XXL Nutrition

ICBkevin Candito Strength Program Log

Damn wat ga jij hard :)

• Topic Starter Topic Starter
Zo me eerste cycle zit erop van Candito en dat betekend even de balans opmaken en kort samenvatten wat ik de komende cycle precies ga doen!

Ik begon aan het begin van het Candito Program met de volgende 1RM:

Squat: 140 kg
Incline Bench: 107,5 kg
Deadlift: 170 kg

Na mijn zesde week waren dit mijn nieuwe 1RM's:

Squat: 145 kg (+5 kg)
Incline Bench: 115 kg (+7,5 kg)
Deadlift: 192,5 kg (+22,5 kg)

Wat opvalt is een enorme progressie op de Deadlift van 22,5kg (!) in slechts 6 weken tijd, dit had ik absoluut niet verwacht en geeft me heel veel vertrouwen om hierop enorme progressie door te zetten.
Wat ook opvalt is een relatief lage groei op de squat, 5kg slechts, goed het is toch 5kg, 1kg per week maakt uiteindelijk ook groei.
Incline Bench waar ik van te voren het minste van verwachte 7,5kg gegroeid, niks op aan te merken hopelijk kan ik de komende cycle nog op doorgroeien. Hiervoor deed ik vrijveel 5x5 en 8x3 reps op hogere gewichten en daar ben ik ook sterker op geworden op hoge herhalingen trainen met name bij de squat.

Hoe ziet mijn komende Candito Program eruit?

Vanaf morgen ga ik weer starten met een compleet nieuwe cycle, hieronder de hoofdoefeningen waar ik echt de focus op ga leggen en waarbij ik hopelijk over 6 weken weer een bult progressie op boek.

Incline Bench Weer de incline? Ja, vind deze oefening echt veel meer van zich vergen dan een normale bench hopelijk 120kg over 6 weken dan kan ik daarna overwegen te starten met Flat Bench.
Front Squat Backsquats laat ik even nu, focus deze cycle op de front squat met name door C&J en Snatches die ik erbij pak, Front Squat kan ik ongetwijfeld veel meer in groeien dan backsquats.
Deadlift Gewoon doorbeuken met de deadlifts, weer een 22,5kg groei lijkt me onmogelijk, maar de 200+ ga ik sowieso ruim in na deze cycle.
Snatch De snatch, een van de twee onderdelen van olympisch gewichtheffen, een oefening waarbij je eigenlijk je complete lichaam gebruikt. Het doel is om hierbij langzaam het gewicht op te bouwen en de techniek vooral goed onder de knie te krijgen, zit alleen nog even te kijken of ik deze bij me Upper of Lowerbody dag meepak.

Heb er in ieder geval zin in om weer vanuit week 1 op te bouwen naar iets moois!!

Goede resultaten man, ik ben benieuwd wat de volgende cycle je gaat opleveren!

Goede resultaten man, ik ben benieuwd wat de volgende cycle je gaat opleveren!
Ik ook, ik heb vanochtend met een lege maag om 11 uur 's ochtends en zonder ritme bijna een 130kg front squat eruit geperst, ik ga me best doen om deze cycle een hogere front squat PR neer te zetten dan me huidige PR backsquat. Ook rustig aan begonnen met OH squats tijdens me Snatches, maar wat vergt dit een stabiliteit zeg woow :eek:

Ohja en tijdens de snatch vandaag ook nog me scheenbenen opengehaald aan de stang, zaten al korsten op maar die haalde ik finaal open :emo::emo:

Laatst bewerkt:
Nieuwe Ronde nieuwe kansen, Candito Program 2 is begonnen !!

Candito Strength Program 2.0

Week 1 - Day 1

Upperbody

INCLINE BENCH PRESS:

50kg - 12x

60kg - 10x Blijf dit zo raar vinden aan week 1 dat beginnen met zo laag gewicht en dan ineens zowat 20kg erbij :D
77,5kg - 10x
87,5kg - 8x Ruim een week geen Inclines gedaan na me PR en dit voelde dan ook erg zwaar weer
90kg - 6x

LAT PULLDOWN:

45kg - 12x
52kg - 12x
59kg - 10x
66kg - 8x

SINGLE ARM CABLE ROWS:

39kg - 12x
45kg - 10x
52kg - 10x
59kg - 8x
66kg - 6x

SNATCH:

45kg - A lot of sets

Optionele oefeningen:

INCLINE MACHINE CHEST PRESS:

40kg - 12x
80kg - 10x
120kg - 10x
130kg - 8x

DB HAMMER CURLS:

