AndroidHealthClinic

Hoe snel kan ik dit vet wegwerken? [FOTO]

Bezoekers in dit topic

je moet ook echt gaan krachttrainen, dit helpt je bij het verbranden van je vet. Door +meer spiermassa en spierherstel verbrand je meer kcal .
ga 3 keer in de week krachttrainen, 3 keer in de week joggen.


Dinsdag , donderdag, zaterdag ga je 1 uur joggen voor je ontbijt.

Eet eiwitrijk en koolhydraat arm

bijv: magere kwark, kipfilet, magere melk, tonijn, pindas ( niet teveel)
Geen brood, geen rijst, geen pasta, geen aardappel.

Veel groenten, niet teveel fruit

---------- Toegevoegd om 20:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

Krachttraining , maandag woensdag en vrijdag

Maandag: Rug, biceps
Deadlift 4 sets van 10
bent over barbell rows 4 sets van 10
pulldown 4 sets van 10
dumbbell row 4 sets van 10

barbell curl 3 sets van 10
hammer curls 3 sets van 10


Woensdag : borst, schouders, triceps
Bench press 4 sets van 10
incline dumbbell press 4 sets van 10
cable flys 4 sets van 10

military press 3 sets van 10
side lateral raise 3 sets van 10
upright rows 3 sets van 10

skullcrushers 3 sets van 10
triceps pushdown 3 sets van 10

vrijdag : benen

squats; 4 sets van 10
leg press :4 sets van 10
leg curls: 4 sets van 10
Leg extension : 4 sets van 10
calve raises: 4 sets van 10

succes, maak er wat van


kan ik ook joggen en krachttraining allebei op 1 dag doen ipv van joggen apart en krachttraining apart?
 
Wat ik meestal doe:
KT dagen:15 min cardio opwarmen, KT, 30 min cardio.
Dagen dat ik geen KT doe, doe ik 45 min cardio.

Zorg dat je niet overbelast raakt. Voorbeeld, ik heb nu bv zaterdag 2x 45 min hardgelopen, en gister weer 40 min, daarom neem ik vandaag een rustdag. Morgen doe ik weer KT en cardio, en woensdag alleen cardio, dus donderdag pak ik weer KT erbij, en neem ik vrijdag weer een rustdag.
 
Laatst bewerkt:
ik heb medelijden met je, zelden slechtere genen gezien. Skinny-fat op zijn slechtste. Aan jou te bewijzen dat je de wilskracht hebt om er toch iets van te maken. Zie het als een uitdaging.

Ik ga niet liegen, je zit zelfs niet onder de 25%. Wat je sportschoolweegschaal ook zegt. Foto's zeggen genoeg. Er moet veel af, en je moet direct beginnen wil je er nog iets van maken.
Jammer dat de foto`s weg zijn:p
 
Ik ben hierop uit gekomen 1779.4 dit moet dan mijn BMR voorstellen en dan moet ik aan de hand hiervan een voedingsschema maken waarin ik per dag die 1779.4 binnenkrijg?

Hoi,

Ik heb dan wel geen foto's gezien, maar ik heb zo als ik kan lezen ongeveer een zelfde bouw, en ook last van die tietjes
raar genoeg kwam ook ik uit op 1779,4

Vandaag dat ik ma even mijn voedingsschemaaan je doorgeef:

Oude:
09:30 - sultana + fruitkick van liga
12:30 - volkoren stokbrood gezond of 2volkoren boterhammen pindakaas
tussen 14:30 - 16:30 verdeeld, LU time-out naturel en fruitkick of sultana
19:00 avond eten.

Nieuw:
08:15 - Brinta met melk
09:30 - volkoren boterham met pindakaas of jongeren kaas
12:30 - Kwark, soms soup (licht aan de kantine), Volkoren brood met kaas of pindakaas of stokbrood gezond met ei, sla, kaas en komkommer. zonder boter. alle broden zonder boter.
15:00 - Volkoren boterham met pindakaas of jongeren kaas.
19:00 - avond eten, echter probeer ik me ouders te pushen meer vis als vlees te nemen, of kip.

Daarnaast veel water drinken, Ik drink al jaren veel minder cola als dat ik als kind deed. Momenteel drink ik alleen nog een colaatje wanneer er een feestje is ofzo. Ik probeer het te vermijden, zoveel mogelijk water.

Mijn schema is nog niet perfect, ik moet namelijk veel meer eten, en misschien ook nog anders. maar iig is het een goede tussenstap Want van bijna niets naar in eens heel veel, dat gaat je maag ook niet trekken.
 
Dank jullie allemaal voor jullie tips!

@ nick

thanxs voor die schema weet jij nog wat jou vetpercentage is en heb jij fotos?
 
Dank jullie allemaal voor jullie tips!

@ nick

thanxs voor die schema weet jij nog wat jou vetpercentage is en heb jij fotos?

Hoi

Ik heb een weegschaal die kan je vocht en BF opmeten
volgens mij is dat BF je vetpersentage. (in boekje staat erbij wat goed en slecht is) ernaast heb ik een wii fit die dan weer je BMI berekend.

Met behulp van die bronnen (betrouwbaar ???)
vocht: +/-60%
BF: 16% soms 17%
BMI: 22,5%

Gezien mijn postuur, dun lijf, dunne botten, weinig spiermassa alleen dan die dikke buik en borsten kan ik niet echt geloven dat zulke machines het echt kunnen meten. Misschien moesten ze ook een apparaat verzinnen dat meet of je wel genoeg spiermassa hebt:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 22:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:30 ----------

Ik heb nog een vraagje voor de kenners,
Hierergens werd gepost dat het goed was om veel herhalingen te doen met wat minder zware gewichte voor type jongens (beginners) als wij.

Maar is het niet net zo dat als je dus zo trained, je lange spieren krijgt. wel sterker maar ze blijven lang en slank?
Ik dacht namelijk hogere gewichten en weinig herhaling maakt een spier groter waardoor die meer verbruikt. of klopt die logica niet?

sorry als ik het verkeerd begrepen of onthouden heb, maar wilde het gewoon even goed checken.
 
Als je doel is om grotere en sterkere spieren te krijgen train je meestal tussen de 6-15 herhalingen met een gewicht dat je maximaal kunt doen met die herhalingen. Wil je het uithoudingsvermogen van je spieren trainen dan doe je meer herhalingen met minder gewicht.
Het hangt af van je doelen hoe je exact moet trainen.
 
Hoi

Ik heb een weegschaal die kan je vocht en BF opmeten
volgens mij is dat BF je vetpersentage. (in boekje staat erbij wat goed en slecht is) ernaast heb ik een wii fit die dan weer je BMI berekend.

Met behulp van die bronnen (betrouwbaar ???)
vocht: +/-60%
BF: 16% soms 17%
BMI: 22,5%

Gezien mijn postuur, dun lijf, dunne botten, weinig spiermassa alleen dan die dikke buik en borsten kan ik niet echt geloven dat zulke machines het echt kunnen meten. Misschien moesten ze ook een apparaat verzinnen dat meet of je wel genoeg spiermassa hebt:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 22:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:30 ----------

Ik heb nog een vraagje voor de kenners,
Hierergens werd gepost dat het goed was om veel herhalingen te doen met wat minder zware gewichte voor type jongens (beginners) als wij.

Maar is het niet net zo dat als je dus zo trained, je lange spieren krijgt. wel sterker maar ze blijven lang en slank?
Ik dacht namelijk hogere gewichten en weinig herhaling maakt een spier groter waardoor die meer verbruikt. of klopt die logica niet?

sorry als ik het verkeerd begrepen of onthouden heb, maar wilde het gewoon even goed checken.


ik laat zo een foto zien dan moet je ff kijken of het er bij jou ong hetzelfde uitziet.

Als je doel is om grotere en sterkere spieren te krijgen train je meestal tussen de 6-15 herhalingen met een gewicht dat je maximaal kunt doen met die herhalingen. Wil je het uithoudingsvermogen van je spieren trainen dan doe je meer herhalingen met minder gewicht.
Het hangt af van je doelen hoe je exact moet trainen.

Wat is nou het beste om vet te verbranden op vet te verbranden op de eerste plaats?
 
Zwaar trainen + veel cardio.
Meer spiermassa is meer energie verbruiken.
 
Wat is nou het beste om vet te verbranden op vet te verbranden op de eerste plaats?


Zoals flyboy al poste;
Cardio + krachttraining

Begin je training met zware krachttraining, daarna 30-40 min cardio op een lagere intensiteit of 20 minuten HIT.
Met een goed voedingsschema erbij ga je vetten verliezen.

