AndroidHealthClinic

Hulp nodig - Conflict geluidsoverlast bovenburen

:roflol: Goed onthouden

waarom verdedigen jullie TS en praten er omheen dat hij inderdaad rare ongenuanceerde uitspraken doet.

Excuse me, maar kun je me even wijzen op waar ik Ts verdedig, of ergens omheen praat.
Het feit dat ik verder nergens op in ga wil natuurlijk niet zeggen dat ik dan ergens omheen ga.
Als jij dat eventueel toch zo ziet dan zegt dat puur iets over jou, je bent dan aan het invullen.

Ja ook Triceps XXL plaats hier in hokjes en ja dat is misschien hypocriet maar het is toch niks in vergelijking met TS, wat is dit voor flauw gedrag en de discussie omdraaien

Wederom, ik verwijs je naar mijn reply hierboven.

Maar dat jullie hier niet TS zijn uitspraken veroordelen vind ik raar

Ik voel me niet geroepen om te veroordelen, daar mag jij van vinden wat je wil.

:thumbs:

Dank voor de reacties hoewel die niet altijd gaan over waarom ik misschien geïrriteerd reageer.
Ik denk/hoop dat ik m'n punt heb kunnen maken over het gevaar van "hokjes" denken en jullie ook. Ik denk dat we het daarbij moeten laten
Ik wil deze discussie best verder voeren in PM want ik vind het oprecht wel interessante elementen hebben maar dat hoeft niet in dit topic. Het gaat hier over het geluidsoverlast wat TS ervaart (en nogmaals kan dat als het klopt zoals beschreven echt niet, dat ikzelf daar mijn twijfels bij heb daargelaten)

We hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn o.i.d. en vat dit dan ook niet disrespectvol op.

@Vieze jij nee niet alles hoeft inderdaad een discussie te zijn maar als ik uitspraken absurd vind sta ik net zo vrij als jullie dat kunnen doen ook mijn mening te geven. Dat je me meteen wegzet als SJW zeikerd terwijl ik naar mijn idee best beleefd blijft zegt denk ik meer iets over jou naar hé doe waar je blij van wordt.

Gewoon gaan zieken, niks te verliezen. Herinner me van vroeger dat iemand gezeik had met zn buren en hier ook geen oplossing voor was.
Hij heeft toen steevast elke dag urine op een bord gegoten, deze ingevroren, en die pisplaat de gang in gemikt door de brievenbus.
ZAL ZE LEREN

• Topic Starter Topic Starter
@TS, ik begrijp volkomen dat jij je ergert aan deze situatie. Vooral als de situatie echt zo erg is als jij beschrijft en hopelijk komt hier snel een oplossing voor.
Ik moet echter melden dat jij volgens mij ook aardig wat racistische trekjes hebt en dan ook niet een klein beetje?

De manier waarop jij je buren beschrijft en dan heb ik het over de onnodige racistiche uitspraken die verder niks bijdragen aan je klachten gaan echt te ver. Ik vraag me af of jij ook dit soort uitspraken doet richting je buren, dan kan ik me een reactie met "is jouw probleem" ontzettend goed voorstellen.
Daarnaast betwijfel ik ten zeerste of jij deze situatie wel goed heb aangepakt, door de politie/kinderbescherming erbij te betrekken en dingen op te nemen.

Ik kan me goed inleven in de klachten, maar jouw racistische taalgebruik is nergens voor nodig.
De buren naast mij zijn bejaarde Afghanen en zijn schatten van mensen. Dat het mogelijk komt door mijn 'racistische trekjes' klopt niet.

*edit* ik heb t nogal druk gehad na het schrijven van dit topic en lees nu pas de reacties door. Excuses voor mijn late reacties.

Laatst bewerkt:
Zoals je kan lezen heb ik begrip voor zijn klachten, wat betreft ben ik het met hem eens.
Waar is zijn taalgebruik en racistische uitspraken goed voor? Wat is de meerwaarde door zulke racistische uitspraken te maken?