16kg - 12x
16kg - 12x
16kg - 12x

TRICEP EXTENSIONS SINGLE ARM:

14kg - 12x
14kg - 12x
14kg - 12x

Eventjes rustig opgang komen weer deze cycle, wat opvalt is dat ik geen schouder oefening heb gedaan zoals de vorige cycle (Seated Military Presses) dit ivm de Snatch, dit is voor mij de alternatief, overigens zou ik ook moeten starten met een LB training maar had gister nog front squats gedaan dus deze doe ik morgen, de Snatches zal ik uiteraard op de LB dagen meepakken met de Squat en Deadlifts zodat ik op de UB training gewoon weer de seated military presses kan doen!:D

Week 1 - Day 2
Lowerbody

Stretchen/goodmornings etc

FRONT SQUAT:

50kg - 10x
70kg - 5x
90kg - 3x

100kg - 6x PR REPS , nog nooit echt op volume gefrontsquat en dat viel dan ook erg zwaar, zwaarder dan ik dacht, die eerste 4 herhalingen gingen nogwel maar 5 en 6 waren vooral laatste set zwaar
100kg - 6x
100kg - 6x
100kg - 6x Helemaal kapot na de laatste set :o Had wellicht beter op moeten warmen met meer tussenstappen

DEADLIFT:

60kg - 10x
110kg - 6x
130kg - 3x
150kg - 2x

155kg - 6x
155kg - 6x Zwaarder dan gedacht, hele droge keel had ik kon moeilijk focussen op ademhaling en was ook helemaal kapot van het Front Squaten al op een lege maag.

(PAUSED) SNATCH:

40kg - 40x single reps, heel veel herhalingen en vooral gelet op de uitvoering, zowel voetpositie als de touch en het omhoog gooien, komt echt meer bij kijken dan men denkt:rolleyes:
Uiteraard ook weer beide benen opengehaald, volgende keer met lange sokken trainen :D

OVERHEAD SQUATS:

40kg - Ook tijdens me Snatches combinatie gedaan met overhead squats, dit vergt echt enorm veel balans en amper kracht, 40kg overhead squat was een pittige uitdaging , gewoon single reps gedaan achter me snatches, kan wellicht proberen in squatrek op herhalingen OH squats te doen de komende LB training.

HIP THRUSTS:

60kg - 10x
80kg - 10x
100kg - 10x En jaloers dat de meiden me aankeken :p:p

SEATED DB CALF RAISES:

48kg - 12x
48kg - 12x
48kg - 12x

Merkte goed dat deze workout op een lege laag zo vroeg in de middag behoorlijk erin hakte, 5 Compound oefeningen met hoge herhalingen. Met pleisters om de benen verliet ik de gym , bloed zweet en tranen, nja dat bloed was er wel het zweet ook de tranen miste :p:p:D Dat wordt goed rusten de komende 72 uur.

Is dit wel te doen? Lijkt mij te veel van het goede....zeker op de langere termijn

Is dit wel te doen? Lijkt mij te veel van het goede....zeker op de langere termijn

Het is enorm pittig inderdaad dat ben ik helemaal met je eens, Ik zat er al over na te denken om in de eerste weken ipv 3x upperbody en 2x lowerbody het om te draaien na 2x upper en 3x lower, snap dat sowieso nog niet van Candito aangezien je technisch gezien 3x upper traint voor je Bench en maar 2x je lower voor zowel de squat als deadlift.

Sinds eergisteren een beetje verkouden, keelpijn en vooral veel hoesten en snotteren. Ondanks dat toch vandaag de gym opgezocht wil geen achterstand oplopen deze cycle.

Week 1 - Day 3
Upperbody

INCLINE BENCH PRESS:

Barbell - 15x
50kg - 10x
60kg - 10x
77,5kg - 10x
87,5kg - 8x
90kg - 6x

CLOSE GRIP CABLE ROWS:

45kg - 10x
52kg - 10x
59kg - 10x
66kg - 8x
73kg - 6x

HIGH BAR CABLE FLYS:

18kg - 12x
18kg - 10x
23kg - 10x
23kg - 10x
23kg - 10x

REAR DELT CABLE FLYS:

9kg - 10x
9kg - 10x
9kg - 10x
9kg - 10x

SINGLE ARM PULLDOWN:

39kg - 10x
45kg - 10x
52kg - 10x
59kg - 10x

MACHINE ROW (PLATES LOADED):

40kg - 12x
70kg - 10x
90kg - 8x

Mooi geweest, geen zin meer in armen het voelde ook gewoon niet lekker vandaag hopelijk snel weer 100% fit, halfzieke workouts neerzetten is gewoon niet volmaakt voor mij

Met bijna 39 graden koorts achteraf en een droge schorre keel en een snotneus toch naar de sportschool gegaan, maar erg lekker ging het niet...

