MuscleMeat

Jeppe's Q&A Topic

Mja is vrij ingewikkeld en ik zou het ook zo niet doen voor een shoot denk ik, is toch nog net iets anders als een wedstrijd he.
twas ook m'n eerste keer dat ik écht geladen heb.

Kort gezegd :
ma : depleten + zout + veel water
di : depleten + zout + veel water
woe : depleten + zout + helft water van ma en di
do : laden + geen zout + helft water van woe
vrij : laden + geen zout + helft water van do
zat : laden + geen zout + helft water van vr
zo : wedstrijddag, nog steeds laden, amper water en geen zout.

er zijn heel veel mogelijkheden daarin, tis experimenteren hoor...

Voor na het trainen zou ik het zo doen :
pré workout heb ik liefst iets van tragere carbs + whey isolaat, sommigen nemen ook snelle carbs zoals dextro juice ofzo, maar dan zou ik ook een kleine hoeveelheid tijdens het trainen nemen om je bloedsuiker op peil te houden.
tijdens workout( je kan hiervan al beginnen sippen 20 minuten ervoor ofzo ) : EAS/BCAA/recovery formula aangelengd in voldoende water
direct PWO : Vitargo of dextrojuice of waxy maize + EAS/BCAA/recovery formula + creatine + glutamine
15 minuten erna : whey isolaat
60 minuten erna : vaste maaltijd met carbs + proteïn

hoeveelheden moet je zelf een beetje bekijken hé..

NO supps : veel goede producten op de markt laatste tijd, veel keuze dus ook :p Superpump 250 , supercharge, unleash, nanovapor, noxplode etc...
Creatine : Ik ga goed op monohydraat, als je iets anders wil proberen zou ik kre alkalyn aanraden.

Droger worden is vooral kwestie van een goed dieet + voldoende cardio en de juiste timing van supps om spiermassa afbraak proberen te voorkomen.

Momenteel ongeveer zo....zit wel in de rebound van de wedstrijd :)

meal 1 : 6 hele eieren + roggebrood + banaan + whey isolaat
meal 2 : kip + rijst + olijfolie + bonen
meal 3 : steak + zoete aardappel + cashewnoten + broccoli
meal 4 : kip + rijst + olijfolie + bonen
meal 5 : steak + zoete aardappel + cashewnoten + groenten
meal 6 : havermout whey isolaat
tijdens training : EAS XXL in water
PWO : vitargo + XXL recovery formula en XXL EAS + crea mono + glutamine
15 min later : whey isolaat
meal 7 : kip + rijst + groenten
meal 8 : kip of steak + rijst + groenten + Nightproteïn met weinig water ( pudding :p ) jammiee :D

Als ik een maaltijd niet kan binnenkrijgen
Dit is op trainingsdagen, op rustdagen iets minder carbs en meer vet, dan eet ik wat zalm etc.

supps : animal pak , animal omega, multivit, vitamine C, omega 3 caps

tnx man! zijn wel dure grappe zo alles bij elkaar!

• Topic Starter Topic Starter
Ja klopt het is een kostelijke sport, daarom ben ik zeer dankbaar dat Rene mij steunt ;)
Tis ook kwestie van zoeken naar de goedkoopste kip en steak etc die kwalitatief toch goed is. Bij supplementen is dat eigenlijk hetzelfde, kwaliteit moet primeren maar budget komt er ook bij kijken, en daar is XXL eigenlijk zeer goed in. Vergelijk maar is met dure amerikaanse merken, stukken minder van kwaliteit en o zo duur soms!

Ja klopt het is een kostelijke sport, daarom ben ik zeer dankbaar dat Rene mij steunt ;)
Tis ook kwestie van zoeken naar de goedkoopste kip en steak etc die kwalitatief toch goed is. Bij supplementen is dat eigenlijk hetzelfde, kwaliteit moet primeren maar budget komt er ook bij kijken, en daar is XXL eigenlijk zeer goed in. Vergelijk maar is met dure amerikaanse merken, stukken minder van kwaliteit en o zo duur soms!

ja idd die amerikaanse merke zijn best prijzig...

En waar doe jij dan je wekelijkse inkopen? Dus waar koop je je kip etc.?

En zou je me kunnen vertellen hoe je traint? wat voor trainingsschema? Hoge en lage intensiteit afwisselen? Etc.

Alvast bedankt! Geweldig zo'n topic :thumbs:

Kip koop ik overal een beetje(promoties uitzoeken he :p )...steak ga ik altijd naar de spar ( bestaat niet in NL denk ik ) daar heb ik paardensteak voor 11 euro de kilo en ben ik zéker dat da kwaliteit altijd super is. Rijst enzo koop ik allemaal in grote dozen in de Makro.

Training is altijd 4* per week in split. Altijd zo zwaar mogelijk en toch vrij hoog in volume, meestal zitten Aron en ik daar toch anderhalf uur en soms nog iets langer. Bijna allemaal basic oefeningen, geen fancy stuff. Herhalingen tellen doe ik ook niet echt ik ga voor minimaal 6-8 en als ik er 12 maak verzwaar ik gewoon. Niet teveel nadenken gewoon knallen :D

ma : borst en triceps
di : rug en hams
do : quads en kuiten
vr: schouders en biceps

Spar bestaat ook (maar zit lang niet overal)
Mooi initiatief Jeppe!

doe je een(HIIT)Cardio smorgens op nuchtere maag wanneer je vet wilt verliezen? Zo ja hoe precies en hoe pak je dan je BCAA om tegen spier verbranding te beschermen

Goed iniatief!
Graag jouw mening over dit 4 daagse split schema.

Dinsdag;

- Schouders:
Overhead press
Standing front raises
Seated side raises
Standing cable side raises

- Triceps:
CGBG
Skullcrushers
Triceps dip

Donderdag;

- Benen:
Squat
Lunges
Leg press
Seated leg curl
Seated calf raises
Standing calf raises

- Buik:
Dragon flags
Hanging leg raises
Crunches

Vrijdag;

- Borst:
Bench press
Flys
Incline dumbbell press
Chest dips

- Biceps:
Barbell curl
Standing dumbbell curl
Hammer curl

- Triceps:
Push down robe
One arm push down

Zondag;

- Rug:
Deadlift
Pull-up
Wide grip lat pulldown
BOR
Seated row

- Achterkant schouders:
Cable rear lateral raise
Dumbbell bent over side raise

- Traps:
Barbell shrug voorlangs
Barbell shrug achterlangs

Heb je nog bulk tips om makkelijker aan kcal te komen? Ik zit nu op een plateau dat ik niet veel meer kan eten waardoor ik veel kcal haal met vloeibaar. Heb je misschien nog recepten / adviezen om veel kcal binnen te krijgen? (geen troep ofcourse)

doe je een(HIIT)Cardio smorgens op nuchtere maag wanneer je vet wilt verliezen? Zo ja hoe precies en hoe pak je dan je BCAA om tegen spier verbranding te beschermen

Yep cardio op nuchtere maag s'ochtens.Altijd lage intensiteit ( hartslag rond 125 ), ervoor 5 tot 10 gram bcaa nemen.

Goed iniatief!
Graag jouw mening over dit 4 daagse split schema.

Dinsdag;

- Schouders:
Overhead press
Standing front raises
Seated side raises
Standing cable side raises

- Triceps:
CGBG
Skullcrushers
Triceps dip

Donderdag;

- Benen:
Squat
Lunges
Leg press
Seated leg curl
Seated calf raises
Standing calf raises

- Buik:
Dragon flags
Hanging leg raises
Crunches

Vrijdag;

- Borst:
Bench press
Flys
Incline dumbbell press
Chest dips

- Biceps:
Barbell curl
Standing dumbbell curl
Hammer curl

- Triceps:
Push down robe
One arm push down

Zondag;

- Rug:
Deadlift
Pull-up
Wide grip lat pulldown
BOR
Seated row

- Achterkant schouders:
Cable rear lateral raise
Dumbbell bent over side raise

- Traps:
Barbell shrug voorlangs
Barbell shrug achterlangs

Heb je nog bulk tips om makkelijker aan kcal te komen? Ik zit nu op een plateau dat ik niet veel meer kan eten waardoor ik veel kcal haal met vloeibaar. Heb je misschien nog recepten / adviezen om veel kcal binnen te krijgen? (geen troep ofcourse)

Schema ziet er wel oké uit, ik zou enkel voor hams nog stiff legged deadlifts ofzo doen. Ook armen(triceps) zou ik maar 1 keer per week doen.
Voor borst zou ik 2 incline oefeningen doen, dus die fly's zou ik incline pakken bijvoorbeeld. Omdat bovenkant bij 99% vd mensen toch achterloopt.

