Fitness Seller

Hulp nodig - Conflict geluidsoverlast bovenburen

Bezoekers in dit topic

Triceps_XL

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik vraag me alleen nog wel af of je ook op een gelijksoortige manier had gereageerd als het niet om een Irakees, maar bijvoorbeeld om een Nederlands gereformeerd gezin was gegaan waartegen apfelstrudel ”te keer” was gegaan.
 
maar wel de goede kansen moet bieden

hier gaat het fout ,

je moet zelf de kansen creëren en daarna met beide handen aanpakken ,waarom lukt het ieder ander volk wel om zich geruisloos aan te passen en te ontwikkelen?

overigens is slechts een marginaal gedeelte daadwerkelijk slachtoffer van een oorlog ,het overgrote deel zijn gewoon migranten op zoek naar een beter leven ,

het is niet voor niets dat de Arabische wereld mijlenver achterloopt op de Westerse wereld op alle gebieden
 
Triceps_XL

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik vraag me alleen nog wel af of je ook op een gelijksoortige manier had gereageerd als het niet om een Irakees, maar bijvoorbeeld om een Nederlands gereformeerd gezin was gegaan waartegen apfelstrudel ”te keer” was gegaan.

Allicht niet, ze trekken zo graag die 'racisme-kaart'. Vinden ze geil.
 
ojee,we hebben weer lange tenen figuren in onze gelederen

Dit in plaats van normaal de discussie aangaan:headbang:

Ano_54321 Inb4 Galen Steks

Even met alle respect (en ik vind niet dat ik mijzelf weer moet toelichten hoe ik er in sta) maar hoe gelijk jullie ook kunnen hebben op bepaalde dingen die jullie noemen, waarom verdedigen jullie TS en praten er omheen dat hij inderdaad rare ongenuanceerde uitspraken doet. Waarom wordt dit ondergedaan als "te keer gaan" met nadruk op de aanhalingstekens (sarcastisch) of wordt genoemd dat te snel de racisme kaart wordt getrokken? Inderdaad worden dingen snel racisme genoemd als dat onterecht is maar jullie hebben toch ook wel door dat deze uitspraken nergens op slaan? Waarom zijn jullie hier blind voor?

In plaats daarvan gaan jullie het discussie punt verschuiven en naar mijn idee raar op de man spelen.

Volledig onnodige schofferende betichting en bejegening.

Typisch gevalletje van de pot verwijt de ketel ?

Ja ook Triceps XXL plaats hier in hokjes en ja dat is misschien hypocriet maar het is toch niks in vergelijking met TS, wat is dit voor flauw gedrag en de discussie omdraaien

Zou je wat van zijn racistische uitspraken kunnen uitlichten?

Galen ook jij hier, ik heb echt ontzettend veel respect voor de kennis die je deelt op het forum en vat het ook niet persoonlijk op. Inderdaad is dit misschien niet racisme volgens de zin van het woord en heeft Triceps XXL ongelijk maar waarom verplaats je de discussie naar dat feit, misschien is het geen racisme maar ook jij moet toch vinden dat dit soort uitspraken nergens op slaan.

Geloof me echt, ik ben het eens met dat deze situatie niet kan en dat de buurman zich moet schamen. Ik hoop ook echt dat er iets veranderd. Ik denk ook echt dat jullie prima kerels zijn en dit doet daar niks van over (Ano_54321 je loopt al lang rond op dit forum en geeft goede adviezen). Maar dat jullie hier niet TS zijn uitspraken veroordelen vind ik raar
 
waarom verdedigen jullie TS en praten er omheen dat hij inderdaad rare ongenuanceerde uitspraken doet.
Wil je anders de uitspraken waar jij moeite mee hebt eens exact quoten? Als je het bij jezelf houdt kan je dan schrijven waarom jij vindt wat je vindt. Probeer uit te kijken om volzinnen met waardeoordelen te schrijven, dat komt het debat meestal niet ten goede. Laat ik het ook eens omdraaien, waarom lijkt het jou nodig dat anderen het op dat punt eens zijn met jou waardoor deze anderen TS aanspreken op zijn uitlating(en). Dat doet denken aan de gedachtenpolitie?
maar jullie hebben toch ook wel door dat deze uitspraken nergens op slaan? Waarom zijn jullie hier blind voor?
Nu stel je dat anderen het wederom wel eens met je zullen zijn maar het bewust niet willen benoemen, ter verdediging van TS en blind zijn? Pittige aannames.
Maar dat jullie hier niet TS zijn uitspraken veroordelen vind ik raar
Dat mag.
 