Week 1 - Day 4
Lowerbody

FRONT SQUAT:

50kg - 10x
70kg - 5x
80kg - 3x

90kg - 8x
90kg - 8x
90kg - 6x Me ademhaling voelde rampzalig aan dus bij 6 gestopt en laatste set ook 6 reps gedaan, nee het was me dag niet vandaag
90kg - 6x

DEADLIFT:

50kg - 10x
90kg - 6x
120kg - 3x

135kg - 8x
135kg - 8x In tegenstelling tot de front squat gingen de deadlifts erg goed, bleef maar gaan zonder enige moeite en inspanning hadden wel 20 herhalingen kunnen zijn voor mij gevoel:D

SNATCH:

40kg - Nog een 20 minuutjes snatches gedaan met 40kg maar ook hier weinig energie en zin in ik voelde me heel ziek en erg loom.

En eenmaal thuis bleek dat ik 38,9 graden koorts had, nee het ging dus zoals gezegd kut zoals gister eigenlijk ook hopelijk is alles snel over want zo worden de eerste 2 weken van deze cycle echt niks!

Uitzieken Bro! Je lichaam kan die inspannning nu even niet gebruiken. Beterschap!!

Na wat dagen uitzieken en een kleine achterstand die ik heb opgelopen in het schema heb ik gisteren toch Week 1 kunnen afronden met een upperbody workout en dat terwijl ik al aan week 2 zou moeten zijn begonnen, goed alles schuift even door het zij zo.

Week 1 - Day 5
Upperbody

INCLINE BENCH PRESS:

barbell - 15x
50kg - 10x
60kg - 8x
70kg - 5x
80kg - 3x
87,5kg - 2x
92,5kg - 7x MRen Ja moest vandaaag MRen met 92,5kg en dat beviel me dan ook totaal niet, 6 herhalingen zelf en de 7de met licht hulp toch gehaald nog. Dat ik nog niet 100% hersteld was was wel duidelijk want had erg moeite om goede ademhaling te vinden met een droge keel nog :rolleyes:

LAT PULLDOWN:

45kg - 12x
52kg - 12x
59kg - 10x
66kg - 8x

INCLINE CHEST PRESS:

50kg - 12x
90kg - 10x
120kg - 8x
140kg - 6x

CABLE ROW ALTERNATIVE GRIP:

32kg - 12x
41kg - 12x
52kg - 10x
59kg - 8x

SEATED MILITARY PRESS:

40kg - 10x
50kg - 10x
60kg - 8x
70kg - 6x

Afgemaakt met nog wat Bicep en Tricep oefeningen :flex:

Toch nog in je ranges kunnen blijven, nog best lekker als je aantal dagen eruit bent geweest. Hoe doe jij het met voeding trouwens? Eet je boven onderhoud of?

Week 2 - Day 1
Lowerbody

FRONT SQUAT:

Barbell - 10x
40kg - 8x
50kg - 6x
70kg - 4x
80kg - 3x
90kg - 2x
95kg - 2x

100kg - 9x MR10 Max repout tot de 10 herhalingen, kwam tot de 9 vandaag waar ik erg tevreden mee was opzich voor een front squat, heb front squat op reps met een dergelijk gewicht toch erg onderschat.

102,5kg - 3,3,3,3,3 5 sets 3 reps met minuut pauze, jezus wat was ik hierna gesloopt zeg, de pomp in me quads me broekje leek gewoon te klein belachelijk zwaar was dit:eek::eek:

STIFF LEGGED DEADLIFT:

90kg - 8,8,8 Alternatieve deadlifts variant deze maar weer is gepakt hopen op geen spierpijn de komende dagen :p

SNATCH:

50kg Beetje aangekloot met de snatch op 50kg, de techniek is echt nog even wel een ding wat erin moet komen maar heb er vertrouwen in:D

Als je dacht dat deze workout kort was, nou zo op het oog niet maar toch zeker 1,5 uur gesport, de front squats namen veel tijd in beslag met de warming up erbij zeker wel 50 minuten.:o

Heb ik er overheen gelezen, of heb je echt je armen en benen enz. nog niet gemeten na Candito 1.0?

Terug
Naar boven