XXL Nutrition

Is 'targeting' van de beenspieren net boven de knieën mogelijk, met name van de 'teardrop' ?

Bezoekers in dit topic

Wat Spambod al zei: ga nou maar de sportschool en probeer voor jezelf wanneer je het, het beste voelt. Vergeet de sportmedisch onderzoeken en experimenteer met rom en voetplaatsingen. Voel wanneer je hem raakt. Er is maar 1 Schwarze (moeilijke naam).
Arnold had hetzelfde probleem, uiteraard op een heel ander niveau. In 1975 en 1980, toen hij de mr. O 'erbij' deed en weinig en vooral niet zwaar had gesquat, waren zijn benen beroerd, ook voor die tijd.
 
Als het echt om de teardrop gaat dan voel ik die bij split squats / walking lunges / leg extensions idd ook het beste. Een beetje wat mucci zegt dus. Misschien ook nog sissy squats, maar dat is eigenlijk een beetje hetzelfde als een leg extension alleen dan staand.

Wat ECHT een killer is, een lunge met dan op de plek een split squat. En dat is dan 1 rep. Geen idee hoe die oefening heet. Misschien double walking lunges ofzo. Daar hoef je niet eens gewicht bij te gebruiken, gewoon bodyweight. De pijn en de burn die je voelt na een paar stappen is echt extreem. Denk dat je daar sowieso wel wat groei van in je teardrop krijgt.
 
Als het echt om de teardrop gaat dan voel ik die bij split squats / walking lunges / leg extensions idd ook het beste. Een beetje wat mucci zegt dus. Misschien ook nog sissy squats, maar dat is eigenlijk een beetje hetzelfde als een leg extension alleen dan staand.

Wat ECHT een killer is, een lunge met dan op de plek een split squat. En dat is dan 1 rep. Geen idee hoe die oefening heet. Misschien double walking lunges ofzo. Daar hoef je niet eens gewicht bij te gebruiken, gewoon bodyweight. De pijn en de burn die je voelt na een paar stappen is echt extreem. Denk dat je daar sowieso wel wat groei van in je teardrop krijgt.
Weer bedankt, ik ga het proberen. Het zijn oefeningen die voor mij niet zo voor de hand liggen, omdat ik heel erg van de basisoefeningen ben. Maar dat was gelukkig al minder geworden.
 
Misschien ook nog sissy squats, maar dat is eigenlijk een beetje hetzelfde als een leg extension alleen dan staand.
Zeer beperkte ROM toch ook maar eigenlijk?
 
Zeer beperkte ROM toch ook maar eigenlijk?

Sissy squat beperkte ROM???

En ik doe'm zelf nog "dieper"

Sissy squat is trouwens een CKC oefening terwijl leg extension een OKC oefening is. SQ is dus superieur aan LE
 

Bijlagen

  • weighted-sissy-squat.jpg
    weighted-sissy-squat.jpg
    81 KB · Weergaven: 145
Sissy squat beperkte ROM???

En ik doe'm zelf nog "dieper"

Sissy squat is trouwens een CKC oefening terwijl leg extension een OKC oefening is. SQ is dus superieur aan LE
Velen doen hem met een speciaal bankje en dat zorgt vaak voor een wat kortere ROM. Vind de BW-variant zelf fijner, al heeft dat bankje ook zijn voordelen.
lmx-lmx1304-lmx-sissy-squat-bench-pro-black.jpg
 
Velen doen hem met een speciaal bankje en dat zorgt vaak voor een wat kortere ROM. Vind de BW-variant zelf fijner, al heeft dat bankje ook zijn voordelen.
lmx-lmx1304-lmx-sissy-squat-bench-pro-black.jpg

True die bankjes zijn echt nice.
Als je in een gym traint die niet zo een bankje heeft kan je trouwens ook hetzelfde in een smith machine doen. Zo doe ik het ook altijd
 
Velen doen hem met een speciaal bankje en dat zorgt vaak voor een wat kortere ROM. Vind de BW-variant zelf fijner, al heeft dat bankje ook zijn voordelen.
lmx-lmx1304-lmx-sissy-squat-bench-pro-black.jpg
steeds meer mensen noemen dit een Sissy squat maar het is in feite een Roman chair squat (het bankje heet een roman chair) in tegenstelling tot de echte SS is dit wel een knieeensloper, zeker als je tijdens de beweging naar achter gaat hangen. Je kan trouwens een Roman chair prima voor andere oefeningen gebruiken, vooral core oefeingen.
 
steeds meer mensen noemen dit een Sissy squat maar het is in feite een Roman chair squat (het bankje heet een roman chair) in tegenstelling tot de echte SS is dit wel een knieeensloper, zeker als je tijdens de beweging naar achter gaat hangen. Je kan trouwens een Roman chair prima voor andere oefeningen gebruiken, vooral core oefeingen.
Wat men tegenwoordig een Roman Chair noemt zou ik dan persoonlijk weer een hyperextension bankje noemen... Veel van die termen worden erg losjes gebruikt en vertaald.
Bij de Roman Chair squats focuste ik me vaak op een overdreven hiphinge, had het idee dat ik hierdoor wat meer kon focussen op het bovenste gedeelte van de quads.
 