Voor meer kcals is een gainer natuurlijk het makkelijkste, zorg wel dat je kwaliteit koopt en geen gainer die enkel snelle suikers bevat, een goede keuze vind ik complex carb gainer of lean gainer. Verder zorgen dat je vetten hoog genoeg zijn, dit zorgt snel voor véél kcals en zijn imo belangrijk voor spiergroei. Noten zijn heel makkelijk, pindakaas etc ook, eventueel MCT olie.
Andere recepten die voor mij goed werken en veel kcals geven zijn pannekoeken maken met hele eieren en havermout.
Je steak vermalen en er hamburgers van maken met wat guacamole ( avocado's ) en pasta bijvoorbeeld..kan je makkelijk veel van eten en is toch kwalitatief goed. Vette vis cijfert ook vrij snel infeite als je puur naar kcals kijkt én tis nog goed ook. Zal straks als ik thuisben nog is verder kijken in oude eetschema's ;)

Ohja nutrix is ook wel makkelijk voor veel carbs binnen te krijgen, verteerd super snel bij mij en als je niet teveel water bijdoet is het qua volume eigenlijk niet zoveel. Doe er whey doorheen en een vetbron erbij en hup eten maar :D

Zou ik lunges of leg press vervangen door stiffed leg deadlift?

Ik heb al een tijdje de complex carb gainer van xxl nutrition en deze bevalt me erg goed. Ik zal eens een keer kijken naar MCT olie, meer tips zijn natuurlijk welkom, hartstikke bedankt. :thumb:

Edit; waar kan ik MCT olie het beste halen? Is het te kopen in winkels of moet ik het bestellen via internet?

Edit 2; Ik kwam net via via bij Maltargo uit, deze kost 10 euro voor 1400 gram, MCT olie kost 12 euro voor 500 ML. Kan ik het beste voor Maltargo kiezen of toch voor MCT olie?

http://www.sportfood.nl/shop/product_info.php?products_id=410

Laatst bewerkt:
Goed topic, ik vrees dat het flink vol zal lopen dus ik probeer er maar even snel bij te zijn.:D

Ik heb een aantal vragen:
-Ben jij ervan overtuigt dat veel vochtopslag bij een bulk hoort en de gains bevordert, of kan ik me er beter naar richten om dit te minimaliseren? Ik probeer altijd een tussenweg te vinden, want als je een beetje ijdelheid bezit is vocht toch vervelend. :rolleyes:

-Wat is volgens jou ongeveer het minimale bf% waarop je degelijk kan gainen in een bulk zonder het gebruik van AAS, HGH etc. ? Zou een bulk van 6% naar 10% dus aanzienlijk minder opleveren aan spiermassa dan een bulk van 10% naar 14%?

-Vindt je het ook maar enigzins nuttig om boven de 10-12% uit te komen wanneer je uiteindelijk de 6% vast wil houden?

-Ben je een voorstander van deadliften op hoog volume? En high-rep(10+)?

Verder zou het leuk zijn als je nog even je mening over mijn huidige schema gaf, een aanpassing op rippetoe:

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Chins
3x5 Standing military press

Workout C
1x5 Deadlift
3x5 Chins
3x5 Bench Press

Krachtstats zijn:
90/120(of 130, maar dat is verleden tijd)/155
Ik train nu bijna 22 maanden. Ik ben veel meer volume gewend dan dit, maar ik was wel benieuwd hoe het zo zou gaan. Verder zit ik in een korte bulk(rond de 2 maanden).

Alvast bedankt! :)

Goed topic, ik vrees dat het flink vol zal lopen dus ik probeer er maar even snel bij te zijn.:D

Ik heb een aantal vragen:
-Ben jij ervan overtuigt dat veel vochtopslag bij een bulk hoort en de gains bevordert, of kan ik me er beter naar richten om dit te minimaliseren? Ik probeer altijd een tussenweg te vinden, want als je een beetje ijdelheid bezit is vocht toch vervelend. :rolleyes:

--> Sja ik loop liever ook niet als een vochtbal rond :D Ik denk dat het er spijtiggenoeg bijhoort. Alleen mag je vocht niet met vet verwarren wat de meeste wel doen. Meer vocht = meer gewicht = zwaarder trainen. langs de andere kant ben je snel buiten adem en ben je soms gewoon lomp. Middenweg zoeken dus! Heel clean eten helpt bij mij wel.

-Wat is volgens jou ongeveer het minimale bf% waarop je degelijk kan gainen in een bulk zonder het gebruik van AAS, HGH etc. ? Zou een bulk van 6% naar 10% dus aanzienlijk minder opleveren aan spiermassa dan een bulk van 10% naar 14%?

--> Moeilijke vraag...hmm ik denk dat je er meer zal uithalen als je van 6% naar 10 gaat. Eenmaal op 10% zou ik al niet te stevig al meer gaan doorbulken omdat je snel boven die 14% komt dan denk ik. rare vraag eigenlijk :p mss heb ik niet echt antwoord gegeven :D

-Vindt je het ook maar enigzins nuttig om boven de 10-12% uit te komen wanneer je uiteindelijk de 6% vast wil houden?

--> Nee, hoger dan 12% heeft volgens mij geen enkel voordeel, behalve dat als je nog zwaarder bent je mss ook zwaarder zal kunnen trainen...
12 échte procenten is trouwens niet zo heel hoog hoor, dan ben je nog in redelijke shape als er voldoende spiermassa is.

-Ben je een voorstander van deadliften op hoog volume? En high-rep(10+)?

--> ik ga nooit hoger dan 10 reps , tenzij voor de opwarm setjes. Anders is het tussen de 6 en max 10 reps. Deadliften moet je zwaar doen vind ik, ik zie het nut echt niet van met p*ssy weights te gaan deadliften op veel reps

Verder zou het leuk zijn als je nog even je mening over mijn huidige schema gaf, een aanpassing op rippetoe:

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Chins
3x5 Standing military press

Workout C
1x5 Deadlift
3x5 Chins
3x5 Bench Press

Krachtstats zijn:
90/120(of 130, maar dat is verleden tijd)/155
Ik train nu bijna 22 maanden. Ik ben veel meer volume gewend dan dit, maar ik was wel benieuwd hoe het zo zou gaan. Verder zit ik in een korte bulk(rond de 2 maanden).

--> Rippetoe ken ik eerlijk gezegd niet...kan dus moeilijk commentaar geven. Op zich moet het wel goede gains geven als je goed eet denk ik en echt mega zwaar gaat gezien je volume toch laag is he. Niet echt mijn sT eerlijk gezegd...

Alvast bedankt! :)

No problem.

Heel erg bedankt alvast.
--> Moeilijke vraag...hmm ik denk dat je er meer zal uithalen als je van 6% naar 10 gaat. Eenmaal op 10% zou ik al niet te stevig al meer gaan doorbulken omdat je snel boven die 14% komt dan denk ik. rare vraag eigenlijk mss heb ik niet echt antwoord gegeven :D
Wat ik bedoel is of je sneller gaint op een hoger bf%. Dus of je in een bulk van 6% naar 10% minder zou gainen dan in een bulk van 10% naar 14%, of 14% naar 18%.

Hoe verdeel jij je kracht en cardio wanneer je in de voorbereiding bent op een wedstrijd? Cardio op nuchtere maag of na kt? En met behulp van welke supplementen?

Bedankt alvast!

lekker hardcore voedings schema !

Heel erg bedankt alvast.

Wat ik bedoel is of je sneller gaint op een hoger bf%. Dus of je in een bulk van 6% naar 10% minder zou gainen dan in een bulk van 10% naar 14%, of 14% naar 18%.

nee net omgekeerd denk ik.

Hoe verdeel jij je kracht en cardio wanneer je in de voorbereiding bent op een wedstrijd? Cardio op nuchtere maag of na kt? En met behulp van welke supplementen?

Bedankt alvast!

Cardio op nuchtere maag en dan nog eens na de training de laatste weken. Glutamine, bcaa's en een goed dieet :)

Ah heel simpel , als je ze smooth en luchtig wil gewoon je eieren, havermout en eventueel een banaan in de blender, mixen en hup de pan in. Als je steviger wil gewoon in een kom mengen en banaan in schijfjes erbij doen, ook weer gewoon in de pan gieten en bakken.

Als de bovenkant niet meer lopend is, ff pannekoek op een bord leggen, bord in de pan kappen zodat de bovenkant nu langs onder ligt en dan nog een minuutje erin ofzo, smakelijk :p

Terug
Naar boven