AndroidHealthClinic

Jeppe's Q&A Topic

Om een startpunt te hebben tijdens mijn cut eet ik op (berekend) onderhoud, en probeer K/E/V op 50/30/20 te hebben.
Hoe belangrijk vind jij het (ervaring) om koolhydraten te minderen gedurende de dag? Noodzakelijk?
Ik doe nu de ene dag KT en de andere dag cardio (hardlopen) en 1 dag in de week geen van beiden...

• Topic Starter Topic Starter
Je bedoelt minder KH eten naarmate de dag vordert? Hoe later op de dag hoe minder carbs ?

Kijk,

Ik ben van mening( en ik spreek dan over mijn eigen lichaam en dat van andere mensen die ook wedstrijden doen, dus ook voor de 'droogst' mogelijke fysiek gaan ), dat het weinig of niets uitmaakt of je nu carbs s'avonds eet of niet. Het gaat om de totale inname per dag. Nu is het wel zo dat als ik al vrij laag zit in carbs, dat ik deze bij voorkeur zowiezo neem s'ochtens, voor en na de training. Soms blijft er dan nog zo weinig over qua hoeveelheid dat ik s'avonds geen carbs meer neem er de overblijvende nog ergens gedurende de dag eet ofzo.
Ik heb het dus al op beide manieren gedaan, wél carbs eten en géén...resultaat was hetzelfde in mijn ogen. Dus mag je s'avonds carbs eten? Ja ik vind van wel, zolang je totale kcal ( en carb ) aantal niet teveel wordt.

Helder.

Sommigen zijn er zó van overtuigd dat naarmate de dag vordert het aantal carbs omlaag moet, terwijl ik dat niet echt 'handig' vind (maar als het moet, dan moet het gewoon - ik heb het er wel voor over). Voorlopig blijf ik "gewoon" eten, kijken wat dat doet.

Dank!

Hey Jeppe,

Allereerst tof dat je dit topic bent gestart!

Zou je met ons kunnen delen hoe jouw schouder training eruit ziet en of je daar ook je traps bij pakt?
Zelf heb ik namelijk best wat problemen met mijn schouders. Heb al een tijd geprobeerd om ze op te delen.
Front bij borst, achterkant bij rug, traps met delt enzo. Maar ook dan willen ze niet echt groeien.

Heb er ook niet aanleg voor maar alle ideeen zijn welkom.

cheers

Nooit traps bij schouders. Eigenlijk train ik doe nooit specifiek.. zware T bars en deadlifts belasten die al genoeg.

Shouders :

Shoulder press dumbbells 4 zware sets
Lateral raises idem
bent over laterals idem
en als laatste beetje afwisseld...soms nog wat presses, soms front raises, of side raises aan de kabel ofzo, wisselt wat.

Welke blessures heb je al gehad door het altijd zwaar trainen ?
En doe je aan stretchen ?

Nooit traps bij schouders. Eigenlijk train ik doe nooit specifiek.. zware T bars en deadlifts belasten die al genoeg.

Shouders :

Shoulder press dumbbells 4 zware sets
Lateral raises idem
bent over laterals idem
en als laatste beetje afwisseld...soms nog wat presses, soms front raises, of side raises aan de kabel ofzo, wisselt wat.

Thnx

Dit is ongeveer wat ik op dit moment ook doe. Zal het eens proberen zonder traps erbij.
Hoe dan ook het blijft mijn zwakke spiergroep.

Jeppe, ik vind het relaxt om 's avonds laat te trainen (van 9 tot 10).

Om 8 uur eet ik dan warm en om 10 uur neem ik een whey shake + dextrose.

Om 11 uur neem ik een halve bak kwark of caseine shake.

Ben ik zo goed bezig of zie je verbeterpunten ?

Ik vraag dit omdat ik weleens heb gelezen dat de maaltijd na het trainen samen met het ontbijt de belangrijkste is. Het lijkt me echter 'raar' om om 11 uur ff een bord rijst naar te binnen werken als ik daarna gelijk me nest induik.