Zie mensen meestal maar tot hoogstens 90 graden zakken met gewone sissy squats
 
Zie mensen meestal maar tot hoogstens 90 graden zakken met gewone sissy squats
Ik weet niet waar je dat zie maar waar ik mensen de gewone SS zie doen zakken ze een stuk verder dan 90gr (gewone is orginele/vrije variant?)
 
Wat men tegenwoordig een Roman Chair noemt zou ik dan persoonlijk weer een hyperextension bankje noemen... Veel van die termen worden erg losjes gebruikt en vertaald.
Daarom is het ook "handig" als mensen duidelijk zijn in wat ze eigenlijk doen/bedoelen.
 
Sissy squat beperkte ROM???

En ik doe'm zelf nog "dieper"

Sissy squat is trouwens een CKC oefening terwijl leg extension een OKC oefening is. SQ is dus superieur aan LE
Ik begrijp niet goed wat hier staat. Heeft het te maken met open en gesloten ?
En wat is sq ?
... en waarom vraagt niemand anders dit ?
 
Ik begrijp niet goed wat hier staat. Heeft het te maken met open en gesloten ?
En wat is sq ?
... en waarom vraagt niemand anders dit ?
Omdat jouw intellect superieur is.:D

Zie de bijdragen van 3XL nu pas, waarvoor grote dank, meldingen zeker gemist. Uit mijn grote blote hoofd: multi joint > single joint.

Sissy squat beperkte ROM???

En ik doe'm zelf nog "dieper"

Sissy squat is trouwens een CKC oefening terwijl leg extension een OKC oefening is. SQ is dus superieur aan LE

Closed vs Open Kinetic Chain!

Open chain exercises (OKC) are exercises that are performed where the foot is free to move. The opposite of OKC are closed kinetic chain exercises (CKC). Both are effective for strengthening and rehabilitation objectives. Closed-chain exercises tend to offer more "functional" athletic benefits because of their ability to recruit more muscle groups and require additional skeletal stabilization.

 
Laatst bewerkt:
Sissy squat is dus een gesloten keten, en daarom superieur?
Waarom is een gesloten keten beter als je op zoek bent naar hypotrofie, juist dan zou je denken dat de extensions beter zouden zijn, vanwege de specifieke beweging.

Schzwartzeneggertje let jij ook nog een beetje op, het gaat om jouw spillepootjes :thumb:
 
Gewoon een brainfart,... Ik weet dat het hier altijd vloeken in de spreekwoordelijke kerk is... Maar, anderhalve reps?
Dus zeg maar normale rep + de bovenste helft er achteraan = een rep. Of een X aantal herhalingen normaal, en dan hetzelfde aantal de halve reps.
 
Sissy squat beperkte ROM???

En ik doe'm zelf nog "dieper"

Sissy squat is trouwens een CKC oefening terwijl leg extension een OKC oefening is. SQ is dus superieur aan LE

Sissy squat is dus een gesloten keten, en daarom superieur?
Waarom is een gesloten keten beter als je op zoek bent naar hypotrofie, juist dan zou je denken dat de extensions beter zouden zijn, vanwege de specifieke beweging.

Schzwartzeneggertje let jij ook nog een beetje op, het gaat om jouw spillepootjes :thumb:
Die superioriteit van het gebruiken van gesloten spierketens is de consensus van therapeuten, zie ook mijn voorlaatste post (Wikipedia quote en een .artikeltje van een commercieel bedrijf).

Persoonlijk ga ik graag tegen consensus in en bij bodybuilding ben ik een groot voorstander van zeer zwaar uitgevoerde isolatieoefeningen, zowel strikt uitgevoerd als met cheaten. Toen ik op die manier rond 1980 trainde in een sportschool voor powerlifters, viel me op dat mijn spieren, vooral mijn schouders en armen, veel beter ontwikkeld waren dan die van de powerlifters. Die deden in die tijd bijna helemaal geen assisterende oefeningen, alleen de grote 3. De enkele keer dat ze bijvoorbeeld wel armen trainden, deden ze dat met heel weinig gewicht. Op een gegeven moment gingen mijn benen niet meer vooruit met alleen extensions en curls (de leg press werkte daar niet goed), en toen ben ik ook maar eens gaan squatten. Dat bleek, in ieder geval voor mij en mijn benen, de juiste oefening voor hypertrofie te zijn.
 
Back
Naar boven