MuscleMeat

Sticky Jouw ideale lichaam

Daar ging het niet om in eerste instantie, het ging erom dat hij suggereerde dat als je (compounds) squats doet je geen buik hoeft te trainen.

Heeft hij wel een punt, zoals ik al zei kun je die pezen alleen maar sterker maken en niet veel groter. Als je lekker zwaar squat dan span je automatisch je buik aan waardoor die indirect ook mee wordt gepakt. Buikspieroefeningen kun je er prima bij doen hoor om ze even een ander soort prikkel te geven, maar het ligt vooral aan je genen (hoe diep je pezen liggen) en je vetpercentage. Sommige trainen hun buik dagelijks en hebben pas een sixpack op 8%, terwijl anderen ze nooit trainen en op 12% al een sixpack hebben.

Ik snap dat geouwehoer niet van dat je abs aanpakt met deadlift en squat. Ze doen misschien wel mee maar echt aangepakt worden ze niet. Als je echt je abs goed aanpakt ben je wel 30/40 min mee bezig. En de volgende dag heb ik dan spierpijn zoals iedere andere spiergroep. Als ik deadlift of squat voel ik me abs echt niet. Ik weet dat spierpijn geen indicatie is voor spiegroei bla bla. Maar mijn abs zijn er zeker sterker en groter op geworden toen ik ze niet trainde.

Jij merkt dus wel een significant verschil met het trainen van je buik, denk je niet dat dit gewoon hoort bij de algemene ontwikkeling van je fysiek?

Jij merkt dus wel een significant verschil met het trainen van je buik, denk je niet dat dit gewoon hoort bij de algemene ontwikkeling van je fysiek?

Jah zekers te fweten dat ik verschil merk. Nee want buik heb ik verder nooit getraind. In principe is het hetzelfde als je je benen niet traint dan krijg je ook van die rietjes. Geld voor elke spiergroep, wil je fatsoenlijke abs zul je ze moeten trainen en een laag bf natuurlijk.

Heeft hij wel een punt, zoals ik al zei kun je die pezen alleen maar sterker maken en niet veel groter. Als je lekker zwaar squat dan span je automatisch je buik aan waardoor die indirect ook mee wordt gepakt. Buikspieroefeningen kun je er prima bij doen hoor om ze even een ander soort prikkel te geven, maar het ligt vooral aan je genen (hoe diep je pezen liggen) en je vetpercentage. Sommige trainen hun buik dagelijks en hebben pas een sixpack op 8%, terwijl anderen ze nooit trainen en op 12% al een sixpack hebben.

Ik denk daar anders over, buik hoort apart geïsoleerd getraind te worden.

Zolang geen posts van jou tegengekomen, train jij nog bij golds?

*verkapte-wil-iedereen-van-dbb-bij-mijn-gym-kennen-post*

Om dat core/buikspieren gezeur even weg te helpen , iemand anders werd er ook al op afgeblaft :)

LOL

Wut?

Waarom heten het buikspieren dan?

notsureifseriousorjuststupid.jpg

Als je er niets van kent: shhhttt

Core = pelvic floor muscles, transversus abdominis, multifidus, internal and external obliques, rectus abdominis, erector spinae (sacrospinalis) especially the longissimus thoracis, and the diaphragm

De vetgedrukte spieren zijn TONISCHE spieren en geen FASISCHE spieren zoals je biceps, triceps,... en de rest van je spieren in je lichaam.
De vetgedrukte spieren zijn 1. de moeilijkste om te trainen en 2. hebben de belangrijkste functie in rugstabiliteit. Al de rest zijn globale spieren die je door crunches, hyperextensions etc te trainen zijn.
De vetgedrukte spieren aan de andere kant zijn spieren die de hele dag door werken en amper herstelperiode nodig hebben, hence the term TONISCH.

Hier nog wat lectuur: http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/tva-transversus-abdominis-270522/ voor je Frank.

Doei

ooit een keertje ook in golds getrained. grote gym :o

I don’t believe in bodybuilders using steroids. If a man doesn’t have enough male hormones in his system to create, a nice hard, muscular body, he should take up ping pong.”

U mad?

Waarop Joop zijn shirt uittrok en zijn collega's het uit liet proesten van het lachen.

Einde.

Zolang geen posts van jou tegengekomen, train jij nog bij golds?

*verkapte-wil-iedereen-van-dbb-bij-mijn-gym-kennen-post*

Om dat core/buikspieren gezeur even weg te helpen , iemand anders werd er ook al op afgeblaft :)

Haha, ja dude. Afgelopen week niet geweest door een verschoven rugwervel maar ben er vanaf zaterdag weer 6 dagen in de week. Ken ik jou ook;p?

Haha, ja dude. Afgelopen week niet geweest door een verschoven rugwervel maar ben er vanaf zaterdag weer 6 dagen in de week. Ken ik jou ook;p?

Ai, hoe krijg je dat voor elkaar dan? ik train er al een tijdje dus zal je vast wel een keer gezien hebben, als ik naar je foto's kijk heb ik wel een vermoeden wie je bent, not sure though. Ik train de laatste tijd welis met Masters :), weet niet of je hem kent?.
Hoelaat ga jij zaterdag? ik was ook van plan dan te gaan :) pm anders maar.

ON

hl-DerekPoundstone.jpg

Taylor-Lautner-Gain-Muscle-Twilight.jpg

Volgens mij heeft hij wel zijn abs getraind? Of komt dat door het squatten en deadliften?

:trollface:

danny-trejo.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven