MuscleMeat

Hoeveel van de belgische boardmembers praat een goed woordje Frans?

Peiling Peiling Spreek je Frans?

• Ja, gebruik het elke dag wel

Stemmen: 15 18,1%
  • Ja, kan me redelijk verstaanbaar maken

Stemmen: 19 22,9%
  • Ja, maar alleen als het echt moet

Stemmen: 13 15,7%
  • Nee, kuttaal

Stemmen: 36 43,4%

• Totaal stemmers
    83

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Aangezien Frans de 2de taal in België is de simpele vraag: Spreek je een aardig woordje Frans of heb je net zoals elke Nederlander een bloedhekel aan dat vervelende en arrogante taaltje?

''net zoals elke Nederlander een bloedhekel aan dat vervelende en arrogante taaltje''

Ik steun deze uitspraak volledig.

Ik vind het een mooie taal qua klank en structuur, niet dat ik het goed spreek of schrijf.

Kun je me uitleggen hoe een taal arrogant kan zijn?

Ik spreek elke dag Frans met mn maten en ook vaak in de keuken .

Ja, maar alleen als het echt moet

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het een mooie taal qua klank en structuur, niet dat ik het goed spreek of schrijf.

Kun je me uitleggen hoe een taal arrogant kan zijn?

Fransen zijn chauvinistisch, arrogant en conservatief dus dan is dat taaltje het automatisch ook ;)

Alles moet maar in het Frans, geen vleugje Engels om de medemens te helpen, gewoon Frans blijven lullen ook al praat je in een andere taal tegen ze ( engels/duits ). Hatelijk!

ik vindt sommige, niet al te moeilijk verstaanbare, zinnetjes best chill maar tegelijkertijd haat haat haat en haat ik die taal enorm! Komt wrs omdat ik al mijn franse woordjes die ik blok de week nadien weer vergeten ben en dus hard zuig in frans.
Overigens was er eens een turk in het fitnesscenter waar ik train, hij was duidelijk bezig aan een kuurtje
en geloof het of niet maar ik bewonder die gast enorm en er kwam iemand trainen die alleen maar frans sprak en hij hielp die gast en sprak aardig een woordje frans mee en was supersociaal en vriendelijk :-o
respect voor hem!

Fransen spreken geen Engels. Dus dan ben je automatisch al retarded imo. Net als Spanjaarden en eigenlijk driekwart Europa. Ik verbaas me er al over dat mensen in mijn directe omgeving niet eens vloeiend Engels spreken.

Verder vind ik Frans overigens wel een leuk taaltje. Een stuk leuker dan Duits in ieder geval.

Fransen spreken geen Engels. Dus dan ben je automatisch al retarded imo.

Ik hoor toch vanuit verschillende hoeken dat dit wel degelijk aan het veranderen is in Frankrijk zelf. Jongeren hebben tegenwoordig allemaal Engels gehad op school en zouden al veel minder dat 'eigen taal eerst' gedoe in zich hebben als vorige generaties.

Ik hoor toch vanuit verschillende hoeken dat dit wel degelijk aan het veranderen is in Frankrijk zelf. Jongeren hebben tegenwoordig allemaal Engels gehad op school en zouden al veel minder dat 'eigen taal eerst' gedoe in zich hebben als vorige generaties.

Dan heb ik niks gezegd. Ik ben al tijden niet in Frankrijk geweest, dus dat zou best allemaal kunnen. Ik hoop het in ieder geval wel. Dan kan ik misschien weer eens naar Frankrijk.

Ik heb nooit goed Frans gekund, mede omdat het in mijn eerste 3 middelbaren verwaarloosd werd (elektro-mechanica), en toen ik in de handel kwam ik een enorme achterstand had. Eigenlijk vind ik Frans ook een k*ttaal, omdat ik het goor vind klinken. Duits vind ik persoonlijk een veel mooiere en hoogwaardiger taal, samen met het Nederlands en Engels.

ik zit wssl tussen 'ik kan me verstaanbaar maken ALS het moet' en 'k*ttaal'.
Nooit echt goed geweest (lees slecht, jaar moeten overdoen voor enkel die kankertaal) maar uiteindelijk als ik in wallonie frans moet praten, kan ik me verstaanbaar maken. Maar ik haat de taal ;)

Alles moet maar in het Frans, geen vleugje Engels om de medemens te helpen, gewoon Frans blijven lullen ook al praat je in een andere taal tegen ze ( engels/duits ). Hatelijk!

Waarom zou je duits praten tegen iemand die frans is?

Ik spreek frans elke dag wel.

ik vind het altijd supergrappig als een hollander frans probeert te spreken
meestal komen ze niet veel verder dan jus d'orange... :D

Frans is een enorm lelijke taal, erg jammer dat het zoveel gesproken word.

Ik heb een hekel aan vervelende en arrogante Vlamingen die geen Frans kunnen.

(idem wat Franstaligen betreft die geen Nederlands kunnen trouwens).

Terug
Naar boven