Finale!! Week 6 is aangebroken, de week om de nieuwe 1 RM te testen of om te deloaden, aangezien ik vorige week op me potentiële 1rm bij de squat faalde wou ik deze vandaag echt verbreken. Volgende week of de loop van deze week me 1RM ook testen voor de Front Squat, hier wil ik me op focussen de komende cycle.
Week 6 - Day 1
Lowerbody (Squat)
SQUAT:
Stretchen 15-20 minuten
Barbell - 10x
50kg - 6x
70kg - 5x
90kg - 3x
110kg - 2x
130kg - 1x
150kg - 0x FAIL De 130kg ging zo makkelijk en smooth, te zelfverzekerd om 150 erop te doen gelijk en me PR dik te verbreken, maar daar kwam ik toch bedrogen uit

145kg - 0x FAIL Van 150 fail terug naar de 145 in de hoop dat deze wel zou lukken, goed rust gepakt maar wederom kwam ik niet omhoog, goed ik zak wel onder paralel tot ong 110 graden.
142,5kg - 0x FAIL 142,5 dan dacht ik, met spotter erachter aangezien ik aardig op was kreeg hem ophoog had hem ook maar me spotter hielp me net mee op het moment dat ik de lock-out had
145kg - 1x NEW PR Gewicht erop na een failure omdat ik hoe dan ook een PR moest neerzetten vandaag en dus terug naar de 145kg en zonder spotter en ja hoor deze lukte wel, wat en blijdschap, na 3 zware failure sets gewoon een nieuw PR, wellicht als ik na de 130 een tussenstap had genomen had de 150 ook gelukt, goed 145kg is een groei van 5kg in 5 weken tijd. Had ingezet op 150-152,5 maar dat was wellicht iets teveel van het goede, kleine stapjes omhoog brengen me uiteindelijk ook aan me doel voor het einde van dit jaar en dat is 180kg in November-December.
FRONT SQUAT:
70kg - 10x
90kg - 7x
90kg - 5x
90kg - 3x Front Squats nog even om te wennen maar was al helemaal kapot na bijna een uur squaten, me knieën begonnen ook te knijpen weer.
T-Bar Wide grip Rows:
50kg - 10x
70kg - 10x
70kg - 10x
70kg - 10x Had even zin om deze te doen ook al stonden ze totaal niet op het schema, ik had me PR op de squat en daar ging het om mijn dag was al redelijk geslaagd.
Ondanks dat ik op meer groei had gehoopt kan ik toch tevreden terugkijken, met name de squats boven de 120kg op reps heb ik veel kracht op gewonnen, ook vandaag hoe makkelijk de 130 ging daar haal ik veel zelfvertrouwen uit, 145 staat en wordt meegenomen als bagage naar een nieuwe cycle