Graag jouw visie :)

Ik houd nogal wat vocht vast, en ik had 2 dingen bedacht:
- ik kan proberen een hoop vocht te verliezen in de hoop dat het niet net zo hard terug komt als het weg gaat (met water-out bijvoorbeeld?)
- als ik eenmaal een bak vocht kwijt ben 'snapt' mijn lijf dat ik het niet zo hard nodig heb (zoal ik ook met een flinke hoeveelheid vet voor elkaar heb gekregen)

Wil je hier ook eens je visie op geven?
Tips?

Jeppe, ik vind het relaxt om 's avonds laat te trainen (van 9 tot 10).

Om 8 uur eet ik dan warm en om 10 uur neem ik een whey shake + dextrose.

Om 11 uur neem ik een halve bak kwark of caseine shake.

Ben ik zo goed bezig of zie je verbeterpunten ?

Ik vraag dit omdat ik weleens heb gelezen dat de maaltijd na het trainen samen met het ontbijt de belangrijkste is. Het lijkt me echter 'raar' om om 11 uur ff een bord rijst naar te binnen werken als ik daarna gelijk me nest induik.

Graag jouw visie :)

Ik zou wel rijst met vlees eten om 11 uur :D je hebt nog niet zo lang getraint dan en kan best wel die kcals gebruiken om te groeien! 11 uur s'ochtens of s'avonds maakt niet uit, eten is nodig voor optimaal te herstellen.

Ik houd nogal wat vocht vast, en ik had 2 dingen bedacht:
- ik kan proberen een hoop vocht te verliezen in de hoop dat het niet net zo hard terug komt als het weg gaat (met water-out bijvoorbeeld?)
- als ik eenmaal een bak vocht kwijt ben 'snapt' mijn lijf dat ik het niet zo hard nodig heb (zoal ik ook met een flinke hoeveelheid vet voor elkaar heb gekregen)

Wil je hier ook eens je visie op geven?
Tips?

Eerst een vraag voor jou dan :p Hoe weet je dat je veel vocht vasthoudt? En hoe maak je het onderscheid tussen vocht en eventueel vet ? ;)

Gaaf topic...

Hoe zagen jou maaltijden er uit, die tussen je ontbijt en je luch zitten, en tussen lunch en avond eten?

Thnx

Mijn dieet staat hier ergens in dit topic gepost, op een van de eerste pagina's denk ik. Maar is eigenlijk altijd rijst + vlees :)

Eerst een vraag voor jou dan :p Hoe weet je dat je veel vocht vasthoudt? En hoe maak je het onderscheid tussen vocht en eventueel vet ? ;)

Constatering van m'n sportschooleigenaar (zelf ook BB'er met nogal wat titels op z'n naam), en een sportdiëtiste die ook al zoiets zei toen ze nogal wat moeite had m'n vet% te meten. En ja: er zit ook nogal wat vet aan m'n lijf...

overheen gelezen ;)

spierscheur in quads.....en nu op deze moment spierscheur in men linkertrap van 2,5 cm :( :(
Voor de rest kleine zaken, nek die is vastzit etc

Stretchen doe ik nooit, behalve voor ik squat men borst, anders geraak ik niet met men armen achter de baar :D

overheen gelezen ;)

spierscheur in quads.....en nu op deze moment spierscheur in men linkertrap van 2,5 cm :( :(
Voor de rest kleine zaken, nek die is vastzit etc

Stretchen doe ik nooit, behalve voor ik squat men borst, anders geraak ik niet met men armen achter de baar :D

Heb je dan geen last van zeer korte spieren?
Zelf zit ik hiermee, door altijd kracht gericht te trainen.
Het gevolg is dat ik helemaal niet lenig ben, bijvoorbeeld kleermakerszit kan ik niet. En dan mijn kraakbeen aan mijn patella beschadigd is door te korte hams en quads..

Ik ben abnormaal stijf :p ik geraak met men handen tot aan men knieeën, verder gaat amper, aan men rug geraak ik helemaal niet enzovoort :) zou er eigenlijk is iets moeten aan doen, maar of het zal helpen..

Terug
Naar boven