Laatst bewerkt:
Dit in plaats van normaal de discussie aangaan:headbang:

Ano_54321 Inb4 Galen Steks

Even met alle respect (en ik vind niet dat ik mijzelf weer moet toelichten hoe ik er in sta) maar hoe gelijk jullie ook kunnen hebben op bepaalde dingen die jullie noemen, waarom verdedigen jullie TS en praten er omheen dat hij inderdaad rare ongenuanceerde uitspraken doet. Waarom wordt dit ondergedaan als "te keer gaan" met nadruk op de aanhalingstekens (sarcastisch) of wordt genoemd dat te snel de racisme kaart wordt getrokken? Inderdaad worden dingen snel racisme genoemd als dat onterecht is maar jullie hebben toch ook wel door dat deze uitspraken nergens op slaan? Waarom zijn jullie hier blind voor?

In plaats daarvan gaan jullie het discussie punt verschuiven en naar mijn idee raar op de man spelen.



Ja ook Triceps XXL plaats hier in hokjes en ja dat is misschien hypocriet maar het is toch niks in vergelijking met TS, wat is dit voor flauw gedrag en de discussie omdraaien



Galen ook jij hier, ik heb echt ontzettend veel respect voor de kennis die je deelt op het forum en vat het ook niet persoonlijk op. Inderdaad is dit misschien niet racisme volgens de zin van het woord en heeft Triceps XXL ongelijk maar waarom verplaats je de discussie naar dat feit, misschien is het geen racisme maar ook jij moet toch vinden dat dit soort uitspraken nergens op slaan.

Geloof me echt, ik ben het eens met dat deze situatie niet kan en dat de buurman zich moet schamen. Ik hoop ook echt dat er iets veranderd. Ik denk ook echt dat jullie prima kerels zijn en dit doet daar niks van over (Ano_54321 je loopt al lang rond op dit forum en geeft goede adviezen). Maar dat jullie hier niet TS zijn uitspraken veroordelen vind ik raar

Ik kan er zeker inkomen dat TS gefrustreerd is door het gedrag van zijn buurman en die ontgoocheling zal versterkt worden door het feit dat hij bij verschillende instanties bot vangt waardoor hij dan sterk uit de hoek komt.

Verder is racisme nooit goed te praten, net zoals het niet goed te praten valt wanneer iemand racisme als excuus gebruikt.
 
waarom verdedigen jullie TS en praten er omheen dat hij inderdaad rare ongenuanceerde uitspraken doet.
Ik verdedig TS volgens mij nergens.

Inderdaad worden dingen snel racisme genoemd als dat onterecht is maar jullie hebben toch ook wel door dat deze uitspraken nergens op slaan? Waarom zijn jullie hier blind voor?
Ik kan niet spreken voor de andere 3, maar ik ben daar in elk geval niet blind voor.

In plaats daarvan gaan jullie het discussie punt verschuiven en naar mijn idee raar op de man spelen.
Vind je niet dat degene die racisme riep de discussie verschoof..?

@Galen ook jij hier, ik heb echt ontzettend veel respect voor de kennis die je deelt op het forum en vat het ook niet persoonlijk op. Inderdaad is dit misschien niet racisme volgens de zin van het woord en heeft Triceps XXL ongelijk maar waarom verplaats je de discussie naar dat feit, misschien is het geen racisme maar ook jij moet toch vinden dat dit soort uitspraken nergens op slaan.
Ik vind inderdaad iets bestempelen als racisme, wanneer dit het niet is, nergens op slaan.

Om in te gaan op de post van TS, wat ik voorheen niet heb gedaan:
Beste DBB'ers,

ik zit met een probleem.

Ik ben namelijk helemaal klaar met mijn bovenburen. Sinds maart woon ik in deze woning (flat, sociale huur, 4 kamers 70m2) en sinds dag 1 dat ik hier woon was het al raak. Er woont een Irakees vluchtelingen gezin boven ons dus dan kan je het al raden.
Hij geeft aan helemaal klaar te zijn met zijn bovenburen en benadrukt hierbij dat het een Irakees vluchtelingengezin is. Hij laat ons raden naar wat hij hiermee bedoelt, kennelijk is de migratieachtergrond van belang voor de overlast. Op dit punt is mij niet duidelijk waarom, en zou ik dit graag toegelicht zien.