Ik vraag me ook sterk af of hij wel geprobeerd heeft een normaal gesprek te voeren, gezien zijn racistische uitspraken en vooroordelen.
Omdat ik mijn ergernissen op deze manier ventileer in dit topic wilt dat natuurlijk niet zeggen dat ik zo stom ben om niet normaal met hun in gesprek te gaan ;).

Vooral omdat ik al deze gesprekken film en/of opneem.

Loop niet zo te draaien man, TS begin post zit gewoon vol met racistische en denigerende uitspraken. Zoals ik zei is het nergens voor nodig die uitspraken te maken en had hij het ook op een hele andere manier kunnen formuleren.

Als je mijn reacties goed leest dan zou je zien dat ik begrip heb voor zijn situatie en dat het ook niet normaal is wat die buren doen, maar dat zijn praat zijn manier van schrijven niet goed. Klaar

Je valt in herhaling. Ik denk dat iedereen nu wel op de hoogte is van jouw opvatting op mijn tekst.

Dat verklaard helemaal niks. Ik ben tegen elke vorm van racisme en vooroordelen, of het nou gericht is aan allochtonen, gelovigeof wat dan ook.
Mensen zijn individueen en ik ben er tegen om mensen in hokjes te plaatsen puur om achtergrond of wat dan ook.

Het station van thee drinken en goed gesprek zijn TS en zijn buurman allang gepasseerd.
En dan toch na "elke vorm van racisme", "allochtoon of gelovige" specifiek moeten vermelden. Je opvattingen zijn gekleurd. Daar is niets mis mee, want geen enkel mens is immers objectief. Maar om vervolgens anderen dan wel te verwijten van discrimineren is nogal hypocriet.

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.

Ps. Je kan racisme niet richten op geloof.

• Like
Waarderingen: Inb4
Ik vind er niks racistisch aan. Ik ben voorstander van alles mogen zeggen en schrijven. Dit is uitermate vervelend. Jammer dat het nog maanden duurt voor er een meting gedaan kan worden. Hier staan nog wat eventueel te nemen stappen, al heb je enkele al doorlopen: https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/buren/geluidsoverlast/. Anders wellicht een mediator? https://www.judex.nl/rechtsgebied/r...es/de-mediator/artikelen/wat-is-een-mediator/

Ik zou toch ook met zoveel mogelijk mensen gaan praten in het gebouw zelf. Samen sta je in deze sterker. Heb geduld en verzamel zoveel mogelijk informatie, het liefst met elkaar. Als er instanties zijn die daar over de vloer komen spreek die aan. Zou wel fysiek langsgaan bij de woningbouw, je hele verhaal laten vastleggen en dat je vraagt om terugkoppeling.

PS Een andere mogelijkheid is contact opnemen met je huisarts. Als gevolg van geluidsoverlast is het heel plausibel dat je stress en andere klachten zal ondervinden. Zeg dat je je niet serieus genomen voelt worden door instanties en of het mogelijk is dat hij of zij een rol kan spelen in een oplossing. Huisartsen of andere lui hebben een andere ingang dan de meeste burgers, dan kan het zijn dat er ineens wel adequaat wordt geluisterd.

PPS Een laatste mogelijkheid als al het andere niet lukt, is woningruil. Eventueel met die buren. Dan woon je boven hen en zal de overlast een stuk minder zijn. In ieder geval hoor je geen gestamp boven je. Zeer waarschijnlijk zal jouw woning er mooier uitzien dan die van hen maar ik noem dit als laatste optie. Dat je op een punt bent aangekomen dat er veel aan gelegen is om minder last te hebben. Ik denk zelfs als jij woningruil aankaart bij de woningbouw en daarbij een motivatie geeft dat ze misschien uit zichzelf gaan denken dat dat wat ver gaat. Al is en blijft het Eigen Haard.
Thnx voor tips hier kan ik iets mee.

