MuscleMeat

Je hoeft niet te squatten om een compleet fysiek te bouwen

Je hoeft niet te squatten om een compleet fysiek te bouwen


  • Totaal stemmers
    335

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom doe je zo moeilijk? ;) Met alles bedoel ik natuurlijk: je 100% inzetten, of het nu om leg press of squat gaat. Een goed verstaander...

IK doe niet moeilijk; ik squat :D:p

En omdat ik een :rolleyes:smiley bij alles zet denk ga jij denken wat ik ermee bedoel:) leuk he internet;)
maar het maakt eigenlijk ook niet uit wat je met alles bedoelt, alhoewel als je je beperkt tot het je 100% inzetten op de legpress ga je het niet redden imo, ik dacht dan toch minstens aan een uitgebreid programma van beenoefeningen ter vervanging van de squat:o
 
Volgens mij kan je dus wel een evenwaardig fysiek opbouwen met squats als zonder squats, maar of je het even snel zal bereiken zonder squats is dan weer de vraag. I think not.
 
squat is onmisbaar als je voor kracht traint, voor massa heb je met legpress en extension's meer aan.
 
squat is onmisbaar als je voor kracht traint, voor massa heb je met legpress en extension's meer aan.

Oneens. Hoeveel spieren spreek je aan met squat? Hoeveel met legpress? Squat meer dus meer massa overall.
 
Misschien niet noodzakelijk maar waarom 3-4 oefeningen doen i.p.v. gewoon 1 oefening?
 
IK doe niet moeilijk; ik squat :D:p

En omdat ik een :rolleyes:smiley bij alles zet denk ga jij denken wat ik ermee bedoel:) leuk he internet;)
maar het maakt eigenlijk ook niet uit wat je met alles bedoelt, alhoewel als je je beperkt tot het je 100% inzetten op de legpress ga je het niet redden imo, ik dacht dan toch minstens aan een uitgebreid programma van beenoefeningen ter vervanging van de squat:o
Dat bedoelde ik ook. Maar volgens mij gaat het meer om de inzet tijdens de oefening dan om de oefening zelf...
 
Eens... Squats zijn zeker belangrijk voor een compleet fysiek.

Maar zonder kun je zeker een goed compleet fysiek bouwen.
 
Ik vind de squat toch wel onmisbaar. Ik begin er altijd men training mee, en ik ben direct warm.
 
Mwah. Waarschijnlijk genoeg billy's die met pompen op de leg press ook aardige poten hebben. Bovendien zijn er nog genoeg andere oefeningen om je poten aan te pakken met zichtbaar resultaat.

De squat ondervangt heel veel en is daarmee een echte basisoefening maar onmisbaar is geen enkele oefening.

Moet te doen zijn zonder squatten maar in ieder geval niet zo makkelijk.

Ik zie overig in men gym wel wat kuurders die er goed buffed up uitzien en nooit squatten.
Toch vind ik zoiets triestig.

Deadliften is belangrijker imo.
Je kan zwaarder gaan dan bij squats, en het pakt dezelfde spiergroepen aan als squats + nog eens je rug.
Bovendien kan je nog eens leg press doen om goede benen te bouwen.

Wat uiteraard niet betekent dat ik leg press vergelijk met squats (laat staan zie als een vervanger). Desalniettemin vind IK (persoonlijk) de squat wel een belangrijke oefening, maar niet onmisbaar in BB imo.

Volgens mij kan je dus wel een evenwaardig fysiek opbouwen met squats als zonder squats, maar of je het even snel zal bereiken zonder squats is dan weer de vraag. I think not.

Met een squat train je ook je onderrug mee.
80% van al je spieren worden gebruikt bij enkele squat om een vergelijking te geven 3 - 5 % bij een curl.
Een leg press is dus geen waardige vervanger voor de squat omdat je core niet eens word getraint.
Barbell lunges lijken me de beste vervanger voor squat.

Geen enkele oefening is onmisbaar maar wel imo heel belangrijk
 
Fred: The title of the article is squats vs. leg presses for BIG LEGS. Why are you asking me about whole body strength? That’s a different context, which means a different set of recommendations. Same comment to Dave. I titled this piece very specifically for a reason and that’s all I was talking about.

Ging over een compleet fysiek;)

Ook voor een complete fysiek heb je geen squats nodig :)
 
Mja wat versta je onder complete fysiek he, een bodybuilder die op een podium staat of een sterke man die een vrachtwagen trekt van 10 ton.
 
Squat is king of all exercises.
Ben het dus oneens.
 
Ook voor een complete fysiek heb je geen squats nodig :)

Jawel zeker als je squat doet ter ondersteuning van een andere sport. Het wordt erg lastig het heupgewricht te trainen zonder squats.
 
ik denk dat op elke oefening wel iets te verzinnen valt om toch die spiergroep goed aan te pakken.
 
Het gaat ook niet zo zeer om het trainen van een spiergroep. Het gaat meer om de unieke belasting en tegelijkertijd samenwerken van diverse spieren die oefeningen zoals deadlift en squat bewerkstelligen die het onmisbaar maken voor een complete fysiek zoals ik compleet zie.
 
Jawel zeker als je squat doet ter ondersteuning van een andere sport. Het wordt erg lastig het heupgewricht te trainen zonder squats.

We hadden het over een complete fysiek, niet fuctioneel. (hoezo heupgewricht niet trainen zonder squats... leg press en good mornings ?))
 
complete fysiek = show WITH go
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven