XXL Nutrition

Is 'targeting' van de beenspieren net boven de knieën mogelijk, met name van de 'teardrop' ?

• Topic Starter Topic Starter
ik volg, interessante vraag dit.
Bij mij is het bovenste gedeelte relatief groot en bij de knie heb ik ook veel minder massa. Ik vermoed dat wijdbeens squatten hiervoor heeft gezorgd. Ik ga die tip van apfelstrudel eens proberen met de leg extensions.
Ik ben bang dat er weinig hoop voor ons is.

Leg extensions zijn slechter voor de knieën dan sissy squat.

Mijn eigen plan om de quads te targetten, indien mogelijk specifiek het gebied net boven de knie, was/is nadruk op front squats i.p.v. back squats. Dan bypass ik zo veel mogelijk de glutes en de adductors; mijn sterke, maar zeker niet favoriete, punten. Vooral de billen wil ik als oldskool BBer en drager van confectiekleding absoluut niet verder ontwikkelen.

Aanvullend daarop ga ik met de tips aan de slag over extensions en sissy squats.

Laatst bewerkt:
Mijn knieën kunnen wel tegen extensies, het verschilt van persoon tot persoon.
Ik krijg juist last van leg extensions en curls. Squatten en lunges etc geen probleem. Heb rechts niet zo veel meniscus meer over. Hardlopen, fietsen en de rest gaat eigenlijk heel goed en sinds ik KT doe zelfs steeds beter.

Front Squats zijn anders vrij zwaar voor de glutes. Verkijk je daar niet op ;)

Ik krijg juist last van leg extensions en curls. Squatten en lunges etc geen probleem. Heb rechts niet zo veel meniscus meer over. Hardlopen, fietsen en de rest gaat eigenlijk heel goed en sinds ik KT doe zelfs steeds beter.
Ik kan nauwelijks meer lopen, laat staan hardlopen. Denk dat ik het kraakbeen in mijn knieën heb versleten met mountainbike wedstrijdjes. Toen ik steeds meer last kreeg van COPD kon ik niet meer goed rouleren (90-100/min) zonder voortdurend te hoesten en ben ik met een te zwaar verzet gaan fietsen, waarbij mijn longen wel minder zwaar werden belast. Mijn trainer riep me dat (rouleren) in wedstrijden altijd toe, maar ik wilde graag voorin zitten en luisterde niet. Jarenlang volgehouden tegen beter weten in. Maar leg extensions en curls gaan nog steeds prima en geven nog geen verdere problemen. Bij krachttraining ook weinig last van hoesten trouwens.

Laatst bewerkt:
In tegenstelling tot het naarbinnen/buiten draaien van de voeten merk ik bij het kantelen van de voet (plantar/dorsiflexion) wel wat verschil in hoe een leg extensie voelt.

Maar hoe bouw je daarmee spieren op? 50-60kg is al belachelijk licht, ik hoop dan al dat niemand kijkt.
Ik deed daar een paar honderd reps mee, mijn knieën zijn intussen in orde terwijl ik een paar jaar terug ook niet meer fatsoenlijk kon lopen.
1 benige squats op een schuine plank hebben me toen ook enorm geholpen.

Terug
Naar boven