MuscleMeat

Jouw numero uno irritatie in het verkeer?

Bumperklevers en langzame chauffeurs

Bumperklevers heb ik niet echt moeite mee. Ik ga dan gewoon nog langzamer rijden, die gezichten als ze eindelijk kunnen inhalen, priceless. Als er niks aankomt van de andere kant geef ik dan ook vaak nog even gas, dan heb je ze helemaal gek. :trollface:

Laatst bewerkt:
Scooters

Mensen die hun bocht in een zijstraat te scherp nemen, soort van de pas afsnijden (deels op het vak rijden waar jij netjes komt aangereden). Vind ik echt zo irritant, rijd dan echt door tot ik er bijna tegen zit. Heb de vorige keer ook geclaxonneerd en ga dat nu ook elke keer doen als zoiets voorvalt.

Laatst bewerkt:
Ik fiets overal naartoe, dus ik erger me niet zozeer aan auto's. Maar wel aan fietsers, met name 's ochtends massieve groepen van brugklassers die te veel herrie maken en niet aan de kant gaan, tenzij ik een grote bek tegen ze heb. Ten tweede oude mensen die f*cking traag zijn en je fietsbel niet horen, hetgeen resulteert in veel ergernis.

Ik kan wel een behangrol vol schrijven :D

- Linksplakkers
- Bejaarden
- Mensen die niet opletten
- Lesauto's
- Vrachtwagenmongolen die gaan inhalen
- Niet knipperen
- Snel auto ertussen gooien en dan 45 gaan rijden...
- Mistlampen
Ik rij dagelijks een aantal keer door de Coentunnel op de A10 Ring Amsterdam. Ik zie zoveel mensen, zelfs vrachtwagenmongolen (proff. chauffeurs...) zonder licht rijden, vaak wel een stuk of 3/4 per doorgang. Ik had laatst nog een discussie met iemand, waarom zou je in hemelsnaam je licht überhaupt uit willen zetten? Autofabrikanten moeten gewoon geen lichtschakelaar meer maken. Contact aan => licht aan.

Verder rij ik ook veel in Amsterdam-centrum zelf, ik maak er tegenwoordig een sport van om zoveel mogelijk voetgangers/fietsers proberen te "raken". Let maar eens op, vrijwel niemand let nog op een rood stoplicht, men doet maar wat. Als je dan gewoon normaal optrekt, kijkt men je aan alsof ze vuur op water zien branden.

Met stipt op numero één:
Je staat vooraan bij een stoplicht, hoe ongelovelijk irritant is het dan als er zo'n @#$%& op zo'n @#$%&scooter de rij voorbij rijdt, en dan voor jou, schuin midden op de weg gaat staan?! Motoren oké, die zijn vrijwel altijd sneller weg, hoewel ik daar ook nare ongelukken mee heb gezien (motorrijder ging rechts in de dode hoek van een vrachtwagen staan en lette niet goed op. Vrachtwagen trok op => motorrijder onder vrachtwagen). Ten eerste lette die scooterapen nooit op, en dan gaan ze óók nog eens 45/50 voor je rijden. Rot lekker dat fietspad op :)

Ik fiets overal naartoe, dus ik erger me niet zozeer aan auto's. Maar wel aan fietsers, met name 's ochtends massieve groepen van brugklassers die te veel herrie maken en niet aan de kant gaan, tenzij ik een grote bek tegen ze heb. Ten tweede oude mensen die f*cking traag zijn en je fietsbel niet horen, hetgeen resulteert in veel ergernis.

oplossing voor beide problemen? fufuzela!

- Vrouwen die niet kunnen rijden
- Bejaarden die niet kunnen rijden
- combinatie van 1 & 2
- Klevers
- Geen richting aangeven tijdens rotonde verlaten

- Auto's die op de rotonde geen richting aangeven
- Bejaarden die midden op het fietspad uit het niets ineens stil staan, en vervolgens afstappen en dan de weg lopend met de fiets willen oversteken. Gebeurd hier in het centrum heel vaak en heb al meerdere malen zo'n fossiel bijna omver gefietst.

Mensen die hun bocht in een zijstraat te scherp nemen, soort van de pas afsnijden (deels op het vak rijden waar jij netjes komt aangereden). Vind ik echt zo irritant, rijd dan echt door tot ik er bijna tegen zit. Heb de vorige keer ook geclaxonneerd en ga dat nu ook elke keer doen als zoiets voorvalt.

Dit doet me moeder ook altijd en erger me er dood aan.

Mensen die hun middelvinger opsteken als je vergeet richting aan te geven.
moet je dan weer achter aan klemrijden en in elkaar slaan enz..

Kost je weer tijd en energie.

Mensen die remmen voor ALLES en bijv een bocht dan met 15 nemen terwijl je makkelijk 50 kan.

Gewoon mensen die de doorstroming niet bevorderen

Wat ik laatst nog had was zon klapjood die 55km/h reedt waar je 60 mocht. Wil ik hem inhalen, netjes knipper uit etc, gaat hij midden op de weg rijden zodat ik er niet langs kan ( smal weggetje ). Nou ik nog maar eens proberen maar die vent blijft maar in het midden rijden. Veel toeteren, middelvingers en kleven later ging die eindelijk aan de kant..

Wat heb je toch een volk op de weg... :X

Bij zo'n strook waar je moet inritsen, als je dan links naar voor rijdt blokkeren sommige mensen je weg omdat ze je asociaal vinden. Tuurlijk moet je niet helemaal doorrijden tot het einde en je er zonder pardon tussenwringen, maar als die kneuters dat doen vlak nadat er een plaat stond 'ritsen over 500m', vind ik wel hun beetje asociaal. Er staat toch niet voor niets 'over 500m' of wel ??? Vaak zorgen hun er ook nog voor dat een file veel langer wordt...

Terug
Naar boven