XXL Nutrition

Jeppe's Q&A Topic

Het grotere probleem was slechts 10 minuten pauze tussen de lessen...veel te kort als je niet super veel honger hebt en je moet een koude bak kip met rijst ofzo naar binnen kappen.
Plus het feit dat iedereen er redelijk vreemd van opkijkt als ze zoiets zien... je wordt meteen neergezet als freak als je dat soort dingen in je pauze gaat eten of een proteine shakie neemt oid...
Daar nooit last van gehad?

• Topic Starter Topic Starter
Jazeker, maar das kwestie van normaal te reageren. Mensen hebben er uiteindelijk wel respect voor, alleen geven ze dat niet graag toe.

Lang is relatief he :cool:
's smorgens een uurtje en na training 45min lijkt goed?
Ja man...je doet het klinken alsof het niks is.
Als je laag in Cals zit dan is het afzien ,spreek van ondervinding want probeer dit nu ook te doen,na men KT probeer ik ook 45 min. cardio te doen maar soms na een 30 tal min.ben ik zo dizzy in men hoofd dat ik echt moet afhaken.
Je moet echt je energie proberen te verdelen over de dag anders rek je het niet.

Tja ik moet keihard fietsen als ik aan hartslag 135 ofzo wil geraken...125 werkte altijd perfect voor mij eigenlijk, gewoon lang genoeg doen :) Lage intensiteit en lange duur.

Na de training was hij soms wat hoger, en ook makkelijker hoog te houden omdat je hartslag al wat opgekrikt is van de krachttraining.

Als je rond 150 160 zit verbrand je dan meer spiermassa, omdat ik na mijn kt meestal al op 140 zit en snel rond de 160 kom??? Maar neem tijdens mijn cardio ook altijd ECA.

Hoelang cardio je na je kt en 's ochtends op nuchtere maag jeppe?
Gr,
Sjek

Als je rond 150 160 zit verbrand je dan meer spiermassa, omdat ik na mijn kt meestal al op 140 zit en snel rond de 160 kom??? Maar neem tijdens mijn cardio ook altijd ECA.

Ik zou denken dat je potentieel meer kans hebt op verbranden van spiermassa ja, zeker als je zo laag in kcals en carbs zit. Aan HR 160 geraak ik echt nooit..raar :) Trouwens een uur aan HR 160 das meer conditietraining in mijn ogen :D

Hoelang cardio je na je kt en 's ochtends op nuchtere maag jeppe?
Gr,
Sjek
Op trainiingsdagen : s'ochtens begon ik met 45 minuten opgebouwd naar 60 + na de training 30-45. Op rustdagen : nog is dezelfde tijd s'avonds of in de namiddag.

Beter dan onder de 140 blijven??? Dan lijkt het net of ik niet vooruit kom op de crosstrainer :p

Tja mijn mening is van wel, toch als je op nuchtere maag doet, laag in kcals zit en lange duur doet :) Maar als het voor jou werkt.. ;)

Jeppe, jou rug is echt ongekend, ik heb moeite om massa bij te krijgen op m'n rug, zou je kunnen vertellen wat jij voor je rug doet, en hoeveel sets/reps?

Meestal 4 oefeningen :
- chins
- Bent over rows
- Tbars
- Deadlifts

Af en toe ook is dumbbell rows, seated rows of iets aan de lat pulldown met een andere greep. 4 werksets elk, en reps varieert wat maar tussen de 8-12. Deadlift soms iets minder als ik echt zwaar ga.

Meestal 4 oefeningen :
- chins
- Bent over rows
- Tbars
- Deadlifts

Af en toe ook is dumbbell rows, seated rows of iets aan de lat pulldown met een andere greep. 4 werksets elk, en reps varieert wat maar tussen de 8-12. Deadlift soms iets minder als ik echt zwaar ga.

Deze doe ik ook en is echt slopend maar zooo effectief.

Misschien een domme vraag, maar domme vragen zijn ook vragen:

Ik vroeg me af of je nu in je cut ook fatburners oid gebruikt heb? Zo ja/nee waarom?

Jeppe, heb jij een tip om ei-eiwitten wat smakelijker te maken ? Hele eieren vind ik ****ing lekker, maar ei-eiwitten vind ik naar niks smaken. En als ik ze te snel naar binnenwerk krijg ik er nog kokhalsneigingen van ook :(

Ik zou denken dat je potentieel meer kans hebt op verbranden van spiermassa ja, zeker als je zo laag in kcals en carbs zit. Aan HR 160 geraak ik echt nooit..raar :) Trouwens een uur aan HR 160 das meer conditietraining in mijn ogen :D

Op trainiingsdagen : s'ochtens begon ik met 45 minuten opgebouwd naar 60 + na de training 30-45. Op rustdagen : nog is dezelfde tijd s'avonds of in de namiddag.
Ok, dus als ik het goed begrijp namen dingen als HIIT geen deel uit van je wedstrijdvoorbereiding? En hoeveel calorieën verbrand je dan ongeveer per cardiosessie? Of keek je meer naar de tijd die je vol wilde maken?