Huisarts is inderdaad een goede. Ik merk sowieso dat ik de laatste tijd wat meer stresserig ben. Opzich niet zo gek als je dagelijks wakker wordt door schreeuwende kinderen. Of als je na een lange dag werk thuis lekker wilt ontspannen om vervolgens uren lang schreeuwende en stampende kinderen te horen.

De enige plek waar ik nu rust ondervind is buiten of in de sportschool...

Ik las laatst ook dit artikel, mogelijk iets dat ik zoiets ook kan aankaarten bij mijn huisarts.

'Te veel lawaai bij ruim een derde van de huizen' - https://nos.nl/l/2254190
Te veel lawaai is een groot probleem, zegt de WHO. Het kan niet alleen tot ziekte leiden, maar zelfs tot sterfgevallen.

"Als je alle geluidsbronnen bij elkaar neemt, kun je zeggen dat in Nederland honderden mensen per jaar een hartinfarct krijgen door lawaai", zegt Fred Woudenberg, hoofd van de afdeling leefomgeving van GGD Amsterdam, tegen RTL.

Het is heel simpel. Dit ga je niet winnen, tenzij je die kerel kapot slaat. Serieus, geef het maar op. Nederland is enorm kut als het op overlast van buren aankomt. Verhuizen is de enige optie.

Jongens ff voor de duidelijkheid.

Mijn vriendin is Portugees, mijn beste vrienden bestaan uit; een Marokkaan, een Afghaanse vluchteling, een halve pinda (Indo), een halve Fransoos, nog een halve pinda, een halve Fin (een echte Fin ;)) en een Yougoslaaf.
Ik ben een ethnische minderheid in mijn vriendengroep. Shit man, ik ben de multiculture samenleving. Dus f off met je deugend gehuil om racisme.

Als ik zo'n racist zou zijn dan zou ik niet met al deze üntermenschen omgaan.

Mijn vriendin is Portugees, mijn beste vrienden bestaan uit; een Marokkaan, een Afghaanse vluchteling, een halve pinda (Indo), een halve Fransoos, nog een halve pinda, een halve Fin (een echte Fin ;)) en een Yougoslaaf.
Ik ben een ethnische minderheid in mijn vriendengroep. Shit man, ik ben de multiculture samenleving. Dus f off met je deugend gehuil om racisme.

Valt me tegen dat je met zoveel buitenlanders omgaat.

E

idem hier,ik hou van andere culturen ,o.a Oost -Europa , Noord ,Midden en Zuid- Amerika enz ,echter heb ik een grote afkeer van alles wat met het moslim geloof te maken heeft ,

(ik zie dit als een kwaadaardige tumor die ons leven in Europa ingrijpend zal veranderen en niet ten goede )

ben ik nu ook een racist of hoe moet ik mezelf dan labelen ? #confused

Gewoon gaan zieken, niks te verliezen. Herinner me van vroeger dat iemand gezeik had met zn buren en hier ook geen oplossing voor was.
Hij heeft toen steevast elke dag urine op een bord gegoten, deze ingevroren, en die pisplaat de gang in gemikt door de brievenbus.
ZAL ZE LEREN
Kijk en hier heb ik dus ook wat aan.

Wie heeft allemaal goede ideeën hoe je je buren het beste kan zieken? Zonder dat andere buren daar last van hebben natuurlijk.

Kijk en hier heb ik dus ook wat aan.

Wie heeft allemaal goede ideeën hoe je je buren het beste kan zieken? Zonder dat andere buren daar last van hebben natuurlijk.

Je kan een lege vissenkom kopen en er een "Hans Teeuwen-tje" mee uithalen... Na een tijdje lijkt me dat best slopend voor je buurman.

heel de nacht toespraken van Saddam Hoessein uit je stereo blazen

of elke dag kaartjes van de voormalige Iraakse geheime dienst in zijn brievenbus stoppen :eyebrow:

areyoulosing.png

Terug
Naar boven