Ik denk dat het tijd wordt om eens te beginnen, dbb is interessant maar uiteindelijk verbrandt je vet met training.:p
 
Hoi.

Idd Maai, zoals je zegt, training moest maar eens serieus aangepakt worden.

sinds deze week ben ik mijn traning methode gaan omgooijen ik doe nu als volgt training.

maandag: KT
Dinsdag: Cardio > 60minuten baantjes trekken in zwembad
woensdag: rust
Donderdag KT+cardio
Vrijdag rust
Zaterdag: KT
Zondag: KT en cardio thuis, middles dumbles en crosstrainer onder het genot van een film.

Overigens train ik meestal meteen na het eten.
Ik ben namelijk pas vanaf 19:00 thuis, dan eten en rond 20:00 ben ik opweg na fitnesschool.
In het weekend natuurlijk niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik had je graag willen helpen, maar zonder foto kan ik je geen advies geven.
 
Dit is mijn trainingschema voor 3x kt per week

Buik: abdominal 3x sets van 12 herhalingen
rotory torso

Rug: lat pull down
seated row

Benen: seated leg press
seated leg curl

Borst: chest press
pec deck

Armen: bicep curl
triceps press
Kuiten: standing calf

schouders: shoulder press

allemaal met sets van 12 herhalingen dit is een schema van mijn sportschool is dit goed?
 
Dit is mijn trainingschema voor 3x kt per week

Buik: abdominal 3x sets van 12 herhalingen
rotory torso

Rug: lat pull down
seated row

Benen: seated leg press
seated leg curl

Borst: chest press
pec deck

Armen: bicep curl
triceps press
Kuiten: standing calf

schouders: shoulder press

allemaal met sets van 12 herhalingen dit is een schema van mijn sportschool is dit goed?

nee, hiermee ga je nergens graken

Krachttraining , maandag woensdag en vrijdag

Maandag: Rug, biceps
Deadlift 4 sets van 10
bent over barbell rows 4 sets van 10
pulldown 4 sets van 10
dumbbell row 4 sets van 10

barbell curl 3 sets van 10
hammer curls 3 sets van 10


Woensdag : borst, schouders, triceps
Bench press 4 sets van 10
incline dumbbell press 4 sets van 10
cable flys 4 sets van 10

military press 3 sets van 10
side lateral raise 3 sets van 10
upright rows 3 sets van 10

skullcrushers 3 sets van 10
triceps pushdown 3 sets van 10

vrijdag : benen

squats; 4 sets van 10
leg press :4 sets van 10
leg curls: 4 sets van 10
Leg extension : 4 sets van 10
calve raises: 4 sets van 10

succes, maak er wat van

zie deze post
 
nee, hiermee ga je nergens graken



zie deze post


Is dat met apparaten of met losse gewichten want ik ken al die namen niet voor die oefeningen?

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

en hoeveel kilo moet ik gebruiken als beginner 15 - 20?
 
dus ik kan het beste alleen met losse gewichten trainen en niet met die apparaten
 
dus ik kan het beste alleen met losse gewichten trainen en niet met die apparaten

Het is verstandig om als beginner zoiezo wel op apparaten te trainen. De meerwaarde van losse gewichten is volgens mij(!) niet veel als je geen ervaring hebt met KT in het algemeen.
Het is wel goed om alvast te beginnen met simpele oefeningen op losse gewichten maar leg je lat niet gelijk te hoog. Ik zie in dit topic al de meest ingewikkelde voedingschema`s en trainingschema`s neergezet worden maar het belangrijkste is dat je gewoon begint en waarmee je begint gewoon goed doet.
 
Het is verstandig om als beginner zoiezo wel op apparaten te trainen. De meerwaarde van losse gewichten is volgens mij(!) niet veel als je geen ervaring hebt met KT in het algemeen.
Het is wel goed om alvast te beginnen met simpele oefeningen op losse gewichten maar leg je lat niet gelijk te hoog. Ik zie in dit topic al de meest ingewikkelde voedingschema`s en trainingschema`s neergezet worden maar het belangrijkste is dat je gewoon begint en waarmee je begint gewoon goed doet.


Welke van de 2 trainingsschema's hierboven zou nu het beste voor mij zijn de 1 is met losse gewichten en de andere met apparaten.
 
Back
Naar boven