MuscleMeat

ICBkevin Candito Strength Program Log

• Topic Starter Topic Starter
Je volgt een bepaald schema? Wat zegt dat schema hierover, wanneer je faalt nog een x proberen en anders herstart? Als ik het goed lees heb je op de tweede poging wel een rep weten te pakken, dan is de planning van 1-4 reps toch gelukt?
In principe heb ik hem gehaald ja 1-4 reps, maar je baalt dat er 1 inzat terwijl je er op had gehoopt er 4 te doen.

Haha, baal gewoon enorm dat ik op het moment supreme gewoon niet kan brengen dan wat ik had gehoopt. Squat overdoen op de Donderdag? of alles te richten op week 6 tijdens me 1RM en hopen dat ik er 150+ uit kan beuken?!?!?!

Balen! Ik had hetzelfde gisteren. Zit nu in week 3, in week 2 nog dik kunnen pr'en met 10x117.5. En in week 3 zit mijn rug/bil vast en lukt 1 rep 127,5 net aan terwijl ik 4-6 reps moest halen.
In jouw geval zal ik inderdaad doen wat Eddie zegt, je hebt je reps wel gehaald namelijk. Vol gaan in week 6, max reps op 140 - 145 kg en dat gebruiken voor je nieuwe 1rm.

Balen! Ik had hetzelfde gisteren. Zit nu in week 3, in week 2 nog dik kunnen pr'en met 10x117.5. En in week 3 zit mijn rug/bil vast en lukt 1 rep 127,5 net aan terwijl ik 4-6 reps moest halen.
In jouw geval zal ik inderdaad doen wat Eddie zegt, je hebt je reps wel gehaald namelijk. Vol gaan in week 6, max reps op 140 - 145 kg en dat gebruiken voor je nieuwe 1rm.

Thanks! Falen hoort er soms ook bij en uiteindelijk maakt je dat alleen maar sterker, volgende week ga ik me squat kostte wat kost opnieuw PRen al kost het me kniebanden :D:schoot:

Vandaag stond de Incline Bench Press potentiele MR op het programma. Na maandag twijfels gehad over deze 5e week van Candito maar toch motivatie genoeg om door te gaan en PRs neer te zetten:D
Wederom besloten om in de middag te trainen redelijk vroeg, rond een uur of 13:00, met 600 kcal in de maag richting de sportschool gegaan. Eigenlijk een beetje de zelfde omstandigheden als maandag alleen met een stukje ervaring rijker en zelfvertrouwen erbij:fire::fire:
Gelijk me fitnessinstructeur geclaimd om te spotten bij de grote werkset :o

Week 5 - Day 2
Upperbody

INCLINE BENCH PRESS:

Barbell - 15x
50kg - 10x
60kg - 8x
70kg - 6x
77,5kg - 5x
82,5kg - 4x
90kg - 3x
95kg - 2x
97,5kg - 2x
100kg - 1x

105kg - 4x PR REPS YEASSSSSSS!! :evil2: Spotter erachter wat extra zelfvertrouwen gaf en mij even oppepte, 4e herhaling was een absolute grinder maar had toch de lockout na 4 seconden zonder hulp. Echt enorm blij met deze PR Reps, hiervoor heb ik getraind en wat voelt het fijn als je dan het maximale eruit haalt. Potentiële 1 RM na berekening -> 115kg (+7,5kg) op de incline bench in 5 weken tijd, echt enorm blij want had dit totaal niet aan zien komen:D

BENT OVER CABLE ROWS:

59kg - 10x
66kg - 10x

73kg - 8x
84,5kg - 6x
96kg - 6x Vind dit echt een hele waardige vervanger van de BOR's, je kan bij deze veel beter squezen en daarbij werkt je core ook!

SEATED MILITARY PRESS:

30kg - 10x
40kg - 10x
50kg - 8x
60kg - 6x

65kg - 8x
70kg - 6x
75kg - 6x

LAT PULLDOWN:

45kg - 10x
52kg - 10x

59kg - 8x
66kg - 6x
66kg - 6x

Alternatieve oefeningen:

INCLINE CHEST PRESS:

40kg - 15x
80kg - 12x

120kg - 8x
140kg - 6x
150kg - 6x Lang niet gedaan deze maar ging weer erg goed, heerlijke pomp altijd na deze oefening:D:D

DB BICEP CURLS:

14kg - 10x
16kg - 10x
16kg - 10x

CLOSE GRIP TRICEP PUSHDOWN ON KNEES:

41kg - 12x
50kg - 12x
54kg - 12x Dit blijft echt zo heerlijke tricep oefening met een enorme range of motion:cool:

SEATED BICEP CABLE CURLS:

11kg - 12x
18kg - 12x
18kg - 12x

En klaar was de workout:flexgrin: Wat een heerlijke training was dit zeg, dit was er zo een van de 5 uit de 100 trainingen waarbij je een 9,5+ kan aanhangen als eindcijfer. Erg gegroeid op de incline bench wat ik niet eens had verwacht, een kleine groei van 107,5 naar 110 wellicht maar de stap van 7,5 naar 115 zeker niet! goed het is een potentiële 1RM maar volgende week eens kijken of ik de 115 of wie weet 117,5-120 de lucht in krijg voor 1 herhaling! :D:D:D

Goede training man, die incline is echt goed!

