- Waardering
- 14.740
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
ruilen?Ik ben ook in.. wil wel eens af van mijn bambi beentjes![]()
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ruilen?Ik ben ook in.. wil wel eens af van mijn bambi beentjes![]()
ga jij maar eens naar de psycholoog voor je bigorexia ,Ik ben ook in.. wil wel eens af van mijn bambi beentjes![]()
veel groter en droger dan jou word het niet op dit forumga jij maar eens naar de psycholoog voor je bigorexia ,veel groter en droger dan jou word het niet op dit forum
Inderdaad, bedoelde ik ook. Arnold himself had daardoor heel veel moeite met squatten. Mij ligt squatten heel goed maar kan het helaas niet meer zwaar doen. Hoewel daar ook een, voor de hand liggende, positieve kant aan zit.Het een kan het ander ook versterken he.
Al op EMG (+ spier / oefening) wezen googlen?
Camelus, wat benen betreft.ga jij maar eens naar de psycholoog voor je bigorexia ,veel groter en droger dan jou word het niet op dit forum
Heb jij wat borst voor me over dan?
Die 'tapse' benen, wel met een goede 'sweep' van de m. vastus lateralis, vind ik overigens verreweg het mooiste om te zien/hebben. Maar door eigen medialis defecit is dat besef pas laat gekomen. Berry de Mey had in dat opzicht geweldige benen, maar imo echt te slecht ontwikkelde teardrop en die andere baardaap, Jusup Wilcosz, had nog slechtere.Ik zie, ook bij top bodybuilders, taps toelopende benen met relatief grote omvang bij de liezen, maar relatief dun boven de knieën (Arnold, Phil Heath, Shawn Roden) - en 'rechte' benen (Bertil Fox, Dorian Yates, Roelly Winklaar). De laatste groep heeft met name een betere ontwikkeling van de m. vastus medialis, en vaak een mindere ontwikkeling van m. adductor longus (vooral Yates).
Zelf behoor ik tot de eerste groep en zou wat meer ontwikkeling van de spieren aan de onderste 10cm van mijn benen willen. Ik krijg echter de indruk dat de vorm van mijn benen, onafhankelijk van training, hetzelfde blijft. In periodes dat ik aan zwaar kniebuigen deed waren de spieren bij mijn knieën behoorlijk ontwikkeld maar de adductoren, glutes en hamstrings duidelijk beter. En als ik ze helemaal niet train, vooral als ik ook nog aan cardio doe, verdwijnen de spieren boven mijn knieën bijna volledig, met name de teardrop, maar blijven mijn adductoren vrij dik.
Zijn er oefeningen of variaties van oefeningen, om specifiek de medialis aan te pakken?
Er zijn een aantal complicaties: door hartproblemen kan ik niet meer heel zwaar trainen, ik heb hele dunne botten (bij mannen met een zware botstructuur lijken de knieën sowieso gespierder) en er is geen Hackenschmidt machine in mijn sportschool.
Voor het oog wel ja kwa cm zijn we gelijk geloof ik.
Heb jij wat borst voor me over dan?
Kan je weinig tips geven voor benen, legg extensions bijvoorbeeld voel ik alleen maar in me teardrops en doet eigenlijk niks voor de rest van me benen.
Kan je wel.Voor het oog wel ja kwa cm zijn we gelijk geloof ik.
Klopt, maar ik doelde op de spierbuiken van de quadriceps, de insertie en origo zijn nagenoeg gelijk en hebben allen eenzelfde functie.Goed punt, maar volgens mij te generaliserend zoals jij het stelt. Het gaat niet helemaal op als die aparte koppen bv. niet allemaal monoarticulair zijn, zoals bij de kuiten en de triceps. En schouders zijn volgens mij enorm plastisch (te vormen).
Ik krijg juist dunnere benen van duursport. Heb nu (behoorlijk ongetraind) ruim 70cm boven en maar 45 net boven de knieën.Ik heb heel lang gevolleybald. Springen lijkt voor kuiten en mijn bovenbenen echt wel veel te doen.bij mij zijn mijn quads onderin relatiegoed ontwikkeld (relatief, omtrek is iets van 65cm).
Dus iets met springen kan waarschijnlijk we helpen. Moeten je knieen het wel trekken. Mijn knieën zijn enorm verbeterd sinds ik aan squatten, dl doe.
Denk er zelf aan weer te gan touw springen. Volgens mij heel goed voor mijn sprongkracht, hardlopen etc.
Volleybal is zeker geen duursport. Vrij explosief en veel springen.Ik krijg juist dunnere benen van duursport. Heb nu (behoorlijk ongetraind) ruim 70cm boven en maar 45 net boven de knieën.
Nu citeer ik 3XL:Bij leg ext. kun je de belasting meer op de binnenkant laten komen door de voet naar buiten te draaien.
Klopt, maar ik doelde op de spierbuiken van de quadriceps, de insertie en origo zijn nagenoeg gelijk en hebben allen eenzelfde functie.
Bij leg ext. kun je de belasting meer op de binnenkant laten komen door de voet naar buiten te draaien.
Nu citeer ik 3XL:
"When comparing tibial internal and external rotation there was no significant difference in activation levels between the VMO and VL compared to a neutral orientation."