1 man, 2 vrouwen en 3 of 4 kinderen. De jongste (iets meer dan een jaar oud) schreeuwt te hele dag door. Krijsen, schreeuwen, minuten lang "mama" roepen zonder dat iemand ingrijpt. Het begint vaak al voor 06:00 fucking 's ochtends tot 01:00 's nachts. De kids (oudste is rond de 6) gaan elke nacht pas rond 01:00 naar bed. Tot die tijd is het de hele ganse dag schreeuwen, stampen, slaan tegen de radiator, slaan met deuren, slaan tegen de muur. Ik ben al 's nachts al meerdere keren wakker geschrokken door geschreeuw en smijtende deuren.. Terwijl ik vroeg op moet.

Dit probleem is niet incidenteel, het probleem is systematisch elke dag en nacht.
Hij geeft hier een beschrijving van de gebeurtenissen, wat hier van waar is kan ik niet beoordelen.

Politie zo vaak gebeld dat die niet eens meer willen komen. Kinderbescherming gebeld en doen niets. Ze durven hun vingers er niet aan te branden want "zo gaat dat nou eenmaal in de cultuur van die mensen". Eigen Haard doet niets. Bemiddeling met Beter Buren (maatschappelijke organisatie dus dan weet je het al) werkt niet. Ik krijg zelfs van deze 3 instanties te horen dat het nou eenmaal hun cultuur is en dat wij ons maar aan moeten passen. Misselijkmakend is het. Die parasieten boven mij betalen niet eens huur. Ze krijgen alles van de staat. Hun hele fucking woning is zelfs gemeubileerd van belasting geld.
Hij geeft aan wat hij zelf al heeft ondernomen en wat de reactie hierop is geweest. Wat hier van waar is, kan ik niet beoordelen. Hij sluit af door zijn bovenburen parasieten te noemen, mogelijk omdat zij géén huur hoeven te betalen en kennelijk hun meubilair ook hebben gekregen van de staat. Een parasiet in de biologie is een levensvorm dat zichzelf in stand weet te houden ten koste van een andere levensvorm. Je zou hier qua beeldspraak een analogie kunnen trekken met mensen die van de staat dingen krijgen, zonder daar iets terug voor hoeven te doen. Immers teren zij op die wijze op de verdiensten van anderen. Ik wil hierbij benadrukken dat ik wederom niet kan beoordelen of het waar is wat TS zegt.

Alle telefonische gesprekken met deze instanties heb ik trouwens opgenomen en dat blijf ik ook doen. Dat ze zeggen dat het een cultuur verschil is en dat wij ons aan moeten passen heb ik dus ook opgenomen. Daarnaast houden we nu 2 maanden een logboek bij waarin we alle overlast (het soort, de duur, hoe erg, etc) en gesprekken bijhouden. Tevens ben ik meerdere keren bij de bovenburen langs geweest om te vragen of het zachter kan. Deze confrontaties heb ik gefilmd. De man, een dikke Irakees van ergens in de 40, wil totaal niet meewerken. Ik krijg steeds te horen "ish jouw probleem". Daarnaast is ie nogal agressief. Iets wat juridisch gezien mogelijk in mijn voordeel kan werken als hij mij ooit zou aanvallen. Vooral als het op beeld staat. Ik denk alleen niet dat ie ooit zo dom is aangezien ik een heel stuk groter dan hem ben.
TS beschrijft hier een aantal dingen. Beweringen die hierbij worden gedaan is dat de man dik is, en ergens in de 40. Of het waar is kan ik niet beoordelen, maar de vermelding dat hij dik is lijkt me nergens voor nodig. Het noemen van de nationaliteit van de man lijkt me ook niet direct relevant, maar is vrij gangbaar bij beschrijvingen van een persoon (idem voor de leeftijd). Voor de rest kan ik niet oordelen of de man inderdaad ergens in de 40 is, überhaupt een man is, of inderdaad de Iraakse nationaliteit bezit.

Om het nog hinderlijker te maken is deze islamitische parasitaire levensvorm die boven mij woont sinds een week geëvolueerd, waardoor ze nu ook begrijpen hoe een geluidsinstallatie werkt. Hierdoor hoor ik nu ook dagelijks islamitisch kattengejank uit hun speakers komen. Voor wie zich afvraag hoe dat klinkt, het is van die muziek die je ook bij al die IS video's hoort.[/
TS benoemt nu ook dat de bovenbuur islamitisch is. De relevantie hierbij lijkt te zijn dat TS probeert te schetsen wat voor geluidsoverlast hij ervaart. Geen Frans Bauer of de UEFA champions league, maar mogelijk islamitische muziek (anasheed?). Nu ik dit lees vermoed ik dat er een kleine kans aanwezig is dat dit de reden is waarom TS de nationaliteit benoemde van het gezin in relatie tot de overlast. In Irak hangt bijna iedereen het islamitische geloof aan. Maar het had ook zonder nationaliteit benoemen gekund, door het impliciet te zeggen dat het hierom ging.

We hebben de verhuurder gedwongen een geluidsmeting te doen (moet volgens de wet) maar die staat pas ingepland in maart. Eerder kan niet vanwege de wachtlijst. Dat is dus 12 maanden na de eerste melding van de systematische overlast...

Boven hun woont helaas een oude dove man. Die heeft nooit overlast aangezien ie sowieso al amper iets hoort. De buren naast hem ben ik nog niet langs geweest.

Is er iemand met een oplossing? Is er iemand die een vergelijkbare situatie heeft gehad? Ik ga binnenkort naar Juridisch loket om te kijken wat mijn rechten zijn en welke juridische stappen ik kan ondernemen aangezien ons woongenot zwaar aangetast wordt. Desnoods neem ik zelf een advocaat in arm. Wij gaan sowieso niet verhuizen.
TS benoemt dat boven ook een oude dove man woont, die het kennelijk toch amper hoort. Of dat echt zo is, kan ik niet beoordelen. TS vervolgt met de vraag of iemand een oplossing weet, wat zijn vervolgstappen zullen zijn, en benadrukt dat verhuizen niet tot de opties behoort.

Ps. Ik snap dat mensen zullen zeggen dat ik hem gewoon een keer flink aan moet pakken. Maar ik weet dat in dit land van D66 rechters en moslim knuffelaars dit alleen averechts zal werken voor mij. Aangezien dit binnenkort vast wel een keer uit de hand gaat lopen met zijn agressieve gedrag, lijkt het mij dan ook niet verstandig om mij hier op wat voor manier dan ook over uit te laten.

Alle hulp is welkom. Mijn dank zal groot zijn.
TS heeft het hier over D66-rechters. Dit heeft ongetwijfeld te maken met de politieke standpunten omtrent migratie en sociale opvang van D66 en het hoge aandeel D66-stemmende rechters. Het is een redelijk gangbare term op internet en ligt in lijn met de context van de klacht.
Prestige.Item.1.2347423.jpg?q=0.jpg

Met moslimknuffelaars vermoed ik dat TS bedoelt dat zij (D66-rechters) moslims positief discrimineren bij hun uitspraken. Of dit zo is, weet ik niet. Daar zou ik wel onderbouwing van willen zien.

Tot slot: denigrerende opmerkingen over een gezin dat je woonsituatie - als ik het zo lees - behoorlijk tot een hel maakt, is niet strafbaar. Laster daarentegen, zoals bijv. beweren dat iemand racistische uitspraken doet terwijl dat niet het geval is, wél.
 
Laatst bewerkt:
Hij vraagt hulp in een kutsituatie die afbreuk doet aan zijn kwaliteit van leven en hoe hij zich daarin uit mag hij lekker helemaal zelf weten.

Ik vind het raar om daar dan je deug plasje over te willen doen. Er hoeft ook niks onderbouwt te worden aan denigrerende meningen over een bevolkingsgroep en bijbehorende slachtofferinstanties. Niet alles is een discussie en niet overal is politieke controle bij nodig. Maak daar anders een eigen topic voor aan? Of in de tig topics die er eigenlijk al over gaan in de politieke sectie? :o

Wil vooral dat we het kunnen hebben over die geluidsoverlast situatie(s) en hoe dat conflict voor hem vordert.
 
Dit in plaats van normaal de discussie aangaan:headbang:


:roflol: wie zegt dat je altijd moet discussiëren , dat doe je maar lekker op je schooltje of met je vrienden of als je die niet hebt met je moeder,

topic gaat over geluidsoverlast en hoppa een klaaglim en een SJW bitch komen weer het topic vervuilen met gejank over

over vermeend denigrerend en discriminerend gedrag,please get a life



en ja ,iedereen die profiteert van de samenleving door een uitkering en andere

toeslagen te ontvangen zonder een tegenprestatie te leveren in de vorm van arbeid is een

parasiet ,mooier kun je het helaas niet omschrijven
 
Laatst bewerkt:
Als het zo erg is zullen anderen er toch ook wel last van hebben? Gezamenlijk klagen wellicht.

Anders de rijdende rechter

Waar blijven de filmpjes trouwens?
 
je gaat er nog goed mee om , ik had waarschijnlijk al op het bureau gezeten :
 
Back
Naar boven