XXL Nutrition

Jeppe's Q&A Topic

• Topic Starter Topic Starter
terug van vakantie, strax ff checken wat ik nog kan beantwoorden. Ff geduld :)

Welkom terug Jeppe!:) Hoe was het op vakantie? Beetje kunnen genieten, niet teveel gecheat?:p

Jeppe, las ergens dat je voedingsconsulent was. Waar ligt je zaak ergens?

Leuven

Jammer man, is net iets te ver om eens op consultatie te komen. Ben zelf van st-niklaas.

als het belangrijk is, wat is een uur op de trein dan? ik pendelde vroeger elke dag 2 uur heen en 2 uur terug

Jeppe heb jij kans gezien mijn vraag te bekijken? Ben benieuwd naar jou kijk hierop.

Ey jeppe ik ben 1.79 en 84 kilo. Train nu 7 maanden en volg deze voeding schema wat vind je ervan ( op en aanmerkingen zijn altijd mooi meegenomen natuurlijk)

-10.00- 500 ml melk+50 gram brinta+ 1 banaan+ 40 gram whey

-12.00- 4 bruine boterhammen(volkoren) met kipfilet + eetlepel lijnzaad olie

-14.00- 4 bruine boterhammen(volkoren) met kipfilet + 30 gram whey+ lepel lijnzaad olie

-16.00- 100 gram lain gainer met 500 ml melk

-18.00- Pre workout= 5 g creatine + Xtend + 30 gram whey

-19.30- Post workout= 5g creatine + eas vassive amino+30 gram whey

- 21.00- 200 gram pangafilet met 100 gram rijst+ lepel lijnzaadolie

- 23.00- 40 gram whey 300 ml melk

- 01.00- 500 gram magere kwark + lepel lijnzaadolie

Wat vind je ervan Jeppe?

-Probeer brood wat af te wisselen met rijst, pasta etc
-hoeveel kip eet je op je brood? ik zou zeker 150 gr nemen of meer
- pre workout : je xtend niet samen met whey nemen...snelle opname van xtend gaat zo verloren, neem je whey dan een dik uur voor de training en je xtend vlak ervoor/tijdens
-post workout : dextrojuice + al de rest nemen, behalve je whey. Neem je whey 15-20 minuten erna.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutschema-215967/

mijn cutschema, heb ook die visolie caps + BCAA van XXL gekocht die je had aangeraden, tips?

Ik ben gestopt met lezen toen ik dit zag : 400 ml melk (met water lukt me echt niet :( )

:p :p nee euh ff kijken
Qua verhoudingen ziet het er redelijk uit. Ik persoonlijk zou het eenvoudiger maken, maar dan moet je eentonig kunnen eten....gewoon doorheen de dag maaltijden van rijst met kip/vis/steak/eieren, lekker droog met wat olijfolie of nootjes erbij. zo simpel is cutten eigenlijk :p

Jeppe zit momenteel wat met mijn voeding te spelen, zal je het hele schema besparen. :D
Mijn doel is mijn vet wat terug te brengen na een extreme bulk. Ik ben al wat vet kwijt maar ik zat helaas wat te laag in de calorien waardoor ik ook wat spiermassa verloor.

Om te beginnen eerst wat over mijn BMR en onderhoud.
BMR = 2216 kcal (Formule van Harris-Benedict)
Onderhoud(kantoor) = 2850kcal

Krachttraining = 900kcal
Cardio = 250kcal
Onderhoud(trainingsdag) = 4000kcal

Als ik ga cutten ga ik maximaal 15-20% onder mijn onderhoud zitten.

Wat is nu wijs? Per dag aanpassen wat ik moet eten? Mijn onderhoud ligt op trainingsdagen namelijk een stuk hoger dan die op rustdagen.

Dus op rustdagen op 2850-430= 2420 kcal gaan zitten en
op trainingdagen op 4000-800=3200 kcal gaan zitten

of uitgaan van een gemiddelde onderhoud en zo de hele week stabiel in mijn maaltijden blijven?

