XXL Nutrition

John- The road to....500!!

• Topic Starter Topic Starter
Goeie squat; Vooral die 15-repper is heerlijk!!
Dips kunnen wel zwaarder?!

Thnx! Ja, dips moeten idd snel wat zwaarder. Denk dat ik volgende week wat gewicht toevoeg en dan wat lager in de hh ga, totdat ik weer zo rond de 8hh uitkom.

Bedankt! Ik ga proberen voor het eind van het jaar de 450 totaal te halen.

Hier nog een foto van de squatopstelling van gisteren...bij gebrek aan een squatrek:

Squatopstelling.jpg

:roflol: Die opstelling is zelfs nog te creatief voor onze BuilderBram!!

haha Bram gaat idd wel fier zijn op je !

hoe steek je extra gewicht?

Volgend jaar nieuwe gym, dus tot dan blijft het improviseren ;)

Tot een bepaald gewicht (80kg) clean ik het omhoog. Daarna (eerst iemand vinden die wil helpen) houdt één de stang wat omhoog en de ander schuift er een schijf bij, dit dus per kant.

Deze week toetsweek. Vandaag twee toetsen, dus ben tussen de toetsen door in Rotterdam wezen trainen.

Woensdag 18-10-2006

Squatclean
3x40
3x60
5x3x70
Incline bench
20xstang
8x40
5x5x65 (Kwam er bij de laatste set pas achter dat ik 65 aan de baar had gehangen ipv 62,5)
4x70
Frontsquat
4x8x70
Chinnen
8/6/4/4/4xBW met deadhang
Triceps extension
20x25
2x15x25
Hamercurlzz
8x22
2x8x20
Seated DB clean
3sets van 10 hh

Comment:

- Lekkere training opzich. Benen nog wel iets vermoeid van maxen afgelopen maandag.

Vrijdag 20-10-2006

Deadlift
10x60
8x100
3x120
5x3x150 (mixed)
2x1x180 (mixed)...eerste keer niet geheel gelockt, baar hing meer in mijn vingers dan dat ik nog gripte. Tweede keer wel gelockt.
Pushpress
10xstang
8x40
5x5x60
One arm dumbbell row
10x24
5x6x40
Wandellunges
3x16 stappen met 30kg dumbbells
Face pulls ss Hanging legraise
3x12x20 3x12xBW

Comment:

Note to self: meer focussen op grip! Verder de eerste keer dat ik in de gym 180 getrokken heb, en het was zonder riem. Die 190 was op een meet en met belt + magnesium. Me is happy voor deze week.

Lekkere training!

Heel goed kerel, 180 zonder riem is lekker!

Dank je wel ( x3 )

Maandag 23-10-2006

Vandaag weer eens in Vlaardingen (Atlantis) wezen trainen - waar ze wel een squatrek hebben, omdat ik tien sets wilde squaten. Zoals je aan de opstelling kunt zien zijn de overige leden daar meestal niet zo blij mee:)

Ik begon met de Squat, direct gevolgd door een setje Military press, waarna ik gelijk een Gripoefening deed. Dan 2min rust. Deze complex herhaalde ik 10x

De gebruikte gewichten:
Squat (3hh): 3sets met 130, 2sets met 125, 5sets met 120
Military press (5hh): Alle 10 de sets met 50kg
Grip: Verschillende oefeningen met verschillende tijden/gewichten.

Daarna......
CS T-bar row
5x5x? (geen idee hoe je daarbij het 'echte' gebruikte gewicht kunt gebruiken.
Dippen
6xBW + 5kg (zat wat te k*tten)
3x8xBW + 5kg
Leg curl
3sets van 10hh
Hanging leg raise
3sets van 12hh

Comment:
- Lekkere training. Squat had ik beter met 125 kunnen beginnen, maarja dat is achteraf.

t*ring meer dan 50 sets ofzo, hoe lang heb je over de training gedaan:D?

Mooie training Johnnyboy!

Iets meer dan 1,5 uur. Het zijn overigens maar 45 sets.

