.
Zoals hierboven al gezegd mijn computer is ook getweaked, gaat hij daarom minder langer mee? Dat weten we niet, er zijn tenslotte geen studies naar gedaan.
Het enige schadelijke aan AAS wat bekend is is dat je je eigen hormoonhuishouding inderdaad plat legt, de rest is niet bekend.

ik wou net zeggen hoor, want er sterven er toch genoeg weer elk jaar weer.
Bijna geen. Ik vraag me af waar jij dit haalt.

Ik heb dit zelfs eens nagevraagd bij de Amerikaanse overheid (van Groot-Brittannië zijn de statistieken bekend van de afgelopen jaren: 0 doden als gevolg van AAS gebruik).

Maar in Amerika wordt er geen data bijgehouden door overheidsinstanties, de reacties die ik kreeg kwamen allemaal neer op "we do not have any data of that". Wel een paar gevallen van dodelijk geweld als gevolg van mogelijke roid rage (al was er alleen correlatie).

Als er doden vallen is het meestal door een combinatie van een zwak hart oid. Die persoon had dan sowieso niet moeten gebruiken, dus ik vind niet eens dat je dan kan stellen dat AAS gevaarlijk zijn. Zwak hart wil sowieso zeggen geen topsport en geen AAS, klaar. Doe je het toch dan weet je wat je kan verwachten.

Andere uitzonderlijke dodelijke gevallen zoals een Andreas Münzer die 15 verschillende orals oid maanden aan een stuk als smarties eet, tja... Er zijn medicijnen zonder voorschrift waarbij je dat nog geen dag volhoudt. Dan zijn AAS dus nog vrij onschuldig in verhouding.

Het punt is, kuren is één van de minst dodelijke dingen die je kan doen. Verkeerde voeding is dodelijker, je in het verkeer begeven is dodelijker, met het vliegtuig reizen is dodelijker, gewoon rondlopen in je eigen huis is dodelijker, ik kan zo blijven doorgaan.

Als je niet als een idioot kuurt verhoogt AAS de kans op vroegtijdige dood gewoon niet, klaar.

Neemt niet weg dat het schadelijk is en je levenskwaliteit kan verminderen. Maar dodelijk? Nee. Dat speelt geen rol. Tenzij dus als je heel gekke dingen gaat doen of gaat kuren als je niet helemaal gezond bent. Maar dan wordt bijna alles wel dodelijk.

oke prima ik vind dat hier nogal overdreven wordt gedaan

bb op wedstrijd niveau is slecht voor je gezondheid elke topsport

en cut middelen zijn veel zwaarder voor het hart bijv clen

mensen die kuurtjes doen met test tren deca of andere bijstofen 2x per jaar en laten we zeggen doen dit 5jaar lang want de meeste stoppen wel na een tijd of met kuren of met hard trainnen ik zie zelf weining mensen die 35+ nog kuren jong en gezond herstel je altijd beter

kijk bijv hier http://www.nationaalkompas.nl/gezon...ngen/wat-zijn-de-belangrijkste-doodsoorzaken/ iedreen gaat zowat dood aan hart of kanker en alcohol staat ook hoog

Terug
Naar boven