Oke, eerst en vooral geloof ik niet in die magische formules om je onderhoud enzo te berekenen. Dat leer je gewoon door te eten, op de weegschaal te staan en in de spiegel te kijken.
Ik zou stabiel eten, elke dag hetzelfde, met uitzondering van je PWO shake dan ofzo. Je 'groeit' en herstelt op je niet trainingsdagen dus heb je weldegelijk genoeg voeding nodig om dat herstelproces te verwezenlijken. Misschien carbs wat lager en vet wat hoger om zo te compenseren op niet trainingsdagen.

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:58 ----------

Hey Jeppe. Ik werd door Jeffa getipt over dit topic.
Zou je even naar mijn dieet willen kijken?
Ik heb het in een ander topic als word bestand als bijlage toegevoegd. Zodat je alle verhoudingen e/k/v ook kunt zien. Het lukte me hier niet om het bestand toe te voegen dus:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bulk-dieet-tips-zijn-welkom-215864/

Alvast bedankt!

staan al enkele goede tips in je topic! niet echt veel meer aan toe te voegen :)

Oke, eerst en vooral geloof ik niet in die magische formules om je onderhoud enzo te berekenen. Dat leer je gewoon door te eten, op de weegschaal te staan en in de spiegel te kijken.
Ik zou stabiel eten, elke dag hetzelfde, met uitzondering van je PWO shake dan ofzo. Je 'groeit' en herstelt op je niet trainingsdagen dus heb je weldegelijk genoeg voeding nodig om dat herstelproces te verwezenlijken. Misschien carbs wat lager en vet wat hoger om zo te compenseren op niet trainingsdagen.
Thnx Jeppe.

Ik deel je visie dat die berekeningen niet te strak aangehouden moeten worden, eerder een indicatie vanwaar je kunt starten. Ik kijk idd hoe mijn lichaam hierop reageert en stel het bij als het nodig is. Uiteindelijk is niet ieder lichaam hetzelfde.

Ok ik ga stabiel in mijn voeding zitten en werken aan die carb/vet verhouding.

Ok dan, bedankt dat even hebt gekeken!

http://www.brinta.nl/brinta-producten-crunchies-flakes-evenwichtsdag.html#

Is dit ook een goede vervanger van de normale brinta? normale brinta begin ik steeds viezer te vinden, waardoor ik steeds minder dr van eet, met dit eet ik makkelijk 200gram weg.
Ik had al gezien dat dr wel veel suikers in zitten (25g/100g brinta), maar ik eet het gewoon als ik wakker wordt en na het trainen, dus dan heb je de suikers toch al nodig.
In mn nieuwe (bulk)schema eet ik 120g als ik wakker word en 100g na het trainen.
mvg, sam

Wissel dan beter af met havermout, nutrix(bambix) of muesli.

heb tot nu toe eigenlijk alleen maar brinta geprobeerd dus dan probeer ik dat wel ff.
hardstikke bedankt,
sam

Ey jeppe ik ben 1.79 en 84 kilo. Train nu 7 maanden en volg deze voeding schema wat vind je ervan ( op en aanmerkingen zijn altijd mooi meegenomen natuurlijk)

-10.00- 500 ml melk+50 gram brinta+ 1 banaan+ 40 gram whey

-12.00- 4 bruine boterhammen(volkoren) met kipfilet + eetlepel lijnzaad olie

-14.00- 4 bruine boterhammen(volkoren) met kipfilet + 30 gram whey+ lepel lijnzaad olie

-16.00- 100 gram lain gainer met 500 ml melk

-18.00- Pre workout= 5 g creatine + Xtend + 30 gram whey

-19.30- Post workout= 5g creatine + eas vassive amino+30 gram whey

- 21.00- 200 gram pangafilet met 100 gram rijst+ lepel lijnzaadolie

- 23.00- 40 gram whey 300 ml melk

- 01.00- 500 gram magere kwark + lepel lijnzaadolie

Wat vind je ervan Jeppe?

euhm daar heb ik reeds op geantwoord :D

Hallo Jeppe,

aangezien je in Leuven werkt en waarschijnlijk ook afentoe blessures hebt.
Weet jij een goede sportarts daar in de buurt ?

Alvast dank!

Ik ga naar een gewone arts.

Enkel voor Kinésist kan ik je wel iemand aanraden, stuur maar pm indien je z'n naam wil.

Terug
Naar boven