Deze doe je unilateral met een handvat of zet je er een lange stang op en gewoon met beide armen? Ik zoek namelijk ook een vervanger voor de BOR. Zodra ik in gewicht omhoog ga, wordt mijn form kut. Heb de BOR nu eerst maar vervangen voor de T-bar row, gaat de MMC wat beter, maar meende dat de T-bar Row minder de lats aanspreekt( en meer zorgt voor dikte) dan de BOR.

Laatst bewerkt:
Deze doe je unilateral met een handvat of zet je er een lange stang op en gewoon met beide armen? Ik zoek namelijk ook een vervanger voor de BOR. Zodra ik in gewicht omhoog ga, wordt mijn form kut. Heb de BOR nu eerst maar vervangen voor de T-bar row, gaat de MMC wat beter, maar meende dat de T-bar Row minder de lats aanspreekt( en meer zorgt voor dikte) dan de BOR.
Met de lange stang waarmee ik ook lat pulldowns op en dan met beide armen op schouderbreedte eigenlijk een zelfde beweging als een BOR alleen heb je hierbij een wat gecontroleerde grip dan wanneer je het met de stang doet met losse gewichten, T - Bar row is idd nog een goed alternatief voor een BOR. eventueel nog op incline bankje met dumbells rows, zat alternatieven:D

Is het voor jou niet juist interessant om een cycle de bench press te gaan doen? :o Theoretisch gezien moet je 130+ flat kunnen benchen met jouw incline.

Is het voor jou niet juist interessant om een cycle de bench press te gaan doen? :o Theoretisch gezien moet je 130+ flat kunnen benchen met jouw incline.
Theoretisch gezien wel, ik weet nooit goed wat het is met de normale bench bij mij, heb altijd het idee dat ik deze niet optimaal uitvoer waardoor ik niet eruit haal wat erin zit. Als Incline 115kg lukt dan moet normaal 130 lukken zou je zeggen ja, ik zit gewoon raar in elkaar verbaasd me niks dat ik met front squat cycle hoger front squat dan backsquat :o:P

De laatste ronde van Week 5 in me Candito Cycle vandaag, dag 3 waarbij de Deadlift op het programma stond. Over deze lift was ik vooraf en tijdens het meest benieuwd wat ik hierop zou kunnen gainen in 6 weken tijd dus moest het vandaag wel goed gaan :D:D Geen spotter of hulpmiddelen, just myself, the bar and some magnesium on the hands. Met een halve liter koffie en al bijna 1000 kcal bagage in de maag vol moed afgerezen naar de sportschool waar het erg rustig was, DEADLIFT TIME BABYYY:rolleyes:

Week 5 - Day 3
Lowerbody

DEADLIFT:

Barbell - 10x
60kg - 8x
100kg - 5x
140kg - 3x
150kg - 2x
160kg - 1x

165kg - 5x PR REPS Wat ging de Deadlift goed vandaag zeg !! Misschien had ik er nog een 6e en 7e rep kunnen uithalen als ik met me warming up wat meer tijd nam maar ik ben hier erg tevreden mee :D:D Waar voor me cycle 170kg 1x lukte pers ik er nu toch 5x 165 uit. Potentiële 1RM na berekening -> 185kg (+15kg) in 5 weken tijd op de Deadlift. Dit geeft veel vertrouwen voor de volgende cycle op naar de 200!!

ZERCHER SQUAT:

Barbell - 10x
40kg - 7x
50kg - 5x
60kg - 5x
80kg - 3x
90kg - 3x
100kg - 2x
110kg - 1x Voor het eerst Zercher squats gedaan omdat ik deze wou uitproberen en het is nog even wennen me armen waren aardig rood vooral na de zware sets, opzich best een leuke alternatieve squat om te doen en ook op te groeien maar zonder banden om je elleboog is dit volgens mij niet te doen.:eek:

FRONT SQUAT: De favoriet van iedereen :rolleyes::o

60kg - 10x
80kg - 7x
90kg - 5x
100kg - 2x
110kg - 1x Even voor het gevoel meegedaan aangezien ik deze oefening dus kies tijdens me volgende cycle, had hem overigens al bijna 2 maanden niet meer gedaan en hij voelde weer echt lekker zwaar zeker na 2 ontiegelijk zware oefeningen hiervoor. 110kg vond ik wel even mooi geweest, me 1RM hier ligt op de 125kg die ik zeker nog eens overnieuw ga meten in de loop van volgende week. :D

BARBELL SHRUGS:

70kg - 10x
100kg - 10x
120kg - 10x

SEATED DB CALF RAISES:

48kg - 12x
48kg - 12x
48kg - 12x

Wat een heerlijke training weer vandaag met oude bekende oefeningen en een compleet nieuwe en een nieuwe pr reps op de deadlift en een potentiële 1RM van +15kg! :D:flexgrin:

Gefeliciteerd mooie PR!