Vandaag echt een schijttraining. Het hoge volume van de vorige training heeft goed aangeslagen. Reden te meer om mijn werkcapaciteit op te bouwen. Volgende week stond een deloadweek op de planning, dus die komt mooi op tijd. Misschien vrijdag al een wat rustigere training, maar dat hangt er van af hoe ik me dan voel.

Woensdag 25-10-2006

Squatclean
3x40
3x60
Wilde het gewicht t.o.v. vorige week gaan verhogen, dus besloot om setjes met 75kg te gaan maken. De eerste rep ging goed. Bij de tweede rep viel ik achterover en lazerde de stang op m'n bovenbenen. Wel de vijf reps volgemaakt, toen maar setjes gemaakt met 70kg, zelfde gewicht als vorige week.
5x3x70
Incline bench
20xstang
8x40
4x5x65
4x65 (5e rep failed)
Aangezien m'n benen nog vrij sore waren van de vorige training heb ik de frontsquat gelaten voor wat het was deze training.
Bench
0x80 failed...WTF
1x60
1x70
1x80
1x90
0x95
Bench waren allen touch & go. Houd dit er voorlopig in, omdat het trainen met stop op de training verder weinig nut heeft.
Chinnen
8/6/6/BW met deadhang
Triceps extension
2sets
Hamercurlzz
10x20

Comment:
- Weinig commentaar; het voelde gewoon niet lekker. Heb ook niet de gehele training - die ik van plan was - afgemaakt.

Tjah achterovervallen zou je niet voorhebben moest je OL schoenen hebben.

Hoe heb jij die squatcleans geleerd? Van iemand anders of jezelf aangeleerd?

Niet echt een geweldige training maar het kan niet altijd :thumbs: gaan. volgende x weer gewoon knallen.

@Calibre: Had vooral te maken met te weinig kracht/focus. Schoenen zullen wel degelijk helpen, maar zoveel OL zitten er tot nog toe nog niet in mijn schema.

@J3S4J4;) : Heb verder geen begeleiding, dus geprobeerd zelf aan te leren. Veel gebruikt gemaakt van deze site... GAYLE HATCH :: broadband video channel Filmpjes gemaakt, en feedback gekregen die er wat meer verstand van hebben dan ik. Techniek aangepast, weer filmen, weer feedback enz...Techniek is nog steeds niet perfect, maar volgende week ga ik eens met Bart (Calibre) trainen, en die heeft me beloofd een perfecte squatcleantechniek aan te leren. Deze training ging overigens beter, zoals je kunt lezen :)

Vrijdag 27-10-2006

Deadlift
10x60
6x100
3x120
2x150 (mixed)
8x1x170 (mixed)...7e rep was niet geheel gelockt.
Pushpress
10xstang
8x40
5x5x60
One arm dumbbell row
10x24
3x6x40
2x8x40
Wandellunges
3x18 stappen met 30kg dumbbells
Benchpress
3x60
1x70
3x1x80
Face pulls ss legraise
3x12x20 3x15xBW

Comment:

- Weer lekkere training. Had het niet geheel verwacht na woensdag.

- Wandellunges waren conditioneel behoorlijk zwaar. Moet denk toch ook wat vaker in de wat hogere repranges gaan trainen.

- Deadlift met 170=+-90% van 1RM dat 190 is. Deze lifts waren allen zonder belt en magnesium wat bij die 190 niet het geval was. Als ik weer ga toppen op de deadlift moet deze dus waarschijnlijk ook stuk hoger liggen, maar wil eigenlijk voorlopig geen belt meer gaan gebruiken.

- Bankdrukken nog even tussendoor gedaan. Ná de volgende 'cyclus' wil ik een nieuw PR op de bank. Deze is nu al geruime tijd 90kg, en dat mag wel eens omhoog. Deze 'cyclus' heeft vooral de nadruk gelegen op upperback en schouders. Dit blijft nog steeds belangrijk, dus na de deload zal er niet veel veranderen in m'n schema.

Volgende week naar het WK powerliften in België. Ga van donderdag t/m zaterdag met Leophyte. Even wat motivatie opdoen :)

Toch wel een lekkere training.. alleen die PP lijken zo laag?

Terug
Naar boven