AndroidHealthClinic

Je zwaarste training ooit beschrijven

allereerste strongman training ... 8 events gedaan toen, armen en benen bont en blauw en schaafvonden, rug gekraakt en eelt van men handen gescheurd. Om van de spierpijn te zwijgen :)

UB/LB schema in de cut met de derde dag gelijk na het trainen een refeed van 250g. Waar ik op nog geen 1000 kcal eiwitten trainde. 2 dagen trainen, 1 dag rust, 2 dagen trainen, etc. Fullsquaten, deadliften, frontsquaten, stiff legged deadlifts, en dan nog de ene PR na de ander zetten... Kon na het cutten wel een deload gebruiken.

Verder ook weer een UB/LB schema voor vier maal in de week op 4000 kcal, weer met twee maal deads in de week. En alle compounds op 8x3 sets pakken. Heb een redelijk herstelvermogen, maar wist het wel elke keer weer flink op te zoeken. :o

Mijn zwaarste training was een eeuwigheid geleden een benentraining die zo zwaar geweest was, dat ik niet meer rechtop de trap op kon, maar moest kruipen toen ik thuis kwam...
Heb toen ook 4-5 dagen moeilijk gelopen.
Later nog wel eens dergelijke trainingen gehad, maar die staat in mijn geheugen gegrift.
Toen ik enkele maanden geleden weer begonnen ben met trainen ook behoorlijk afgezien...

En mijn eerste Krav Maga training van 2 uur lang in Gent vergeet ik ook niet meer...
Brutal! :eek:

Tijdje geleden in de zomervakantie toen ik met een zelfbedacht bodyweight exercise schema bezig was. Na 80 pushups gelijk 217 bodyweight squats gedaan. Bij nummer 218 kon ik mn lichaam gewoon echt niet meer omhoog krijgen, en lag ik daar op de grond, gierend van het lachen xD Mn trainpartner heeft me uiteindelijk omhoog getilt. Na 5 minuten rust one legged squats gedaan tot ik er scheel van zag. En daarna nog wall squat tot ik omviel.

3 dagen later kon ik nog steeds wel janken van de pijn.. jammer dat je niet echt handig aankomt van bodyweight trainen want het is wel echt lachen om te doen.

Vreemde training kerel :roflol:

Zwaarste trainingen waren de Kickbokstrainingen bij Chakuriki in Amsterdam.

Op Bodybuildinggebied de benen, vooral als je ze een tijdje niet hebt aangepakt.
Eerst de benen en daarna goed de kuiten, de volgende dag kun je niet meer lopen het is nog gevaarlijk ook met traplopen ben 1 keer bijna naar beneden gedondert.

Overige lichaamsspieren kun je wel last van hebben, biceps,triceps,borst maar die spierpijn ervaar ik als lekker en het zit je verder niet in de weg.

Wat betrefd je benen je kunt dus gewoon niets meer, niet meer lopen amper.

Als dit topic al bestaat zal ik het er direct uithalen, maar het lijkt me wel een leuke: beschrijf de training waar je de meeste spierpijn van hebt gekregen of die qua tijd zo zwaar was dat je die nooit meer vergeet.

De mijne was zo'n 8 jaar geleden toen ik dolgraag bij het NK Gewichtheffen een medaille wou halen.

De trainer vroeg mij of ik kon gewichtheffen. Ik zei "ja, maar dan zonder techniek".

Hij heeft me tegen een muurtje aangezet en liet me echt 3-4 minuten achter elkaar squatten. Na 2 uur van dit soort training ging ik naar huis en kon 3 dagen niet meer lopen van de pijn.

Resultaat was wel een zilveren medaille maar vraag niet hoe...;):D

Het NK gewichtheffen.......:o
maar ja het is 8 jaar geleden, was er veel concurrentie toen? Wat heb je getrokken & gestoten? In welke gewichtsklasse?

Mijn zwaarste training ooit moet nog komen neem ik aan :cool:
Ja ik heb al best wel eens zwaar getraind of althans zo dat ik redelijk kapot aan ging maar ik weet niet van 1x die nou veel meer is dan alle andere ;)

Vorig jaar een keer, had lekker getraind en wilde ter afsluiting nog onderarmen trainen, doorgaan tot ze in brand leken te staan, daarna een half uur geprobeerd om me om te kleden maar lukte niet.
Toen de bar juffrouw 5 minuten voor sluitingstijd kwam kijken waar ik bleef heb ik gelukkig hulp gekregen met omkleden, al piepend en steunend...???

