MuscleMeat

Hoeveel van de belgische boardmembers praat een goed woordje Frans?

Peiling Peiling Spreek je Frans?

• Ja, gebruik het elke dag wel

Stemmen: 15 18,1%
  • Ja, kan me redelijk verstaanbaar maken

Stemmen: 19 22,9%
  • Ja, maar alleen als het echt moet

Stemmen: 13 15,7%
  • Nee, kuttaal

Stemmen: 36 43,4%

• Totaal stemmers
    83
Wat een onzin hier dat Fransen geen Engels spreken. Ik doe heel veel zaken met Fransen en die spreken gewoon Engels hoor daarnaast kunnen ze in het zuiden vaak ook nog Spaans.

Wel is het zo dat als je zelf laat merken dat je een beetje Frans kan ze je sneller zullen helpen als dat je gelijk tegen ze in het Engels begint. Ik kan alleen basis Frans wil altijd nog een keer een cursus doen om het naar een hoger niveau te tillen.

Wat een onzin hier dat Fransen geen Engels spreken. Ik doe heel veel zaken met Fransen en die spreken gewoon Engels hoor daarnaast kunnen ze in het zuiden vaak ook nog Spaans.

Wel is het zo dat als je zelf laat merken dat je een beetje Frans kan ze je sneller zullen helpen als dat je gelijk tegen ze in het Engels begint. Ik kan alleen basis Frans wil altijd nog een keer een cursus doen om het naar een hoger niveau te tillen.

Ja maar dan heb je het over zakenlui, die moeten wel. Anders is dat echt slecht voor de zaak als je niet normaal met buitenlanders kan communiceren.

Ik spreek een aardig mondje Frans.

je suis une pomme de terre

Ik kan mij zeer zeker verstaanbaar maken ... maar vertik het eigenlijk tenzij ik op Waals
grondgebied ben :p

Dito aan Robke78, het stoort me als ik in Antwerpen bv frans hoor praten.

Nooit echt goed frans gekunt, de reden waarom ik tem mijn 26ste heb gestudeerd :(
Vind het een walgelijke taal net zoals dat Duits. In mijn laatste jaar hoger zelfs dom weg een jaar frans moeten volgen aangezien ik dat niet kon nemen als ik niet voor frans van het vorige jaar erdoor was. Dus een jaartje enkel frans. En dan was het mondeling ok, schriftelijk nog steeds gebuisd en niet foutloos kunnen schrijven. Nu een jaar na ik ben afgestudeerd, ken ik er niks meer van; Ik ben blij dat de franstalige telefoons bij mijn collega's toekomen...als ik er een krijg, ja euh, Bonjour.

Mja het engels kan ik wel, maar in het algemeen frans of engels (of nederlands :p). Ik kan gewoon niet zo vlot praten als de doorsnee mens.

Ik vind Frans de mooiste taal op aarde . Ze is wel vrij moeilijk en er zijn gigantisch veel uitzonderingen . MMaar het blijft de taal van de nuances en jaja de liefde :D
Al die Germaanse talen zijn gewoon lelijk vind ik . Die harde klanken en veel te veel medeklinkers , juk !

Ik vind Frans de mooiste taal op aarde . Ze is wel vrij moeilijk en er zijn gigantisch veel uitzonderingen . MMaar het blijft de taal van de nuances en jaja de liefde :D
Al die Germaanse talen zijn gewoon lelijk vind ik . Die harde klanken en veel te veel medeklinkers , juk !

+1 al denk ik dat Italiaans nog net iets verfijnder is. Frans kan nog snel boerse vormen aannemen (Brussels, Waals en lokale dialecten in Noord-Frankrijk)

ik werk in brussel zaventem. 50% van mijn clienteel is franstalig dus ik spreek het best vlotjes ondertussen :-)

Nope.

Heb het op de middelbareschool gehad maar kan er nu niets meer mee.

Aangezien Frans de 2de taal in België is de simpele vraag: Spreek je een aardig woordje Frans of heb je net zoals elke Nederlander een bloedhekel aan dat vervelende en arrogante taaltje?
...

De meeste Fransen/franstaligen zijn idd te dom of arrogant om Nederlands en Engels te leren, laat staan een andere taal. Maar wel verwachten dat iedereen hun taal spreekt (wat niet eens zo'n grote wereldtaal is, in verhouding met andere talen).

De meeste Fransen/franstaligen zijn idd te dom of arrogant om Nederlands en Engels te leren, laat staan een andere taal. Maar wel verwachten dat iedereen hun taal spreekt (wat niet eens zo'n grote wereldtaal is, in verhouding met andere talen).

Volgens wikipedia(:rolleyes:) zo een 367 miljoen mensen die Frans spreken waarvan alleen canada,belgie en frankrijk van echte belang zijn... Ook nemen ze het hele populatie van een land als franssprekende op wikipedia. Eigenlijk moet je dus bij Belgie en Canada etc de helft ervan nemen ofzo...
Waarschijnlijk spreken er meer mensen Arabisch dan Frans... Voor dat rot taal ben ik dan 3 keer bijna blijven zitten:mad:.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_where_French_is_an_official_language

Terug
Naar boven