En, wat was jouw voorkeur aan cardio-oefening? Ikzelf probeer altijd zo vaak mogelijk te variëren, deed jij dit ook of zweer jij echt bij één bepaalde oefening?

Misschien een domme vraag, maar domme vragen zijn ook vragen:

Ik vroeg me af of je nu in je cut ook fatburners oid gebruikt heb? Zo ja/nee waarom?

Jazeker, ik gebruikte ECA stack of Venom hyperdrive. Ook groene thee extract zat erbij. Andere goeie energyboosters/burners van in het verleden vond ik AMp van ergopharm, Scorch van MAN en Stimulant X van anabolic xtreme.

Jeppe, heb jij een tip om ei-eiwitten wat smakelijker te maken ? Hele eieren vind ik ****ing lekker, maar ei-eiwitten vind ik naar niks smaken. En als ik ze te snel naar binnenwerk krijg ik er nog kokhalsneigingen van ook :(

Probeer er eens kaneel over te doen. Of eventueel zoetstof? Wat eet je er juist bij...als je er bv havermout bij eet kan je dit samen mengen en zo in de pan doen en een pannenkoek maken. Weer met zoetstof en kaneel bij, smaakt altijd bij mij :D Of koop heinz ketchup met 1 gram carbs per 17 gram ketchup...weet wel een adres.

Ok, dus als ik het goed begrijp namen dingen als HIIT geen deel uit van je wedstrijdvoorbereiding? En hoeveel calorieën verbrand je dan ongeveer per cardiosessie? Of keek je meer naar de tijd die je vol wilde maken?

En, wat was jouw voorkeur aan cardio-oefening? Ikzelf probeer altijd zo vaak mogelijk te variëren, deed jij dit ook of zweer jij echt bij één bepaalde oefening?

Idd nooit geen HIIT. kcal geen idee...keek idd meer naar de tijd en naar de spiegel vooral ;)

Cardio oefening : fietsen of incline stappen op de loopband.

Laatst bewerkt:
Jazeker, ik gebruikte ECA stack of Venom hyperdrive. Ook groene thee extract zat erbij. Andere goeie energyboosters/burners van in het verleden vond ik AMp van ergopharm, Scorch van MAN en Stimulant X van anabolic xtreme.

Probeer er eens kaneel over te doen. Of eventueel zoetstof? Wat eet je er juist bij...als je er bv havermout bij eet kan je dit samen mengen en zo in de pan doen en een pannenkoek maken. Weer met zoetstof en kaneel bij, smaakt altijd bij mij :D Of koop heinz ketchup met 1 gram carbs per 17 gram ketchup...weet wel een adres.

Idd nooit geen HIIT. kcal geen idee...keek idd meer naar de tijd en naar de spiegel vooral ;)

Cardio oefening : fietsen of incline stappen op de loopband.
Ok thnx voor het antwoord :)

Ik zit nu in de cut en zit met dat laatste beetje vet op mijn onderbuik dat natuurlijk het moeilijkst weggaat; ik heb altijd meer aan medium-high intensieve cardio gedaan dan aan low-medium intensieve cardio. Ik ga dan ook maar eens proberen wat jij deed, wie weet helpt dat.

Hey Jeppe, ben benieuwd wat jij doet als je "aan de schijt" bent... Ben zelf nu 3 dagen onderweg en ook 4 kilo lichter omdat ik gewoon niks naar binnen krijg en als ik wat eet het er binnen een minuut of 5 ook weer uit is... Any advice :rolleyes:? Dus damage control dmv?

Hahah wat een vraag :D Euh komt vrij weinig voor maar overlaatst had ik het wel hevig :p Heb toen gewoon licht verteerbaar gegeten, zoveel ik kon...en direct erna eruit op de wc pot tja... gewoon uitzieken!

Jeppe, toch nog een vraagje over cardio + supplementen..

Wanneer je je cardio na je kt doet, hoe verdeel je je voeding dan?
+/- anderhalf uur voor kt maaltijd
direct voor kt bcaa? (of snelle kh en essentiele aminozuren?)
direct na kt/voor cardio bcaa
direct na cardio bcaa (of essentiele aminozuren)
daarna weer een maaltijd met carbs + eiwit?

Bedankt! Super topic dit!

Dan zou ik het zo doen (cut)

-Een dik uur voor trainen maaltijd
- EAS en recovery stack + glutamine mixen in een grote fles water deze beginnen drinken 15 minuten voor training. Heel de training en cardio daarvan drinken.
- na cardio : glutamine + BCAA + evt dextrojuice/vitargo/waxy + creatine naargelang je voorkeur voor snelle suikers in cut ja of nee
- 15 erna : 40 gram whey isolaat
- 60 minuten erna : maaltijd met carbs en eiwit

Terug
Naar boven