AndroidHealthClinic

I'm back

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Knap hoor, ondanks gezondheid barrières toch blijven sporten :thumb:
Na, ik had gisteren een 24 uur bloeddrukmeting. Het manchet zat niet goed omdat de klittenband niet goed sloot, het zakte zelfs bij fietsen af. Was van plan geweest om te checken hoe hoog mijn bloeddruk werd bij trainen maar dat ging dus niet door.

Stukje op de reet (zo noemen mountainbikers een racefiets) door de duinen.

Fris weertje, ik droeg het jack dat ik slechts 1 keer eerder, bij -5 C op het strand gebruikt heb en dat toen veel te warm was, maar nu perfect. Een behoorlijk in de weg lopende wandelaar riep dat ik een mondkapje moest dragen.

Vanochtend begonnen met de tweede helft van de revalidatie in het ziekenhuis.

Daarnet getraind, iets langer dan 1 uur, reps per set iets naar beneden, 8-12.

-schuin bankdrukken
12x50kg
8x70kg
2x8x80kg
12x70kg
-pulldowns naar kin, 80kg
-chest dips op machine, weer de hele stack maar dat is 10kg minder dan mijn lichaamsgewicht
-db rows, 40kg
-pec deck flys
-lateral raises op machine
-horizontale leg press, veel sets maar niet veel gewicht
-calf raises op leg press

Laatst bewerkt:
Beetje getraind op het mountainbike parcours van de NoordBikers in Hoofddorp.

Gisteren merkte ik in de sportschool dat mijn kracht wat vooruit gaat, nu bleek ook mijn conditie iets beter geworden.

Er zitten een paar leuke steile korte afdalingen ('drop offs') in het parcours. Nu ik weer een beetje geoefend heb durf ik er steeds meer te doen. Eentje daarvan kan je pas zien als je een blinde bocht door dicht struikgewas hebt genomen. Ik was op dat moment net aan het klooien met mijn zadel dat ik met een druk op de knop ruim 10cm kan laten zakken. Daardoor merkte ik te laat dat de drop off gesaboteerd en nu bijna helemaal verticaal was, met een paar diepe dwarsgroeven. Ik kon nog net uitklikken en me met 1 arm aan een boomtak vasthouden, terwijl mijn fiets een meter of drie naar beneden viel. Was wel goed voor de adrenaline.

Op technisch moeilijke route,s rij ik als het kan een verkenning rondje. Je komt tegenwoordig van alles tegen op mtb routes. Mooi dat je weer vooruitgang merkt.

Op technisch moeilijke route,s rij ik als het kan een verkenning rondje. Je komt tegenwoordig van alles tegen op mtb routes. Mooi dat je weer vooruitgang merkt.
Dank je, ik was even bang dat het sporten helemaal niks meer zou worden, hoewel ik tegenwoordig al blij ben als er überhaupt iets lukt. Dat is wel het positieve van dat infarct, dat ik de kleintjes meer ben gaan waarderen in dit leven. Merkte in het ziekenhuis al dat mensen met meerdere infarcten achter de rug opvallend mild waren. Voorheen moest het allemaal mooier, beter, duurder, verder enz. Andere mannen zie ik nu opeens veel minder als concurrenten en volgens mij begrijp ik ook de gevoelens van vrouwen wat beter (kan me vergissen hierin).

Verkennen met afstappen en eerst goed kijken doe ik ook altijd. Dacht deze stunt ondertussen te kennen, had hem al meer dan 10 keer gedaan. Bovendien heb ik vroeger aan downhill en dirtjumpen gedaan, ook met de BMX, dus ik had waarschijnlijk op de fiets (een all mountain) kunnen blijven zitten en kunnen landen door eenvoudig het stuur omhoog te trekken. Maar met mijn bloedverdunners kan ik het niet riskeren mijn hoofd hard te stoten, dus toch maar gekozen voor de schietstoel.

Gisteren was het mooi weer, ideaal voor een revalidatie op de reetfiets (reetvalidatie), Er stond flinke wind en met de wind mee over het fietspad vlak achter het strand kon ik weer het buitenblad gebruiken en achter een klein tandwiel ('ketting rechts/rechts'). Op het laatst weer wind tegen, kakte helemaal in en moest op de spaarstand naar huis. Buitenblad maar ff niet meer gebruiken.

