XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Hmm in Mijn gym lopen nog best wat vrouwen rond maar wel veel die groepslessen of alleen cardio doen. Wordt wel langzaam door Instagram minder taboe:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.922
Hmm in Mijn gym lopen nog best wat vrouwen rond maar wel veel die groepslessen of alleen cardio doen. Wordt wel langzaam door Instagram minder taboe:D

Ja dan heb je dat inderdaad...
Maarja als ze de sportschool inkomen gaan ze ook sneller over op krachttraining dan wanneer ze nog nooit daar zijn geweest.

Vrouwen moeten echt van het idee af dat je mannelijk wordt, dat sportscholen alleen voor mannen is, dat je alleen met cardio afvalt, etc.
Moest bij oude werkgever vooral geen free weights voorschrijven maar wel duizend verschillende apparaten plus een berg cardio voor vrouwen en ouderen. Hield ik me niet echt aan :o

Moest bij oude werkgever vooral geen free weights voorschrijven maar wel duizend verschillende apparaten plus een berg cardio voor vrouwen en ouderen. Hield ik me niet echt aan :o
Opzich wel logisch aangezien vrije gewichten een bepaalde controle en techniek vereisen, waar je met machines gewoon alles veilig kan doen. Veel van de mensen die komen doen toch maar wat en luisteren totaal niet, wat met machines minder erg is dan met vrije gewichten.

Opzich wel logisch aangezien vrije gewichten een bepaalde controle en techniek vereisen, waar je met machines gewoon alles veilig kan doen. Veel van de mensen die komen doen toch maar wat en luisteren totaal niet, wat met machines minder erg is dan met vrije gewichten.
En mensen die wel resultaat willen boeken? Die hebben dan maar dikke pech.
Beter iedereen op een goeie manier laten trainen. En degene die niet mee willen kruipen vanzelf wel op die machines en doen wat ze zelf denken dat goed is.

Volgens mij gaat het er vooral om dat gym eigenaren willen dat hun voor veel geld aangeschafte machinepark gewoon gebruikt wordt. Vaste bewegingsbanen zijn ook alleen maar veilig als de machines op de juiste manier worden afgesteld op de lichaamsverhoudingen en kunnen net zo snel blessures opleveren als losse gewichten. Gelukkig zie je langzamerhand wel steeds meer gyms met een park aan squatracks, barbells en olyplates.

Volgens mij gaat het er vooral om dat gym eigenaren willen dat hun voor veel geld aangeschafte machinepark gewoon gebruikt wordt. Vaste bewegingsbanen zijn ook alleen maar veilig als de machines op de juiste manier worden afgesteld op de lichaamsverhoudingen en kunnen net zo snel blessures opleveren als losse gewichten. Gelukkig zie je langzamerhand wel steeds meer gyms met een park aan squatracks, barbells en olyplates.
Ja, dat klopt. Maar ook weer niet helemaal.
Er zijn veel gyms die met opzet trainingsprogramma's voorschrijven die maar voor een beperkte tijd werken. (zoals elk vast schema) Uiteraard werk eender wel schema voor een absolute novice. Hoe slecht ook, die maken altijd gains.
Voordeel is dat een groot percentage het opgeeft na een maand of 3 a 4 omdat dan de absolute novice gains stilvallen. Uiteraard hebben ze veel van die klanten een jaar abonnement aangesmeerd. Resultaat: Je kan veel meer abonnementen afsluiten dan dat je gym aan klanten aankan.
Veel gym-eigenaars weten niet eens dat ze dit doen. Het is een systeem dat zo ingeburgerd is dat die denken dat die schema's wel degelijk deugdelijk zijn. (want iedereen schrijft die voor) En die machienes worden aangekocht ... omdat een gym die machines moet hebben. Iedere gym heeft die ...
Veel gym-eigenaars hebben een gym om geld aan te verdienen. Niet omdat ze geïnteresseerd zijn in training.
Het type gym van iemand die geïnteresseerd is in training ziet er vaak helemaal anders uit dan de typische commerciële zaak. (vaak minder bling, meer barbells, meer racks en schijven)
Jammer genoeg hebben die het financieel veel moeilijker.
Ook de klanten weten nog niet dat een goeie gym vooral zo uitziet zoals zij het niet voor ogen hebben.

Veel gym-eigenaars weten niet eens dat ze dit doen.
Jij bent wel erg goed van vertrouwen! :D De meeste sportscholen weten precies hoeveel procent van de klanten die op basis van tijdelijk ingegeven goede voornemens een abonnement afsluiten er vervolgens na een paar keer voorgoed mee kappen. En dat heeft maar weinig met de vaak bar slechte schema's van de PT's te maken, maar alles met het gebrek aan motivatie en discipline bij het gros van de mensen. Het is gewoon een verdienmodel.

Laatst bewerkt:
mensen op machines zetten is ook veel makkelijker en kost minder tijd dan een goede squat of deadlift aanleren. geen omkijken meer aan en op naar het volgende slachtoffer.

Ga ik toch zien bij nk junioren :o

oh nice, dan zie ik jou ook eindelijk eens.

mensen op machines zetten is ook veel makkelijker en kost minder tijd dan een goede squat of deadlift aanleren. geen omkijken meer aan en op naar het volgende slachtoffer.

dit inderdaad, zeker bij budget ketens is dat de enige optie. daar sporten zoveel mensen per werknemer dat er geen tijd is om uit te leggen.

heb wel eens gezien dat een nieuwe werknemer even een rondje kreeg met instructies van de apparaten en het daarna meteen aan klanten kon gaan uitleggen. beetje jammer, ga je na een sportschool en verwacht je geholpen te worden door iemand die er verstand van heeft en word je geholpen door een CIOS broekje van 18 die net een uurtje in een gym is.

Jij bent wel erg goed van vertrouwen!
Ik weet heel zeker dat er zo gyms zijn. Meer dan je zou verwachten.

Het systeem houdt zichzelf ook in stand. Zeker in een land zoals B waar mensen enkel aan duur-sporten denken als ze het woord "sport" horen. "kracht" zijn setjes van 25 ipv sessies van 3 uur.
Dat soort klanten verwachten een gym vol machines, of ze komen niet. Dus als je er je brood mee wil verdienen steek je je gym vol machines.

• #2.934
Ga ik toch zien bij nk junioren :o

Dan heb ik een singlet aan dst laat m'n sterke punten beter uitkomen, dus maakt dan niet uit :grinny:

Bleek wel toen ik nog bij de basic fit trainde. De pt'ers zaten meestal de zaal in te turen en/of papiertjes door te bladeren terwijl hun klant een beetje aan een apparaat liep te trekken. Pt'er noemde dan de setjes, reps op en dat was het zo'n beetje.

En ben triggered omdat iemand m'n squatbar leeg had getrokken terwijl ik even naar de wc was. Belt lag er pal voor :fire:

En mensen die wel resultaat willen boeken? Die hebben dan maar dikke pech.
Beter iedereen op een goeie manier laten trainen. En degene die niet mee willen kruipen vanzelf wel op die machines en doen wat ze zelf denken dat goed is.
Je gaat er vanuit dat iedereen dezelfde doelen en motivatie hebben als jij. Ik kan je uit ervaring (ben zelf trainer geweest) vertellen dat de meeste mensen niet de moeite nemen en je tips toch snel vergeten. Ze doen toch liever waar ze zelf zin in hebben.
Is ook makkelijker mensen een machine uit te leggen dan hoe je moet deadliften. En als ik soms die 'tips' op dit forum al lees dan weten maar weinig mensen waar ze echt over praten. Merk dat in mijn gym ook, teveel mensen die denken iets te weten, maar dan de meest waardeloze tips geven. Dan ben ik blij dat ze op machines zitten waar de kans op blessures door debiel gedrag kleiner is. Machines zijn ook gewoon beter geschikt voor de gemiddelde killerbody sportganger.

• #2.938
26/4/2018 - week 6, dag 3 (prep cycle II)
Squat
1x5 60 kg
1x4 72.5 kg
1x3 85 kg
1x2 95 kg
1x2 95 kg
1x2 95 kg
1x2 95 kg
Gewichten voelde zwaar aan, al vanaf het opwarmen. Rechter glute begon na sommige sets daarbij te borrelen/twitchen wat erg irritant was.

BP paused
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 50 kg
1x3 52.5 kg
1x3 52.5 kg
1x3 52.5 kg
1x3 52.5 kg
1x3 52.5 kg
Leg drive en voetpositie gaan oefenen omdat kont licht van bankje kwam bij de meet. Beetje lezen op internet erover. Voeten minder ver naar achter en meer opzij en meer naar achteren proberen te duwen ipv omhoog geprobeerd.
Volgende keer op comp bench bij USC even goed oefenen.

Squat
1x5 60 kg
1x4 72.5 kg (ipv 1x5 foutje)
1x5 85 kg
1x5 85 kg
1x5 85 kg
1x5 85 kg

Cable fly
1x8 7.9 kg (VPR)
4x8 7.9 kg

Side plank
3x15 sec per kant

Ab rollouts (thuis)
4x8 bw
Laatste set ging veel makkelijker dan de rest.

Trainingstijd: 100 min

Laatst bewerkt:
Je gaat er vanuit dat iedereen dezelfde doelen en motivatie hebben als jij. Ik kan je uit ervaring (ben zelf trainer geweest) vertellen dat de meeste mensen niet de moeite nemen en je tips toch snel vergeten. Ze doen toch liever waar ze zelf zin in hebben.
Neen, daar ga ik niet van uit.
Maar bepaalde zaken werken nu eenmaal. Of je doel BB, PL, gewoon esthetiek (vermageren), functionele kracht, ...
En die dingen werken nu eenmaal beter in een "goed" uitgeruste gym met een staff die weet hoe "training" werkt.
Dat niet iedereen de motivatie heeft is geen reden om ze niet de meest geschikte schema's te geven voor de doelen die ze pretenderen te hebben. Je kan mensen ook motiveren door ze dingen te laten doen die echt werken en ze de resultaten te laten boeken die ze zelf niet voor mogelijk gehouden hebben.
En als ze echt geen moeite doen ligt het aan hen en niet aan de PT. Die heeft dan tenminste geprobeerd.

Terug
Naar boven