Finale!! Week 6 is aangebroken, de week om de nieuwe 1 RM te testen of om te deloaden, aangezien ik vorige week op me potentiële 1rm bij de squat faalde wou ik deze vandaag echt verbreken. Volgende week of de loop van deze week me 1RM ook testen voor de Front Squat, hier wil ik me op focussen de komende cycle.

Week 6 - Day 1
Lowerbody (Squat)

SQUAT:

Stretchen 15-20 minuten

Barbell - 10x
50kg - 6x
70kg - 5x
90kg - 3x
110kg - 2x
130kg - 1x

150kg - 0x FAIL De 130kg ging zo makkelijk en smooth, te zelfverzekerd om 150 erop te doen gelijk en me PR dik te verbreken, maar daar kwam ik toch bedrogen uit :o:o
145kg - 0x FAIL Van 150 fail terug naar de 145 in de hoop dat deze wel zou lukken, goed rust gepakt maar wederom kwam ik niet omhoog, goed ik zak wel onder paralel tot ong 110 graden.
142,5kg - 0x FAIL 142,5 dan dacht ik, met spotter erachter aangezien ik aardig op was kreeg hem ophoog had hem ook maar me spotter hielp me net mee op het moment dat ik de lock-out had:(
145kg - 1x NEW PR Gewicht erop na een failure omdat ik hoe dan ook een PR moest neerzetten vandaag en dus terug naar de 145kg en zonder spotter en ja hoor deze lukte wel, wat en blijdschap, na 3 zware failure sets gewoon een nieuw PR, wellicht als ik na de 130 een tussenstap had genomen had de 150 ook gelukt, goed 145kg is een groei van 5kg in 5 weken tijd. Had ingezet op 150-152,5 maar dat was wellicht iets teveel van het goede, kleine stapjes omhoog brengen me uiteindelijk ook aan me doel voor het einde van dit jaar en dat is 180kg in November-December.

FRONT SQUAT:

70kg - 10x
90kg - 7x
90kg - 5x
90kg - 3x Front Squats nog even om te wennen maar was al helemaal kapot na bijna een uur squaten, me knieën begonnen ook te knijpen weer.

T-Bar Wide grip Rows:

50kg - 10x
70kg - 10x
70kg - 10x
70kg - 10x Had even zin om deze te doen ook al stonden ze totaal niet op het schema, ik had me PR op de squat en daar ging het om mijn dag was al redelijk geslaagd.

Ondanks dat ik op meer groei had gehoopt kan ik toch tevreden terugkijken, met name de squats boven de 120kg op reps heb ik veel kracht op gewonnen, ook vandaag hoe makkelijk de 130 ging daar haal ik veel zelfvertrouwen uit, 145 staat en wordt meegenomen als bagage naar een nieuwe cycle :D:D

Lekker doorgezet, had ik je niet nagedaan :o

Week 6 - Day 2
Lower/upperbody

Stretchen kwartiertje o.a. onderrug opwarmen en me hamstrings en quads.

DEADLIFT:

60kg - 10x
110kg - 6x
130kg - 4x
150kg - 3x
160kg - 2x
170kg - 1x
182,5kg - 1x PR Me oude PR stond op 170 en vorige week had ik na berekening een potentiële 1RM van 185, de 182,5kg ging erg goed:D:D
192,5kg - 1x NEW PR Na de 182,5kg 10kg erop om 192,5kg te doen, erg traag maar wel net gehaald de potentiële 1RM met 7,5kg verbroken wat betekend dat ik in deze cycle maarliefst 22,5kg ben geklommen op de Deadlift in 6 weken tijd! Enorm tevreden :D:D
200kg - 0x Iets te overmoedig na de 192,5kg me handen waren ook al aardig eraan toe. Goed volgende cycle me focus leggen om in ieder geval boven de 200 te deadliften!:rolleyes:

SNATCH:

Zal dit even toelichten. Wil de komende cycle me eigen ook meer richten op olympische weightlift oefeningen (Snatch/Clean&Jerk eventueel nog muscle snatches) en Overhead squats.
Vandaag beetje een beginnetje gemaakt hiermee met 40kg om de techniek goed onder de knie te krijgen, vind het erg leuke oefeningen om te doen omdat je zowel een Row als een pull als een push beweging maakt in 1 oefening. Gewoon langzaam het gewicht verhogen iedere week.

Heb ongeveer een dik uur een beetje aangekloot met:
-Snatch
-Overhead squat
- Muscle snatch
- Fat Grip deadlifts

Lekkere en leerzame training gehad met een mooie nieuwe PR op de Deadlift :D:D

Terug
Naar boven