Vandaag uitgeslapen, weer een beetje hersteld en daarnet een training in de sportschool gedaan:

-plate loaded chest press met adductie
15x50kg
12x70kg
10x90kg
8x110kg te licht, dus:
3x8x120kg ging heel makkelijk maar bij de laatste rep van de eerste set voelde ik steek in mijn borst; volgende keer toch maar weer meer reps met minder gewicht (110kg)
12x110kg
-machine flys
-machine pec dips
-db hammer curls ss liggende triceps extensies, tot 20kg
-machine Scott curls, breed en smal
-staande calf raises

Morgen de benen-, rug- en schoudertraining die ik al een tijdje van plan was in mijn nieuwe weekprogramma (FB, split 1, split 2). Denk aan:

-legpress of squat
- leg extensions
-leg curls
-stiff legged of Romanian deadlift
-rows
-pulldowns
-side raises
-bent over raise of facepulls

Gisteren was het mooi weer, ideaal voor een revalidatie op de reetfiets (reetvalidatie), Er stond flinke wind en met de wind mee over het fietspad vlak achter het strand kon ik weer het buitenblad gebruiken en achter een klein tandwiel ('ketting rechts/rechts'). Op het laatst weer wind tegen, kakte helemaal in en moest op de spaarstand naar huis. Buitenblad maar ff niet meer gebruiken.

Vandaag uitgeslapen, weer een beetje hersteld en daarnet een training in de sportschool gedaan:

-plate loaded chest press met adductie
15x50kg
12x70kg
10x90kg
8x110kg te licht, dus:
3x8x120kg ging heel makkelijk maar bij de laatste rep van de eerste set voelde ik steek in mijn borst; volgende keer toch maar weer meer reps met minder gewicht (110kg)
12x110kg
-machine flys
-machine pec dips
-db hammer curls ss liggende triceps extensies, tot 20kg
-machine Scott curls, breed en smal
-staande calf raises

Morgen de benen-, rug- en schoudertraining die ik al een tijdje van plan was in mijn nieuwe weekprogramma (FB, split 1, split 2). Denk aan:

-legpress of squat
- leg extensions
-leg curls
-stiff legged of Romanian deadlift
-rows
-pulldowns
-side raises
-bent over raise of facepulls
Reetvalidatie :roflol: :roflol:
De rest is ook aardig wat, ik ga me niet met trainingen bemoeien als amateur ;)
Train ze!

Was vergeten hoe RDL moet, geen zin in SLDL, dus gewone deadlifts gedaan. De laatste keer dat ik ze deed gebruikte ik de sumo stijl die toen (ruim 35 jaar geleden) erg in de mode was . Nu voeten iets smaller dan schouders en handen daarbuiten. Dacht RDL te doen, maar youtube leerde me dat dit 'regular deadlifts' waren, schijven tikten de grond aan. Goede pomp in mijn lats, had ik niet verwacht. Bij de front squats was het moeilijk het halter niet van mijn schouders te laten rollen, daarom maar setjes van 6 reps.

-deadlifts
-front squats
-pulldowns naar kin
-db side raises
-face pulls
-leg curls
-leg extensions

-schuin bankdrukken
3x8x80kg
-chest press machine
-pec deck
-pushdowns ss halter curls
-db extensions liggend ss hammer curls zittend
-calf raises zittend

morgen benen, rug en schouders

Legging aangetrokken en:

-front squats gedaan, 70kg i.p.v. 80, halter rolde deze keer niet van mijn schouders + 8 diepe reps
-rack pulls, vanaf mijn knieën. 150kg, bij de tweede set kreeg ik gripproblemen en de laatste twee sets daarom met mixed grip gedaan, die ook gemixt. Volgende keer straps in de tas.
-cable rows
-pulldowns, eerst naar kin, dan naar nek
-cable upright rows
-leg curls
-leg extensions

Vrijdag FB

Dank je, heb weer lol in het trainen. Schaamde me een beetje voor het gewicht bij de rackpulls (heb in mijn jeugd aan powerlifting gedaan), maar een jonge man die na mij wilde in het powerrack gaf me juist een complimentje en gebruikte hetzelfde gewicht.

Dank je, heb weer lol in het trainen. Schaamde me een beetje voor het gewicht bij de rackpulls (heb in mijn jeugd aan powerlifting gedaan), maar een jonge man die na mij wilde in het powerrack gaf me juist een complimentje en gebruikte hetzelfde gewicht.

Bij ons in de sportschool zijn de leden van jouw leeftijd (niks mis mee hoor) lekker op de crosstrainer bezig of zijn ze ijverig hun ‘buikspierkwartier’ aan het doen.
No worries, je doet het hartstikke goed.

Na deadlifts en rackpulls voel ik mijn rug beter dan na de oefeningen (pulldowns en rows) die ik de afgelopen jaren deed voor rug. In de spiegel nog geen verschil...

Full body training, tenminste, mijn interpretatie.

-schuin bankdrukken
4x8x80kg, weer een setje erbij. Derde setje ging moeilijk, maar het gewicht is nog zo laag dat ik met iets meer rust het vierde weer vrij makkelijk deed.
-pulldowns
-machine chest dips (voorovergebogen)
-db rows
-machine shoulder press
-halter curls
-horizontale leg press (onthouden: pin op 6de gaatje, 120kg)

Maandag waarschijnlijk weer borst en armen + kuiten, mijn favoriete training.

Dank je, het duurde 1,5 uur, beetje lang.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven