XXL Nutrition

Jeppe's Q&A Topic

Ah heel simpel , als je ze smooth en luchtig wil gewoon je eieren, havermout en eventueel een banaan in de blender, mixen en hup de pan in. Als je steviger wil gewoon in een kom mengen en banaan in schijfjes erbij doen, ook weer gewoon in de pan gieten en bakken.

Als de bovenkant niet meer lopend is, ff pannekoek op een bord leggen, bord in de pan kappen zodat de bovenkant nu langs onder ligt en dan nog een minuutje erin ofzo, smakelijk :p
Thanks, ga het gauw eens proberen.

Kip koop ik overal een beetje(promoties uitzoeken he :p )...steak ga ik altijd naar de spar ( bestaat niet in NL denk ik ) daar heb ik paardensteak voor 11 euro de kilo en ben ik zéker dat da kwaliteit altijd super is. Rijst enzo koop ik allemaal in grote dozen in de Makro.

Training is altijd 4* per week in split. Altijd zo zwaar mogelijk en toch vrij hoog in volume, meestal zitten Aron en ik daar toch anderhalf uur en soms nog iets langer. Bijna allemaal basic oefeningen, geen fancy stuff. Herhalingen tellen doe ik ook niet echt ik ga voor minimaal 6-8 en als ik er 12 maak verzwaar ik gewoon. Niet teveel nadenken gewoon knallen :D

ma : borst en triceps
di : rug en hams
do : quads en kuiten
vr: schouders en biceps

:D klopt! Goed id Jef dit topic, geloof me maar iedereen als ik zeg dat je van Jef veel kan leren!!

mooi topic! Ben een tijdje niet actief geweest op dbb, maar ****ing nice prestatie kerel!! proficiat nog! Mooi fysiek!

Als je 's ochtends cardio doet neem je dan alleen ervoor je BCAA's ? Direct erna begin je dan met meal 1 ? (is dat niet wat teveel vet voor 1 maaltijd, die 6 hele eieren ?)

• Topic Starter Topic Starter
Dat is m'n offseason dieet hé ;) Hierbij doe ik geen cardio.

In contestprep is dat BCAA en glutamine voor cardio en direct erna meal 1 + glutamine. Die maaltijd was dan meestal nutrix of havermout + ei-eiwitten.

Kun je je dieet posten wat je volgt de laatste weken voor je on-stage gaat, 4 weken vtv ofzo?

Gr sjek

In detail is dat vrij moeilijk aangezien hoeveelheden nogal wisselen maar ruwweg kan ik het wel zeggen :

4 dagen :

- dag 1 :
carbs : 75
vet : 60
eiwit : 300

- dag 2 :
carbs : 100
vet : 60

- dag 3 :
carbs : 125
vet : 50

- dag 4 :
carbs : 200
vet : 20

carbs: basmati rijst, nutrix en havermout
eiwit : eieren , kip , steak
vet : eigeel, olijfolie, visolie

that's it eigenlijk, constant die 4 dagen roteren.

damn, nice topic. erg sportief, hier ga je veel werk hebben :thumbs:

in de bulk doe je dus nooit cardio?

Nee heb ik tot nu toe nog nooit gedaan. Wel zo in een 'clean bulk' wat meer een lichte cut is eigenlijk. Op onderhoud eten + cardio om zo lichtjes vet te verliezen.
Moet eerlijk zeggen dat de zin in cardio na 16 weken élke dag ook wel ver te zoeken is :D

Nee heb ik tot nu toe nog nooit gedaan. Wel zo in een 'clean bulk' wat meer een lichte cut is eigenlijk. Op onderhoud eten + cardio om zo lichtjes vet te verliezen.
Moet eerlijk zeggen dat de zin in cardio na 16 weken élke dag ook wel ver te zoeken is :D

ja da zal wel zijn, en zeker smorgens wss.

zit nu ook in de cut, en geraak er smorgens echt niet uit om 5.15 uur. hier een oplossing voor? :D

Ja.. harder dieeten hahaha :p ik werd altijd keivroeg wakker van de honger en wou die cardio zo snel mogelijk gedaan hebben om te kunnen gaan eten :D

Ja.. harder dieeten hahaha :p ik werd altijd keivroeg wakker van de honger en wou die cardio zo snel mogelijk gedaan hebben om te kunnen gaan eten :D

ja kan ik geloven, maar als ik paardensteak eet voor het slapen. dan slaap ik drie nachten denk ik :D

Ik vraag me af hoe je je voedingsschema combineert met je baan(weet niet wat je doet) of hoe je het doet als je ergens heen gaat bijv.

Ik ben nog niet lang afgestudeerd, dus ik nam altijd alles mee naar school in bakjes...

Nu ben ik zelfstandige ( afslanking-voedingsconsulent ) en doe eigenlijk net hetzelfde, op voorhand alles maken en meenemen als het nodig is :) Kruipt tijd en organisatie in maar daar zit ik niets mee in.

Ik ben nog niet lang afgestudeerd, dus ik nam altijd alles mee naar school in bakjes...

Nu ben ik zelfstandige ( afslanking-voedingsconsulent ) en doe eigenlijk net hetzelfde, op voorhand alles maken en meenemen als het nodig is :) Kruipt tijd en organisatie in maar daar zit ik niets mee in.

Oke, en eet je het dan koud of heb je de mogelijkheid om het op te warmen. Ik ben namelijk bang dat als ik (weer) naar school ga dat ik dan niet echt weet wat ik moet eten en niet genoeg tijd heb om te eten. Zo irritant om afhankelijk te zijn van dat soort dingen.
Bedankt voor je reactie iig. ;)

Op school at ik heel de dag koude bakjes .. niet altijd even smakelijk maar dikke pech :D
Het grotere probleem was slechts 10 minuten pauze tussen de lessen...veel te kort als je niet super veel honger hebt en je moet een koude bak kip met rijst ofzo naar binnen kappen. Niet teveel over stressen, ik kon ook altijd moeilijk relativeren, dat komt met de tijd :) Zolang je goed en voldoende eet is er niets aan de hand.

Nu heb ik meer de mogelijkheid om iets op te warmen, zo staat er een micro op m'n kantoor etc, maar als ik onderweg ben zit ik er niets mee in om iets koud op te eten hoor.

Hey Jeppe

Die cardio aan 125bpm, hoe lang die je die 's morgens?
Die 125 lijkt me trouwens wel erg laag. Zou 135-140 niet beter zijn?

grtz

Tja ik moet keihard fietsen als ik aan hartslag 135 ofzo wil geraken...125 werkte altijd perfect voor mij eigenlijk, gewoon lang genoeg doen :) Lage intensiteit en lange duur.

Na de training was hij soms wat hoger, en ook makkelijker hoog te houden omdat je hartslag al wat opgekrikt is van de krachttraining.

Op school at ik heel de dag koude bakjes .. niet altijd even smakelijk maar dikke pech :D
Het grotere probleem was slechts 10 minuten pauze tussen de lessen...veel te kort als je niet super veel honger hebt en je moet een koude bak kip met rijst ofzo naar binnen kappen. Niet teveel over stressen, ik kon ook altijd moeilijk relativeren, dat komt met de tijd :) Zolang je goed en voldoende eet is er niets aan de hand.

Nu heb ik meer de mogelijkheid om iets op te warmen, zo staat er een micro op m'n kantoor etc, maar als ik onderweg ben zit ik er niets mee in om iets koud op te eten hoor.

Oke, thnx was er erg benieuwd naar. Respect voor je discipline man :thumb:

Tja ik moet keihard fietsen als ik aan hartslag 135 ofzo wil geraken...125 werkte altijd perfect voor mij eigenlijk, gewoon lang genoeg doen :) Lage intensiteit en lange duur.

Na de training was hij soms wat hoger, en ook makkelijker hoog te houden omdat je hartslag al wat opgekrikt is van de krachttraining.

Lang is relatief he :cool:
's smorgens een uurtje en na training 45min lijkt goed?

Terug
Naar boven