XXL Nutrition

Hoeveel van de belgische boardmembers praat een goed woordje Frans?

Peiling Peiling Spreek je Frans?

• Ja, gebruik het elke dag wel

Stemmen: 15 18,1%
  • Ja, kan me redelijk verstaanbaar maken

Stemmen: 19 22,9%
  • Ja, maar alleen als het echt moet

Stemmen: 13 15,7%
  • Nee, kuttaal

Stemmen: 36 43,4%

• Totaal stemmers
    83
Mijn ex vriendin was half frans dus ik kan het aardig goed verstaan nu (voertaal bij hun thuis was frans). Ik kan me wel een beetje verstaanbaar maken, maar niet echt een gesprek voeren.

Je parle un petit peu Francais, mais mon Francais n'est pas bien.

Fransen zijn chauvinistisch, arrogant en conservatief dus dan is dat taaltje het automatisch ook ;)

Fransen spreken geen Engels. Dus dan ben je automatisch al retarded imo. Net als Spanjaarden en eigenlijk driekwart Europa. Ik verbaas me er al over dat mensen in mijn directe omgeving niet eens vloeiend Engels spreken.

Verder vind ik Frans overigens wel een leuk taaltje. Een stuk leuker dan Duits in ieder geval.

...

De meeste Fransen/franstaligen zijn idd te dom of arrogant om Nederlands en Engels te leren, laat staan een andere taal. Maar wel verwachten dat iedereen hun taal spreekt (wat niet eens zo'n grote wereldtaal is, in verhouding met andere talen).

Vond dit wel toepasselijk:
http://www.youtube.com/watch?v=pfUmW_Mf5qc

On topic: Ik spreek het bijna elke dag, dus ik kan mij wel goed verstaanbaar maken.

ben het eens met de meerderheid, k*ttaal.

ik kan geen woord frans, maar als het moet kan ik alles :)

Ik begrijp het wel een beetje maar spreken is een andere zaak.

Ik kan enkel het lagere school Frans, dit is dan ook nog eens met lang haar op...
Boeit me niet dat Frans...

Ik heb een hekel aan vervelende en arrogante Vlamingen die geen Frans kunnen.

(idem wat Franstaligen betreft die geen Nederlands kunnen trouwens).

O ja, want wij moeten op ons taalgebied echt een andere taal gaan spreken ??? :o

Vlamingen leren het en doen meestal nog hun best, maar ik geef ze zeker gelijk om nederlands te blijven spreken als een k*twaal in vlaanderen zit...

Verder kunnen Nederlanders echt niet vaak Frans spreken, zelfs als je ze "ca va" vraagt snappen ze het vaak niet..

Niet zo goed als mijn Nederlands maar zal toch niet veel schelen...

...

De meeste Fransen/franstaligen zijn idd te dom of arrogant om Nederlands en Engels te leren, laat staan een andere taal. Maar wel verwachten dat iedereen hun taal spreekt (wat niet eens zo'n grote wereldtaal is, in verhouding met andere talen).

hoe kan iemand tot zo een conclusies komen toch...

niet 100%, maar ga eens naar de ardennen.. ;)

Zo ver door naar het Zuiden moet je niet eens gaan. Nog maar net achter Tongeren bv verstaan ze
zogezegd al geen Nederlands meer. En dan zit je geeneens over de "taalgrens"

tav alle Nederlanders die meelezen: kun je je voorstellen dat je naar Friesland bv gaat en je je niet
verstaanbaar kan maken in het Nederlands? Dat bevat je toch niet meer.

Walen zijn te dom/koppig op Nederlands of Engels ofzo te leren, laat staan het te gebruiken idd.
Maar in Frankrijk is er nog iets anders wat me frustreert.
Net het omgekeerde, namelijk: waar je ook komt, hoe goed je ook Frans spreekt, die ****ers beginnen altijd in gebroken Duits tegen je te spreken :D

Nee.

Ik was afgelopen weekend nog in Luik. Ik kan me vrij duidelijk maken in het Frans, de meeste mensen die ik er ontmoet heb excuseerden zich omdat ze niet in het Nederlands een gesprek konden voeren. De fout ligt gewoon bij de waalse en (federale?) overheid. Nederlands moet gewoon een verplicht vak worden, al vanaf het basisonderwijs.

ik vind frans de mooiste taal op aarde . Ze is wel vrij moeilijk en er zijn gigantisch veel uitzonderingen . Mmaar het blijft de taal van de nuances en jaja de liefde :d
al die germaanse talen zijn gewoon lelijk vind ik . Die harde klanken en veel te veel medeklinkers , juk !

+2

Terug
Naar boven