• Topic Starter Topic Starter
;)
Het NK gewichtheffen.......:o
maar ja het is 8 jaar geleden, was er veel concurrentie toen? Wat heb je getrokken & gestoten? In welke gewichtsklasse?

Mijn zwaarste training ooit moet nog komen neem ik aan :cool:
Ja ik heb al best wel eens zwaar getraind of althans zo dat ik redelijk kapot aan ging maar ik weet niet van 1x die nou veel meer is dan alle andere

Het probleem was niet het aantal deelnemers, maar mijn "supertechniek".
Ik kan alleen maar powerclean, powerjerk en powersnatch en dat zou 99,9% afgekeurd worden. Ik ben pas 1 maand voor het NK met gewichtheffen begonnen en zou in de klasse t/m 94kg 4e worden en in de
klasse t/m 105kg 3e, omdat de 2 toppers niet gecontroleerd wilden worden; er viel er nog 1 af en dat leverde me de 2e plek op. Dus 5 deelnemers, waarvan 3 afzegden en ja het NK... verdeeld over ik dacht 15 klassen 32 deelnemers;) heel triest en naar het schijnt is het nu nog erger. Tijd om er misschien weer eens voor te gaan trainen:D
Ik dacht BTW 60 om 80kg en toch weer zonder techniek. Mijn hogere beurten werden afgekeurd.:D
Bijkomend probleem was dat ik 3 dagen voor de wedstrijd 91,5kg woog, dus 3 dagen lang zo'n 8000-10000kcal weggewerkt: stond kotsmisselijk op het podium.

Vorig jaar een keer, had lekker getraind en wilde ter afsluiting nog onderarmen trainen, doorgaan tot ze in brand leken te staan, daarna een half uur geprobeerd om me om te kleden maar lukte niet.
Toen de bar juffrouw 5 minuten voor sluitingstijd kwam kijken waar ik bleef heb ik gelukkig hulp gekregen met omkleden, al piepend en steunend...???
:ds: :eyebrow:

German volume training voor benen met een redelijk hoog gewicht

10 *10 full squats
10 *10 stiff legged deads

alles met minder dan 1 minuut rust tussenin.

De rest van de dag heb ik doorgebracht op mijne zetel.

Ooit eens in een vlaag van genialiteit het "Doug Hepburn bench programma" voor deadlifts gedaan...

Slechte beslissing... ;)

voor de niet kenners :
je doet een stuk of 6-7 opwarmsets
Daarna doe je 5 singles (5 x 1 rep) met een near-max weight, wel met voldoende rust (3-5 min) ertussen
Daarna drop je wat gewicht en doe je 5 x 5 reps...
Maw tien zware werksets...

Zeer goed schema voor bench maar totale overkill voor DL natuurlijk...
Mn max was toen ongeveer 250kg.
Ik deed eerst 5 x 1 x 240kg, en daarna 5 x 5 x 200kg.
Daarna nog acht sets barbell rows...

Op de weg terug moest mn broer even geld pinnen.
Toen hij terug kwam lag ik te slapen in de auto.
2 dagen later lag ik met griep in bed...
Teveel is teveel...

Nu ben ik nog altijd wel liefhebber van high-volume ook voor deadlift, maar dan zitten daar ook wel wat lichte sets of speedsets tussen

Ik train nooit ( NOOIT! ) hard.

Gisteren ook nog flink benen getraind, maar dat gevoel van 8 jaar geleden heb ik nooit meer gevoeld nadien (gelukkig):D

allereerste strongman training ... 8 events gedaan toen, armen en benen bont en blauw en schaafvonden, rug gekraakt en eelt van men handen gescheurd. Om van de spierpijn te zwijgen :)

Oh ja: Wheelflip: armen open. Car deadlift door mijn rug gegaan. Caber op mijn handen gehad. Ja, een goede strongman training of wedstrijd is heel heftig.;):D

jah ................auww

haha eerste keer(train ng ma 3maanden) ik ging borts doen fly's iets van 12 reps x 3 ofz .had 10min erna het gevoel alsof ik die spieren nog nooit had gebruik ,leek alsof me borst inelkaar was gedeuk:pnjah na 2dage in bed ging t weer:p

Terug
Naar boven